[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 06:58

Ik koop meestla klein formaat zonder logo voor max 5 euro. Groot formaat doe ik alleen als doe helemaal perfect is, zeg maar. Max 10. Zonder logo. Ik wil niks met logo wat ik betaal. Alleen gratis fotos met logo.
Koop ook vaak bij alle fotografen wat als het lukt en ik ze allemaal kan vinden.

Verder vlecht k alleen voor dressuur proef. Met een sgw gaat het na de dressuur eruit als ik tijd heb. Voor gewone spring wedstrijden vlecht k nooit. Voor een groter concour misschien..

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:59

_Snow_White schreef:
Melisje_92 schreef:
Oh ja foto’s zijn zo gaaf, ook als ze niet van mijzelf zijn kan ik ervan genieten!

Ik ben even nieuwsgierig. Ik vlecht mijn paard dus altijd in ( behalve als om te oefenen is), maar ik ben dus bijna altijd de enige. Maar bijvoorbeeld ook op grotere wedstrijden zoals jumping, valt mij op dat niet iedereen zijn paard er netjes gevlochten heeft.

Wat is jullie mening hierover?

Ik vlecht voor de dressuur altijd en voor het springen als het even lukt ook.
Met crossen haal ik ze eruit zodat ik in geval van nood de manen kan vastgrijpen :+

Haha, met dressuur altijd natuurlijk springen eigenlijk nooit. Ik vind dat niet heel mooi en vind het teveel werk. :=
Voor de crosswedstrijden met dressuur heb ik bij alle disciplines knotten.. al heb ik ze het liefste uit met cross, maar dan heeft hij van die krulletjes haha.

Wat betreft foto; inderdaad tussen de €5 en €8. Maar als je ook een paar klein formaat onder de €5 hebt bestel je dat lekker makkelijk mee ook als ze niet helemaal wauw zijn en dan kom je totaal dus weer op meer.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:16

Wat foto’s betreft, €5-8 vind ik wel normaal. Ik moet zeggen dat ik sowieso vaak wel foto’s koop!

En over mijn merrie, die heeft vaker laad problemen. Heeft begin dit jaar 5 dagen bij Annemarie vd Toorn in training gestaan maar helaas weer terug bij af.. de trailertit zelf vind ze ook enorm spannend. Laatste keer op de terugweg zat haar zweet/schuim tot het plafond. :n
Vind ik echt heel jammer, ik wil/durf haar dus niet overal mee naar toe te nemen omdat ik bang ben dat er daadwerkelijk wel iets gebeurd.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:18

xsensibel schreef:
Wat foto’s betreft, €5-8 vind ik wel normaal. Ik moet zeggen dat ik sowieso vaak wel foto’s koop!

En over mijn merrie, die heeft vaker laad problemen. Heeft begin dit jaar 5 dagen bij Annemarie vd Toorn in training gestaan maar helaas weer terug bij af.. de trailertit zelf vind ze ook enorm spannend. Laatste keer op de terugweg zat haar zweet/schuim tot het plafond. :n
Vind ik echt heel jammer, ik wil/durf haar dus niet overal mee naar toe te nemen omdat ik bang ben dat er daadwerkelijk wel iets gebeurd.

Wat jammer zeg! Mag ik vragen wat voor trailer je hebt? Met mijn vorige trailer had ik ook altijd enorme laad problemen en een paard wat stond te trillen tijdens het vervoer, maar sinds ik een nieuwe heb zijn al die problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. :)

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:37

DreamGuide schreef:
xsensibel schreef:

Wat jammer zeg! Mag ik vragen wat voor trailer je hebt? Met mijn vorige trailer had ik ook altijd enorme laad problemen en een paard wat stond te trillen tijdens het vervoer, maar sinds ik een nieuwe heb zijn al die problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. :)

Ik heb een sirius s45, speciaal gekocht omdat hij wat groter is dan de meeste andere trailers..

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:40

xsensibel schreef:

En een klein vrachtwagentje misschien? Natuurlijk wel kostbaarder... maar er zijn ook oudere modellen. Daar staan ze achterstevoren dat is volgens mij een stuk prettiger en laden natuurlijk ook zijwaarts.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:58

xsensibel schreef:
Ik heb een sirius s45, speciaal gekocht omdat hij wat groter is dan de meeste andere trailers..

Hm, ja dat zou toch wel groot genoeg moeten zijn.

De enige tip die ik heb is om te laden met een hengstenketting, daar heb ik zelf enorm veel profijt van gehad, maar misschien deed je dat al.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:07

Ik heb zelf een Sirius75, dat is een tweepaards. Ik zet de stang altijd even opzij en die schuif ik dan weer op zijn plek als hij staat. De 45 is een 1,5 paards als ik dat zo op internet bekijk?
Ik zou dan ook voor de hengstenketting gaan. Heb je het al eens geprobeert met een 2 paards. Eerst een ander paard/vriendje erop zetten. Misschien loopt die van jou er dan wel zo op.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:56

Ik vind het knap dat mensen een hengsten ketting adviseren zonder de aard van het probleem te kennen... Lijkt mij zaak dat eerst te onderzoeken. En uit zweet/schuim tot het plafond maak ik op dat ze het écht eng/onprettig vind. Imo vraag je om ongelukken om zo'n paard met dwang de trailer in te helpen.
Ik heb ook een mega trailer probleem gehad met Diego, gelukkig uiteindelijk via de Emiel Voest methode opgelost. Maar weet wel dat een hengstenketting niks uitgehaald had.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 11:08

ElSea schreef:
Ik vind het knap dat mensen een hengsten ketting adviseren zonder de aard van het probleem te kennen... Lijkt mij zaak dat eerst te onderzoeken. En uit zweet/schuim tot het plafond maak ik op dat ze het écht eng/onprettig vind. Imo vraag je om ongelukken om zo'n paard met dwang de trailer in te helpen.
Ik heb ook een mega trailer probleem gehad met Diego, gelukkig uiteindelijk via de Emiel Voest methode opgelost. Maar weet wel dat een hengstenketting niks uitgehaald had.

Zoals ik al aangaf: ik geef advies op basis van mijn ervaring.
Met een gewoon touwtje (rustig) laden was bij mij: veel spanning, wegrennen, paniek, en dat zette zich vervolgens door als ze op de trailer stond omdat ze een nare associatie had.

Vervolgens een keer met hengstenketting (onder de kin) geprobeerd: paard loopt rustig met me mee de trailer op zonder dat ik überhaupt druk op het touw of de ketting hoef te zetten. Dus geen spanning, en daarna ook heel rustig op de trailer.

Vraag me niet waarom of hoe het werkt, maar het heeft mij enorm geholpen, en nu heb ik gewoon een rustig happy paard op de trailer.

Derhalve, geef ik dit advies, of xsensibel er wat aan heeft weet ik niet.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 12:10

Bij die van mij hielp het om 1 of 2 mensen hun arm achter de kont te houden en een beetje 'duwen' als hij achteruit wil gaan. Is een soort extra steun en tegelijk heel diervriendelijk.

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:04

paljaslaura schreef:
Laetitia welkom! Ik heb je zien losrijden. Mijn vader (niet paardenman) vond jou paard een kittig ding haha :P < is positief trouwens

Haha leuk! Een kittig ding? Leuke benaming haha maar dankje ben heel blij met haar. Zeker niet de makkelijkste soms maar kan rete goed springen :D

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:23

(Ik kom nog terug op voorgaande reacties in het topic)

Wie is er morgen allemaal in putten en overmorgen in ede? Ik rij de L klasse mee :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:33

Ik ben samen met ElSea zoals je weet hindernis controleur zondag de hele dag :P Dus even zwaaien he! haha

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 05:51

Ik start in het M in ede

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 07:59

Ik ga eindelijk weer eens op springwedstrijd _O-

Hier nog een foto van beide in renswoude
Afbeelding
Afbeelding

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:41

Heel veel succes LuffB, Joki en paljaslaura! :D

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:57

Mooi Cioccolato! Ik vind je vos zo leuk!

Succes voor iedereen die dit weekend mogen starten *\o/*

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 19:05

Dressuur ging wel aardig, en over het springen heel tevreden.
Cross al gelopen zin in morgen

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 00:04

Fijn dat zaterdag goed ging. Ik ga morgen nog cross verkennen.

Mijn dresuur ging goed, had een lekker gevoel tijdens de proef, wel mooie punten met 197,5 maar had stiekem iets meer gehoopt/ gedacht. Springen hadden we op locatie al denk ik zon 7 maanden niet meer gedaan, ben eigenlijk heel blij met hoe hij sprong en reageerde.
Momenteel ben ik heel hard aan het hameren dat ik altijd reactie moet krijgen op been, dus toen ik de diagonaal op draaide voor de eerste dubbel en toen geen reactie kreeg gaf ik hem een tik. Hij gaf als reactie gelijk een bok, maar ondertussen waren we 3 galopsprongen van de sprong verwijderd en was ik super uit balans en wilde ik zo de dubbel niet in. Dus die opnieuw aangereden en verder super gereden (en verder overal reactie op mijn been gehad haha)

Super veel zin in morgen

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:39

Wederom succes gewenst vandaag!
Ik ga vanmiddag heel even bij 2 stal genootjes kijken tussen 15 en 16u, moet er dan iemand van jullie ook rijden?

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:38

LuffB schreef:
Fijn dat zaterdag goed ging. Ik ga morgen nog cross verkennen.

Mijn dresuur ging goed, had een lekker gevoel tijdens de proef, wel mooie punten met 197,5 maar had stiekem iets meer gehoopt/ gedacht. Springen hadden we op locatie al denk ik zon 7 maanden niet meer gedaan, ben eigenlijk heel blij met hoe hij sprong en reageerde.
Momenteel ben ik heel hard aan het hameren dat ik altijd reactie moet krijgen op been, dus toen ik de diagonaal op draaide voor de eerste dubbel en toen geen reactie kreeg gaf ik hem een tik. Hij gaf als reactie gelijk een bok, maar ondertussen waren we 3 galopsprongen van de sprong verwijderd en was ik super uit balans en wilde ik zo de dubbel niet in. Dus die opnieuw aangereden en verder super gereden (en verder overal reactie op mijn been gehad haha)

Super veel zin in morgen

aah wat jammer van het springen maar better safe than sorry idd ;)
Wel nette punten met je dressuur ;)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:05

Hoe is de cross gegaan?
Hebben jullie ook nog het ongeluk en de ambulance mee gekregen?
Het was heel naar en hoop dat ze er niks ernstigs aan over heeft gehouden :\

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 18:24

josewoos schreef:
Hoe is de cross gegaan?
Hebben jullie ook nog het ongeluk en de ambulance mee gekregen?
Het was heel naar en hoop dat ze er niks ernstigs aan over heeft gehouden :

Oh gadverdarrie! Hopelijk loopt het met een sisser af voor de amazone!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:03

Foutloos rondje M
Binnen de tijd kwam wat moeilijk in het ritme, was duidelijk weer even geleden dat ze gestart zijn.

Niets meegekregen van het ongeval.
Hoop dat het meevalt.

Volgende week met onze kleuter zijn allereerste rondje B