heb dus geslociteerd op stalhulp...
ben echt kapot van vandaag 
nou kwam aan ruiiiim op tijd.. liever te vroeg als te laat neem ik aan 
nou ik laurens gebelt waar ik dus moes zijn.
Ik auto geparkeerd, en naar zijn stal gelopen.
Nog even aan een meisje gevraagt waar ik moes zijn en daar kwam ik een stalletje binen met Solarium en afspuitplek en een opzadel plaats. ik wachten.. en beetje aan de klets met die meiden.
nou daar kwam die Laurens haha werd beetje verlegen.. tis toch een bekendheid waar je dan zo op eens op stal loop/staat.
nou ik gekeken bij het meisje wat voor me was.. erg veel tips gehad.. zelf waar ik ook op kan gaan letten.
Laurens en ik naar de stal terug gelopen om het paard waar ik op zou gaan rijden op te gaan zadelen, zo gezegt zo gedaan
Ik kreeg een heel groot bruin paard.. wat lichte tour liep onder me kont, dus op gezadelt en al hup naar de binnen bak..
Hij heeft WOW zadels die zitten echt super, allen die beugels zijn vaag om op maat te doen slag iun de beugels en zitten, jahjah zitten nou mooi kwam ik er niet op hahah schaam schaam
Nou eindelijk zat ik, ik me teugels op maat, en vroeg hoe ik me stang en trens teugels moest vast houden, hij liefst kruislinks maar als je dat niet gewent bent doen we dat nu niet om gooien anders ben je de draat kwijt dat leer ik je nog wel af ik moes stiekem wel even lache
gelijk tips gekregen hoe hij zijn paarden los stapt, rond en laag over de rug, doet je paard dat niet hoef je ook nog niet te gaan beginnen met buigen.
Mocht gaan aan draven ik whoew hij gooit best hoog op hij lachen.
nou veel dingen gedaan, in de draf sluiten en naar voor, veel heel veel doorbuigen en vragen en goed contact houden, maar vond het best moeilijk zo'n groot paard bij elkaar rijden, dus voelde me spiertjes wel hoor...Aangaloperen ging ook wel redelijk, mocht wissels uit proberen en hij heeft me goed geholpen dus dat kwam goed.. dacht ik niet dus de eerste 2 gingen goed.. tot de 3de overkruist en weg contact van voor en moes gaan halt houden en hem nageefelijk vragen omdat hij zich er gewoon uit trok, en dat een paar x herhalen.
Alles weer op nieuw gedaan, hij heeft me leren tellen op de pas van het been waar je dus op galopeerd, om die wissel goed aan het einde van je diagonaal te kunnen springen.. vond het echt vet 
Toen ik klaar was en 10 liter zweet kwijt was.. lekker uit gedraaft lang en laag hals strekken om zijn rug lekker te laten ontspannen, daarna lekker uit gestapt en zelf op adem gekomen.. tomaten hoofd 
Het andere meisje moest er nog 1 rijden dus ging ik even kijken bij haar, toen zij klaar was weer een paard op gehaalt samen met laurens, die bij Ollright in het rijtje stond (vet cool om zo'n beest dan in zun gewoone kloffie te zien staan )
het volgende paard gepakt en opgezadelt naar de bak, lekker gaan rijden ook rond en laag. Moest bij dees veel naar voren rijden om hem wat meer gestelt in me hand te krijgen door middel van veel overgangen rijden, veel schakelen dat was belangrijk en lukte aardig want hoorde hem allen goed zo, netjes, erg fijn paardje liep z2 en heb dus ook weer de wissels gedaan ging beter moest hem goed opsluiten en dat ging wel aardig voor mijn gevoel en voor het zicht ook, en kreeg paar complimentjes dat het netjes ging.
ook dees weer lekker rond en laag uit gedraaft, en lekker onder het solarim gezet.
Het volgende meisje was er al en die zadelde al een ander paard op.
laurens en ik waren nog wat aan het kletsen over hoe alles dan gaat op een dag, en over hoe en wat het reilt en zeilt op stal zegwaard
ook nog over de selectie gehad.. ene hij beoordeelt alles zelf, en pas op het laast ook de mensen thuis dus de selecties is hij in zijn 1tje
om alle mensen af te laten vallen 
Al met al een lang verhaal
een zeeeeeeeer geslaagde dag, en ik krijg van de week te horen of ik evnt in 2008 een nieuwe baan heb. Ga er zelf niet op hopen heb een super vete ervaring er bij 2 uur rijden bij laurens en persoonlijke begeleiding vind ik al een eer en super om gedaan te hebben, niet geschoten is altijd mis
dus nu maar afwachten