[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:48

hee, na een tijdje afwezig te zijn geweest hier op bokt, ben ik er ook weer. he niet veel wedstrijden gereden, alleen twee dressuurselecties (twee keer een winstpunt) en ik ga binnenkort de Sallandse Ruiterdagen rijden. verder heeft Ice een beetje vakantie.
ik heb gister bij Toin Peemen een aantal paarden bekeken om te gaan rijden. en twee leken wel erg geschikt. alleen een merrie (3,5 jaar) doet af en toe luchtzuigen. ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee. in hoe verre is dat erg? en kan het overgaan, en nemen andere paarden het over?? ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen...
groetjes jiska

Scum

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:57

Ga je ze alleen voor Toine rijden of wil je er nog een bij kopen Jiska?

Ik heb genoeg ervaring met luchtzuigers. Komt veel voor onder Engelse volbloeden. We hadden een fokmerrie, en die deed het. Sommige nakomelingen deden het ook, maar niet allemaal.
Ienie doet het ook, maar alleen als er mensen op stal komen.

Dat levert voor haar spanningen op. Zodra de mensen weggaan stopt het. Het is niet zo dat paarden mekaars gedrag copieren. Online staat er tegenover en die doet het niet.

Je kunt zo'n band om de nek doen, maar bij een heel hardnekkige zuiger helpt dat ook niet. Verder zorgen dat ze genoeg buiten komen zodat ze zich niet vervelen. En wij hebben ooit een speciaal soort voerbak opgehangen waar ze het niet op konden doen. Heb je natuurlijk wel pech als ze het zonder voerbak kunnen.

Persoonlijk zie ik er geen gevaar in. Alleen als ze het hele erg doen kunnen ze gebitsproblemen krijgen. In jou geval lees ik dat ze het af en toe doet, dus het lijkt me geen probleem.

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:33

Pony van een vriendin van mij doet het ook, en die staat op stal tussen 20 andere paarden, en die doen het allemaal niet, dus ze nemen het volgens mij niet over..
Als ze het maar weinig doen lijkt het mij ook niet zo'n probleem..

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:47

Wij hebben een paar luchtzuigers op stal. Die deden het al toen ze bij ons kwamen, en als ze het doen stoppen ze er niet meer mee is onze ervaring. De laatste die op stal kwam wordt alleen niet echt dik omdat ze luchtzuigt. Dit schijnt vaker voor te komen, maar wij hadden het nog niet eerder meegemaakt.

Net een heerlijke rit gereden met een groep mensen uit de les die ik geef. Alleen de laatste 20 minuten wilde Marple iets sneller naar huis dan ik... gelukkig waren we er snel weer over uit wie het tempo bepaalt

Jitske: Goed gereden zo de eerste keer M2, je voorbereiding was toch ook al niet zo geweldig?? Of was jij dat niet die ziek was?

MM: Wat goed dat jullie hengst verder mag, veel succes in januari!

Vief: Balen van die kabouters, tijd voor de kaboutercursus

Bento: Gefeliciteerd met je caviababy's!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:49

MissM; nee voorbereiding was idd niet al te geweldig, 3 dagen niet kunnen rijden deze week en sowieso al hele tijd geen privéles meer gehad, dus ik had niks te klagen

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:18

Hallo paarden mensen! Daar ben ik eindelijk weer is!
Ik heb heel wat bij te lezen, daar ga ik NU mee beginnen!!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:19

Haha, succes met bijlezen Chantal
Ik ga straks mee met iemand op dressuurwedstrijd

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:30

Vief  Je zou toch iemand bijna vierkant uitlachen als die in complete outfit zo aan komt rijden of nie dan..
Ik wil nog wel is een keer met die roze caphoes de cross in gaan, kijken hoe de mensen naar je kijken,…

MM gefeliciteerd, gave hengst hoor!

Renske  Die pony van jou was wel een super gaaf spring beest! Hebben jullie hem verkocht?

Vief  Nog gefeliciteerd met je 2e prijs!

Jitske  Netjes M2 debuut!

Simmie  Ik ben benieuwd hoe je dressuurpoging ging!

Ik heb vandaag weer voor het eerst gesprongen met Lucky. Ze sprong erg ruig maar toch ook heel voorzichtig. Komende zaterdag maar weer is een B parcoursje springen, kijken hoe dat gaat. Pees blijft nu iig heel goed!
Zo meteen ook maar weer is even een zadeltje op Wise leggen, die vindt het heerlijk als je met haar aan de gang gaat.

Afgelopen donderdagavond zijn we met de groep waarmee ik in Oenkerk zit naar Leeuwarden geweest, op kroegen jacht. Was echt leuk, dat gaan we komende donderdag weer doen!!!
Wel jammer dat ik nu zo weinig kan rijden. Ik rij Lucky nu op vrijdag,zaterdag en zondag, verder kan niet omdat ik dan in Oenkerk zit. Echt balen is dat!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:35

Dat is wel balen Chantal dat je Lucky maar zo weinig kunt rijden.. Komt ze de rest vd week wel gewoon buiten?

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:06

he wat leuk chantal!! misschien zie ik je nog wel zeker in de Doelesteeg geweest? of in een discotheek?

zo ik heb mijn dag ook wel weer gehad. beide parcoursen 1 balkje. 1e parcours was ze nog erg heet, het 2e pc liep ze al beter, zaten goede stukken tussen.. maar het geheel is nog erg slordig heb ik het idee
Reeskees nog gezien (hoe ging je 2e pc?) en hesterv en gomir

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:07

Nope, ze mag de wei nog niet in van de DA (komend voorjaar pas weer). Mijn zusje probeerd haar zoveel mogelijk te stappen aan de hand, maar dat gaat vaak ook niet. Mijn zusje maakt nml erg lange schooldagen.
Ik ben inmiddels al druk met mijn ouders in discussie over een stapmolen. Mijn moeder is iig al om, nu mijn vader nog. Het gaat nml steeds vaker voorkomen dat ik op stage ben en dus wat minder kan paardrijden, maar mijn paarden moeten wel in conditie blijven!
Op zoek naar een bijrijder zou ook evt kunnen, maar daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee eerlijk gezegd...
Normaal train ik mijn paarden zelf 6 dagen in de week.

Rt --> Ja ik ben idd in de Doelesteeg geweest! In 1 van die kleine cafeetjes, was egt gezellig!
Waar kom jij vaak dan? Komende donderdag gaan we weer! Niet weer naar dat zelfde cafeetje we willen nu een andere. Dus goede ideeen zijn welkom!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:11

de doelesteeg is eigenlijk het leukst op dinsdags coos? ouwe stoep? op donderdag is het meer de discotheek.. Noa en.... pff nthoud al die namen niet ik stap gewoon naar binnen en dan feesten!! maar die kroegjes zijn wel het leukst

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:16

dinsdag ja? Oh dat ga ik voorstellen! Gaan we gewoon dinsdag en donderdag stappen!! Noa op donderdag?? Hmmm ik zal het proberen te onthouden!

Vanavond eerst nog maar is even in eigen city stappen...

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:18

ja ik weet ff niet hoe die andere discotheek heet...

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:20

waar zitten die discotheken ergens dan? We zijn donderdag nml eerst op zoek geweest naar een discotheek maar die konden we niet vinden, dus toen zijn we in de Doelesteeg beland.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:27

haha ik ga ff een tekening voor je maken!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:36

Afbeelding

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:52

Crea RT
Fijn dat je tweede rondje ook goed ging

Paardje van reeskees ging het eerste rondje ook erg fijn! (heb het net teruggezien )

Een stapmolen, doe maar duur Chantal Je kan je moeder ook leren longeren (of je vader, dan heb je hem wsl zo om...)

Bento: leuk dat je er ook weer eens bent
Volgende week nog naar LIsse?
Ik misschien wel Zou eerst alleen de merrie rijden volgende week, maar dan loopt Ot tot 22 januari geen springconcours en ik wil eigenlijk nu wel een beetje ritme houden.
Wsl dus met Ot en dan de merrie B HC en L of B en L HC als dat past in het programma. Anders moet ik nog even kijken of ik B of L ga starten met haar

Otje ging vandaag weer heel fijn! Eerste rondje was super. Een balkje op een steil die voor de driesprong stond. Kwam iets door het binnenbeen de bocht door en kwam wat dicht, maar ik durfde niet iets te onstpannen in mijn been(staan we straks weer ). Ik bleef dus knijpen en toen sprong hij tegen de paal op. Verder echt een superrondje!
Tweede rondje was iets minder. Lijn van 1 naar 2 stond op galoperen en ik moest van Marco met veel been komen(ook omdat hij me de eerste hindernissen nog weleens te vlug af wil zijn, zeker als ik groot kom). Kwam met iets teveel been(of Ot bleef gewoon lekker fanatiek ) en toen kregen we meteen een beste fout op twee. Hij bleef toen heel erg terug naar 3ab, steil-oxer op 7,5m. Ging een beetje komisch en op twee galopsprongen, maar hij bleef nu iig wel meehelpen. Daarna 4 t/m 8b super. In de wending naar 9 begon hij met de galop te rommelen en zaten we overkruist. Toen was het hele ritme weg en stonden we een keer stil. Maar daarna alsnog super gesprongen

Ben iig heel tevreden en we lijken wel weer de goede kant op te gaan Die stop was nu mijn schuld, verder bleef hij gewoon superfijn doorlopen en meehelpen toen dat een keer nodig was in de dubbel (al was het zijn schuld dat we zo stom bij a kwamen, ik kwam wel met been, maar hij durfde niet meer )

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:54

hm, ik ben ook weer terug van springen

Viel niet mee, ben jaloers op RT, met nieuw paard L springen met maar 1 balk!!! Wou dat ik zo kon springen!!

Losrijden ging dus wel fijn vandaag!

Eerste parcours reed ik dom, twee slechte afstanden en dan begin ik te "jagen". Dus eerst een stop door echt GEEN afstand en daarna nog drie balken.

Tweede parcours dacht ik beter na, en probeerde ik meer met een stille hand en meer been te blijven rijden. Begon goed, maar halverwege weer 3 balken!! Os laat gewoon zijn benen hangen lijkt wel....

Nu weet ik het ook niet, ik moet zelf netter rijden, dat sowieso. Ik heb ook veel moeite met ritme in binnenbak. Os is groot, letterlijk 1.73 maar ook figuurlijk, krijg hem zo slecht aan elkaar!! Dus dan gaan we steeds harder met galoppassen van 5 meter per stuk... dan kan je ook niet goed van de grond springen. Maar even kijken of ik in januari twee weken achter elkaar kan springen, hopen dat ik het ritme toch weer kan vinden. Van de zomer bij de crossen ging juist goed, foutloos of max. 1 balk. Maar vandaag

Jiska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:02

@chantal: oenkerk is best leuk he? ben er ook al zoooooo vaak geweest met school. wij gingen altijd naar de soos van Osiris (studentenvereningen van V. Hall) was altijd erg gezellig. gewoon proberen of je er binnenkomt...

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:05

He Chantal, gezellig dat je er weer bent!

Balen MissJumpy, het lijkt zo simpel dat springen, maar het kan zo moeilijk zijn om een paard gewoon in 1 regelmatig tempo door het parcours heen te krijgen.

Jiska, ik weet niet of je al gefeliciteerd had met de VlV, maar bij deze. Super gedaan hoor!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:08

Canter schreef:
Balen MissJumpy, het lijkt zo simpel dat springen, maar het kan zo moeilijk zijn om een paard gewoon in 1 regelmatig tempo door het parcours heen te krijgen.

Inderdaad!
Ik ben heel blij met dit paard, want het is een schat, maar koop ik ooit een ander, moet die toch iets compacter zijn, want dit kost mij (te) veel moeite om goed aan elkaar te rijden... Maar ja, roeien met de riemen die je hebt.. gelukkig gaat het crossen wel goed de laatste tijd, dat ligt me sowieso beter!

Rij jij eigenlijk al weer een beetje??

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:09

MJ: jammer van je parcours

jitske: netjes m2 debuut hoor, naar de m2 is een best pittige overgang.

vief: stoute sam

de rest ben ik vergeten...sorrie

Ik ging gister nog mensen van mn moeder haar werjk helpen verhuizen en heb daar 50 euri's mee verdient kon dus wel uit

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:10

AntheaV schreef:
Ik ging gister nog mensen van mn moeder haar werjk helpen verhuizen en heb daar 50 euri's mee verdient kon dus wel uit

Haha, nu is alles weer op zeker...
Was het dan gezellig gisteravond?

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:12

balen MJ!! bedankt voor je compliment durf eerlijk gezegd niet meer zoveel t zeggen nu
de balk in het 2e rondje was mijn schuld...ik reed als een ezel op een steil af

ik vond je 1e rondje echt goed Gomir! mooi tempo en goed in het ritme! je 2e rondje vond ik niet zo, maar toch goed rondgekomen!!