[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:12

Wat jammer Lielle, maar idd wel verstandig. Dat het zo geregend heeft joh...?? daar heb ik in Nunspeet niks van gehad, een paar spetters maar...

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:15

bianca1980 schreef:
Wat jammer Lielle, maar idd wel verstandig. Dat het zo geregend heeft joh...?? daar heb ik in Nunspeet niks van gehad, een paar spetters maar...

Behoorlijk ja :+ ... Heb in de schuur bij de bak staan schuilen.. ging even heel hard.. Ook heeft het flinke geonweert.

caro29

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:27

Hier hebben we 3 druppels gehad en 10 minuten wind. Heb toen gelijk mijn balkondeuren boven en alle ramen die ik heb opengezet.

@ pb en lielle Balen maar wel verstandig dat jullie zijn gestopt.
@ bianca ik heb mooie foto's van je gezien. Bull wordt steeds knapper!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:33

Snoekiej: Leuke laarzen, ik vind die bruine ook wel erg chique!
Lielle: verstandige keuze, ik had toen we in de auto zaten en het zo begon te hozen al het idee dat dat een probleem zou worden voor smiigen.
Pb: Jeetje zeg dat is inderdaad wel een vervelende dag :(:) . Ik zei in het verslagentopic ook al tegen Amber, dat ik het erg knap vind dat je je paard terug trekt wanneer je er geen goed gevoel over hebt, lijkt me moeilijk om dat te doen nadat je er zoveel moeite en tijd aan hebt besteed.
WL: Ik ben wel reuze benieuwd waar je ons langs hebt zien komen? en hoe het er uit zag :o

Ook nog Mootje ontmoet die mee was met de zadeluitlenende stalgenoot op een gezellig weekendje Leersum (duurde even voordat ik erachter kwam dat zij het was :+ ),

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:52

caro29 schreef:
@ bianca ik heb mooie foto's van je gezien. Bull wordt steeds knapper!

welke bedoel jij dan ?? ik heb nl alleen nog maar 3 waterbak foto's gezien... :o die ook heel mooi zijn trouwens hoor.. ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:03

Dat waren ook de foto's en daar vind ik hem al knap opstaan :D

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:16

:wave: Avond!
@Lielle en PB: Balen van jullie dagje MB, maar zo te lezen wel verstandig dat jullie de paarden hebben terug getrokken!
@Hilde: Fijn dat je toch tevreden was ondanks je stops.
@Snoekiej: Gefeliciteerd met je verjaardag! En wat een mooie laarzen ;)
@WL: Ook lekker genoten in MB dus vandaag! Ben benieuwd naar het borsttuig wat je gezien hebt!
@Evie: Fijn dat ook jij lekker hebt kunnen rijden in MB!
@Noor: Hopelijk is Nudine snel weer opgeknapt! Wel fijn dat de smid zo snel nog kon komen.

Ik ben gisteren terug gekomen van een tropisch weekje in Ermelo, heb het super naar mijn zin gehad en Anoes heeft erg veel geleerd/gezien en meegemaakt :P Kreeg erg leuke reacties op haar en verschillende keren de 'waarschuwing' gekregen voorzichtig met haar te zijn ;) Ook met crosshindernisjes pakte ze fijn aan en ze ging zelfs zo het water in <3 op/afsprongen vind ze nog wel wat lastig in te schatten, maar dat mag ook. Vrijdag een oefenparcourtje gesprongen en met 1 langsloper in de dubbel liep ze heerlijk rond :D Helaas zijn er maar 4 foto's gemaakt die allemaal slecht getimed zijn.
Vandaag met Jipje op wedstrijd geweest, die had ik gisteren nog gereden en die was van de week 2 keer door een vriedin gereden. In het springen een fijn rondje met 1 pechbalkje, in de dressuur gaat het weer bergopwaarts en hadden we 2 redelijke proeven met 178 en 184 punten. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik ook nog prijs had en dat ik door ben naar de Gelderse kampioensschappen met de dressuur :D Dus ik ben weer trots op hem. Morgen nog 2 dressuurproefjes met hem in Zwolle en dan heeft hij volgend weekend vrij.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:21

Goede avond!!

Lielle en pb jeetje :(:) balen meiden!!
Hilde toch nog wel blij ondanks de stops..
Snoek gefeliciteerd zeg!! mooie laarzen :~
WL snel mailen idd voor dat hij weg is!
Evie lekker gereden dus?
Bvw hij loopt er lekker in!!!
Noor hopelijk is je merrie snel hertelt!! Vind het altijd wel prettig als een smid snel kan komen!
Benthe wel warm geweest idd in ermelo!! leuk dat ze je paardje zo leuk vonden en dat je er zuinig op moet zijn!! ;) altijd goed/leuk nieuws.
Lekker dat jipje het zo goed op pakte na 2 x gereden te zijn!

Zo ben gister uit geweest was van morgen om 5 uur thuis :+ heb het licht zien worden dus :')
Om 9 uur ging de wekker om jackson op het land te gaan zetten, kreeg een paar flinke klappen (kont op kont) dus een klein sneetje in zijn rechterhak, gelijk goed in gesmeert met betadine!
Hopelijk is het niet snel dik, hij loopt het wel mooi dun op het land.
Morgen kijken of ik de fut heb om te rijden :)

Ga nu lekker slapen!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:34

@Benthe: Wat goed zeg, gefeliciteerd :D ... Trots op je mannetje ;) ..
@Corien: Kont op kont matten, nooit zo prettig.. gelukkig valt het mee :) .

Ik ga slapen :wave:

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:45

Nee twas niet echt lekker :+ schrok me dood.. maar ja that's life ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:47

Precies :P .. Wo is ook niet zo van het netjes matten.. al krijgt zij nooit de klappen geloof ik >;) :roll: .. Laatst kwam ze aanlopen.. paardje luisterde niet, want als Wo (The Chief 8-) ) aan komt lopen, moet je 'm wel peren.. En toen kreeg tie een gerichte okkernoot op z'n achterbeen en dat was auw.. :j

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:52

Hihih zie het idd al voor me :P
Ja die van mij is niet echt dominant maar dat moest even recht gezet worden door de "leider" van het groepje!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 23:58

Wo hoort bij de 'Plastic Fantastic' meidengroep.. zo'n middelbare school kliek, daar zitten de 5 diva's in.. Wo hoort er ook zeker bij.. :o?

Soms moeten onduidelijkheden even rechtgezet worden -:) ..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 08:09

Meurning :Z
Ik ga nu eerst werken op stal. Daarna mag ik bij de plaatselijke vereniging op de onderlinge springwedstrijd 2 parcoursjes rijden, even lekker oefenen zonder druk! Het staat er ook laag, dus dat is misschien ook wel een keer lekker voor haar. Daarna heeeel gauw Vorstin terugbrengen, douchen en omkleden, want dan komt er visite! We gaan lekker ff varen en daarna BBQ-en.

Wat balen PB en Lielle :(:) Maar wel heel verstandig om niet te zijn gestart!
Klinkt als een superweek Benthe :D Gefeliciteerd met je winstpunt met Jipje!
Lange nacht Corien := Hopelijk heeft Jack geen last van zijn kont

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 08:12

Klinkt als een lekker dagje Snoek.
Ik ga lekker een bosritje maken met Ztje en Sim heeft lekker vrij vandaag. Die mag de hele dag gras eten.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:21

Nog gefeliciteerd met je verjaardag, Snoekiej. Mooie laarzen!
Veel plezier in het bos, Simmie!
Jammer, Lielle en PB, dat het geen succes was in Maarsbergen.
Een aantal anderen hebben gelukkig wel goed gereden.
Klinkt goed, JN! Dus jij gaat ook weer terug naar Ermelo volgend jaar :D

Ik heb gisteren een loodzware endurancewedstrijd gereden in Laag-Soeren. Daar had het al weken niet geregend, dus de bodem was loodzwaar. We moesten midden op de dag rijden bij 30 graden dus de omstandigheden waren echt zwaar.
We hebben rustig gereden en onderweg overal extra gekoeld. Olivier kwam fluitend door alle keuringen heen, overal direct aangeboden. Toppertje is het toch! <3
Paard van mijn man had meer last van de warmte, die kwam uiteindelijk met een te hoge hartslag door de finish en in de nakeuring liep hij niet helemaal lekker meer.
Gisteravond was die gelukkig ook weer goed hersteld.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:50

Poeh, dat zal zeker afzien zijn zo'n dag Heleen. Gelukkig is Uitje ook weer goed hersteld!
Mooie laarzen Shanoek. En veel plezier vandaag! Mooi dat je nog even een parcours kunt springen..

PB & Lielle: jammer, maar verstandig. Kan me voorstellen dat je met zo'n jong beest wel de controle wil houden PB, het kan ook te gek natuurlijk! Lielle, ik zou sowieso niet zonder ijzers durven, ben al eens onderuit gegleden tijdens de dressuur brrrrr..

Verder niet echt bijgelezen. Net Jer gelongeerd, die liep super te sjouwen <3 Nudine loopt weer als een kievit (voor zover dat gaat met zo'n 100 kg overgewicht...) maar heb het nog wel even goed laten weken.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:33

@ heleen wat een zware dag! Fijn dat beide paarden aan het eind van de dag weer goed waren.
@ noor mooi dat Nudine weer goed is.

Ik heb beide paarden even goed aan het werk gezet. De ruin was erg braaf tot moeders kwam helpen. Toen wilde meneer weer even zijn ding gaan doen. Even op zijn nummer gezet en klaar. Merrie wil momenteel niet uit zich zelf doorlopen en loopt er ook steeds tegenaan qua nagevelijkheid. mevrouw even cursus doorlopen gegeven en even streng geweest met nagefelijkheid. Daarna 3 paarden en 1 hond gewassen. Ze vonden het alle 4 heerlijk.... Nu ga ik lekker onder de parasol in de tuin zitten :D

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 13:42

@Heleen: Klinkt als een zwaar dagje gisteren voor jullie, maar gelukkig toch alles weer heel/gezond mee naar huis! En Ermelo staat voor volgend jaar zeker weer op de planning (jaar nr 8 op rij dan :P )
@Sims: Was het nog lekker in het bos? Niet te veel last van de vliegen/dazen?
@Caro: Beide paarden dus weer even flink op hun plek gezet zo te lezen. Hoe bevalt je nieuwe werk eigenlijk?
@Corien: Balen dat Jackson klappen kreeg op het land, maar ja dat hoort er ook bij! Hopelijk houdt hij er niks aan over!
@WL: Ik zie Wo al helemaal voor me als The Queen daar op het land ;)
@Noor: Fijn dat Nudine weer goed is en dat Jer ook lekker liep!
@Snoekiej: Klinkt als een lekker dagje! Hopelijk wou Vorstin fijn aanpakken met springen nu!

Ik ben net terug van dressuurwedstrijd met Jipje en heb er weer 2 winstpunten bij gescoord :D Ik had 188 en 189 punten en was/ben weer supertrots op hem <3 1e proef ging echt lekker, 2e proef was ik wat moe en kreeg daardoor wat slordigheidsfoutjes, maar dus toch weer 2 punten er bij en super blij. Doel komt in zicht zo :D Vanavond misschien nog even met Anoes naar het bos, daar is het nu te warm voor.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 14:11

Oliver heeft wel een topconditie Heleen! Fijn. Jammer van het paard van je man, maar gelukkig 's avonds weer hersteld.

JN, nee, geen last van dazen en ander ongedierte hier. Ja, een enkeling, maar die mep je dood and that's it.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:06

Zo ik ben ook weer even snel van de partij ;)

Mooie laarzen Snoekiej! (ik heb ze ook in het bruin, zijn erg fijn!)
PB had ik natuurlijk gisteren al gesproken in MB, maar nogmaals erg jammer dat het niet ging! Hopelijk 's avonds thuis niks ernstigs!
Lielle jammer dat je niet hebt gestart, ik had mini stiften in maar het was totaal niet glad. Grootste gedeelte van de cross liep toch over zand.

Jammer Lotte dat ik jou niet heb gezien, waar zag je mij langs komen?
Ik heb trouwens wel lekker gereden, baal alleen vreselijk want mijn paar liep super goed en dan maakt deze piloot een stuurfout op de punt :( Dat doe ik dus NOOIT weer ;)

Ga nu snel weg, vanmiddag moet een van onze poaarden nog springen dus die ga ik nu inladen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:18

@Dorien: Ik zag je bij de waterbak! Wat een prachtpaard ;) .... Balen van je punt..
Die twee smalletjes die er op volgde in de bocht waren ook aardig lastig := ... Vond M flink aan de maat.

@Evie: Ik heb je bij hindernis 4 gezien, op de tweede van de dubbel moest ie even flink rekken := (balen van je weigeringen.. maar je was niet de enige.. er waren heel wat die moeite hadden met die) en ik heb je.. (even denken) ook bij de waterbak gezien :j , wat een grote is Bandido joh!!

@Heleen: Wat super van Olivier, wat een kanjer zeg!! Dat soort omstandigheden zijn pittig, maar 't blijkt wel dat jullie het aankunnen :) .. Jammer van het paard van je man.

Wo heeft eergister weer een ijzer afgetrapt.. echt balen.. Springschoen was niet goed om gedaan, fijn is dat :\ . Ik zoeken in dat land naar haar ijzer, niks meer terug gevonden. M'n broertje heeft nog een metaaldetector, misschien dat ik die maar even meeneem :)* :') ..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:28

Billy, ik maakte me vooral zorgen over het springparcours. Ze liep in Vlietlanden ook al flink te glijden, en dan maar te voorzichtig, we hebben teveel ellende gehad met haar.

Noor, tot nu toe geen problemen gehad, maar ik had na Vlietlanden al besloten om toch maar weer ijzers te doen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:12

@ jn gefeliciteerd met je wp's. Mijn werk is leuk. Erg leuke collega's en een erg positieve sfeer. Veel collega's werken er al zo'n 0 jaar of langer maar ze nemen je op in de groep als of je er al lang werkt.

Vanmorgen kwam ik de bak in en het was echt een attack van dazen op mijn ruin. Maar weer ongedraaid en even de roller over hem heen gehaald want heb alleen nog een atex roller of vermengd azijn. De merrie smeer ik na het wassen als zij nog nat is in met nafnaf oog/gezichtgel tegen vliegen. Die is nog in therapie met inspuiten.. Moet van de week maar even naar de welkoop spul halen. Nu zet ik ze nat in het land en rollen zij in het zand. Dat helpt ook al een heel stuk!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:45

Balen al die dazen, hebben we hier gelukkig haast geen last van.
Vervelend van dat ijzer, Lotte. Hopen maar dat je het weer vindt.
Gefeliciteerd met je punten, JN!

Ik blijk gisteren 3e geworden te zijn op de endurancewedstrijd :D