[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 14:41

Even antwoorden op de vragen: ons dochtertje is ondertussen 1 jaar en 3 maanden jong en ook nu al zot van paarden ;). We weten het geslacht al van baby 2, maar het blijft net als vorige keer een verrassing :) .

Die van ons hebben ook allemaal eczeemdekens of volledige vliegendekens op en dan hebben ze eigenlijk weinig last van de vliegen. Want bij ons zitten er ook wel heel veel.

Duimen dat de merrie vol is, ik heb er ook eentje dat gedekt moet worden, maar ze laat haar hengstigheid heel moeilijk zien, dus deze keer waren we te laat voor te laten dekken. Veulen is wel niet voor mij maar voor fokker van de merrie.

Daaph: wij hebben ook een border collie en mijn zus een australian, heb wel de indruk dat australian iets rustiger is van karakter tegenover de border collie. Echt een knappe pup!

Hanne: knap paard! Als ze jong zijn en moeten leren testen ze allemaal wel eens, komt wel goed met veel tijd en geduld!

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 12:41

Flush mag naar huis *\%/* *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 13:21

Jeeeeej *\o/*

Tripje naar zee morgen valt in het water -O- had schapendraad op de kop getikt voor mijn 2 houdini's binnen te houden. Maar ipv donderdag moet ik er morgen voormiddag al omgaan. Tis dat het een dikke 500 scheelt met nieuwprijs, kan dat echt niet laten schieten...
Bluh.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 13:33

Mila_Furrie: Gelukkig! Geniet ervan *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 21:34

Afbeelding
:D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 09:39

lol met je knol :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 12:39

Dankje SofieHavan en Aldislamp voor de complimenten over Luxor! :D
Hij is superleuk om ermee te werken maar aarghh kan soms echt een koppigen ezel zijn. :+ Idd wat testen enzo. ;)

En ik heb gelezen dat er veel eventingplezier was dit weekend! ;)

25 mei heb ik normaal dressuurwedstrijd, de eerste WVUR voor Luxor. Spannend! :D Hij loopt al beter dan vroeger (galop nog mr bwa maar soit). Dus zou graag wel eens voor meer puntjes rijden. ;) Maar 'k zal het moeten zien als goeie oefening voor moest het weer mis lopen. :P

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:11

Na 4 jaar klasse B gelopen te hebben, de laatste 2 jaar bijna steeds foutloos en in de prijzen, meerdere keren gewonnen en voor mijn idee klaar voor L... vandaag een vertrouwensrondje... dacht ik...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze moet het toch altijd eens uithangen... die voelt haarfijn aan dat ik onzekerder ben...

Nog eentje van de volgende generatie

Afbeelding
Deze was helaas mank en we zijn zonder crossen terug naar huis gegaan. Paardje is ook al ouder dan 25 dus geen risico genomen, wel jammer. Morgen checken en anders DA erbij halen...

Leuke foto varekaj!! :D

Fijn dat veulentje terug thuis is :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:13

Je dochtertje zooooo schattig! :D

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:13

Evita kan duidelijk een bitchje zijn. }:)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:45

Ja idd Evita gaat echt nooit veranderen :P Ze heeft trouwens niet veel gesteigerd ze, maar tijdens de oefening had ze daar ook stom gedaan en ze wist het nog, ik denk dat ze meteen hoog ging in de hoop dat ik onder de indruk ging zijn. Helaas voor haar was ik dat niet en heb ik haar meteen consequent terug gedraaid waardoor ze eigenlijk vlot te overtuigen was. Bedoel dat is ook gewoon iets dat ze meer dan goed genoeg kent hè, ze doet dat louter om mij uit te testen... typisch Evita. En t feit dat alweer lang geleden was en ze gewoon ook voelt dat ik voorzichtig ben. Toont gewoon ook spectaculair op foto. Maar k zie haar nog altijd even graag <3 t was trouwens vroeger veel erger met haar gesteld dus mij hoor je niet klagen ;)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:04

Hehe als je idd met goed gevoel kon afsluiten is het al goed hé! :)

Luxor ook heel flink bewezen dat hij de waterbak op stal op zijn eentje in durft te gaan. :P Want we hebben daar al miserie mee gehad. }:) En hij was al met dat water aan het spelen. Dan dacht ik van amai seut, dat kon je wel al eerder ontdekt hebben dat water wel tof is. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 20:53

Ik zou lang niet zo rustig blijven als die van mij zoiets zou flikken := Moet zeggen dat hij dit echt nog nooit gedaan heeft, mag zo blijven ook. ik zou er in elk geval niet ontspannen meer op zitten.

@ hanne: ha, jij ook hetzelfde issue met de waterbak! Die van mij deed alsof het monster van Loch Ness erin verscholen zat. Toch erin gegaan en toen "heeee, ik kan drinken!" en hoppakee, snuit naar beneden en toen ging het nadien supervlot.

Verder ook nog leuke foto op FB gezien van lene denk ik?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 12:15

Amai Sofie wat een bitch is dat! Had je er niet gaan oefenen op voorhand was je het misschien niet tegengekomen? Zo een dingen onthouden ze idd heel goed!

Aldislamp: ik denk dat ik weet wie jij bent, je man was een 'concurrent' in het M2 :)

Erg jammer van het zeetripje, ik wil echt graag nog eens met Col naar zee :(

Hier geen klachten van mijn Iskandertje, water doet hij heel relaxt, ook de zee is geen probleem voor hem. Zaterdag meegedaan aan de jonge paarden wedstrijd van het lrv, 4 jaarse. Het eerste parcours was 90cm en foutloos, dan meteen door naar de piste ernaast en daar stond een pittig parcours van 95-1m met onder elke hindernis opvallende onderbouw en op de laatste hindernis een balkje, hij was naar de fotograaf aan het gluren en wat plat gekomen. Ik vond dat persoonlijk wel al vrij zwaar voor een 4jaar, 2 parcoursen achter elkaar van 11 hindernissen zonder 5min rust er tussen.

Heel jammer van dat pechbalkje maar wel blij met hoe hij rondsprong! Filmpje van het eerste parcours staat op mijn instagram.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 13:38

Amai Florence, inderdaad al redelijk pittig voor een 4-jaars. Is dat normaal dat er geen pauze tussen zit of was het gewoon bagger planning?

De smid komt donderdag voor Icaro *\o/* Heel blij mee! De ijzers zitten op zich niet los maar wel wat speling er op. Maar dat ligt toch echt aan Icaro en zijn lompigheid op momenten. Volgens mij beseft die 90% van de tijd niet eens waar zijn eigen benen naartoe vliegen.

Aangezien de opkomst voor de tussenwedstrijden niet al te vet is kan het zijn dat we de volgende jaren een gewone oefenwedstrijd gaan organiseren. Dan hoef je niet noodzakelijk LRV-lid te zijn.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:34

sofiehavan: precies wel een karakter merrie die evita van u. Gelukkig ken je ze goed en weet je waar je je kan aan verwachten. Geeft ze dit niet door aan haar veulen? of is ze in omgang gemakkelijker dan om mee te rijden?

florence: ik vindt in het algemeen de jonge paarden proeven er vaak over qua hoogte en technische parcours. ik ga regelmatig mee naar de cyclus en vindt het toch zwaar voor zo een jonge paarden.

zag op fb dat er mss begin jullie toch een wedstrijd zou doorgaan in diepenbeek! hopelijk kunnen ze dit realiseren. Zou wel goed uitkomen voor genk.
zijn er hier die zouden gaan?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:41

En ik hier met mijn 5-jaarke (eigenlijk 6 jaar als je rekent van 1 januari) sprongetjes van 60cm ofzo. :+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 16:22

Ik heb nog nooit een jonge paarden cyclus gezien dus ik kan niet oordelen. Maar stel dat ge het BK van de 4 jarige wilt doen, das ook in de B dus ook 90.

Wel een spectaculaire foto, PP had ook vaak zulke foto's en toen zette ze daar zo mannekes bij, dat vond ik altijd wel grappig.

Ik zou naar Diepenbeek gaan! Op 10 - 15min van men thuis! Heerlijk

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:27

De enge minions jaa die herinner ik mij ook nog :D

Ik vind het altijd leuk om jullie verslagen mee te lezen, maar zelf eventjes geen tijd gehad om te reageren. Ik heb op 1 mei nog gestart in M.archin, in de Open want ja ik mocht om één of ander vaag Waals regeltje niet (meer) in de 80 rijden ook al heb ik nog begod niet eens een B-cross gefinisht :+ soit. Dressuur nog altijd niet wat het moet zijn (15de van de 30 viel mij nog mee), maar kon ook niet meer verwachten aangezien ik er echt niet mee bezig geweest ben laatste tijd (slechte piste bij ons op stal, geen les meer, motivatie zoek en advies van eerst kracht te trainen van de veearts en dan pas terug dressuur mee te nemen). Springen een balkje op een blauwe golfjeshindernis, was hij beetje op aan het kijken en ik zat te prutsen. En dan de cross. Zag weinig moeilijkheden bij t verkennen, hindernis in het water zie je niet vaak op OCC, gele bus en huisje schuin op de helling en een trahener(tje). Verder wel cava maar natuurlijk serieus berg op en af en tijd op 440 m per minuut! NIEMAND binnen tijd gefinisht. Ik en de uiteindelijk winnaar kwamen als enige nog iets of wat in de buurt. Maar hij ging dus wel héél vlot rond, zelfs nog een sprintje naar de finish gedaan. Fysiek genoeg mijn dikkie :Y) Werd daardoor zelfs nog 5de in de einduitslag. Met op drie L.ara haar man dus haha mooi rijtje om bij te staan 8-)

En dan gisteren last-minute les van Antonius geregeld voor diegene die het op fb zagen passeren. Waarvoor nog eens mijn dank Antonius *\o/* Zalig gereden! Goed kunnen werken op onze "zwakke" puntjes (ook dressuur en wat meer technische combi's en lijntjes). En ook weer wat grenzen verlegd *\o/* jammer dat de zomer nu echt wel dichterbij komt. De conditie zit zo goed nu en dan ben ik 2 maand weg voor mijn werk. Ook geen Diepenbeek dus voor mij ;( Ahja ik geniet nog lekker verder tot eind juni en dan zien we wel weer :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:20

Ik heb het gezien van diepenveen maar dat is wel fameus ver voor mij om eventjes een oefencross te proberen. En het valt pal tussen de tornooien.

Ik vond die foto van de afsprong leuk lene, en dan de commentaar haha.

Vandaag dressuurles gehad en ik kan er ene in de worsten draaien. Minste dat je begrenst voorin zodat hij de neus er niet uit kan duwen valt die stil. En hoe meer been, hoe meer hij zwalpt, tegenduwt en blokkeert. Waterbak doorstappen vertikt hij ook. Was het spuugzat, eventjes zweep erbij gepakt en toch goeie 5min duidelijk gemaakt dat hij toch echt aan de slag moet als ik dat vraag. En warempel, meneer kon ineens weer lopen. Terug voor de waterbak gezet, nog ff gepruttel en hij stapte er toen vlot in. Dik beloond, ik draai om in stap om er weer naartoe te gaan. Oren erop en meneer vertrekt er in draf naartoe en erdoor :')

Ik merk wel dat hij weer algemeen de grenzen aan het opzoeken is. Zal periode zijn van wat strenger doorpakken en dat loopt wel los.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-17 19:46

Wel een mooie kans om te oefenen voor de cross! Ze hebben ook lage hindernissen. En midden tussen de tornooien, This niet dat die tornooien zo zwaar zijn hè, tenzij je natuurlijk iedere week het Z springt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:46

Oh het gaat niet om het paard :)) Het gaat om de timing. Ik heb bijna elk weekend tornooi, 2x/week les en dan nog vrij rijden tussendoor. Voor les en wedstrijd ben ik toch minstens 4u/keer kwijt, voor vrij werk hangt het er van af of ik een (lange) buitenrit doe of longeerwerk. Ik weet niet of mijn vriend dan thuis is. In ieder geval hebben we wel de afspraak, als hij er is, dat ik buiten de lestijden en wedstrijddagen om de tijd bij de paarden ietwat binnen de perken hou. Diepenbeek is niet bij de deur, een lage reeks is (heel) vroeg opstaan en ik ga die écht niet blij maken als ik dat er nog eens bij klets in de agenda.

Was dat nu een stuk dichterbij geweest, dan had ik er niet over getwijfeld. Omdat ik weet dat hij dan meestal wel mee wil of later achterna komt om te komen kijken.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 07:38

wij zouden eventueel terug de zaterdag avond vertrekken voor de zondag te rijden.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 09:48

ik zou ook zeker naar diepenbeek gaan! :j

goed gedaan varekaj, geen gezeik...ik ben nu ook weer bezig met die hele kleine verzetjes de kop in te drukken, begon er ook weer langzaam aan in te sluipen. _-:(

lene goed gedaan, en die blauwe golfjes hindernis in M.archin was wel een kijk hindernis hoor!
en die tijd hebben er maar weinig gehaald.

oooh en wat een schattige foto...de toekomst!! en het steigeren zit er inderdaad erg spectaculair uit :roll:

hier heeft boxser deze week een relax weekje, gisteren een buitenrit gemaakt met redelijke beginnende ruiter die iedere week eigenlijk op de haflinger rijdt.
maar hafje had een ijzer af, en toen heb ik hem op boxser gezet...hij was er een beetje door overdonderd, maar hij heeft heerlijk gereden en mijn kanon was super braaf :=
hij weet precies wanneer ik er niet op zit ~~}>
vandaag wordt mijn partner geopereerd, dus de les afgezegd en de komende dagen moet ik hem dus een beetje verplegen....want ach gut, mannen die geopereerd worden hebben natuurlijk wel veeeeeeeel verpleging en aandacht nodig := _O- :D
dus tussendoor maar snel een ritje maken, en dan volgende week weer aan de slag om hem goed scherp te hebben voor hulsberg.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-17 10:01

Woeps Sophie, welcome to my world :D Ik heb idd een hele reeks van de spectaculaire foto's met minions erbij :P. Hopelijk niets ergs met je andere paard en keischattig je dochtertje :)! EN proficiat met de drachtige merrie! Duimen nu!

Super dat Fluchke naar huis is! Hoe gaat het nu thuis?

Goed bezig Lene, wat is het volgende?

Ik ben een hele week naar Lummen meegeweest op jumping. Was eens iets anders! Het was nog leuk, maar de feestjes en de sfeer op de parking zoals op cross is er tich wel toaal niet :+.

Canch nog steeds op rust maar gisteren opgedraafd en ik vond ze er goed uitzien :D wil snel naar DA terug en hopen dat ik mag beginnen terug!