[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:52

Bij mij in de dichte omgeving geen ervaring met scheidingen. Maar moest dat nu gebeuren bij m'n ouders zou ik er echt niet goed van zijn. Gewoon omdat ik wil dat ze allebei gelukkig zijn. Nuja ik heb in m'n jeugd al heel hevige ruzies meegemaakt. Eentje zal mij altijd bijblijven. Maar sterkte is dat ze er wel door geraken en geen oude koeien uit de sloot halen enzo. Laatste discussie kan ik mij niet meer herinneren dusja 't loopt wel goed allemaal.

En ik treed de rest bij als je dochter het ook al opmerkte en dat jij een opluchting voelt! Dan moest het zijn dat het een goede keuze was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:00

Ik was in '89 echt de enige in de hele klas met gescheiden ouders. Als kleuter was dat een ramp, lagere school ook. Gelukkig is de ondersteuning en opvolging nu overal een stuk beter. Er is echt veel mogelijk, laat je vooral goed informeren.

Straks nieuwe ijzers voor Icaro en laatste springles voor ons debuut zaterdag. Ik beken, ik schijt 7 kleuren van stress...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:15

Hihi, veel succes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:24

De startlijsten zijn er nog niet (dressuur al van dinsdag) en ik hou van planning op voorhand haha.
Moet inrijden zonder hulp. En ben er heilig van overtuigd, als de 1e een oxer is dat knollemans me daarop gaat laten uitbellen. Of fiks pak langslopers :')

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:39

zelf ook overtuigd zijn van uw kunnen eh! Als je als van start gaat met het idee dat hij er langs gaat dan zal het ook zo zijn. Beetje zelfvertrouwen en rijden om hem er over te krijgen ! Yes you can ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 12:13

De uren zijn er :D ben 12e starter van 21 en laatste van de club. Het is barema A zoals gedacht. Er staat alleen dat aspiranten en beginners 2x springen, maar geen uitleg.

Is dat dan pal na elkaar direct 2x parcours? Of 2x parcours maar hindernissen in andere volgorde?

Op zich heb ik wel vertrouwen dat het lukt hoor. We rijden die hoogte nu ook en gaat prima. Mijn hoogtevrees is redelijk verdwenen. Denk jezelf naar de overkant is een tip die me heel goed helpt.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:17

even jullie mening gevraagd: Onze paarden komen altijd snacht binnen en gaan ook niet buiten als het regent. daardoor staan er geen schuilstallen en staan er ook geen bomen in de weide. Nu staan ze andere jaren altijd met een vliegendeken op omdat ze vol met vliegen zitten.
Ik vroeg me nu af of ik furrie een vliegendeken kon aandoen met haar veulen erbij? en wat met het veulen? mag die een kap op voor de vliegen. Ze zitten echt vol. voorlopig heeft furrie enkel haar kap op maar ze heeft echt over heel haar lijf last :(

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:28

Luxor staat ook op wei zonder schuilstal omdat hij 's nachts binnen komt. In de winter op paddock wel schuilstal. Hij heeft een vliegendeken op en hij heeft het graag op. Want hij haat beestjes en vooral dazen als die ook weer gaan komen. + hij heeft een gevoelige huid over het algemeen. Reageert heftiger dan een ander paard op een contactallergie. Hij heeft een lichte vorm van eczeem dus op tijd een gewone vliegendeken op. Ik hoop dat ik nooit een echt eczeemdeken op moet ga leggen, das al direct warmer lijk... Vliegenkap of halster kan ik niet aandoen want anders schuren er haren weg op zijn hoofd. Dus rond zijn hoofd zit er niets maar als t noodgeval is, doe ik wel een kap om.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 13:48

ja maar normaal heeft ze die ook aan hoor :) maar ik vroeg me af wat ik nu best doe met haar veulen erbij :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 14:26

Hier staan ze dag en nacht buiten zonder dekens, wel vliegen dingetje met sliertjes voor haar ogen. Ze komt zot van dat deken, toen ze van mij wel heb ik 2 dekens gekocht, beide in no time in frieten. Dus ik dacht, ze doet nu al 11 jaar zonder, ze moet nu maar verder zonder :+. Ze kunnen er eigenlijk vrij goed tegen allemaal, ze zijn er immuum voor geworden :+. Had eerst ook zo een kap van bucas maar die zat niet goed, haar ogen traanden en dan zaten al die vliegen op die vochte plek, dus nog een veel ergere broeihaard. Zo dat ding met sliertjes is nog het beste van al!

Ik zou zien voor ze dan binnen te laten of zonder deken. Deken met veulen lijkt me niet handig. Of mss eens vragen aan DA?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:48

Een deken met een touwtje onder de staart moet wel kunnen volgens mij. Met bilkoorden vind ik riskant.

Hier staan ze 24/7 buiten nu met schuilstal en vliegendeken binnenkort. Zit tussen de maïsvelden dus echt immens veel vliegen en dazen ook als die opkomen. De schuilstal maken ze altijd wel gebruik van, zomer en winter. In de winter staat Icaro op pension, de tinker en de kleintjes alsnog 24/7 buiten. Gaat prima.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 18:25

Wij zitten aan de rand van een bos. Waardoor we ook heel veel vliegen hebben. In normale omstandigheden heeft ze altijd een vlegendeken aan als ze op de weide gaat in de zomer ze vind het ook prima en ze is het zo gewent. Nu met het veulen is het een andere situatie. Ze zou alleen het deken aan hebben als ze buiten gaat. Kzou de bil riemen er wel kunnen af doen. Goeie tip!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:47

inderdaad, deken op met bilkoord onder de staart, geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:13

Mila, ik heb nog 2 vliegenmaskers maat shet die liggen te verstoffen. Als je wil stuur ik je eentje op per post? Gebruik ze toch niet meer en ze zijn nog in goede staat.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:11

Weet iemand nog goede plaatsen zijn om cross te trainen in België/zuid-Holland?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:17

minderhout?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 10:20

Ahja das inderdaad een goeien! Nog niet over nagedacht :) bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:23

Eerste parcours aspiranten zit er op. Foutloos maar alles behalve stijlvol gereden. Voor elke hindernis zowat stoppen en vanuit stilstand erover hupsen :')
Inspringen ging wel stuk vlotter al was het best druk.
Hij keek vooral op alles om de piste heen en het was werken om de focus erbij te houden maar goed. Oefening baart kunst, op naar de volgende!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 13:38

oefening baart kinderen :+ :D :D := := _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 14:47

Huh :') ik heb toch niks mis getypt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 15:03

Afbeelding

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 17:45

Wohooow goedzo Varekaj!! Op naar de tornooien.

Iskanderke heeft me weeral eens trots gemaakt, dubbel foutloos <3 *\o/* Er waren slechts 4 van de 42 ruiters dubbel foutloos. 2de parcours stond 1m, vond ik best pittig. Beide filmpjes zijn op fb terug te vinden.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:11

Proficiat varekaj en florence.

Wij net terug vertrokken uit arville . Wat een terrein en zo een leuke en eerlijk cross met een een technische jumping. Maar vozzie deed wel super zijn best. Dressuur was voor vozzie wel oké. Het blijft op z'n vozzie 's maar het was oké voor ons. Jumping was hij echt fris waardoor hij in de dubbel op de eerste te groot kwam en de tweede te kort en daar een balk had maar anders sprong hij wel echt leuk. Cross ging hij als een speer door zonder kijken. Maar hij heeft hem wel wat ingehouden of hij vloog door de cross. Wij zijn heel te vreden. Kmoet eerlijk toegeven dat ik wel jaloers ben dat ik zelf niet komen meedoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:25

Dressuur in B2 gedeeld 5e met 172 punten. De punten kan ik mee leven. De commentaar daarentegen... Ben er gewoon niks mee. Het houdt ook geen steek. Weet wel dat ik Icaro eens een proef fiks achter de vodden ga zitten want meneer blokkeert gewoon eens die begint. Niks komt nog door. Dan maar een keer een proef verkloten en enorm streng zijn.

Ochja, hop naar de volgende!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 19:14

whoopwhoop MF...super gereden dus!

varekaj, als je 1 of 2 onderdelen aan het begin verkloot, krijg je misschien2 x een 3 ofzo, en als je dan de rest goed rijdt kan het nog best meevallen hoor!