[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:04

Brugge zag er wel heel gaaf uit, lijkt me leuk Ja

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:12

Zo net terug van de Fysio, hij gaat het filmpje nog even bekijken en vond dat ik maar een andere hobby moest nemen Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:13

En jij hebt hem zeker toch wel ingepeperd dat daar geen sprake van kon zijn Haha!

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:20

Nickeltje: ik heb ook een rijbroek met kunstleren zitvlak en het opstappen is idd niet echt handig Knipoog Gaat bij mij ook niet zo soepeltjes dan Tong uitsteken
Wollie: mooie foto's Ja (maar ik had ze al gezien Knipoog )

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:53

Ik rijd eigenlijk alleen maar met rijbroeken met lederen zitvlak, dus ben niet anders gewent Haha!

SGWollie: jouw foto's van Brugge zijn errug mooi! En ik ben t helemaal met Scum eens wat die lange teugels betreft Ja

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:23

psst schreef:
Zier er super uit Wollie!!!
Erg mooi daar zo te zien, volgend jaar met z'n alle Haha!

Zit je nog lang alleen Nickeltje?

Eigenlijk tot volgende week zondag, maar vanavond ga ik naar Brugge voor een bruiloft, dan gaat mn zusje proberen het hier in leven te houden tot vrijdagavond.
En dat zelfde zusje vertrekt dinsdag voor een half jaar naar Zuid Afrika, dus het hele gezin komt hier maandag nog even samen...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:24

Scum: Marjan Bakker in Rijswijk Gelderland heeft echt alle denkbare kleuren wel liggen... Te raar gewoon.

Eventinggek, zit dat jou met opstappen dan niet strak? Of ben je gewoon heel erg lenig?

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:34

Leuke foto's Wollie!
Nickeltje: Mischien (waarschijnlijk) kan jij me wel wat advies geven. Er is gisteren een duif aan komen wandelen. Hij kan niet meer echt vliegen maar ik zie zo ook niet iets wat echt mis is. Hij ziet er niet of of ie pijn heeft. Beestje is erg tam. Ik heb m maar in een stal gedaan met wat kippenvoer en water, met de bovendeur open zodat hij (mocht ie wel (weer) kunnen vliegen) gewoon weg kan maar toch wat beschermder zit tegen de roofdieren. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee aan moet...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:00

Altos, wat voor duif is het? Een postduif, en zo ja met ring?
Of is het een tortelduif? Of een houtduif?
Als het er eentje is met ring, kun je de dierenambulance bellen en hem op laten halen en is de eigenaar van het dier te traceren.
En anders, tja zoals jij het beschrijft is het een hapklare maaltijd voor een kat ofzo, dus zou het beste zijn als ie naar een opvang gaat, opgelapt wordt en dan als het een wilde duif is, terug het wild in en anders wordt er iemand voor gezocht die graag waat duiven om huis heeft...
Waar woon je?

gentille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:14

nickeltje stuurde mij vanaf m'n topic hiernaartoe, dus zal ook hier mijn vraag nog een keertje stellen. Ik wil graag een keer een sgwlesje, omdat ik trec rijd, waar ook crosshindernissen inzitten. weet iemand welk terrein het dichtste bij provincie groningen ligt? het liefst eentje waar ook echt lage sprongetjes zijn (mijn tinker is soms nog wat onhandig)

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:15

Ik woon in Helvoirt (tussen Tilburg en Den Bosch). Er is naar mijn weten geen opvang hier in de buurt. Volgens mij is het een postduif. Hij heeft iig een ring. Ik hoorde al van diverse mensen dat de eigenaar meestal een duif die '' niet meer goed is'' simpelweg niet terug wil en het beestje dan ook de nek omdraait.
Ik kan geen breuk oid ontdekken. Mischien is het wel gewoon het eenvoudigst om het beestje voorlopig even bij ons aan te laten sterken? Of zou die echt speciale zorg nodig hebben (ik weet echt niets van vogels)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:29

Heb je hem gevangen of loopt hij nog rond?
Het meest waarschijnlijk is dat het een duif is die terug komt van een vlucht en uitgeput is.
Als je hem in de hand hebt, maak dan zijn snavel eens open. Ziet dat er mooi roze uit, dan mag je aannemen dat ie van binnen redelijk gezond is, ziet dat er slijmerig en geel uit, dan heeft hij speciale zorg nodig.
Er zijn eigenaren die een duif die niet naar huis vliegt niet terug willen, er zijn er ook die hem wel terug willen.
Op zijn ring staat een nummer. Bij het centraal postduivenhok (Tiel: 0344-69619608) kan nagegaan worden wie de eigenaar is en of hij hem terug wil.
Als hij alleen verzwakt en mager is, heeft hij alleen voedsel als speciale zorg nodig. Mocht je er op uit willen gaan dan is grof duivenvoer het makkelijkst om te kopen.
Succes!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:41

Bedankt voor alle info Nickeltje. Ik zal m vanmiddag eens aan een nadere inspectie onderwerpen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:44

Wat ik ervan weet is een postduif die niet zelf terugvliegt (en ook nog snel) niet goed meer voor de eigenaar. Ze draaien gewoon de nek om als je ze terugbrengt.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:23

Nickeltje schreef:
Eventinggek, zit dat jou met opstappen dan niet strak? Of ben je gewoon heel erg lenig?

Ik ben wel best lenig ja Haha! maar heb er wel ns n beetje moeite mee, vooral als ik tijdens n cross al veel gelopen heb en n beetje stijfjes ben Koe

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:29

Scum schreef:
Wat ik ervan weet is een postduif die niet zelf terugvliegt (en ook nog snel) niet goed meer voor de eigenaar. Ze draaien gewoon de nek om als je ze terugbrengt.

Voor de meesten geldt dat inderdaad. Toch zijn er ook wel eigenaren die een duif graag terug willen hebben...

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:25

Ik heb ook een rijbroek met leren zitvlak. Dat stapt idd niet zo soepeltjes op Knipoog. Het scheelt wel als ik ze goed naarboven trek.

Ik had vandaag tentamen rontgenologische opnamtechniek en stralenbeveiliging en hij ging goed Haha!!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:55

Makkelijk hoor, zo'n vogelexpert hier. Haha!

Oude rode jachtpaard (nou ja oud, hij is 19 maar wel al 2 jaar met pensioen) is weer van slag. We denken dat hij iets van een infarct heeft gehad ofzo, hij loopt in een soort van travers, draait af en toe een rondje of 3 om zijn rechteras en soms lijkt het alsof hij elk moment kan omdonderen. Voor de rest eet hij prima, loopt hij wel door de wei en ziet hij er niet beroerd uit. Hij staat op het moment dag en nacht in de wei dus dat is wel lekker, heeft hij alle ruimte. De eigenaar is nog tot zondag op vakantie dus we laten hem maar even zo, ik zou niet weten wat je eraan kunt doen. Als de eigenaar terug is kan hij zelf een beslissing nemen. Het is wel echt een heel raar gezicht om een paard zo te zien zwalken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:57

hm, dat klinkt als Trammelant (al had die het niet zo erg), en de DA dacht toen aan een TIA.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:20

Lijkt me niet prettig Canter

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:30

arm paardje Ach gut

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:35

Canter: Ik neem aan dat je een herseninfarct bedoeld? Die komen nl niet zo vaak voor bij dieren vanwege extra bloedvaten in de hersenen.... Klinkt iig niet erg fijn! Heeft hij er wel vaker last van of niet? Neurologische verschijnselen kunnen door tig veel dingen komen (het is dan ook niet mijn meest geliefde onderwerp).

Lielle: TIA??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:41

klein herseninfarct bij mensen, geen idee wat de volledige term is.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:43

Transulant Ischiatic Attack

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:23

Ik ken het als Transient Ischaemic Attack

Van neurologie bij dieren heb ik niet zoveel verstand Bloos Bij mensen is de hoofdoorzaak aderverkalking, maar daar hebben paarden vast niet zoveel last van Bloos

Vervelend Canter, het is altijd naar als er zulke dingen gebeuren met een paard waar je op past. Gelukkig komt de eigenaar zondag weer terug.