[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:23

Gefeliciteerd met je nieuwe paard Marieke. Absoluut een leukie!
Ik wist helemaal niet dat je plannen had om een nieuw paard te kopen. Begrijp ook dat je Rex te koop hebt staan? Hoe dat zo als ik vragen mag?

Lielle

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:24

Leuk paard Marieke, heel fijn koppie

MM, Wonderland ziet er goed uit.

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:39

Ik kan geen genoeg van die krengen krijgen
viewtopic.php?f=53&t=581055&hilit=

Helaas ook weer slecht nieuws, Uniek liep al paar dagen beetje te kwakkelen. Rustig aan gedaan, donderdag liep ze super dus vrijdag zou ik lessen. Met aandraven in de les voelde ik meteen dat ze niet oke was. Meteen gestopt, ze had rechtsvoor klein beetje dik beentje.
Ik denk dat het allemaal een beetje te hard gaat, ze pakt alles ook zo makkelijk goed aan
Vandaag was beentje serieus dik, ik heb besloten haar maar maandje rust te geven.

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:40

waarom wordt die link niet blauw???

Ga even op zoek waar jullie dat nieuwe paard van Marieke hebben gezien.

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:46

marieketencate schreef:
Okeeee,hier komen ze dan!!

Nieuwe aanwinst:
Afbeelding
Picopic:
Afbeelding
Vriendje dat doet alsof ie het leuk vindt
Afbeelding
Even de hond bekijken
Afbeelding
Toch 2 druppels water Rex of niet dan?
Afbeelding

Toch even wat plaatsjes van Rex, want ik vind het echt een gaaf paard. Als iemand nog een dressuurruiter voor hem weet..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo marieke, ik ben nu mijn 8-jarige merrie aan het trainen voor uit te brengen in de spring sport en daarna aan het voor bereiden voor de cross, maar mis het dressuur zeker, wil je hem dan verkopen of door iemand laten rijden en weer opnieuw uitbrengen?

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:52

Leuk beest marieke!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:06

Ik heb niet veel tijd dus heb niet bijgelezen maar wil toch even een kort verslagje kwijt van mijn springwedstrijd van vandaag

Het liep echt heel erg uit, ze hebben 4 uur over 50 deelnemers gedaan, dat was dan het 1e deel van de B. Ik zou nummer 67 zijn maar door uitvallers kon ik nog net in de 1e groep.

Ze sprong echt lekker en ik heb niet teveel gesprongen. In de ring sprong ze erg goed, ook heel fijn te rijden. Resultaat: foutloos rondje en barrage! In de barrage weer foutloos en 47,5 stijlpunt! Dat had ik echt niet verwacht want er werd heel laag gepunt.
Dus maar even gewacht op de prijsuitreiking, had ik nog een 4e prijs en mocht de prijs dus in de ring ophalen (er waren in totaal 13 prijzen)

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:29

Jeetje wat een super Comeback Andrea

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 21:58

Leuk dier, Marieke.

Heb je op je stal nog meegesprongen, Simmie? Ik was nog even langsgegaan, maar heb je niet gezien.

Ik wil graag jullie tips/adviezen. Ik ben al een tijdje de weg kwijt met rijden en ik word er stik-sjaggie van Het zit zo; ik krijg Oeste niet naar de ontspanning toe. Een van de korte zijdes van de bak geeft Oeste reden om te kijken en weg te schieten. Wat ik ook doe (negeren, gerust stellen, boos worden, schouder voor zetten, schouder buiten rijden, stap/draf/galop), het duurt zeker een uur voordat hij op een volte aan de andere kant enigszins wil ontspannen. Zo ben ik dus een uur verder en dan pas kan ik op die volte iets meer gaan vragen. Dan hoef ik echter nog steeds niet te proberen om de hoefslag te volgen, want het is meteen weer mis. Er gebeurt ook veel in de bosjes aan die korte zijde (wegvliegende vogeltjes, wapperend zeil), dus ik snap wel dat Oeste bevestigd blijft in zijn spanning, maar daar heb ik niets aan... En zoveel op de volte rijden lijkt mij ook erg slecht voor zijn benen. Soms gaat het beter en kan ik wel de hele bak gebruiken, maar dan spant hij zich nog wel achterin en dat uit zich dan door achter de teugel te lopen. Ik kan er niet meer aankomen dan. Wie heeft er een tip voor me? Ik voel me echt een B-ruitertje dat gewoon nog moet leren rijden

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:04

En als je hem eerst op die plek longeert? Of hem gewoon een dagje in de bak zet met een pluk hooi?

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:20

Marieke had je nog gelezen boven jolly'sjokker's reactie had ik nog wat geschreven en een vraag over rex!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:24

Ja sorry, begreep je vraag eerst niet helemaal. Maar ik wil hem echt verkopen, want ik heb ivm werk toch geen tijd om er 3 te rijden..

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:26

Ok als ik nog iemand weet roep ik wel, ik zou hem wel willen allen he er al 1, en misschien binnekort ga ik er 1 springen thuis en als dat bevalt ( want is het paard van de beste vriendin van me ma, die eigenlijk die dochter alleen dressuurt en ze een paard hadden gekocht die Z dressuur liep en deze Z springen maar ze ze niet appart wouden verkopen!)

Misschien dat ze dan vragen of ik hem uit wil brengen dus heb ik er misschien ook 2!

heb je wat info over rex?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:35

long time no see...

@Hesterv gefelictieerd met je verjaardag!!!!!!
@ Missmuts, balen dat het met het rijden niet zo lekker gaat , ik kan je ook niet zo 1,2,3 een oplossing geven. Hoe is Oeste op andere plaatsen, en andere bakken?

@MM leuke foto's van wonderland.
@Marieke: leuk paard hoor!!
@Anja, ff balen van die school
@Andrea, gefeliciteerd met je prijs. 4e van de 50, best goed toch!
@JJ, wat een gave foto's van je jonkies. Balen van Uniek, maar ff rustig aan doen.

@BT, fijn dat je springles zo fijn ging. Ik moest pas om 23.00 Gaaaap...
de Indoctro was wel fijn te rijden, maar in het begin wat lauw. Ik moest haar echt even wakker maken, daarna ging het een stuk beter.
Leuk dat je morgen ook meedoet met Oet.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:47

Vanmiddag weer een 3 jarige zadelmak gemaakt.
Een Cantos uit de Indoctro merrie.
We hebben haar de afgelopen 3 weken al lekker wat gelongeerd zodat ze mooi aan de stemhulpen is.
Begin van deze week een singeltje en een dekje op. Geen probleem.
Dan vandaag maar es een zadeltje op, geen probleem
Ach dan kunnne we ook wel proberen er op te gaan zitten, zo gezegd zo gedaan, geen probleem
Nou dan kunnen we ook wel (aan touw) een stukje buiten gaan stappen op het erf... ook al geen probleem... en daarna weer in de box gezet.
Eigenlijk vind ik haar gewoon iets te braaf, maar ze is absoluut geen sloompie.
Ben dus benieuwd wanneer we een flinke boksessie krijgen

ff een paar fotootjes.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door reeskees op 29-04-06 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:47

missmuts schreef:

Heb je op je stal nog meegesprongen, Simmie? Ik was nog even langsgegaan, maar heb je niet gezien.

(

Yep, met allebei in het B. Begon pas om half 6. Ben tussendoor even thuis geweest om me om te kleden dus misschien dat je er toen net was.

Ik heb wel fijn gesprongen: Killea 1 balkje (mijn rijfout) en Djin 2 balken 1 mijn rijfout en de 2e fout weet ik niet precies hoe het kwam).

SGWuppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:49

Maxjuh schreef:
heb je wat info over rex?

8 jaar, Z1 dressuur met winstpunten, springt de wissels, loopt makkelijk door zijn oefeningen. Geen beginnerspaard. Pion x Cassis, stokmaat rond de 1.70 m.
genoeg info?

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 23:06

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 23:27

Marieke, longeren daar heb ik idd nog niet gedaan. Bedankt voor de tip; ik ga het eens proberen!

RK, op vreemde plekken is hij ook zo, maar doordat hij aardig in de houding blijft, wordt het niet altijd door de jury gezien. Ik voel alleen dat hij achter de teugel kruipt en dat ik er niet meer aan kan komen.

Klinkt goed, Simmie!

RK, dat is idd wel heel erg braaf. Kans op bok-sessie wordt met de dag groter

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 23:33

Missmuts: Ik heb met Laros hetzelfde probleem. 1 hoek in de bak geeft grote problemen. Op vreemd terrein kijkt hij nergens naar, maar die ene hoek thuis
Ik moet hem van mijn instructrice niet vastpakken, negeren en net zolang in de ontspanning voorwaarts neerwaarts werken met veel tempowisselingen tot hij zich wat meer overgeeft aan mij. Soms kom ik dan niet verder dan de ontspanning zoeken maar het gaat steeds beter en ik kom steeds eerder op het punt dat ik hem weer aan het werk kan zetten

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 23:35

Daar hoop ik dus ook al 5 jaar op

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 23:38

Ik heb nog een dressuurschimmel met GP aspiraties in de aanbieding missmuts! Kijkt niet naar enge plekjes in de bak en raakt nooit gespannen (is wel af en toe een beetje stout }> )

Ik ben 5 dagen op wintersport, dus ik zie jullie allemaal weer in Castenray

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 00:12

gefeliciteerd Marieke met je nieuwe aanwinst!!

jij ook Hesterv met je verjaardag!!!

en natuurlijk Andrea...knappe prestatie hoor!!!

lekker RK, ziet er wel leuk uit, kleintje of niet>!?

Missmuts... vervelend, veel bezig houden, overgangen, misschien eens drafbalkjes daar in die hoek op de volte leggen, gewoon om hem met gedachten ergens anders te houden

blijft moeilijk ik voel me op muis ook echt wel eens een pennygeval

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 09:08

goedemorgen!!! laatst en eerst?!

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 10:05

Mogguh!! Tweedest

Biertabje schreef:
lekker RK, ziet er wel leuk uit, kleintje of niet>!?

lijkt maar klein, ze is groter dan de Indoctro
Maar ze is nog heel erg propperig en veel te dik, maar wel LIEF feeling so penny :P

Zo direct alles inpakken, Kees incluis en dan naar wedstrijd. Eerst ff helpen met parcours opzetten en dan zelf rijden. Dressuur en springen Daarna de Indoctro nog 2x springen

@Marieke, fijne vakantie toegewenst (goede voorbereiding op Castenray )