[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 18:47

Ja 'k vind 't toch goe dik staan ze. 'k Heb maar stuk of 10 gezien en al vaak m'n adem moeten inhouden. De rest kijk ik vnvnd wel. Ook beetje badmintonavond op m'n eentje :P

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:47

@madelene: ja ik ga morgen naar de peelbergen! In de L-reeks, 9u45 dressuur, 10u44 jumping en 11u04 cross wat wil zeggen: 4u30 opstaan :')

Kben vandaag al gaan verkennen, mooi terrein en toffe hindernissen!

Ik heb vanmiddag live naar badminton gekeken! Zoveel vallen dat ik gezien heb :o veel bij het water en op die laatste hekkentjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:34

En een paar de nipt goed gingen op die trap, man man man. Ook aantal glijdende paarden gezien. En best wat rotational falls had ik de indruk.

Maar de top zit zoooo dicht bij elkaar! Echt spannend!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:39

Ik ben dood van de springles. :') :') :')
Conditie toch niet te vet. Lopen echt als intensieve sport kan ik niet doen... Mss kijken om wat cardio en kracht te doen in de fitness. :P

Wel veel bijgeleerd! Is heel basic gebleven. Vooral wat gewerkt op dressuur. :j Filmpje op m'n fb voor de nieuwsgierigen. ;)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 21:52

winnie10 schreef:
@madelene: ja ik ga morgen naar de peelbergen! In de L-reeks, 9u45 dressuur, 10u44 jumping en 11u04 cross wat wil zeggen: 4u30 opstaan :')

Kben vandaag al gaan verkennen, mooi terrein en toffe hindernissen!

Ik heb vanmiddag live naar badminton gekeken! Zoveel vallen dat ik gezien heb :o veel bij het water en op die laatste hekkentjes!

wat voor nummer heb je? ik ben al vroeg daar om te helpen bij wendy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 23:01

Is fietsen of zwemmen niks Hanne?

Ik zit op een quiz en er komen echt rare vragen voorbij :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 23:10

Zwemmen vind ik vies. :P En ik fiets iedere dag maar niet veel. Soms zijn lange tochtjes leuk ma niet vaak. :P

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 06:15

Ik ben nr 307! Ik cross in het blauw op een een vos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 07:03

Succes straks!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 19:22

Hoe was 't Winnie??? :)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 09:37

Ik was gisteren dik tevreden, 6de na de dressuur met maar 4 strafpunten achter de nummer 1
foutloos een dik parcours gesprongen (1.10!! :oo )...was wel voorzichtig van start gegaan, op een gegeven moment roept een vriendin van de zijkant keihard...RIJDEN!!...knop ging om, benen eraan, en toen heel overtuigend het rondje afgemaakt :D :=
en we moesten zo'n 70% van het 1* parcours springen, dus ook daar een beetje voorzichtig van start, maar boxser bleef zo ontzettend goed bij me, dat ik met veel hoger tempo op de hindernissen kon afrijden, en ook op hoger tempo springen, dus daar was ik heeeeeel blij mee.
heb echt genoten, kon ook de moeilijke lijntjes rechtdoor rijden, en hoefde niet het alternatief te pakken.
alleen weer bij H14 en H17 het water 1 weigering... _-:(
over de boom het water in...daar remde hij af. rustig gedraaid, en toen ging hij wel, maar jammer.
maar met de weigeringen maar 1.06 over de tijd heen, dus dat gaf wel aan dat ik de rest lekker vlot heb kunnen rijden. *\o/*
dus echt heel tevreden, veel voor mezelf overwonnen *\o/*

winnie helaas niet meer gezien, ik heb in de ochtend voordat ik moest rijden gegroomd bij we*ndy van imp*elen. en toen snel voor mezelf gaan zorgen.
maar hoe was het jou vergaan?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:03

Dressuur vond ik zelf niet super! Maar stond wel derde. Jumping was foutloos en was een heel gemakkelijk rondje en echt een toffe en leerrijke cross gehad!
Bij de startbox er al opgelet dat ze kalm bleef ( anders begint ze te bokken in de startbox en in marchin lag ik er bijna af ;) ) dus op het gemak kunnen vertrekken! Ze was wel kijkerig, niet naar de hindernissen maar naar alles dat aan de kanten lag/stond. Dus ging ik naar het eerste water dat eig gewoon een plas was voor de L om door te galloperen. Stopte ze wel zeker! Had het echt niet verwacht want ik bleef gewoon in verlichte zit zitten en gong er gewoon doorgalloperen! Maar ze stopte en dan ging ze er wel direct door. Dan het 2de water was met boomstammetje inspringen. De eerste keer stopte ze weer en heb het gewoon rustig opgelost door eerst eens in het water te stappen en dan opnieuw aangereden en direct er in! En dan was er gelukkig nog het derde water als ultieme test. En daar trok ze zelf al naar de hindernis en sprong ze er super vlot in! Dus doorheen de cross heeft ze veel bijgeleerd en het was echt een top vertrouwensrondje! Ik kon ook terug op L/M tempo rijden en was met m'n 2 weigeringen maar 12 secondjes buiten tijd, terwijl ik niet het gevoel had dat ik snel ging!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 19:52

oh klinkt goed winnie, jammer van d weigering...ik had het daar ook...
ik moet even weer het juiste tempo vinden waarop boxser duidelijk geen kans heeft om te weigeren, maar ik het wel nog een fijn en veilig tempo vind om in te springen

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:41

spijtig van de weigeringen maar belangrijkste is dat je met een goed gevoel kan rijden en met een goed en veilig tempo kan rond rijden.

iemand gezien of gehoord waarom k*arin gestopt heeft? Jammer dat van J*oris de dressuur niet goed gaat. Hij heef toch wel weer een foutloze jumping en cross kunnen uitrijden!

Hier gaat voorlopig nog steeds alles goed met flushke. Zijn infuus is van zondag weg en maagsonde is van gisteren weg.
Ze hadden me gisteren gebeld om te vragen of ze de merrie product mochten geven om de bevalling opnieuw mee te maken zodanig dat de moeder gevoelens terug zouden opwekken. Want ze was niet zo lief voor flushke.
Kwam ik gisteren aan in merelbeke, kijk ik in de stal, wie staat bij mamie, klein flushke! Ik dood gelukkig ze was lief ervoor. Dacht super product heeft zijn werk gedaan. Kom de dokter erbij na een tijdje. Ik zeg : leuk dat het product werkt ze is er lief voor en laat hem drinken. Ah zegt ze. Ze heeft het product nog niet gekregen :p ik vol verbazing maar super blij dat ze hem toch toe laat :) als ze het beu is loopt ze een toertje en stopt ze terug bij hem. maar ben wel super blij. Als het zo doorgaat mogen ze deze week naar huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:46

Ze had een weigering op de boomstam pal na de uit sprong van de eerste waterbak dacht ik en ik meen me te herinneren dat de trap ook niet zo denderend goed ging. Het kwam op mij over alsof ze er geen 100% goed of veilig gevoel bij had op het moment van de rit.

Ja Joris zijn dressuur... Best jammer. Daar vallen nog heel wat punten te pakken maar niet elk paard is daar even makkelijk in.

Fijn dat het met flush de goede kant op gaat!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:38

Goe bezig flushke! *\o/*

En klinkt ook als een fijn eventingweekend! ;)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:11

Eventing

Emily Gilruth verblijft nog steeds in het ziekenhuis na een val die ze afgelopen zaterdag maakte in de cross-country fase van de Mitsubishi Motors Badminton Horse Trails.

Bij de derde hindernis ging het mis en viel de amazone uit Cheshire (Engeland) van haar paard Topwood Beau. De traumahelikopter was snel ter plaatse en vervoerde Emily naar het Southmead Hospital in Bristol, waar de artsen concludeerden dat ze hersenletsel opgelopen had.

"De artsen zijn positief over haar vooruitgang," stond er in een verklaring die maandag door British Eventing naar buiten gebracht is. "Ze heeft een stabiele nacht achter de rug en wordt in kunstmatige coma gehouden. De familie van Emily wil iedereen bedanken voor de steunende berichten en de goede wensen die zij hebben ontvangen. Ook bedanken ze het medische team van Badminton en van Southmed Hospital voor hun efficiënte en zeer zorgzame dienstverlening."

Emily heeft Topwood Beau, een veertienjarige ruin, al in bezit sinds dat hij bij haar kwam als driejarige. Vorig jaar verscheen ze voor het eerst aan de start van de Badminton competitie, maar trok zich toen terug uit de wedstrijd. Later dat jaar won ze een CIC3*-wedstrijd in Hopetoun met haar ruin Beau Royale.

In de verklaring van British Eventing werd gevraagd de privacy van de familie te respecteren en werd vermeld dat verdere informatie gedeeld wordt wanneer deze beschikbaar is.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:34

denk dat lips nog niet zo gek was... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 16:38

Ik weet het niet goed. Op zich vond ik het een mooie cross, uitdagend. De enige hindernis die ik persoonlijk echt eng vond, was de trap vlak na die sprong. Paard komt neer en moet bijna ter plekke vol op de rem om veilig te kunnen zakken. Ik heb er daar een aantal zien schuiven (waaronder die van Kar*in) en met ingehouden adem gezeten dat dat goed zou aflopen.
Behalve dat vond ik dat er best wel alternatieven waren, zoals bij de waterbakken. Klimke heeft zo'n alternatief genomen en kwam nog binnen de tijd aan.

Juist die ene dame wiens paard viel op de laatste hindernis, daar zag je wel heel goed dat die echt gewoon op was. Ik kreeg de indruk dat ze 'm echt voorwaarts moet duwen in toch maar in galop te blijven. Daar dacht ik effectief "als die de laatste nog maar over raakt".

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:32

Die persoon in kwestie heeft gele kaart gekregen van FEI.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 08:51

Waarom Hanne?

Varekaj: ik ben niet gegaan naar de dressuur zondag, Colorado liep wel oke maar nog niet 100% soepel. Zo een Z1 proef vraagt toch al iets meer verzameling dus heb het toch niet gedaan. Ik heb ook uitgeschreven voor de jumping bij jullie. Ik ga nu hem 2 weken enkel dressuurmatig rijden en dan terug springen. Oke het is maar een spierverrekking, maar ik wel zeker geen risico nemen.
Jij had wel fijne punten! Je scoort ook altijd vrij stabiel toch?

Nu 3 weekends achter elkaar jonge paarden jumping met Iskander. Ik heb gisteren Ferro meegenomen naar de stapmolen en 20min laten stappen, dat deed hem deugd! Ik mag van de DA onder het zadel stappen, ga daar volgende week eens mee beginnen. Als ik dan terug mag beginnen rijden is de stap ook minder groot om terug op te bouwen.

Badminton, het blijft toch scary om te zien he. Gaan we volgend jaar niet met een boktgroepje een uitstap maken naar daar? :)

Iemand zin om zondag naar zee te gaan met de paarden?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:41

Die amazone moest haar paard veel eerder gestopt hebben, paard was zo vermoeid dat het niet meer veilig was. Daarom die fout op laatste hindernis. FEI heeft dan haar sanctie gegeven met gele kaart. Maar was ook beetje discussie waarom fence judges ze niet gestopt hebben.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:00

En strandrit heb ik zeker zin in, maar zou dan moeten horsepoolen. :P Ik ken mijn weg in de Haan. ;) en kan mijn helmcamera meepakken.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:27

Hanne_SP schreef:
En strandrit heb ik zeker zin in, maar zou dan moeten horsepoolen. :P Ik ken mijn weg in de Haan. ;) en kan mijn helmcamera meepakken.

Is Luxor braaf naar andere paarden in transport? Colorado moet namelijk zonder tussenschot op de van, hij is wel zeer braaf naar andere (heb wel 2 lange baren natuurlijk). Moet zeggen dat het bij mijn paarden beter gaat zonder schot dan met schot. Ze weten precies dat ze kwetsbaar zijn en doen dan niet grumpy. Als er een schot in staat durven ze grumpy doen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:38

Luxor is zeker braaf naar andere paarden toe, maar weet niet wat hij zou doen zonder tussenschot. Want als hij zou willen leunen ofzo in bochten?