[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaan

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:19

Nickeltje, precies moet je het me niet vragen. Thijs Taconis is een homeopaat/acupuncturist/chinese kruiden man.
1 a 2 keer per jaar wordt Cheval erg gevoelig op zijn rug. De eigenaresse belt Thijs dan, hij komt en altijd moet Cheval dan een nier kuur hebben. Wat het precies inhoudt weet ik niet. Maar iig na 5 dagen loopt Cheval weer lekker los door zijn lijf en reageert niet meer op zijn rug.
De kuur bestaat uit 5 zakjes met kruiden je 1 maal per dag moet geven. En 1 flesje met een homeopathische middeltje wat het paard 2 maal per dag moet hebben (gedurende 2 weken).

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 17:25

JJ: Goed nieuws zeg!
Ollie: beterschap gewenst aan Frank! Ach gut
Tal: Er komt ooit wel eens een tijd dat je ook B durft. Het is gewoon een grens die je moet overwinnen, maar als je dat eenmaal gedaan hebt dan stelt het (bijna Knipoog) niks meer voor!
BT: jij ook beterschap met je broer!

Hier niet zoveel nieuws.. Ik heb morgen en donderdag nog herkansingen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al dat leren nu weer zat ben. Maar nog even doorzetten en dan nog een weekje vakantie Clown .

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:37

Bento: gaaf je het M gaat proberen!! Haha!
Talida: leuk filmpje! Haha!
Altos: ROFL leuke clip! Hihi die is echt heel komisch Huilen van het lachen
JJ: gelukkig gaat het al beter! Lachen
BT: ai dat klinkt niet zo goed.. Hopelijk valt het mee! Sterkte iig Ach gut
Simmie: stoere foto's! Cool
Wollie: nog een keertje sterkte voor Frank Ach gut

Ik heb vandaag voor het eerst los gegalopeerd op Money Haha! Hij doet het zo ontzettend goed en is echt super braaf! Haha!
En ik heb nog goed nieuws... Ik heb mijn ouders zo ver gekregen dat ik ook Money door de week mag blijven rijden Haha! Eerst waren ze er fel op tegen vanwege school, maar ik heb ze zover gekregen dat het mag! Mama was er op zich niet op tegen, maar papa wel, maar zelfs bij papa hoefde ik niet te zeuren Knipoog ik denk dat mama papa stiekem heeft overgehaald Haha!
Hier heb 2 foto's van mij op Money Lachen (Gerrit (die komt altijd op zaterdag bij Wollie Knipoog ) heeft ze gister met zijn telefoon gemaakt)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-S4KR4VHG.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7AXNR8ZD.jpg
(Let bij die 2e foto maar niet op mijn handen, ik was net aan het halthouden, maar mij teugels waren een beetje lang Bloos )

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:56

Jeetje Wollie. Dat is heftig, vooral omdat Frank zelfstandige is. Wens m maar veel beterschap.
Nickeltje:De vogel is weer gevlogen Knipoog
Tezz: Wat super dat je op Money mag blijven rijden!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:47

TeZzz, gaaf zeg! En fijn dat het zo goed gaat met Money!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:20

We zijn net de weg op gegaan met Zephyr. Nickje er naast en pap er lopend naast met een halstertouw...
Pap liep er eigenlijk voor joker. Zeph keek wel naar alles en bijna autos spande hij wat, maar hij bleef heel dapper naast zijn moeder stappen.
We zijn heel trots op hem!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:40

Super nickeltje!

Floor succes met de herkansingen Ja
Ik moet ook nodig aan de studie, over anderhalve week examen van de kindergeneeskunde en ik heb de afgelopen 4 weken niets meer gedaan ivm hevig gebrek aan motivatie Nagelbijten / Gniffelen

Tezz: wat leuk zeg! Gaaf hoor!

Wollie: heel veel beterschap voor Frank, dat zijn zulke nare dingen!

Ik heb Urby vandaag even gesprongen, die ging toch fijn!
Mijn zusje heeft foto's gemaakt dus misschien straks wat beeldmateriaal Knipoog

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:42

Sterkte met je tentamen Kindergen. Gomir!! Maakt het halen van dit tentamen nog iets uit op het halen van het hele coschap?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:16

Het is geen tentamen, maar een poliklinisch examen bij mijn grote vriend de opleider...Heb dus het gevoel dat het weinig uit gaat maken of ik wel of niet ga leren, maar ik ga het er toch maar niet op gokken Bloos
We hebben geen tentamens meer aan de universiteit, dat is alleen bij het co-schap interne nog zo.

Urby Haha!
viewtopic.php?f=10&t=820948

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:38

Aha, ik snap het.
Veel succes met leren in elk geval!!!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 09:10

Kom op Gomir, gewoon leren en de eer aan jezelf houden! Voor je het weet is het weer kerst en ben je die man allang weer vergeten. (hopeljik....) Leuke foto's van Urby. Ja

Wat beroerd van Frank Wollie, jullie hebben toch ook een tijdje geleden een huis gekocht? Ik kan me voorstellen dat je als zelfstandige in een beroerede situatie komt. Sterkte. Ach gut

Leuk van Money Tezz!

Knap hoor Sjaan, dat jullie de hele boerderij runnen, zal best pittig zijn.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 09:26

Dat ziet er vrij gemakkelijk uit die fotos Gomir, knappe Ubry!Hopelijk overleef je je laatste fase van de opleidingshel ook nog een beetje zonder kleerscheuren.
Wollie, beteschap aan jullie, dat het allemaal maar beetje mee mag vallen.

Brave Money, wanneer komen er echte foto's? Haha!

Hoe veel keer per week op stap met paard en trailer vinden jullie te vaak?

MiriamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 09:30

Canter, huis hebben we gelukkig al een tijdje dus dat geeft geen extra problemen.
Ach, wie weet valt het zomaar mee.

Tal, ik persoonlijk vind het niet snel te veel als je een paard hebt dat makkelijk reist en je niet te ver weg moet....

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 09:44

Floor en Gomir: sterkte met de sudie en de herkansingen. Kan me nog goed herinneren hoeveel stress die tentamens gaven Nerd

SGWOllie: sterkte voor je hubby, hopelijk moet je niet te lang blijven tobben bij de dokters want met een eigen zaak geeft dat nog extra stress Ach gut

JJ: nog een keer sterkte gewenst met de kleine Strijder Ach gut

Talida: als het nodig is, zou ik elke dag mijn paard op de trailer zetten maar vind ook dat het afhangt van hoe het paard het verwerkt. Heb hem tijdends de vakantie op donderdag meegenomen naar Rob J. (samen 1u10m), vrijdags naar de Veluwe (samen incl. file 2u50), zaterdag naar Z-Limburg (1u45) zondag weer naar huis (1u35). Ik had er toen zelf flink genoeg van maar heb er niets van aan Plato gemerkt.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 09:54

Dus 1x per week en af en toe 2x valt wel mee? Mark begon gister al van moeten oppassen dat ze niet te vaak gaat (ff tellen, denk 12 keer in totaal dit jaar waarvan 7x laatste 1,5 maand). Krijg verder niet de indruk dat Tal ergen smet tegenzin heen gaat, ze moet gewoon even met laden eigenwijs 2x naast de plank gaan staan als ik het zonder lijnen probeer.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:26

Ik neem Plato standaard 3x per week mee in de trailer, dinsdag naar springles, donderdag naar dresuurles en in het weekend op wedstrijd dus 1 x per week is weinig naar onze maatstaven.

Waarom jouw paard er niet meteen inloopt weet ik natuurlijk niet maar mijn paarden, diegenen die vaak meegaan, lopen zelf de trailer in terwijl ik aan de achterkant langs de klep blijf staan om de klep dicht te maken. Dat moet ook wel omdat ik vaak alleen op stap ben Bloos maar ik maak hieruit op dat ze geen probleem van maken.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:35

Talida schreef:
Dus 1x per week en af en toe 2x valt wel mee? Mark begon gister al van moeten oppassen dat ze niet te vaak gaat (ff tellen, denk 12 keer in totaal dit jaar waarvan 7x laatste 1,5 maand). Krijg verder niet de indruk dat Tal ergen smet tegenzin heen gaat, ze moet gewoon even met laden eigenwijs 2x naast de plank gaan staan als ik het zonder lijnen probeer.

Die van mij staan vaak standaard twee keer per week op de trailer Knipoog
Een keer te lessen(ruim uur enkele reis) en meestal ook wel op concours(en dat is ook vaak wel zoiets). Voorheen stonden ze dan ook nog de hele dag op de trailer, omdat ik bleef helpen.
Kunnen ze prima hebben hoor Ja

Ik heb nooit zo'n last van tentamenstress Clown
Nu alleen een beetje, omdat die man me inmiddels enorm op mijn zenuwen werkt en het is toch nooit goed Tong uitsteken Ben niet zenuwachtig voor het examen, maar wel voor de bespreking met die man na de examenpatiënt Clown

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:35

zal dr altijd wel moeten begeleiden de trailer in, maar dan kan ik van binne gewoon de stang erin doen dus alleen lukt wel. Tenzij dr ezel bui heeft. Maar dat gedrag stop ik in hetzelfde hoofdstuk als 3 meter voor de ingang van de bak stil gaan staan, moet ik echt ja je moet nou okeee dan. Ze staat altijd binnen 5 minuten op dr trailer, dus 1 min als ze in 1x mee werkt en 5 als ze ezel speelt. Dus ik klaag verder niet!
Ik vond 1x per week ook niet echt veel, misschien dat ze er dan juist ook wat makkelijker in gaat worden alhoewel ik denk dat het gewoon net is hoe dr broek hangt! Clown

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:47

Ik vind het ook wel meevallen Talida, je doet toch ook leuke dingen met haar als je op pad gaat? Jim ging ook wel eens 3x per week mee, die ziet de trailer gewoon als zijn 2e stal waar je prima je hooi op kunt eten. Als het op de terugweg op is kan hij wel wat knorrig worden. Vork

Aha, dan ben ik in de war Wollie. Maar het is voor een zelfstandige toch altijd net even wat moeilijker dit soort dingen, je bent over het algemeen gewoon op jezelf aangewezen. Hopelijk valt het mee voor jullie. Hoe is het eigenlijk met het bolletje wol? Al een bol aan het worden? Haha!

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:58

Ollie: sterkte met je partner zijn rug

Gomir: Urby springt al super zeg!

Mijn paard staat ook minstens 2x in de week in de trailer om naar dressuur- en springles te gaan! En als ik ze wedstrijd klaar heb dan ook nog eens naar wedstrijd in het weekend...Ik krijg nooit de indruk dat ze dat erg vinden. Ook die van mij laden heel makkelijk...zelfs de vozz loopt nu al zo de trailer in en kan blijven staan om de stang erachter te doen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:58

was wel grappig, hadden gister de trailer schoongemaakt, en expres van binnen niet met sop, prompt dat ze hem helemaal onder staat de pissen. Dus a) ik weet dat ze geen probleem met plassen op de trailer heeft b)zou dat ook iets van merries/paarden zijn, dat ze iets markeren? Een vrijwel identieke trailer maar dan van een anders paard, daar rent ze dus in eerste instantie weer zo uit! Dus onze trailer is wel echt haar ding denk ik zo.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:49

Talida, mijn paarden staan ook regelmatig 2 of 3 keer per week in de trailer. Als ze geen zin hebben laten ze zich niet pakken op het land Duivel
Mijn pony ruin piest altijd op de wagen, merrie nooit. Die plast wel als ik een soort van paddock maak, dus als het even kan doe ik dat met wedstrijden.

Gister is mijn tante overleden, voor haar is het zoveel beter, alleen is mijn gevoel het daar niet altijd mee eens.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:50

Sterkte ermee GvdT. Je zag het aankomen, maar het is nooit fijn als het gebeurt.
Onze paarden gaan wel altijd meteen plassen als ik de stal heb schoongemaakt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:05

Ach gut GvdT gevoel en verstand voelen toch echt anders Verdrietig

Tal, ik zie er ook geen probleem hoor.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 12:06

Gecondoleerd GvdT.