[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

winnie10

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:57

Ik vond het ook wel erg dat ze verder reed! je zag echt dat dat paard bijna niet meer de lucht ingeraakte!

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:43

Sorry dat ik hier nog eens kom binnen vallen, het is al eventjes geleden dat ik gereageerd heb. Nu is het zo dat we besloten hebben na lang wikken en wegen om mijn eventingpaard te verkopen. Ik ga nooit meer zelf kunnen crossen en hem houden voor enkel dressuur is niet echt een optie, want daarvoor springt en crosst hij veel te graag. Dus vandaar dat we op zoek zijn naar een goede nieuwe thuis voor hem. Hierbij de link naar de advertentie:
http://sportpaardenonline.nl/te-koop/pa ... enakker-nl
Dus moeten jullie iemand weten die een tof paard zoekt, stuur ze gerust door :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:49

Aaah zonde Aldislamp! Hoe gaat het verder met je? Ik leg mijn oor een keer te luister bij de club, wie weet zoekt iemand een nieuwe eventer. Vrees alleen dat de prijsklasse een struikelblok gaat zijn. Er zitten er veel graag voor een dubbeltje op de eerste rij (die indruk heb ik in elk geval).

@ Florence: ik vond het al vreemd dat ik je niet zag!
Vorig jaar was ik de eeuwige 4e in de B1 :)) Meestal zit ik wel tussen de 180 en 195. Lagere scores is al echt een flutproef voor mijn gevoel of de quotering is algemeen laag gegeven. Merk wel dat de punten nu allemaal veel dichter bij elkaar liggen. Was 5e met 195 en de 1e had 202. Mijn halsstrekken was een 5 (terecht). Had ik daar een 7 op gehaald, dan had ik een 3e plek gereden bijvoorbeeld. Ik heb 25/5 alsnog ingeschreven, dan heb ik 6 van de 8 wedstrijden meegereden. Hopelijk was de eerste de slechtste (9e plek met 186) en kan die dan weggestreept worden.

Zou wel mee willen zondag als ik niet moet jureren maar de kans dat Icaro zijn ijzerprobleem opgelost raakt is klein -O- Al heeft hij er op de weide geen last van om onnozel te doen en vandaag op buitenrit ook niet... Het zou Icaro wel enorm deugd doen om eens met iets compleet anders bezig te zijn.

De jurycursus is trouwens best leuk!

@ winnie: ben blij dat ik niet de enige ben die het zag. Hoorde de commentator er ook niet echt over, dacht al dat ik overdreef.

En ik wil wel eens met een groepje naar Badminton *\o/*

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:20

Ja het is met heel veel spijt in het hart en lang over getwijfeld! Voor de rest rustig aan nu, baby nr 2 is op komst :)
Die proeven in b reeksen zijn de moeilijkste om verschil te maken en te jureren vind ik. Als wij dat jureren kijken we vooral naar ontspanning en de correcte uitvoering van de oefeningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 22:19

De mijne heeft zijn bouw niet mee voor die verruimingen. Hij is nogal compact en ligt regelmatig in de knoop met zijn benen. Middengalop gaat wel prima maarja, dat wordt pas gevraagd vanaf de L1. Verkorten in draf is ook iets wat hem makkelijker afgaat dan verruimen.

Hoe loopt de zwangerschap tot nu toe? Niet teveel kwaaltjes?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:56

Hanne_SP schreef:
Luxor is zeker braaf naar andere paarden toe, maar weet niet wat hij zou doen zonder tussenschot. Want als hij zou willen leunen ofzo in bochten?

Als hij vrij stabiel staat maken ze daar meestal geen probleem van. Ze hebben net meer plaats om hun evenwicht te bewaren. Op een schot kunnen ze toch niet echt leunen, geloof me. Colo heeft dat eens gedaan en het schot was gebroken :Y)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:28

Aldislamp, proficiat met je nieuwe zwangerschap :D Ik heb je zoekertje gedeeld want ik ken wel enkele mensen die opzoek zijn naar een leuk paard!

Ik ben in stukken naar de eventing van Badminton aan't kijken, zo s avonds als'k effe tijd heb ;) Serieuze eventing wel!! Da's toch ook iets voor mijn bucketlist ;) eens gaan kijken naar daar!

Evita is trouwens drachtig gescand gisteren, maar tweeling en 't was moeilijk af te nijpen, dus hopelijk is't morgen nog in orde :) zondag dan eens naar zwijnaarde (tenzij het héél slecht weer is :P )

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:54

Oh jee, dat paard dat over het terrein van Badminton terug naar de stallen liep, is ingeslapen... Uitgegleden op het asfalt daar en een schouderbreuk. Hoe spijtig zeg!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:08

Amai, da's ook zuur :( ochere!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:37

Sofiehavan: Wordt spannend voor evita.

Flushke gezien dan trouwens. Volgens wat ik verstaan heb mag hij wss na het weekend naar huis.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:10

Oh zo erg van dat paard!!

Ik had me ingeschreven voor Arville, krijg ik nu te zien dat de o-reeksen worden afgelast door teveel inschrijvingen |(

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:33

Echt? Is het daarom dat het afgelast is? Had het zien staan op de lijst. Hebben wij dan ff geluk dat we nog L mogen rijden. Anders was het niet crossen tot in juli.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:35

Zwangerschap verloopt vlot, zit halfweg en kan nog altijd rijden, dus dat is wel leuk, vorige keer moest ik vroeger stoppen.

Inderdaad erg voor het paard, krijg koude rillingen van die ongelukken die tegenwoordig gebeuren.

Mijn man was via LRV ingeschreven voor Arville maar ook geweigerd spijtig genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 15:10

Amai het is erg de laatste tijd. Ik kreeg deze voormiddag telefoon, paarden liepen buiten de weide. Gvd... nu ligt die 200m van straat af en is het allemaal gras ertussen maar toch. Kon niet voor de middag weg op werk. Direct naar huis na shift, trailer aangekoppeld en naar weide gevlogen. Staan ze alweer lang en breed op hun plek.
Maar ik snap de reden van ontsnappen wel. Het stikt hier onmogelijk van de vliegen.

Ze staan nu te soezen in de trailer: schaduw, vliegvrij en koel :) moet naar les met de trailer en rij dan straks rechtstreeks daarheen en nadien naar andere weide.

Aangezien ze uit ellende tussen de stroomdraad kruipen ga ik schapendraad halen en exzeemdekens.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:34

Aldislamp, hoe oud is je andere kindje nu? Leuk dat je nog kan rijden!

Varekaj, zo verschrikkelijk irritant dat ze uitbreken... Zoveel vliegen dan? Hier valt dat gelukkig allemaal nog mee maar ik hou mijn eczeempony toch ook op aan andere weide...

Morgen met Evita terug gaan scannen, k hoop dat het goed is :)

Jammer van de inschrijvingen voor Arville :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:15

Hoe erg zijn de vliegen... tgoh... ken je die cartoons waarin iemand achtervolgt wordt door een zwerm? Zoiets.
Ben al bij al wel blij dat ik ze verzet heb. Dat heeft hier gegoten rond een uur of half 7, amai! De weide waar ze vandaan komen stond onder water, ben er na mijn springles nog even gepasseerd. Mijn lesgeefster wil trouwens niet zeggen hoe hoog de hindernissen intussen staan :') Wel de waterbak in geweest met Icaro!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-17 21:24

Proficiat met je zwangerschap! Weet je al wat het gaat worden??

Jammer dat ze de O reeks schrappen!! Mja met zo weinig wedstrijden die er zijn wilt iedereen natuurlijk starten...

Ik ben vandaag Woody gaan bezoeken Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Echt een schatje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:28

Wat is die lief! Heerlijk bolletje rondhobbelend pluis <3

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:38

Mazeg wat een dropje! <3

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 21:45

Zaterdag in de les. :') :') :')
Afbeelding

Maar hij was wel flink in het algemeen. ;) Hij begint al wat breder te worden! I like! <3
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:25

Ik wil nie naar die rooie ik wil naar die gele! :+

ja ziet er inderdaad al stukje steviger uit!

@ Florence: ik kan zondag mee naar de zee als je wil, ik moet niet jureren *\o/* Ik hoop alleen wel op iets deftig weer. Vandaag die gigantische bui op mijn kop gehad. Was net een verzopen kieken.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:29

Zooooo een cutie <3 Daaph! Veel foto's van nemen want ze zijn zooo snel groot. Helaas... :(

Hanne :') hahaha! Maar je hebt gelijk, hij ziet er super uit! Knapperd!
K vind zo wat foto's wel leuk in't topic ;) misschien moeten we dat meer doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:30

Mijn lesgeefster heeft een foto gemaakt van mijn waterbak-avontuur, eens kijken of ik die te pakken krijg :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 22:48

Hij 'schrok' omdat het een rechtje was geworden in plaats van een kruisje. :+
Tweede keer ging hij erover. Derde keer weer langsloper maar aan andere kant. Vierde keer van rechts naar links maar er toch over. En laatste keer mooi rechte lijn en erover en dan was het gedaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 23:03

Afbeelding

Dit is mijn varken trouwens...