[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R_emkee

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:54

Mm balen zeg beterschap!

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:56

Wat vervelend Susan. Sterkte voor Harm.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:36

Op wat spierpijn en een deuk in zijn ego na gaat het gelukkig prima met hem :j

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 22:53

Beterschap Susan voor je man.
Balen dat het zo is verlopen.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:24

Wat leuk altijd om verslagen, foto’s en filmpjes te zien na zo’n evenement. Een aantal van jullie ook gezien, maar ook een aantal gemist.

Tof paard dreamguide. Nu ik hem op film heb gezien ga ik jou de volgende keer zeker opmerken. En fijn zo’n positief rondje.

Ook tof voor jou dat alleen hindernis 12 een probleem gaf cookie.

Josewoos; wat balen dat het bij jou dan juist helemaal niet wilde lukken. Misschien idd dat ze in haar hoofd met hele andere dingen bezig was (misschien nog haar stal vriendinnetjes aan het zoeken?) dat ze zich niet op jouw kon focussen. Balen, maar hopelijk een eenmalig iets. Toffe bonte heb je ook.

xsensibel; zonde dat het voor jou niet eens door kon gaan. Heeft je paard vaker last met laden?

Cio; wij hebben elkaar al gesproken, jij weet al hoe tof ik je paardjes vindt.

Dewi; gaaf paard! Ik zou je gezien kunnen hebben, wij waren klaar met parcours lopen toen we bij de start de vrouw zaaien liggen, maar wist niet dat je een bokker was. Wel logisch dat de fut eruit is na een uur, maar fijn dat hij ondanks dat wel het rondje braaf deed.

Annika; nogmaals, zo tof hou jullie stiekem steeds een beetje jullie grenzen verleggen!

Laura; misschien nooit gedacht dit te zeggen, maar brave mickey! Haha

Happinez; balen van je training. Waar zou je heen zijn gegaan?

Joki; wat bedoel je met misdragen tijdens de springwedstrijd de dag ervoor, wat deed ze? Jammer van die ene weigering, maar uit je verhaal op te maken een hele verbetering op je wedstrijd de dag ervoor.

Natasha; leuke schimmel hoor. Fijn dat je 2de rondje zo soepel ging, dan had ie veel geleerd van zijn eerste rondje.

Scum; top van je rondje. Er stonden verder wat fotografen die mee waren met vrienden/ vriendinnen. Sannafotografie op instagram had vanaf nr 150 tot .... daar kan je evt nog aan vragen

Susan; wat naar van de (dubbele) valpartij van je man. Wel fijn om te lezen dat hij oke is en geen nare dingen heeft overgehouden aan de val

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 23:36

Wat balen Susan! Beterschap voor je man!

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 08:01

Gaan er nog mensen naar die scoutingsdag van de Bavaria volgend weekend?

Ik had zelf graag mee willen doen maar helaas nog nooit gestart en dus geen 2wp in het B...
Misschien proberen we het volgend jaar, als we dan wel winstpunten hebben :+

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:13

Ikke niet in ieder geval haha. :D

Hier ook al foto's binnen. Super bedankt aan alle fotografen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:38

LuffB schreef:
Wat leuk altijd om verslagen, foto’s en filmpjes te zien na zo’n evenement. Een aantal van jullie ook gezien, maar ook een aantal gemist.

Tof paard dreamguide. Nu ik hem op film heb gezien ga ik jou de volgende keer zeker opmerken. En fijn zo’n positief rondje.

Ook tof voor jou dat alleen hindernis 12 een probleem gaf cookie.

Josewoos; wat balen dat het bij jou dan juist helemaal niet wilde lukken. Misschien idd dat ze in haar hoofd met hele andere dingen bezig was (misschien nog haar stal vriendinnetjes aan het zoeken?) dat ze zich niet op jouw kon focussen. Balen, maar hopelijk een eenmalig iets. Toffe bonte heb je ook.

xsensibel; zonde dat het voor jou niet eens door kon gaan. Heeft je paard vaker last met laden?

Cio; wij hebben elkaar al gesproken, jij weet al hoe tof ik je paardjes vindt.

Dewi; gaaf paard! Ik zou je gezien kunnen hebben, wij waren klaar met parcours lopen toen we bij de start de vrouw zaaien liggen, maar wist niet dat je een bokker was. Wel logisch dat de fut eruit is na een uur, maar fijn dat hij ondanks dat wel het rondje braaf deed.

Annika; nogmaals, zo tof hou jullie stiekem steeds een beetje jullie grenzen verleggen!

Laura; misschien nooit gedacht dit te zeggen, maar brave mickey! Haha

Happinez; balen van je training. Waar zou je heen zijn gegaan?

Joki; wat bedoel je met misdragen tijdens de springwedstrijd de dag ervoor, wat deed ze? Jammer van die ene weigering, maar uit je verhaal op te maken een hele verbetering op je wedstrijd de dag ervoor.

Natasha; leuke schimmel hoor. Fijn dat je 2de rondje zo soepel ging, dan had ie veel geleerd van zijn eerste rondje.

Scum; top van je rondje. Er stonden verder wat fotografen die mee waren met vrienden/ vriendinnen. Sannafotografie op instagram had vanaf nr 150 tot .... daar kan je evt nog aan vragen

Susan; wat naar van de (dubbele) valpartij van je man. Wel fijn om te lezen dat hij oke is en geen nare dingen heeft overgehouden aan de val

Thanks! Was nummer 242 dus redelijk vlak daarna. Ik kon alweer starten vanaf de 1e hindernis. Ik post normaal niet heel veel maar lees altijd mee, rondom wedstrijd seizoen wel actief haha.

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:39

Cookie2222 schreef:

Ik had zelf graag mee willen doen maar helaas nog nooit gestart en dus geen 2wp in het B...

Yesss ik doe mee! Gewoon meer voor de fun en om van te leren. Lijkt mij erg leuk. De beoordelingen zijn natuurlijk ook interessant om mee te nemen.

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 09:40

Wauww gave foto's DreamGuide :D Big smile ook op alle foto's haha, plezier spat er vanaf

Sannexspikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:39

Cookie2222 schreef:

Had ik vorig jaar ook.. berichtje gestuurd en alsnog mogen starten :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:40

Gave water foto Dreams!

Ik rij geen scoutingdag. Niks voor mij.

Ik heb ook n heleboel fotos. Hou er van!

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 10:47

Cioccolato schreef:
Gave water foto Dreams!

Ik rij geen scoutingdag. Niks voor mij.

Ik heb ook n heleboel fotos. Hou er van!

Is voor mij ook eerste keer. Valt ook niks te scouten, niet de reden dat ik mee doe. := lijkt mij wel leuk om weer eens van een ander oogpunt goede tips mee te krijgen! Hopelijk schrijven ze de papiertjes dus lekker vol.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:05

Ik kom even binnenvallen. Waar halen jullie al die foto's vandaan? :+
Ik heb tot nu toe alleen de foto's van odD gevonden op Oypo. Esveo was al weg toen ik startte helaas (rond 18:00) maar ik zag er sowieso 2 staan tijdens mijn rondje(s) dus er waren dus ook nog andere fotografen.

Het lijkt mij trouwens wel leuk om af en toe mee te kletsen hier. Eventing is echt de sport naar mijn hart. Zo heerlijk!! Maarja, ik heb een pony die het niet zo leuk vindt als ik dus hij weigert maar dan ook echt alles. Niet dat hij het niet kan, want het is een springkanon die makkelijk over de 1M vliegt. Hij is gewoon heel onzeker en denkt dat het niet lukt ofzo. Rare combinatie, een super dominante pony die tegelijk onzeker is en niks durft.

In de 2,5 jaar die ik hem nu heb, heb ik een paar oefencrossjes gedaan telkens in het najaar. Dit jaar besloten om ook het voorjaar en de zomer mee te pakken zodat ik meer kon oefenen. Normaal weigert mijn pony (Dylano) een crosshindernis 1x of 2x en springt dan wel. Maar afgelopen zondag in Renswoude was toch echt ons dieptepunt. Ik deed het BB parcours maar Dylano heeft alles, maar dan ook echt alles, zo'n 4x geweigerd. Streng doen, lief doen, niks helpt helaas. Vaker trainen zou moeten helpen maar die mogelijkheid heb ik niet echt dus ik hou het bij zo veel mogelijk oefencrossjes. Ik rij trouwens volledig in het bruin & geel, misschien heeft iemand van hier mij wel zien vechten :D

Sorry voor de lange introductie haha maar ik moet wel het hele verhaal vertellen hè als ik mee kom praten :P

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 12:22

Soms is een dier ook niet helemaal geschikt voor de tak. Daar is ook niet zoveel meer uit te halen. Maar dat is niet snel zo, is mijn ervaring!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 13:23

Ik zou juist de oefencrossen laten voor wat het is en ipv dan daarheen een les te doen. Heb je imo veel meer aan met een pony die niet 'lijkt' te willen crossen

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:22

Inderdaad, gewoon veel crosstrainingen volgen. Heb je meer aan dan steeds naar een oefencross rijden met zo’n vervelend eind gevoel. Kijken of je toch een mogelijkheid kan vinden. Een goede instructeur/instructrice ziet zo ontzettend veel en het kan hem in de kleine dingen zitten of gewoon sommige dingen anders aanpakken. Beter dan zelf maar te blijven proberen op waarschijnlijk steeds dezelfde manier. Ik heb altijd ontzettend veel aan mijn crosstrainingen, wat ik bij wedstrijden weer kan toepassen! Na wedstrijd overleg wat er beter kon en daar weer op verder gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:47

Zo is het idd. Mijn man gaat ook snel weer lessen. Nu pas 1 les en dan de oefen cross was toch te snel achteraf. Maar ach, we hoefden er niet voor te reizen dat scheelt. En toch weer wat van opgestoken. Vandaag heb ik gereden. Hij was super relaxt.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:01

Wat een gave foto’s komen er voorbij!

Susan, hoe is het met je man?

Joosewoos, was je vaker in Renswoude geweest?

Prima2D, waarom kun je niet meer trainen? Als je oefencrossen kunt rijden, kun je toch ook trainen? Ik rij zelden oefencrossen, of ik heb les, of het is een wedstrijd.

En eerlijk gezegd als hij altijd weigert, zou ik hem en mezelf een plezier doen en niet meer crossen of een ander crosspaard aanschaffen.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 15:16

Leuk om alle verhalen te lezen. Wij zijn zondag geweest en hebben 2x L gestart. Hade was echt een portret die dag. Heel veel spanning met inrijden en op het voorterrein. Denk zelf door het weer/wind. Kon ook lastig bij de start weg komen. Vind dat ook wel lastig om te trainen. Train al bewust niet meer in groepen maar alleen met haar. En dan gaat het gewoon goed. Maar met (oefen)crossen hangt ze toch wel veel aan het inrijterrein en de rest van de paarden en komt ze niet makkelijk weg over de eerste hindernissen. Misschien iemand tips? Na een paar sprongen gaat het knopje om en is er niks meer aan de hand. Tweede rondje is ook altijd super fijn. Alleen het bruggetje in Renswoude blijft ze maar een raar ding vinden.

Ik moest ook starten rond de tijd dat dat meisje gevallen was en de ambu moest komen. Bij ons was het beginnen met de 2e hindernis. Zag hier veel weigeringen op bij combinaties. Heb over het algemeen maar weinig combinaties gezien die probleemloos door de cross gingen.. Ben wel heel benieuwd hoe het nu met dat meisje gaat..

Wij starten ook aankomend weekend in ede, volgensmij moet ik rond het middag uur :)

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:07

Wat een leuk topic! Kom ik net voor het eerst tegen.

Ik heb afgelopen zondag mijn eerste oefencross gereden met mijn paard ook in Renswoude. Ik reed al tijden veel crosslessen bij Rob Janssen maar door omstandigheden was dit de eerste echte oefencross.

Ze deed het super, voelde vertrouwd en sprong alles. Tweede ronde zelfs L hindernissen meegepakt!

Weten jullie nog meer fijne plekjes waar leuk te rijden is. Ik wil eind augustus liever nog ergens starten, zag dat er 23 augustus een B cross in Renswoude is, maar weet niet of ik dat al kan hoor haha. En heb nog geen winstpunten in het springen. Heb 26 juli mijn eerste springwedstrijd met haar dus dat misschien heb ik dan een winstpunt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn paard vond het starten vanaf het oefenterrein (door dat ongeluk) toch wel een dingetje, denk maar niet dat madam weg liep bij de rest van de paarden haha. Toch gelukt en daarna fijn kunnen rijden, tweede ronde kon wel gewoon uit start box dat ging zonder problemen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:17

LuffB, Was in Ede bij Roxana Graman
Miscommunicatie , balen als je je erop verheugd :+

paljaslaura schreef:
Ik zou juist de oefencrossen laten voor wat het is en ipv dan daarheen een les te doen. Heb je imo veel meer aan met een pony die niet 'lijkt' te willen crossen

:j zou mijn Tip ook zijn, de trainingen zijn juist daarvoor ontzettend leerzaam.
Niet te snel willen, met trainingen ben je ook aan het crossen maar zit er minder 'druk' achter dan een cross.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 16:42

Ronostrand is oefencross eind augustus. Heeten heeft 18 juli oefencross en 16 augustus bathmen.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 19:01

kamsel schreef:
Joosewoos, was je vaker in Renswoude geweest?

:j yes, dus het was ook niet onbekend

Laetitia, welkom en mooie foto's ook!