[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:15

Voor degene die de andere foto's niet konden zien foto's van de aanstaande moeder http://www.mijnalbum.nl/Album-86GBRRWK- ... sport.html

Eindelijk liggen overal plinten in mijn huis *\o/* . Alleen beneden nog even stofzuigen en dweilen en ik ben klaar :D .Zat even het laatste stukje Neumunster te kijken. Ik weet niet wie die laatste ruiter was met het intervieuw maar die moet nodig naar een cursus mediatraining

mireilledons

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:26

Hoe lang heeft het geduurd voor de plinten erop zaten? Is altijd zo'n klusje dat je uitstelt..

Wat ziet jouw merrie er supergoed uit zeg. Je ziet amper dat ze drachtig is. Wordt misschien nog lastig om haar op gewicht te houden als ze het veulen zoogt. Of valt dat mee?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:33

@ mireilledons ik woon in dit huis sinds januari 2009 en bijna niks is helemaal af :( . Ik doe alles alleen of met mijn vader en dat werkt niet. Ik had een klusjes man maar die is overleden.
De merrie heeft tot 3 weken geleden naast het stro gedaan en heeft veel aan zelfbediening gedaan qua voer. We moeten haar met het veulen goed in de gaten houden omdat zij te goed voor het veulen zorgt maar een paar kilo eraf mag altijd wel. Is van nature niet de slankste en houdt van eten. Zodra zij het veulen heeft krijgt zij extra hooi. Ze is ietsje slanker aan het worden maar dat mocht wel. Haar dekensingels kunnen niet meer langer :o Het is allemaal vet en geen spieren meer want de laatste 7 jaar is zij niet meer onder het zadel geweest

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:33

Caro wat een mooie merrie!
Evony wat super leuk! Ik ben heel benieuwd naar foto's van je nieuwe topper :D

Ik heb de stallen schoon en heb alles voor vandaag gedaan! Ga dus maar voor een middagje bokt

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:36

Sannn, dat filmpje geweldig, dat heb ik ook een keer gehad, en toen vond meneer het leuk om rondjes te lopen rond zijn as :Y) Uiteindelijk weer er boven op gekomen en weer verder gereden, helemaal rond, maar wel 4 omdat ik volte reed en natuurlijk ook tijd.

caro29, dat is nog een mooi buikje, wanneer is ze uitgerekend ???

mireilledons: Ja ben er ook blij mee, aankomende wedstrijd is 5 maart en dan start ik voor het eerst L dus mag helemaal niet klagen. Ik heb de regio al gehad ;)

Zo ik heb me weer voor een aantal wedstrijden opgegeven, de coupon voor Leidschendam zit er ook tussen.
Het is ontzettend vroeg maar wil toch erg graag van start komen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:40

@ sanurie officieel 5 april 2011 maar zal blij zijn als het er in de 3e week van april is. Merrie is niet zo van het op tijd bevallen :(
@ bvw thanx ben ook al jaren blij met haar en zal nog blijer zijn als ik er straks weer op zou kunnen. Ga we de CC's weer onveilig maken ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:48

Middag!
@ Mootje: fijn dat je met je moeder hebt gesproken!! :) Jammer van je cc/hoofdpijn.
@ Caro: ik kan de foto van je merrie niet openen helaas. Ben wel benieuwd!! En: beter te laat dan te vroeg met die veulens!
@ Mireille: lekker getraind dus!
@ Texelse: welcome back!

Ik had vanmorgen/vanmiddag dus ook cc. Eerste parcours kwam ik alweer in een prutritme op hindernis 1 aan, met een rare sprong er over en meteen veel spanning. Zaten ook wel goede dingen tussen ;) 3 balkjes. Tweede parcours begon ik goed, maar werd het daarna te rennerig. Weer 3 balken. Buurman was er ook, heeft mij geholpen met losspringen en heeft al wat huiswerk bedacht ;)
Ga nu nog even hardlopen en daarna wat eten met vriendinnetjes!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:50

jammer van de balkjes Noor! Nu maar aan je "huiswerk" ;)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:51

Je ziet het niet aan je merrie af Caro dat ze al zo ver heen is, leuk paard ook!
Jammer van de balkjes Noor, volgende keer beter! Al gepland staan? Succes met hardlopen! Ik heb het hardloopschema al gedownload.. Nu nog uitvoeren. :o

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:54

sannn ik ben al net zo ver als jij! Heb ook al een schema

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:55

Jammer van de balken Noor! Maar je bent iig rondgekomen. Puntjes op de i komen wel weer.
Texelse, welkom terug. Je kunt deze zondag mooi gebruiken om die 50 pagina's bij te lezen. Zitten wel interessante "gesprekken" tussen. :D
Lekker zo'n lui dagje Sannnn! Ik ben goed bezig (nadat ik tot 10 uur uitgeslapen heb), schuur opgeruimd samen met hubbie en de badkamer compleet geschrobd en schoongemaakt. Ging je gisteravond naar Voorthuizen met je vriendin? Ben ik gister (eind van de middag) ook nog geweest. Stalgenootje en vriendin moesten daar ook rijden. En het hardloopschema ligt bij mij ook al klaar (een poosje al). :o
Leuk om eens foto's van je merrie te zien Caro! En lekker gebost van de week.
Raar dat je punten en gevoel zo verschilden bvw.

En verder weet ik het even niet meer.
Laatst bijgewerkt door Sim op 20-02-11 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:56

Slecht zijn wij he! :P

edit: Ja, ben inderdaad in Voorthuizen geweest Sim. Hoelaat was je er dan? Ik was er vanaf 7 uur ongeveer. Stalgenootje goed gereden? Ga je nog naar Jumping Indoor Nijkerk kijken deze week denk je?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:01

Ik was er rond half 4 en ben om een uur of 6 weer naar huis gegaan. Stalgenoot en vriendin reden beide in de B. Voor de rest pb ik je even.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:09

@ sannn helaas is dit een paard van 1.54,5 :o maar onder het zadel heeft men vaak het idee dat het een paard is. Heeft tot ZZ bij de pony's gesprongen en daarna nog Z bij de paarden
@ noor die van mijn album kun je ook niet openen? Jammer van die balken. Ik heb al een hele tijd een abonnement op 2 balken. Is heel frustrerend. Zeker als je bedenkt dat mijn merrie er met losspringen of tijdens training er zelden 1 afschopt. Idd is te laat beter maar niet voor de rust van baasje :(

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:17

Had ik niet gedacht/ gezien dat ze een pony is Caro. :) Bij ons in de buurt is er ook E-pony die Z springt bij de paarden, verslaat ze ook nog regelmatig.
Ben ik je dus net misgelopen Sim.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:19

kleintjes hebben een groot hart ;)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:21

Deze heeft ook al heel veel gewonnen. Veel ruiters waren niet blij als mijn zusje meedeed. Heeft meneer zoer al heel vaak verslagen ook als hij echt voor de overwinning ging. Bij deze is het springen, landen en draaien maar en ook nog razendsnel hahaha. Korte pootjes zeggen wij altijd. Heeft ook gecrosst maar is lastig op vreemd water. Doet alles maar wil geen natte voeten. Gaat dan helemaal hard. Hoop dat zij weer B/L kan lopen..

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:22

Zo net ff me kamer wezen stofzuigen, dus die is ook weer schoner, er ligt altijd stukjes hooi en vlas van de paarden :p

Ik moet ook een gaan hardlopen, maar vind 3x niks in me eentje. Moet er deze week toch echt aan gaan geloven, heb 11 maart vrijdag de testdag van het CIOS

Die van mij staat op 156, 5 m gemeten en spring nu dus bij de pony's
maar ga hem ook later bij de paarden starten.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:29

Beat is iets van 1,58 denk ik (heeft kleinere hoefjes dan een ijslander :+ )
Mijn nieuwe is 1,68 voor alleen dressuur wel een mooi maatje voor mij :)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:32

Die testdag kom je ook wel door zonder dat je hard gaat lopen hoor Sanurie. :P
Dan is Beat echt een kleintje. :D Wel fijn voor als ie op je tenen gaat staan, die van mij heeft lompe hoeven. Vero is 1.66, vind ik ook mooie maat. :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:38

Ik ben ook van de kleintjes, klein maar fijn zeg ik altijd. Sim meet net 1.60 denk ik.

Zijn er van hier helemaal geen mensen naar de oefencross bij Jan van Beek in Zundert geweest? Dacht dat er toch wel een aantal bokkers daar mee deden?!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:38

Beat is klein idd :+ maar wel fijn hahah! En een grotere galop dan menig paard heb er verder dus ook geen last van, alleen dat het miss niet het aller mooiste plaatje is met mijn lange benen maar ach het is zo'n fijne en goede :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:39

tutje is 1.62, frits 1.64 en wiso 1.78. Heb dus of kleintje of een grote ;)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:43

jeetje 1,78 :oo ik zag laatst een meisje op springwedstrijd met 1 van 1,85 lijkt me lastig bij elkaar te rijden en wat een hudge galop!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:44

Ik ben helemaal niet van de kleintjes al mijn paarden waren of zijn minimaal 1.70m. Mijn 1e paard was zelfs 1.84m. Ik heb er 1 gehad van 1.61m maar die was zo mooi dat ik die niet kon laten lopen. Puur op de looks gekocht want dat was een projectje. Toch nog M2 en M spr geworden. Zij loopt nu in Noorwegen. Schimmelmerrie is 1.70m en ruin is 1.75m.

Heb net via vakantieveilingen een hotelbon gewonnen voor 3 dagen weg en heb ook nog een hotelbon voor 1 nacht liggen. Kan al 2x weg dit jaar voor budgetprijzen :D