[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:04

ja dat zal wel kloppen MM..zoiets zal het zijn!
wat grappig...dacht zo...he die ken ik!

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:13

Ja klopt is een lopende band! Ze zeggen dat als je dat kent dat het in de sneeuw dan meevalt! Kijk maar op www.skischooldrachten.nl
Wat wel het nadeel is dat je onderaan heb je zo'n buis voor beginners, maar heel veel mensen zijn dan zo onzeker dat ze altijd beneden willen blijven staan.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:40

oh dat lijkt me eng geef mij maar een echt berg sneeuw

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:42

hmmm ja dat lijkt mij wel leuker! maar ik zou niet weten waar er hier in het noorden op echt sneeuw les wordt gegeven!

reeskees

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:28

MM: Ze werken in sneek klasse voor klasse alles af.
Super van jullie hengst!! Ik hoorde donderdag dat Marten met een corland naar Ermelo moest, blijkt dat die van jullie dus te zijn...

RT: liever geen echte sneeuw! Dan kunnen we weer niet rijden. Of bedoel je om te skieen? Succes met wassen van je schimmel.
Ik kom met n donkerbruine, lekker makkelijk... .
btw, die heb ik gister nog even gewassen omdat ze zo grijs werd.

Succes iedereen morgen!!!

MM: rij jij met een schimmel in de B?

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:30

Reeskees klopt! Nou ja schimmel? Gewoon een witte eigenlijk! En ik heb haar gister gewassen maar ik kijk morgen vroeg weer even of het kan of dat het te erg is!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 21:40

Vief; jammer dat Sam spoken zag en het daardoor niet helemaal ging zoals je wilde, maar toch gefeliciteerd met je prijs!
MM; leuke foto's!
Renske; fijn dat het springen zo lekker ging!

Ik heb Britt vandaag helemaal niet gewassen voor wedstrijd, kraan zat dichtgevroren en dr beentjes waren toch niet zo vies..
Ben heel tevreden over mn M2-debuut
1e proef waren we met zn 2en, ging wel lekker opzich, travers vind ze nog wel lastig en gewoon nog wat dingen die nog wat netter moesten, maar geen grote fouten
2e proef was ik alleen, ging wel iets minder dan de 1e proef, 1 keer stuurde ik zelf beetje verkeerd maar herstelde nog wel net op tijd gelukkig, uiteindelijk 2 x 1e
vond het wel leuk, had de 1e proef ook met 6 punten verschil gewonnen van iemand die al meer dan een jaar M2 rijdt had trouwens 152 en 148, niks om over te klagen dus

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:03

Wat goed Jitske
Gefeliciteerd hoor!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:42

netjes Jitske!!
zie je morgen Reeskees.. ik hoop dat ze morgen geen gele plekken heeft maja volgens mij ga ik veels te hard om dat te zien

ik bedoelde gewoon om te skieen nee hier in nederland mag het mooi droog weer blijven

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:51

En iets warmer mag ook wel, je krijgt echt koude tenen als je nu op je pony/paard zit of gewoon buiten bent

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:51

Die t-shirts met opdruk zijn leuk!!!

Prima gereden op je M2 debuut Jitske. Nou weet je in ieder geval dat er met gemak een winstpunt in zit!

Alle wedstrijdbokkers van dit weekend succes met rijden!
Gaan er nog bokkers springen in Lisse volgende week zondag?

Gisteravond weer springles gehad en dat ging wel goed. Ik vind echter altijd nog dat het veel beter moet qua ritme en stuurwerk.
Hij is gewoon erg groot en niet het meest atletische paard op aarde dus tegen de tijd dat ik die een keer soepel en vloeiend de piste door kan sturen ben ik waarschijnlijk net zo grijs als het paard....

Mijn dochter heeft een paar weken geleden een cavia gekregen en het was niet gek dat we haar zo dik vonden..
We hebben zojuist 3 natte pasgeboren miniatuurtjes ontdekt in de kooi

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 23:55

Haha Bento, toen hadden jullie 4 cavia's
Ritme krijgen in binnenbak vind ik soms zelfs al lastig met mn D-pony, laat staan jij met je grote (leuke) paard

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:06

Ja, lachen he. Daar zijn we mooi klaar mee
Hebben we voor de eerstkomende kinderpartijtjes alvast wat leuke kadootjes

Wat springen betreft wordt hij op wedstrijd naarmate het parcours vordert steeds langer (en vlakker) en sterker.
En idd dat gepiel in een kleine ruimte vind ie met zijn grote lijf ook niet echt ideaal.
Hij houdt ook niet van gepruts in de cross, zoals een aantal sprongetjes a-b-c dicht op elkaar gebouwd. Daar zijn wij gewoon niet handig genoeg voor.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:11

haha erg handig , een 4 in 1 cavia
hoe groot is die dan bento?!
ik zit zelf ook nog een beetje met mijn ritme en stuurwerk ze is best heet, als je in de les dan eens een ophouding wil maken, dan gaat ze gewoon stug door, maar maak je op dat moment een grove ophouding, dan gaat ze stuiteren en ben ik mijn ritme weer kwijt... ach zo is er altijd wat komt wel goed hoor met je paard!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:29

Gefeliciteerd Bento, mocht je nog kraamtips nodig hebben dan hoor ik het wel!

Super gedaan hoor Jitske, de M2 is toch echt wel weer een overgang.

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:32

Whaha, die is goed: een 4 in 1 cavia!

Milord is niet zo'n enorm kasteel zoals bijv Online, het gaat meer om de kloof tussen hem en mij

Hij: 1.73 m
Zij: 1.58 m

Jij bent met jouw schimmeltje pas net begonnen RT en ik weet zeker dat het wel goed komt met jullie, je hebt tenslotte al eerder Z gesprongen bij de paarden. Dat wijst erop dat je iig handig genoeg bent

Ik vind het altijd zo mooi als het allemaal zo vanzelfsprekend en vloeiend gaat, maar zo gaat het bij mij helaas meestal niet.

Ik moet zeggen dat het wel steeds beter gaat en mag ook niet klagen verder, want hij springt eigenlijk altijd alles (met balken eraf dan )

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:36

@Canter: Ik heb zojuist min of meer voor verloskundige gespeeld door 2 navelstrengetjes wat korter af te nippen. Ze bleven er namelijk mee plakken aan het hooi waardoor ze zich niet meer konden voortbewegen (wat toch al op een soort onstabiel gewaggel lijkt).

Hoe gaat het met het moederschap?

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:41

jeetje hoe kom jij op je paard? ik heb al moeite met mijn schimmel van 1.67m
dat ik Z heb gesprongen zegt niet altijd alles hoor ik heb namelijk ook M dressuur gereden...haha maar dat zie je er toch echt niet vanaf

hoe gaat het met je 4 in 1 cavia('s)?

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 00:50

Hoe ik op mijn paard kom?
Ik maak altijd eerst mijn beugel een gaatje of 8 langer...
Daarnaast heb ik hem geleerd om (lang) stil te staan bij het opstappen zodat ik tijd genoeg heb om mijn beugel weer in te korten
Het blijft een hele toer, dat opstappen.

Heb zojuist de kooi vanuit de garage naar de woonkamer verplaatst, want 1 kleintje voelde helemaal koud. Ze staan nu gezellig bij mij op tafel en maken allerlei lieve pruttel geluidjes.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 01:12

wat een gedoe!!
haha schattig.... je bent er nu al aangehecht zeker?!

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 01:17

Haha tis wel een gedoe ja zo te horen, maar wel leuk voor een keer! (hopelijk komen er niet nog meer )

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 10:21

Gefeliciteerd met je onverwachte gezinsuitbreiding Bento! Leuk trouwens om weer eens iets van je te lezen.

Ik ga vandaag weer een dressuurpoging doen met Killea. Kan alles lekker op mijn gemak doen, want ik start pas om 10 voor 4 en 10 voor half 5. Ga zo dus op mijn gemak paard wassen en vlechten en zadel en hoofdstel netjes maken.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 11:43

Wat is het rustig hier.....

Simmie, succes!

Bento, het moederschap gaat prima tot nu toe, het begint al aardig te wennen. Ik moet zeggen dat hij ook nog steeds erg lief is, dus dat scheelt ook een hoop!

Mosh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 12:22

reddytobias schreef:
jeetje hoe kom jij op je paard? ik heb al moeite met mijn schimmel van 1.67m
dat ik Z heb gesprongen zegt niet altijd alles hoor ik heb namelijk ook M dressuur gereden...haha maar dat zie je er toch echt niet vanaf

hoe gaat het met je 4 in 1 cavia('s)?

Jee wat een leuk paard Tabitha!
Sorry dat moest even

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 13:17

Wou al zeggen; maar Online is 1.83. En daarmee hebben we niet echt ritmeproblemen. Maar de combinatie van Bitwise of mij op Online is dan ook iets anders naar verhouding dan jij met Miel.

Ik heb wel altijd problemen met opstappen. Online staat niet stil, en zeker gisteren met dat springzadel.... ik moest mijn voet bijna tot aan mijn borst optillen om erop te komen. Truukje van beugels langer maken heb ik ook wel eens gebruikt.

Jitske, je M2 debuut klinkt super. Op naar je eerste winstpunt!

Ik heb nog een skivraag: halverwege de afdaling zie ik niks meer, omdat ik allemaal tranen in mijn ogen krijg. Heb wel een skibril, maar daar in Landgraaf heeft echt bijna niemand een bril op, en die zie ik ook niet jankend skieen. Iemand een oplossing hiervoor?