[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:04

Ik ben zelf meer van de kleine, rankere paardjes. Maar het is inderdaad net wat bij je past. Mij moet je ook echt niet op een groot paard zetten. Ben zelf ong. 1.70, maar heb echt korte benen en ben ook niet zo slank. Dus op een groot paard, vind je mij helemaal niet weer als klein propje.

Uk is ong 1.66. Hij had wat meer paard mogen zijn, maar nu een Perfect maatje voor mij. Mijn zusje haar oude paard was echt wel 1.80+ , maar ook zij gaat nu op zoek naar een Uk formaatje.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:11

Bianca (B), ik zou het risico niet lopen eerlijk gezegd. Ik schrijf meteen in voor de kaarten (4 dagen eventing), en ga daarna verblijf (camping) en overtocht (boot) regelen. We gaan idd ook wel een andere sport (weten nog niet welke) kijken en het HHH, maar ook een paar dagen gewoon vakantie.

Bianca (V) en Marijke, ik vind het ook wel meevallen. Maar het hangt heel erg af van de ruiter die erop zit, bij mij zouden ze wsl veel groter overkomen, net als dat onze paarden onder jullie erg klein zouden tonen.

Verschillend formaat paarden (kleinste en grootste eerst)

Chestnut D pony
http://home.tiscali.nl/antoinederksen/p ... h_oxer.jpg

Cobalt, ca 1.75
http://i70.photobucket.com/albums/i91/l ... 54copy.jpg

Ojee (heel) grote E
http://www.evenementenfoto.com/contents ... 405096.jpg

Ukkie, net 1.65
http://s251.photobucket.com/albums/gg30 ... ati114.jpg

Trammelant, 1.65
http://home.tiscali.nl/antoinederksen/p ... ght_85.jpg (daar ben ik nog wel heel jong)

Laquinta, ca 1.65
http://i70.photobucket.com/albums/i91/l ... 1690LR.jpg

Raimaer, ook 1.65
http://www.leukopdefoto.nl/files/201004 ... 662385.JPG

Pablo, ca 1.68
http://home.tiscali.nl/antoinederksen/p ... /pablo.jpg

Issedy, ca 1.70
http://home.tiscali.nl/antoinederksen/paarden/ISS_n.jpg

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:14

Margriet: Gefeliciteerd *\o/*
Marijke: Ik vind dat je wel ziet dat ie groot is. Maar door jou lengte wzie je het minder, jullie 2 passen zeer goed bij elkaar trouwens :)

Me ouders zullen het leuk vinden, zullen we naar de OS gaan :P
Dan weet ik het antwoord toch al, nee

Zo paardjes staan weer binnen, meneer verveelde zich denk ik in de wei en vond het grappig om de paaltjes van het nood lintje om te gooien, dus moest alle paaltjes weer terug prikken.
Vaak zeggen mensen als ik bij de pony's start van die is wel 1.60 - 1.65 ofzo want mijn paard, bla bla bla.
Maar dit komt doordat meneer bijna geen schoft heeft dus oogt hij groter. Zo is Bianca met Bull als ze naast mij loopt even groot. (weet ik omdat we in zelfde groepje zaten bij de regio trainingen)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:24

Lielle @ dan ga ik het hier nog eens in de groep gooien, wij wisten alleen nog niet echt of wij de dressuur en springen van het eventing ook wel wilden gaan kijken, dan vind ik een beetje saai :o met name de dressuur, springen is dan wel weer spannend ivm eindranking, ik wilde ook een camping gaan regelen, en dan een huisje of zo, niet helemaal een tent, met 3 man, had wel iets interressants gevonden, maar ook daar mochten we ivm de overvloed aan aanvragen niet op inschrijven ?? voor de cross ga ik eigenlijk van uit dat de kaarten daar niet snel op uitverkocht zullen zijn.
Maar je hebt ook wel gelijk om het risico niet te nemen. Wanneer was ook alweer de datum van opening kaarten verkoop half maart toch, ga ik vanaf dan wel weer opnieuw kijken voor campings, wij wilden trouwens de autotrein nemen.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:29

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:35

Margriet: Gefeliciteerd!

Mijn paard is 1.65m, dat vind ik wel een mooie maat. Mag wel iets groter, maar boven de 1.70m hoeft van mij niet. Roman is 1.62 en dat vind ik wel echt te klein, dat lijkt ook niet zo mooi vind ik. Yentil is maar 1.50m maar heel veel mensen denken altijd dat ze paard is (totdat ze naast haar staan, dan denken ze dan ze een D pony is)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:37

Sim, ik ben ook naar Zundert geweest, vond het wel leuk, de losrijdbak is om van te kwijlen zo mooi, en het crossweitje was redelijk begaanbaar. Maar ja wat wil je in deze tijd van het jaar..hier en daar wat glibberen.

Wisselend in hindernis hoogte, en van alles wat..en op zich heb ik fijne instructie van Jan gekregen, en mocht ik de lijntjes die ik niet goed had gedaan herhalen, met correctie..

Fijn om weer erin te komen voordat ik volgende week zaterdag naar Rob in ede ga...

En de organisatie was ook goed geregeld, complimenten voor de hele familie Peters.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:38

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:42

Sanurie: vind het niet zo gek hoor, je hebt zelf aangegeven dat het een paardenmaat is en persoonlijk erger ik me echt aan die ontzettend ingemeten paarden. Heb zelf ook vaak dat ik met Beat naast iemand staat en dan start die gene bij de pony's terwijl het paard toch wel aanzienlijk groter is dan Beat.

Margriet: gefeliciteerd!

Lielle: ik hoop dat wij ook nog een sport naast de eventing gaan doen maar ik denk dat mijn ouders liever engeland gaan verkennen, ik zou zelf wel graag naar voetbal ofzo willen :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:44

eens, dat heb ik ook meegemaakt. Stapte ik met Raimaer naast een 'E-pony', die ruim groter was :x

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:46

ik kan dat heel slecht tegen, waarom niet gewoon de moeite om bij de paarden te starten :+ ?

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:48

Gefeliciteerd Margriet!

Zie allemaal leuke paarden voorbij komen. De één wat groter dan de ander. Ben zelf gek op schimmels dus Woll is mijn favoriet van jullie paarden gevolgd door Zeus van MM. Mijn Zoncorde kocht ik vorig jaar als 1.73 m. Laatbloeier waarschijnlijk want hij raakte wat overbouwd in de loop van de zomer. Is inmiddels weer 'recht' gegroeid, maar daardoor nu wel ongeveer 1.76 m of misschien nog wel een centimetertje groter. Volgens de omstanders van gisteren gelukkig wel een mooi groot paard omdat de verhoudingen wel kloppen.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:52

Ik weet niet precies hoe groot hij is. Hij is op de keuring toen 1.59 m gemeten alleen wel met: we kunnen er niet meer van maken, dus was ietsje kleiner. Daarna heeft meneer van Renselaar hem 2x gemeten en beide keren staat er 1.56,5 m in het paspoort. Tuurlijk ben ik het er mee eens, als ik naast een paard sta van 1.60 bijvoorbeeld, moet Urban eigenlijk toch wel kleiner zijn.
Maar hoe groot is beat ???
Ik zal eens een foto zoeken, waarop beetje duidelijk is te zien hoe groot hij is.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:54

Evony schreef:
ik kan dat heel slecht tegen, waarom niet gewoon de moeite om bij de paarden te starten :+ ?

Ik denk dat er meer E pony's bij de D's starten dan pony's die ECHT in de maat zitten :+ En zo geldt dat denk voor alle categoriën. Ook onze C pony is ong. 1.40 er erin gemeten (= 1.36,9). Puur omdat het anders echt een hele kleine D is. En tja, als de rest een C is kon dat bij mij ook. Mij 'D pony' bleek bij de nieuwe eigenaren ook 1.52m te zijn :))

@ Lielle: je hebt nogal wat paarden onder de kont gehad zeg. Maar jij bent zelf niet echt groot of wel? Of had je steeds van die korte beugeltjes?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:54

lielle ik kon het niet laten, ik heb er even gegoogled!
Ben nu helemaal op de hoogte ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:55

Pfff zit nu in de auto terug. Amati krijgt morgen zeker een nieuw zadel. Na het parcours lag het zadel 30cm terug. Zelfde probleem als Hetje van t zomer.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:56

jemig Lau! Dat is niet helemaal de bedoeiling...

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:57

Balen lau, hopelijk vind je wel een goed passend zadel

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:59

Wat een leuke foto's Lielle! Vind die ene die bvw zo leuk vind ook heel leuk. :)

Evony schreef:

Ik kan d'r ook slecht tegen. Komt doordat ik vroeger ook altijd met E-pony reed, 1.53. Maar dan moest je altijd tegen die net paarden. Die meiden die erop zaten liepen ook altijd te miepen dat de afstanden niet klopten en blabla, wat in mijn ogen onzin is. De dubbels worden gewoon wat breder gezet dan bij de D-pony's. Moet je maar niet met een paard bij de pony's gaan rijden was dan altijd mijn mening. :o

Jeetje Laura, das niet hoe het hoort. Hopelijk vind je morgen een goed nieuw zadel!
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 20-02-11 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:59

jeetje balen lau!
Hopelijk kan je een goed passend zadel vinden en heeft maat er geen last van overgehouden!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:00

ik had een e-pony van 1,51. Die zijn echt uniek ;)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:01

Balen Laura!

Ik kwam met Yentil ook regelmatig D pony's tegen die toch echt zichtbaar groter waren dan Yentil. Of mensen die doodleuk vertellen dat hun E 1.63m is :x Daar kon ik me ook altijd behoorlijk aan ergeren.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:04

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:04

Als jury zijnde mag je tegenwoordig pony's nameten op CC maar ja wie heeft er een meetstok bij zich en durft er tegenwoordig nog tegenin te gaan....

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:05

Ik heb geen last van de afstanden als ze het maar veranderen. Zo als laatst, ze begonnen met de A pony's en tussendoor niks veranderd aan de dubbel, tja dan gaat het niet zo goed passen met een E.
Vaak zie je in de E eigenlijk te kleine paarden, maar zo wordt het in de C en D ook soms een zooitje
Ik ken genoeg D pony;s terug gemeten en zo ook een C op onze club en ik denk dat die de 1.40 / 1.41 wel haalt.