[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 10:39

Ik was zelf niet zo blij met m'n punten :P had meer verwacht mar is niet anders.

Idd heel naar. Paard viel op een hindernis en lande met z'n rug op een afgezaagde boomstam en kon niet meer bewegen. Puur pech.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 10:45

Joki schreef:
Noa ik heb jouw komst in het topic gezien en niemand deed in mijn ogen vreemd. Dat er niet uitgebreid gereageerd wordt op je verhalen, ligt er meer aan dat er op heel veel mensen gereageerd "moet" worden en dan vergeet je wel eens iemand

Er MOET niet op iedereen gereageerd worden... ;) dat hebben we een tijd terug al afgesproken, je pikt er zo nu en dan gewoon even wat tussenuit waarop je wil reageren, grapjes of prive dingen van mensen waar je ze een hart mee onder de riem wil steken. Anders kiijg je constant herhalingen van alle bijlees acties. Van de grote groep weten we zo inmiddels wel dat iedereen met elkaar begaan is en meeleest en soms meer of minder reageert. De groep word al zo groot dat elke bijlees stukje straks 40 items gaat bevatten.... :P

En aangezien ik niet blind kan typen.... :o

Nieuwelingen zijn volgens mij altijd welkom geweest, maar ik merk zelf wel dat als je eenmaal gezichten hebt bij de mensen het wel nog leuker word om elkaars verhalen te lezen. De meetings maken die band juist nog hechter. :j

Mistid @ ik was zo ongeveer gelijk aan jou thuis... :D nu wel gaar want ik moest 8 uur op appel staan op de kazerne.....ga straks wel ff uurtje bijtanken ( hopen dat het alarm ff niet gaat). 3 uur slaap is niet veel.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 10:48

Bianca, moet je echt op appèl staan in een rijtje voor de commzndant of moet je je gewoon melden van hoi ik ben er?

Edit : goed gedaan Laura, lekker crossen straks. Geldt natuurlijk ook voor Eef.
Vreselijk van dat paard.
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 30-06-12 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 10:48

Vreselijk nieuws Lautje! Wel hele fijne punten gereden en Evelien maakt dat in de cross zeker weer goed! Veel plezier nog daar!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:34

Geert droomde in de ambu nog na over zijn lekkere frietje met kroket. Ik ben 6 jaar terug aangereden toen ik op de fiets zat. Ik wist toen echt zeker dat de ambulanceverpleger een vrouw was. Zelfs nu kan ik haar zo voor de geest halen. Stomme is dat na een nacht in het ziekenhuis de 'vrouw' kwam kijken en dat het toch écht een man was :') En nog steeds zit die vrouw in mijn hoofd als verpleger. Oh en ik weet ook nog dat er allemaal leuke kleurtjes aan de muur en aan het plafond hingen :? Je brein kan echt gek werken wanneer het een optater gehad heeft.

Veel mensen hebben zondag frietdag. Wij hebben nooit een vaste dag qua eten. Friet eten we ook echt maar zelden.

Texelse heeft de bijleesactie van de eeuw! :wow:

Lielle gaat een week op pad voor haar werk. Wat moet je daar precies doen?

MM heel veel sterkte :(:)

HH doe nu voorzichtig met je rug! Je hebt toch niet ook last van het Mistid-syndroom he?

leli gave foto weer! Vooral met dat gras erbij is het plaatje helemaal af!

Noa, kan me voorstellen dat je niet durft te groeten hoor. Ik doe dat zelf ook minder snel, maar hoor er dan ook niet helemaal bij want ben geen crossruiter en zal dat waarschijnlijk nooit echt worden. Heb wel een paar mensen in het echt gezien en ook wel al wat gesproken, maar aanspreken van 'nieuwe' gezichten blijft natuurlijk altijd lastig. Je weet nooit hoe de ander is. Volgende keer dus gewoon aanspreken, merk je vanzelf wel of de ander ervan gedient is of niet.
lielle is een van de weinige bokkers uit het topic die ik ook zonder cross-outfit zou herkennen denk ik. Net als Sim, maar die heb ik al vaker gezien.

Ah bah Lau! Altijd naar... Lau en Evelien heeeel veel succes nog! Zet 'm op!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:49

leli leuke fotos
joki, je hebt het wel goed gelezen hoor. Ik rijd haar eigenlijk niet meer omdat ik niet meer zo goed durfde. Ze had heel erg vluchtgedrag met het rijden en op rechts was helemaal een ramp. En het nadeel dat ik haar niet kan rijden als er niemand thuis is (dit doe ik met ol en bay wel). en ik ben 4 avonden in de week werken dus dat werd niet veel. Maar nu ik weet wat er precies is/was ga ik het wel weer proberen. dan maar weer met 2x per week beginnen dan komt het meer vanzelf wel als ze lekker loopt
noa tuurlijk gewoon mee praten. en op concours praat ik ook met iedereen en later denk ik oh die was van bokt.
mootje ik bedoel waar het paard in staat de hoogt (van binnen laat maar zeggen)
joki succes
kris succes in de buitenbak straks
lau dat klinkt erg vervelend. Succes voor jullie

vanmorgen bay gereden na zijn behandeling en hij kon toch zomaar recht lopen (hij was heel scheef in zijn heup) en nu moet ik dus 4 dgn stappen met schakelen. korte stukjes vooruit en klein. ook achterwaarts zodat hij zijn heupen moet kantelen. Nou was het leuke bay kent de achteruit nog niet. maar ik hulp geven en terug zeggen (doe ik met trailer enz ook) en hij liep zomaar 4 passen achteruit. dus die achteruit zit er nu ook op. Ook had hij 99% druk aan de rechterkant in zijn mond. nu heb ik al 30% links ipv die 1%. over 2 wkn wordt bay weer behandeld. En dan weer volop rijden :D
Laatst bijgewerkt door xxitsmexx op 30-06-12 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:50

3 uur slaap is idd net te weinig Bianca. Ook voor zo'n hypertje als jij ;)
Hier overigins soms wel eens twee keer per week frietdag. Meestal vrijdag, dan eten we met z'n allen friet op stal en dan vaak ook de zondag nog. Tis maar goed dat ik hele dagen op de sportschool zit :D
Mendy, hoe is het met je arm?

Ik heb overigens dinsdag om 14 uur bij Rob afgesproken. Weet niet of er mensen tijd en zin hebben om mee te rijden?

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 11:52

kris met mijn arm is het niet erg lekker eigenlijk. Ik doe alles maar krijg toch een beetje een apart gevoel bij me pols en soms naar me elleboog. weet niet hoe ik dat gevoel moet beschrijven

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 12:02

Lau, ik ben echt spuit 11... Dacht dat je alleen ging groomen :o wat knap van je dressuur! Heeft Eef wel genoeg voor haar QR? Wat naar van dat paard... Hoop dat hij niet te lang geleden heeft. Dat ongeluk in MB vond ik naar zat, en daar waren gelukkig geen gewonden!
Bianca, ben het helemaal met je eens :j
Margreet, wat een leuke hondenfilmpjes op FB :D

Ik denk dat ik in oktober voor het laatst patat heb gegeten :Y)
Ga eigenlijk alleen naar de toko voor afhaal en dat is meestal maar 1x per maand ofzo!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 12:08

Balen Mendy. Misschien toch wel iets kapot?
Mo, erg netjes! Ik kan niet zonder rasfriet met saté saus :o

Hier is het weekend! Spreek jullie later weer!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 12:11

nou ik heb onder de doorlichting gekeken maar bot is niet gebroken. dan zou er iets met spier/pees etc moeten zijn. kan er opzich wel alles mee hoor maar met zware dingen tillen doet het wel heel erg zeer (maar het heeft ook wel tijd nodig om te herstellen natuurlijk)

ik vind friet met sate ook heel lekker. hier vaak zondags friet

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 12:59

Ik rid in de nationale rubriek Mo en Eef in de 1*. Moet nog 2puntjes.
Eef had net geen 60%

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:19

Dat is dan helemaal balen Lau! Jammer zeg van Eef! Als ze maar wel een fij ne cross rijd!Brrr vreselijk om te zien!!
@ Bianca mee eens! Anders krijg je mega stukken!
@ Annetje ga ik zeker doen!!! Wil graag crossen de 21ste!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:21

Lau, veel succes allebei! Net geen 60% is netjes, zeker voor gekke Caap :)
Mendy, en nu fysiotherapie?

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 13:33

mootje uhm me eigen fysiotherapie (oftewel gewoon doorgaan haha)
maar me arm krijgt ook rust hoor. dan ga ik gewoon verder met andere arm.
ga echt niet snel naar de HA zoals jullie al wel gemerkt hebben hier. Alleen als het echt nodig is.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:02

iemand als iets gehoord of gezien van Marijke vandaag? :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:12

Dat zal toch niet...? Marijke, waar ben je :):)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:12

@ Texelse zij heeft toch begrafenis vandaag
@ Lau netjes toch 9e plaats. Grote groep waar eef in zit. Is er ook een linkje waar je het een beetje kan volgen. Wat een naar ongeluk...

Net even wat nieuwe shirts gekocht bij Steps in de opruiming. Zit nu aan een lekker subway broodje want ik kan daar niet langslopen zonder te stoppen :o .
Zo naar stal even een beetje echt springen ipv van wat huppels en het schijnt dat er een nicht bij mijn ouders op visite is. Nog nooit gezien/gesproken dus ben benieuwd..

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:29

Ooowwww ja, helemaal vergeten, MM heeft een vervelende dag vandaag.
Caro: lekker even shoppen. Laatst ben ik in Hoorn lekker "los" gegaan. Was ook hard nodig, want zelfs met een riem om lukte het niet meer echt om m'n broeken nog boven de heupen te houden.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:47

hellow.....

@ lau/eef, succes verder met springen/crossen, en wat naar van dat paard met die gebroken rug, zijn de dingen die je liever niet ziet/hoort...
@ mootje/texelse, marijke had idd begrafenis, dus nog geen kindertoestanden (alhoewel, kan elk moment gebeuren natuurlijk...)
@ patat: meestal 2 keer per week, vaak 1 keer bij dienke thuis, eigen gemaakte patat (ofja, ik eet het alleen, schoonmoeders maakt het ;) ) en thuis vak nog 1 keertje..., moet kunnen, verder ben ik totaal geen snoeper, ijsje echt maar 3 keer per jaar ofzo, geen drop/twix/mars etc...., af en toe wat chips... en that's it.

vanmorgen ons clubterrein weer even mooi gemaakt, 2,5 uur met de bosmaaier op de nek gelopen, met man of 8 weer boel gladdigheid gemaakt, was ook wel nodig, nu is het met de oefencross 14/15 juli weer netjes (geen sluikreclame hoor ;) )

nu weer verder met masterscriptie herschrijven/verbeteren/aanpassen in de eind lay-out knippen/plakken....

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 14:48

Bianca daarom stond moet ook tussen aanhalingstekens, ik kon er zo snel geen beter woord voor bedenken
Lau netjes van je dressuur en wat een naar ongeluk
Eef jammer van je dressuur

Ik ga morgen uit mijn hoofd rijden, ik heb het idee dat Ferrose dan beter loopt. Niet dat het vandaag erg goed ging maar wat ik uit mijn hoofd reed was wel duidelijk beter

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:12

Jeroen, Heb daar helemaal overheen gelezen...
Marijke :(:)
Jeroen, druk bezig geweest dus!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:50

Margreet @ dan staan we idd echt op appel... :j maar niet heel strak in een rij hoor, meestal halve kring of zo en dan leest de bevelvoerder de dienst op en wie welk nummer heeft die dag, aan de hand van dat nummer zijn taken verbonden bij diverse incidenten, zo weten we altijd wat we moeten doen bij inzetten. De |Bevelvoerder hoeft dan enkelt bij te sturen waar nodig.
Lau@ die berichten zijn toch altijd weer eng. Succes zelf jullie beiden. Heeft Eef wel een punt kunnen halen in Renswoude ?? of mag je op dat niveau geen weigering meer hebben in de cross.
Kris @ ook dat hypertje word dan idd heel tam.... _/-\o_

Net ff 3 uurtjes gelegen, maar ja....die kerels die niet slapen gaan dan natuurlijk altijd een beetje treitteren met die klere intercom ed....nou ja kalm aan maar vandaag.... :z

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:54

Bianca:
Citaat:
A Qualifying Result (QR) is achieved by completing a competition within minimum parameters of all-round performance. As follows:

* Not more than 75 penalty points in the dressage test (50% or over).

* The results at obstacles at International events need to include, where applicable, a minimum of one clear round at CIC and a maximum 20 penalties at CCI.

* Not moe than 90 seconds exceeding the optimum time in the cross country. At 4-star events, the maximum time by which the optimum time may be exceeded is 120 seco

* Not more than 16 penalties at obstacles in the jumping test.

When a qualifying result is obtained at the higher level, then the horse and rider are 'established' at this higher level.

Bron: http://www.eventingnsw.com.au/default.a ... uID=Rules_
Alle andere bronnen zijn PDFjes...

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:02

Jeroen jammer dat je de 14e alleen met groepen mag komen. Jullie datum valt net samen met Ruurlo!
Had wel zin om weer eens een rondje te crossen!

Lau/Eef bah wat een naar ongeluk, gaat het met de ruiter wel goed? En jullie veel succes!

Wordt nu wel spannend zodra Marijke een dag niet reageert :D

Heb vandaag mijn begin gemaakt als hondentrimmer. :') Mijn vriend heeft een harige hond en de kapper waar hij normaal heen gaat, is hij bang voor en die had de vorige keer een wond gemaakt en allemaal strepen. :x
Schoonmoeder had toestemming gegeven dat ik hem mocht scheren, dus dat heb ik vandaag gedaan!
Hij ziet er echt mooi uit, al zeg ik het zelf... Niet meer zo'n verwilderde bos aap.
Ze komen vanavond terug van vakantie dus voor hun is het nog een verrassing haha. Mijn vriend heeft nog wel een foto van hoe hij eerst was, zal die wel neerzetten als dat lukt..