[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:14

reddytobias schreef:
ik reed als een ezel op een steil af

Ha, blij te horen dat ik niet de enige ben!

Nou, ik ga effe op de bank hangen denk ik

Canter

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:28

Ik ben sinds een week of 3 weer aan het rijden. Van de week heb ik weer voor het eerst 2 paarden op 1 dag gereden, daar had ik toch wel spierpijn van!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:43

Kan ik me voorstellen Canter Wel fijn dat je weer lekker aan het rijden bent

Ik vond mijn tweede rondje zelf ook minder RT. Maar op die dubbel en die laatste na was het ritme verder wel super en kwam ik ook overal mooi bij. Die storing op de dubbel was jammer, maar dat konden we oplossen onderweg. Die laatste was gewoon dom gereden

jammer MJ. Een iets scherper bitje is denk ik ook geen oplossing voor die van jou, dan gaat hij afslaan denk ik of niet? Misschien eens met een lage neusriem rijden?
Wel balen hoor. Moet je volgend weekend nog naar Lisse of niet?
Ik ken het gevoel trouwens wel helemaal Inmiddels heb ik zelf dat gestressed worden na een stop gelukkig wat afgeleerd. Ik kon dan ook het ritme zo veranderen en dan wil het helemaal niet meer

we hadden het vandaag trouwens nog over jullie SGW. Stagiair had er twee jaar terug gereden en die vond het zo'n mooie cross!
(vooral die kaasplank vonden ze mooi gemaakt )

Jiska: luchtzuigen vind ik geen enkel probleem hoor. Otje zuigt ook wat rond voertijd en als er mensen op stal komen. Hebben ze zelf weinig last van en andere paarden nemen het niet over
Ze stoppen er meestal niet helemaal mee, maar door ander voerpatroon of een ander soort voer kan het wel een heel stuk beter worden. Maagcompositum van de paardendrogist schijnt ook veel te schelen. Ze denken nl dat het een maagprobleem is.

Het enige probleem dat je er eigenlijk mee hebt is dat het gebit slijt als ze zich vastzetten. Otje zuigt los dus dan heb je dat probleem niet
Een band ben ik zelf niet zo gek van, daar kunnen ze nogal wat interne beschadigingen van oplopen.

MM: hoe ging het vandaag?
Ik wilde je nog even opzoeken voor ik wegging, maar ik zag je niet meer

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:47

Super RT, bedankt! Zo moeten we er komen!
Heb net al ff bij mijn vriendje gecheckt, maar die vond dinsdag ook ff naar Leeuwarden een errug goed plan.. nu de andere 6 nog... Maar dat zal wel lukken dacht ik zo.

Canter --> Ja daar kan ik me goed wat bij voorstellen!! Ik had vorige week donderdag 2 paarden intensief gereden (Cheval gesprongen een dik uur en Lucky een dik uur dressuur) nou dat kon ik de volgende dag ook wel merken!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:49

Gomir, wat heeft een lagere neusriem dan voor effect?
Ik rij eigenlijk altijd met standaard outfit...

Leuk van die kaasplank, die maakt vaak wel indruk op mensen

Naar lisse kan ik niet, dan heeft mijn zus dressuur wedstrijd. Ik zit nu te denken aan 8 januari maassluis en eind januari maasdijk. Even wat parcoursen achter elkaar!

Ik moet inderdaad stoppen met teveel denken over mogelijke weigeringen en blijven denken aan wat ik in de les leer!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:55

Ik rijd de merrie altijd met een lage neusriem, weet niet precies waarom maar dan heb ik net wat meer controle onderweg als met een gecombineerde neusriem.
Bij mijn vorige paard werkte dat ook super

Die heb ik later nog wel op een pessoa gereden, dat ging ook wel heel mooi, maar ik ben een beetje bang dat die van jou dan weer vlug in een hoekje wil blijven staan.

Jammer dat je niet naar Lisse kan, dat zou wel mooi geweest zijn.
Ik zou zeker een paar keer achter elkaar proberen, dan kom je er ook weer wat meer in

En wat is nou helemaal het probleem als hij een keer stopt Zeker in het B en het L maakt dat niet zo heel veel uit toch
Dan heb je nog twee pogingen over hoor en ook van een stop kunnen ze best eens wat leren. En zelfs al word je een keer uitgebeld, zolang het niet ieder weekend is is dat ook geen drama toch? Die twee minpunten zijn ook het ergste niet, dan mag je er aan het einde weer twee meer rijden voor je verplicht moet promoveren

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:56

@ RT, jammer van je balkje maar je hebt hem nog maar zo kort en dan al een L parcours vind het erg netjes hoor!
@ Miss_jumpy, jammer dat het niet zo lekker ging

Ik ben net weer terug van de clubkampioenschappen. Ben wel moe want ik moest vanochtend al om kwart over zes op omdat ze de M1 als eerste rubriek hadden genomen.
Maar de dressuur ging niet geweldig. Weer was hij erg vervelend er weer zag hij overal spoken *zucht*
Hierdoor werd hij heel gespannen en sommige wendingen haalde ik dan ook maar net. En toen weer de contra, Sam had het volgens mij al in zijn hoofd zitten want toen ik van C-X-M moest wenden sprong hij al 2 meter na C over Even op de rem gezet en in z’n oor geroepen dat hij nou echt even op moest houden met etteren
Verder geprobeerd zo rustig mogelijk te blijven *kostte wel wat moeite* maar op het einde ging het al weer wat beter. Toch had ik een heel slecht gevoel over de proef..
Achteraf bleek ik toch nog 160 punten bij elkaar gereden te hebben

Dit was goed voor een 10e plaats in het totaal (er deden er trouwens 37 mee!) dus dat viel allemaal wel weer mee. Nog wel even ruzie gemaakt met mijn vader. Toen ik de proef in ging bleef hij maar zeggen dat ik op mijn rechterbeugel moest gaan staan, nadat ik dat drie keer had gedaan ben ik maar begonnen en toen ik de proef uit kwam vond hij het dus nodig om weer over die beugel te beginnen, waarom ik nou zo eigenwijs moest zijn om niet eerst op mijn rechter beugel te gaan staan (had ik drie keer gedaan..) Dat was dus niet helemaal op het juiste moment
Toen maar even het boos het bos in gegaan.. Dat hielp wel en toen ik terug kwam het maar weer bijgelegd.

Daarna nog een hele poos naar de allerkleinste van de club gekeken. Sommige ken ik echt amper omdat die gewoon 5 lessen voor me rijden en op wedstrijden ook altijd al klaar zijn als ik nog moet beginnen.
Onze nieuwe aanwinst was Bjorn met zijn a-pony Broekie. Bjorn rijd nog maar 2 maanden en het was echt zo lief om te zien. Ging trouwens erg goed met wat hulp vanaf de kant.

Maar toen was het tijd voor de stoelendans, Sam keek zijn ogen uit in het begin, maar het ging super goed. Hij kan ook heel snel draaien en stoppen, dus echt een spelletje voor Sam, elke keer als ik op een stoel zat stond hij trots om zich heen te kijken van zo dat hebben we toch weer goed gedaan!!
Uiteindelijk zijn we nog Kampioen van het stoelendansen geworden Hele grote pot Haribo-snoepjes gekregen

Daarna maar met Sam in een hoekje van de bak gaan staan, want het duurde nog wel een poosje voordat ik aan de beurt was met springen.
Na zo’n 20 minuutjes er maar op gegaan en lekker losgereden. Springen ging goed. Wel geluk gehad want ik heb hem er drie aan horen tikken
Maarja op naar de barrage! Die ging goed, na de dubbel moest je heel snel draaien wanneer je voor een andere hindernis langs wilde. Het lukte echt net, maar de sprong die hierna kwam kon ik niet meer goed aanrijden waardoor Sam de eerste balk meenam. Maar verder lekker kort gedraaid en lekker gesprongen

Uiteindelijk bleek ik nog derde te zijn geworden met springen
En in totaal nog 5e.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:01

netjes vief!!

en kampioen stoelendans is ook top!! kunnen weinige denk ik zeggen

MJ: maassluis heeft outdoor toch wel een mooi concours!? mooie buitenbak hebben zij!! of is dat maasdijk?

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:12

Leuk weer al die wedstrijdverslagen!

Knap van je RT, dat je je nieuwe paard al zo goed door het parcours krijgt.

Gomir, jouw parcoursen klinken ook goed! Ik zal je zondag dan wel zien als je B of B HC gaat rijden met de merrie.
Ik ben in iig heel herkenbaar: piepklein vrouwtje op een grote schimmel

MIssJumpy: héél herkenbaar jouw verhaal. Ik had het er juist gisteravond over met RT : groot paard, moeilijk bij elkaar te rijden etc etc.
Ik heb daardoor ook steeds balken aan de benen.

Jiska: ook van mij nog van harte met Viv

Simmie: hoe ging de dressuurwedstrijd?

Vief: gefeliciteerd met je stoelendans kampioenstitel

Chantal: da's wel lastig dat je alleen in de weekenden kunt rijden, zeker nu je met Lucky in de opbouw fase zit

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:14

Vief, gefeliciteerd met je stoelendans prijs

RT, goed gedaan met je paard en volgens mij rijden we allemaal wel eens als een ezel aan

Gomir, jammer van je 2de rondje. Ik ben ook niet in Lisse. Ik stap wsl over 4 a 5 weken weer op een paard.

Ik moet morgen om 6.00 beginnen ,terwijl we normaal om 12.00 beginnen op maandag en ik was eigenlijk ook nog roostervrij.

Canter, jij bent wel meteen erg fanatiek door 2 paarden op 1 dag te gaan rijden.

Bento, gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding.

Heb vandaag ook nog even gesprongen. Eerste parcours een stop, ze zag van alles langs de kant waardoor ik niet mooi kon uitrijden en ze bij de staander uitkwam ik had ook nog 4 sec tijdsoverschrijding.
Tweede parcours was ik foutloos, had alleen 1 sec tijd. Ze begon voor hindernis 2 op de plaats te galopperen.
Ik ben nog wel 3de geworden. Waren er maar 2 binnen de tijd.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:17

dankje bento... toen ik paarden ging bekijken om te kopen heb ik 2 maal op een paard van min. 1.75m gezeten. ik merkte meteen dat ik er helemaal niks mee kon!! dressuurmatig waren ze super te rijden, maar merkte gewoon dat het mij niet ging lukken om zo'n paard bij elkaar te rijden!! dus ik heb wel respect voor jullie!! jullie doen het toch maar!!
ik vind mijn schimmel ook al groot met haar 1.67m en misschien dat ze nog wat groeit, maar hopelijk niet, want ik heb worstepootjes

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:27

Goed gedaan Vief, leuk dat ze ook stoelendans doen!
Simmie, ik ben ook wel benieuwd hoe het gegaan is!
GvdT, ik heb ook nog een paar kilootjes over na de zwangerschap die ik graag kwijt wil.... Dus als ik tijd over heb probeer ik toch op een 2e paard te stappen!

Ik ga overigens misschien een paardje erbij kopen die in februari 2 jaar wordt. Deze is bij ons op stal geboren en van het begin af aan vond ik hem al erg grappig. Daarna is hij verhuist naar een opfokstal, maar hij bleef wel steeds in mijn hoofd zitten. Ik heb een tijdje geleden tegen de eigenaresse gezegd of ze, als ze hem ooit wilde verkopen, eerst naar mij toe wilde komen. En die belde dus van de week!
Maar het komt wel op een heel beroerd tijdstip op het moment:
net een kind en nog volop in mijn zwangerschapsverlof, we moeten nog een beetje kijken in hoeverre ik mijn werk weer kan oppakken in combinatie met een kind. Daarnaast hebben we een huis gekocht die eind februari wordt opgeleverd en waarvoor we nog allemaal nieuwe dingen willen kopen. Daarintegen is de prijs heel schappelijk.
Ik moet zeggen dat ik er zelf wel aardig uitben, maar ik moet manlief er nog een beetje van overtuigen dat zo'n 2-jarige voorlopig echt nog niet zoveel tijd en geld kost....

Maar goed, bij deze een paar foto's die ik van de week van hem heb gemaakt. Ze zijn niet echt duidelijk maar het geeft een eerste indruk.
Het is een hengst van Equador x Able Albert en het is een halfbloed die ongeveer 1.65 tot 1.70 zal worden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is overigens echt een schat van een paard en lekker koel in zijn hoofd. Ik denk dat het een mooie opvolger wordt voor mijn eigen paard, die wordt volgend jaar ook alweer 14 en ik wil toch een beetje vooruit blijven kijken. (Ja ja, ik klets het wel goed voor mezelf! )

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:30

haha wat leuk canter!!! leuke foto's! niet heel duidelijk!!! je hebt het er maar druk mee meid!!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:32

Yep, eigenlijk niet zo handig!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:43

Wat een leukerd Canter
Lastig hoor!
Ik ga ff luieren op de bank

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:51

Go for it Canter! Cool in het hoofd is altijd goed voor in de cross;)

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:00

Lijkt me een leuk dier Canter
En voorlopig kan hij nog een jaar heerlijk in de opfok spelen en kost hij niet zoveel

Vief: netjes hoor

Bento: ik heb je weleens gezien Als ik naar Lisse kom zal ik even opletten.

GvdT: jammer van die stop, maar dat kan gebeuren. Stond de tijd zo krap ofzo?
Was het daar nog druk? Anna paulowna was iig niet zo druk vandaag, Sneek redelijk, maar niet zo extreem als vorige keer.

Ik kwam tineke trouwens nog tegen bij het Amstelmeer RT Die ging weer terug naar Friesland, ik kwam er net vandaan

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:03

Baby parade

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:10

GvdT: ik had de vorige keer in Lisse ook tijdoverschrijding zonder stop Vond alleen dat de omroeper daar een beetje flauw over deed, zo van: met alleen een balk had je tenminste nog een wp gehad
Hij had gewoon even tijd nodig om naar de posters van Sinterklaas op de bakwand en de kado's op de grond te kijken

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:11

Gomir: ik heb jou niet gezien
Volgende keer ff wat zeggen hoor, want ik ken jou (nog) niet

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:15

Bedankt allen voor de peptalk, misschien kan ik jullie het email adres van mijn vriend geven?

Wat een schatjes Bento!

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:22

Super leuk paard Canter!
Moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik mijn relatie in stand kan houden met 1 paard en 1 kind en werk. Zou niet weten waar ik de tijd en het geld vandaan moest halen voor een 2e
Het is allemaal erg duur hier in het Westen (zei een van oorsprong Limburgse...)

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:27

Ik kende jou toen ook nog niet, maar nu zou ik je wel herkennen Hoorde pas later dat jij het was, anders zou ik echt wel wat geroepen hebben hoor

Leuke foto's!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:28

Canter: Leuk paardje, pittige afstamming...

Bento: wat een schatjes!!

Vief: Stoelendanskampioen . Leuk heh stoelendans met je paard? Deden wij vroeger ook vaak op clubwedstrijden voor de gein.

RT: Al behoorlijk bekend in Leewarden . De Doele daar zaten wij ook altijd... Was toen altijd erg gezellig, maar nu ook nog steeds dus.

Heb vandaag na een lange blessure van de Indoctro, haar voor het eerst weer op wedstrijd gehad in het L. 1e parcours foutloos, onderweg wel een paar gelukjes: 2 balken aangetikt, maar ze bleven gelukkig liggen. Uiteindelijk ook nog een prijs.
2e parcours: dom balkje op de 1e, dus werd eventjes boos en wakker en daarna sprong ze echt top.
Was na afloop echt blij, want het is toch best weer even spannend na 5 maanden geen wedstrijd met haar gereden te hebben.

Gomir en RT ook gezien. Ging best goed!!!!
later MM nog gezien, jammer van het eerste parcours, hoe ging je tweede parcours?

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:37

Hoi! alles ging slecht! ik vindt er zo echt niks aan! Het 2e parcours kwam ik niet eens in de buurt van 1 ze bleef bij het conifeertje van de startlijn al staan! Na 2 weigeringen heb ik toen maar hindernis 2 genomen! Het 1e parcours was ik niet heel ontevreden over. Op 2 en 3 liep ze goed! Maar ja dan 4 weer en stopt ie weer!

Tien hier op bokt had t 1e parcours 16 strafpunten en het 2e parcours was ze 1e en de enige foutloze. Dat was dat meisje wat bij mij was!

Onze oudste hond heeft ook nog een epileptische aanval gehad! Dus ik heb nu echt een poedersuikerdag!