[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LB_ED

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:52

Dat is jammer, gelukkig gaat het goed met haar :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 11:58

Jammer, mij (238) heb je ook niet! Je stond vlak daarvoor bij de greppel, was wel benieuwd hoe mijn nieuwe tactiek er uit ziet op foto _O- (manen vast en gaan)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:07

Trots op zoon en pony.
Afbeelding

Deze foto is van de training afgelopen week.
Gisteren een oefencross gedaan, 60 cm. De eerste (oefen)cross sinds november. We dachten een mooi parcours te kunnen doen om lekker te oefenen. Zaten er allemaal L hindernissen in. Nou ja, ze hebben weer veel geleerd zullen we maar zeggen.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:44

Nog meer bokkers die vandaag de oefencross in Ede hebben gereden?

Bij mij ging het zó veel beter dan in Renswoude! Alles 1x of 2x geweigerd (waar dat in RW 4x was) en daarna netjes gesprongen. En het gas zat er lekker op haha. Het tweede rondje zelfs een paar sprongen in 1x gedaan, wel de lagere. De hoge/brede sprongen heeft hij wat meer vertrouwen voor nodig. Bij de op-/afsprong heb ik *expres* het groene bordje gevolgd terwijl ik officieel geel moest := Maar die was gewoon veel leuker! Ik heb de greppel overgeslagen, dat komt later in een training wel.

En naar aanleiding van de reacties hier, heb ik Roxana Graman gemaild voor een crossles bij haar in Slagharen! *\o/* Eens kijken of dat ons gaat helpen.

Weet iemand trouwens welke fotografen er vandaag stonden? Ik heb er onderweg 3 gezien, 2 vrouwen en 1 man. ESVEO weet ik, die heeft de foto's al. Nu nog kopen <<)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:58

Ik heb Ede ook gereden met beide paarden. Met de schimmel Mickey de B route gedaan. Had 3 stops waar die alweer meters voor de hindernis afsloeg dus behalve op 2 daar maar even de BB variant gedaan. Had geen zin in doorduwen :+
Mijn 5 jarige Harvey was dit zijn eerste echte crossje. Heb daarom op aanraden van trainer 2 rondes ingeschreven. Eerste ronde zag ie 1 hindernis over het hoofd, sprong half, was afgeleid en lande zo met zn knietjes erop :Y) :') Nog een keer aanrijden was er niks aan het handje. En een sprong voor het water was hij niet aan het been dus stonden we ook stil (sprong vd foto). Tweede ronde was ie keurig foutloos! Zo fijn om te zien dat alles een beetje bij elkaar komt na al ons harde werken.

Afbeelding

Afbeelding

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:12

@tine wat apart dat ze dan geen lagere hindernissen hebben! Ging het wel goed?

Fijn dat het beter ging PrimaDonna! Roxana is leuk ja! Succes alvast

Fijn Paljaslaura! Gave foto’s ook :D

Wij hebben zaterdag ons wedstrijd debuut gemaakt! Springen wil ze nog graag wat hard gaan, waardoor ze wat vlak gaat springen, resulterende in 2 balkjes, maar verder fijn. En de cross foutloos en heel fijn gereden *\o/* rustig aan gedaan dus wel 17s buiten tijd, maar wel mooie stijl, een 7,2 en 7 :D

Alleen Mn frontriem was blijkbaar een eigen leven gaan leiden, die verpest Mn foto’s een beetje.
Toch photoshop maar weer even installeren :+

Afbeelding

Hoe ging het bij jullie verder? Ik heb iig Annika gespot en vgm de bonte pony van josewoos ook!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:33

Haha die frontriem! Super grappig juist!

Top gedaan allemaal!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:44

Ik heb fijn gereden in Ede gisteren. Springen 1 balk (nou ja ik duwde m gewoon door op hindernis 4 want hij wilde stoppen maar Alice had gezegd dat ie echt niet mocht weigeren.... en het stond zo laag dat dat wel kon) en cross heerlijk foutloos met het gas erop. 13 sec binnen de tijd binnen. Fijn dat de meesten fijn hebben gereden!

Afbeelding
Afbeelding

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:58

Wauw die 2e foto is gaaf zeg!
Je ziet aan zijn beentjes op de foto dat hij hard gaat :+

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 23:13

Gave foto's komen er voorbij! :D
Fijn dat de rondjes bij iedereen beter of goed gingen. Lijkt alsof veel combi's het ritme weer wat te pakken krijgen inmiddels.

Leuk dat Harvey ook al mee gegaan is Laura! Heeft hij supergoed gedaan!

Hier ging het springrondje met instructrice een beetje vliegend haha. Ze werd best heet, adhd in haar hoofd en gaan :+.
Cross wist ze de rust meer te bewaren. Bij mij waren er nog wat meer vliegmomentjes maar was superfijn dat je alles gewoon opnieuw kon doen, daar dan ook goed gebruik van gemaakt en pas verder gegaan als ze dingen rustig deed. Was wel een lange! Stonden 42 crosshindernissen totaal, crossparcours was 25 hindernissen. Best behoorlijk.
Weer op naar de volgende :D.
Afbeelding

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:42

Zo ja, die van jou had echt de snelste tijd in het springparcours!
Het was inderdaad een lange cross maar wel heel leuk :)
Zit alleen compleet onder de processierups bulten nu :(

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:55

@paljaslaura wat fijn dat het zo goed ging! Gave foto's ook.
@cookie2222 haha die frontriem, lekker origineel wel :P
@annikavolder klinkt als een geslaagde wedstrijd. Super fijn.
@Pattypaard inderdaad een flinke cross. Heftig als je geen conditie hebt maar als paard en ruiter beide goed getraind zijn dan vind ik een lange cross veel gaver dan een korte :D Heerlijk ook al die galopstukken tussen de sprongen.
@Scum ah nee! Wist helemaal niet dat die rupsen alweer actief waren. Balen, maar niet gaan krabben hoor!!

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:12

ik schrok zelf zaterdag ook van het behoorlijk lange parcours in Kronenberg. Daar waren we niet op voorbereid. Paardlief en ik hebben nu allebei flinke spierpijn. Nu was Paardlief echt veel te fanatiek, waardoor we op losse hindernissen veel te diep onder de hindernis kwam aangezien de rem kwijt was. Terwijl de moeilijke combinaties die deden we dan weer met 2 hoefjes in haar neus.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:08

Het was ook heel lang. Volgens mij 30 hindernissen. Zou er ook niet aan moeten denken om daar 2 rondjes te doen. Er waren er zelfs bij die vrijdag de training deden, zaterdag 2 rondjes en zondag ookg nog eens 2 rondjes :o

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:40

Scum schreef:
Het was ook heel lang. Volgens mij 30 hindernissen. Zou er ook niet aan moeten denken om daar 2 rondjes te doen. Er waren er zelfs bij die vrijdag de training deden, zaterdag 2 rondjes en zondag ookg nog eens 2 rondjes :o

Ik heb volgens de Equestic clip 99 sprongen genomen in totaal. Bestaand uit het losrijden springen, springparcours, losspringen cross en cross. Nou heb ik wel bijna elke combinatie meegenomen in de cross op 9A na. Die vond ik echt een beetje to much zo van de berg afkomende.

Die paarden die alles dagen hebben gelopen moeten echt op zijn dan.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:02

Ik heb misschien een beetje een domme vraag maar ik heb as zondag mijn eerste officiële springwedstrijd. Tot nu toe altijd oefenspringen en cross gereden en door omstandigheden nooit eerder officieel gestart (heb haar nog niet zo extreem lang en ze is ziek geweest)

Is er bij springen ook zoiets als zomer tenue? Of moet je altijd een jasje aan?
Moet je ook groeten, heb daar wel eens iets over gelezen.

:') :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:17

Cookie2222 schreef:
@tine wat apart dat ze dan geen lagere hindernissen hebben! Ging het wel goed?

We hadden voor 60 cm ingeschreven ( je kon kiezen: 40, 60 of 80) maar sommige 60 op de route waren wel flink hoog (duidelijk hoger dan 60). Verder waren er 2 greppels om te springen en een hindernis naar het water toe. Voor een oefencross BB zijn dit wel stevige hindernissen. Pony en ruiter hadden dit nog nooit gedaan, dus op deze 3 hindernissen meerdere weigeringen. Verder ging het heel erg netjes. Had ook mooi commentaar op protocol en mooie cijfers.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:20

Je kan er met een oefencross ook gewoon langs heen? Dat had ik dan gekozen.
Zo heb ik geen afsprong gedaan in Renswoude en geen B element van de dubbel. Sprong voor het water kun je doen door eerst erlangs t water in en dan het sprongetje er voor aan rijden.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:10

Balen Tine! Fijn dat het verder wel goed ging

@laetitia je mag ook in zomer tenue! Wel een witte/crème broek. Ik groet wel altijd even, vind ik wel zo netjes. Succes alvast!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:37

Chocolato, ja je kunt er langs, maar wij wisten niet dat dit een hogere moeilijkheidsfactor was. Nu wel ;-)
Trouwens, bij de greppels kon je er niet langs, daar moest je beide keren wel echt overheen. Was tussen 2 weilanden in.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 11:56

Ik zie net dat er op 5 september drie verschillende oefencrossen zijn. Vorden, Den Ham en Elst. Kennen jullie deze? Ik niet, en moet dus blind kiezen welke leuker zou zijn. Vorden is overigens ook op 6 sept maar om nou 2 dagen achter elkaar te gaan crossen...
Renswoude vond ik minder gaaf dan Ede (Valouwe) omdat je bij Ede ook een stukje bos had en mooie galoppaden. Met deze informatie, welke van de 3 op 5 sept zou leuker voor mij zijn? Ik weet niet hoe het er daar uit ziet namelijk.

Edit typefout.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:17

Staan er filmpjes van op YouTube? Ik ken ze ook niet dus kan je niet helpen.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 12:30

Elst begint op een grasland en gaat daarna over in bospad wat ik op de videos heb gezien

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:14

Ik heb in Ede gelest bij Andreas ostholt. Was super fijn, hij weet je echt heel prettig te ondersteunen en motiveren. het ging zo fijn dat ik zelfs allerlei M hindernissen heb gesprongen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 14:46

Vorden is zeker een heel deel door bos. Volgens mij zijn er wel filmpjes van te vinden.

Gaaf Annika! Hoe kwam hij in Ede verzeild en hoe kwam je daarbij terecht?