[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 11:23

van mij mogen ze eigenlijk alles doen wat ze willen behalve stijgeren! niet dat ik bang ben als ze stijgeren maar daar heb je minste controle over vind ik. En als ze dat eens oppakken van te doen dan blijven ze dat vaak doen als gewente :(

pp: zal meeduimen voor canch :)

madelene: leuk dat je paard zo lief is voor je wandel ruiter :) ze kunnen best eens genieten van een rustige wandeling of rustig weekje. Hier genieten ze er ook wel van. Al moeten ze hier voorlopig niet snel op rust gezien ze het laatste jaar al meer gerust hebben dan gereden.

Denk dat hulsberg een no go zal zijn. we hebben nog steeds niets gehoord om te mogen starten.

Flushke doet het goed thuis. ze gaan elke dag 2 keer een uurtje buiten. omdat hij nog niet langer mag ivm met vatbaar zijn voor vanalles en nog wat. Hij moet wel nog 2 keer per dag antibiotica krijgen voor 10 dagen dan opnieuw bloedonderzoek als die waarden goed zijn mag hij stoppen met antibiotica. Indien niet moet hij nog een kuur antibiotica krijgen.
Hij is wel echt sloeber. Doordat hij zoveel in de hand is geweest in zijn begin weken durft hij wel veel. Zodra de deur van de stal op gaat is meneer daar al om naar buiten te lopen. op de weide ook als je in de weide gaat gaan zitten komt hij heel de tijd bij u en vergeet hij zijn mamie :)
mamie doet het erg goed. Ze produceert ook weer meer melk denk ik sinds ze thuis is. dat was in de kliniek niet zo. maar hij wou geen flesjes meer drinken dus was het een beetje afwachten of ze wel voldoende melk gaf. Hij kwam aan in gewicht dus hij had zeker voldoende melk :) en nu zie je thuis dat haar uier echt mooi vol is :) Ze beschermd hem ook erg naar andere paarden. Vozzie heeft al enkele beten op zijn neus gekregen omdat meneer hem te veel komt moeien over de stal deur :)

Met vozzie gaan we dit weekend naar arville. Wordt zijn eerste cross van het seizoen. ben benieuwd

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:11

Mila, Evita zet haar karakter wel beetje door, helaas. En in de omgang is ze nog abnormaler, echt geen gemakkelijk beest én toch <3 mijn droompaard, raar maar waar. Steigeren is trouwens héél fel verbeterd, is echt maar recent dat ze daar terug mee begint.
Super van de kleine, k ga duimen dat zijn waardes goed zijn en geen nieuwe kuur nodig is :)

PP :P grappig met die mannekes, zou ik ook eens moeten erbij zetten :P maar k hoop snel uit "your world" te zijn :')
Hopelijk is Canch goed! Ik duim!

Madelene, veel succes voor je partner ;) idd mannen die iets hebben ai ai, die gaan precies altijd dood (bon die van mij toch, echt een mietje }:0 )

De oefencross zag er idd cool uit, maar voor ons ook wat ver helaas.

Varekaj, vervelend van de tegenvallende dressuurles ;) zweepje kan wonderen doen ~~}>

Lene stoere foto op facebook! :):) Proficiat met de resultaten!

Onze oude merrie is nog steeds mank, ik snap niet goed wat ze kan hebben. Ze heeft nergens opzetting, warmte,... 't is rechtsvoor denk ik. Misschien toch de dierenarts laten komen straks of morgen en dan zien. We willen er langs een kant niet teveel kosten aan doen. We hebben die bijna 10 jaar geleden gekocht bij een handelaar, was een slachtpaard aan slachtprijs en daar heel veel plezier van gehad (op laag niveau, dus puur recreatief, wandelen, crossjes 60cm etc) want 't is een heel braaf beest, super karakter. Maar om nu duizende euro's te gaan geven om te zoeken wat er met haar is, ze is ook ouder dan 25... alé, k vind het dat niet waard eerlijk gezegd... maar allé, de basiskosten wil ik er sowieso wel aangeven dus maar eerst eens de dierenarts laten komen en dan zien we wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 12:13

Dus de merrie pakt haar moederrol intussen goed op? Super!
Ja die kleintjes zijn echt avonturiers soms, en voor de duvel niet bang :) als ze de goeie mentaliteit behouden in het opgroeien zijn dat later heerlijke paarden.

De mijne moeten gewoon hun 4 voeten op de grond houden :+ ze mogen eens knorrig doen maar al bij al zijn er wel grenzen.
Icaro is momenteel vooral vergeten dat zijn ballen eraf zijn. Heb er wel werk mee maar soit, het is niet rampzalig. Wel vermoeiend om geduldig te blijven O:) Dat zijn van die vlagen die soms de kop op steken. Hij is naar de rest in de weide ook serieus aan het uitproberen. Donderdag krijgt hij ook nieuwe ijzers. Eens de neus weer de goeie kant op gaat komt het wel in orde.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 18:42

SH, zou het niet een blein kunnen zijn?

MF, oh wat fijn om te horen dat het goed gaat, en uiteraard is het megacool dat ze zo aan je hangen, en bij je in de wei komen...maar pas op over een paar weken! dan zijn ze al wat groter...oei dan kan het soms goed zeer doen.
Mijn eerste veulentje kwam ook met een moeilijke bevalling, en die heb ik maar vastgehouden, en ook daarna kwam hij veel naar me toe, maar toen hij met zijn voorbenen in mijn nek hing, niet grappig :=

En je weet maar nooit met Hulsberg, kan nog op het laatste moment!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-17 19:22

Idd miss een blein. Mijne jonge had dat ook 2weken terug, nergens dik of warm, maar liep op 3 benen. Ook een blein, maar ene die heel hoog zat..

Net springles gehad Ohh dat wat bakken! Maar ging wel heel goed!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 22:04

Furrie heeft het ook eens gehad en zijnaden ook negens warm of dik mar wel echt kreupel!

Nog een beetje spammen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 09:57

heerlijk om naar te kijken! en de border houdt hem goed in de gaten :D

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 10:29

ja die wijkt geen meter van zijn zijde af!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:16

Ik kan jullie nu de reden zeggen van mijn 'issues'... Ik ben sinds gisteren thuis weg. Ik woon tijdelijk terug bij mijn ouders. Ik heb gisteren mijn boel gepakt en hem 's avonds pas gezegd dat ik wil scheiden. Hij had het totaal niet zien aankomen en is nu aan het smeken, hij gaat veranderen... Maar ja, in hoeverre kan iemand veranderen? Ik wil gerust per pb vertellen waarom ik die keuze gemaakt heb, liever niet hier openbaar.
Maar jullie begrijpen wellicht dat het een supermoeilijke keuze was, gezien onze dochter en mijn droomhuis met paarden aan huis...

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 13:21

Antonius: dit moet een onwaarschijnlijk moeilijk keuze voor u zijn. Het gaat tenslotte niet alleen om jou maar ook om je dochter, de paarden,...
Ik hoef niet te weten waarom maar als je er met iemand wil over praten stuur gerust!
Soms helpt het om met een buitenstaander er over te praten.
Als ik met iets kan helpen laat je het maar weten.
Ik heb jou ook al meermaals om hulp mogen vragen :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 14:09

Je mag mij ook altijd pb'en als je dat beter doet voelen.
Snap dat het niet gemakkelijk is maar een moedige beslissing om de stap te zetten.
Mijn ouders zijn ook gescheiden, opzich als kind merk je er weinig van als het goed geregeld is.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:27

oei Antonius, moeilijke beslissing. sterkte

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 14:29

Ik weet niet of het een blein is, normaal als ze een blein heeft is ze echt stokkreupel. Nu enkel in draf. Tegen 't einde van de week toch maar de dierenarts vragen dan.

Prachtige foto's Mila!! <3 Wat een black beauty!

Wow Antonius :( kan mij best voorstellen dat je hierover issues hebt en je slecht loopt...
Dit is vast een heel doordachtige keuze geweest want inderdaad, de situatie is niet meer vrijblijvend, jullie hebben een kindje, een huis... Veel sterkte, lijkt mij ongelooflijk moeilijk maar ook echt moedig! Mensen veranderen daar geloof ik niet echt in, maar ze kunnen wel hun best doen om hun "moeilijke" kanten zachter te maken of meer handelbaar voor de andere... Ben je nog van plan om hem hierin tegemoet te komen of is de keuze definitief gemaakt? Je mag me uiteraard altijd een PB sturen. Ik weet wel dat we "veel" gemeenschappelijke vrienden hebben samen, maar je kan rekenen op mijn discretie, 't is volgens mij zo al moeilijk genoeg...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:16

Amai Antonius, hier schrik ik van! Voor de rest ben ik eens met de anderen.
Mij mag je ook altijd pben. Veel moed toegewenst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:47

Ook hier staat mijn PB open als je daar nood aan hebt. Op vlak van de paarden, je dochtertje, voor jezelf... dag of nacht, maakt allemaal niet uit.
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5 was dus helaas ook ervaringsdeskundige op dat vlak.

Dikke knuffel alvast!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 16:12

Veel sterkte Antonius :(:) hier staat de inbox ook open... Sommige zaken zijn onverkomelijk, maar mensen kunnen veranderen, maar vaak meestal wanneer ze eens hardhandig door elkaar geschud worden (mentaal bedoel ik dan) en niet uit eigen initiatief...

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 19:58

Woow Antonius ik krijg er kippevel van! Het lijkt me geen gemakkelijke keuze maar je moet voor je eigen geluk kiezen, al lijkt dat op dit moment wss nog moeilijk. Dat veranderen geloof ik niet echt in. Vaak is dat iets op korte termijn. Maar soms verdienen mensen wel een 2de kans. Mijn PB staat altijd open. Ookal begrijp ik dat je niet aan iedereen je verhaal wil doen.

Veel sterkte!

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 20:10

Veel sterkte Antonius! Kan me voorstellen dat het hartverscheurende keuze was.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 21:52

Sterkte met de beslissing, ik heb het jammergenoeg vorig jaar ook meegemaakt met m'n eigen ouders... nooit zien aankomen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:15

Bedankt voor de steun dames!
Toen ik mijn dochter van 4 vertelde dat mama en papa niet meer samen zouden wonen omdat we teveel ruzie maken, antwoordde ze dat ze dat wel weet dat we veel ruzie maken en dat het beter is om niet meer samen te wonen... Als zelfs een kind dat al beseft |(
Ik zal in de loop van de komende dagen wel sommigen een pb'tje sturen... Maar ik merk nu wel een groot gevoel van opluchting... Ik loop niet meer nerveus en opgejaagd, zegt al iets zeker...

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 22:22

:( Echt? Ongelooflijk hoe zo'n jong kind dat al haarfijn aanvoelt... In sommige gevallen is het gewoon beter om niet meer samen te zijn en de ruzies niet meer te hebben zowel voor je dochter als voor jezelf...
Als je zo'n gevoel van opluchting hebt nu, dan denk ik dat dat zeker wel een teken is dat je de juiste keuze hebt gemaakt... Blijft gewoon echt jammer, kan me voorstellen dat niemand dit gewild heeft, je zal dit wellicht ook een plaatsje moeten geven en verwerken...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-17 22:25

Toen mijn ouders gingen scheiden was ik ook de leeftijd van uw dochter en om eerlijk te zijn ik weet er nog heel weinig van. De enigste raad die ik kan meegeven is, probeer zo goed moeilijk met uw (ex) man om te gaan wat betreft uw dochter. Daar heeft zij alleen maar voordelen bij. Mijn ouders kwamen heel goed met elkaar overweg, mijn papa en mama zaten samen aan het schoolfeest etc... Daarna is er wel ruzie gekomen en als kind vond ik dat de vreselijkste periode. Ik had het gevoel dat ik moest kiezen ook al zeiden ze dat niet zo letterlijk.

Fijn dat je toch al opluchting voelt! Nu het een plaatsje geven en het verwerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:02

Ik heb de andere kant meegemaakt Daaphh. Nuja, mijn ouders onderling hebben hun best gedaan. De rest van de familie daarintegen... ik was 5, mijn broer 10 en ik herinner me wel nog een aantal vreselijke dingen. Maar vooral de sfeer van afkeuring, vijandigheid en minachting van beide families naar elkaar toe. Al was mijn ene oma het extreemste. En dat is iets wat zeker immense sporen heeft nagelaten, zelfs nu nog.

Kinderen voelen dingen piekfijn aan, zeker het non-verbale. Lastige en moeilijke momenten zal je nooit volledig kunnen vermijden.

Zorg goed voor jezelf. Daar heeft zij ook het meeste aan. Dat het voor jou een opluchting is zegt veel.
Sterkte in ieder geval!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 08:52

Dat is wel veelzeggend dat je dochtertje het zelf aanvoelde en dat jij je opgelucht voelt! De sleutel idd is goeie communicatie voor de opvoeding van jullie dochtertje. Het beste is idd nu ze nog zo jong zijn eigenlijk. Het is slechter wanneer de scheiding gebeurd op leeftijd 10-14 jaar...
Het is nu eerst wel nog een hele hoop geregel :s... Wil jij het huis houden?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 09:42

mijn ouders zijn ook gescheiden toen ik 14-15 jaar was. Mijn moeder is onverwacht vertrokken en eerlijk gezegd vond ik dat verschrikkelijk heb dan ook 2 jaar niet meer naar mijn moeder geweest.
Na 2 jaar had mijn vader dan een andere vriendin die vond dat mijn vader te veel geld spendeerde aan onze paarden en heeft hij zonder mijn weten 1 van mijn paarden verkocht. de dag zelf ben ik nog vertrokken naar mijn moeder en sinds dien mijn vader niet meer gezien.
Ik had ook wel het gevoel van mijn ouders dat dat niet goed ging. Zoveel jaar geleden was dat nog niet zoveel voorkomend dat mensen scheiden daarom was ik ook erg geschrokken. maar nu zijn ze alle twee wel gelukkig met iemand anders.