[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 16:54

Jeee Gomir, wat asoveel!!!

hester: hartstikke leuk zeg!

Vief: balen van je woordjes, maar wie weet, misschien toch een voldoende!
Gave foto's!

Leuke paardjes Maxjuh

Renske: Ja! Die hebben gewonnen he, die waren echt goed. Speelden hoogste klasse volgens mij in de Meisjes A competitie...

Canter: Dat komt vast helemaal goed in Castenray

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:05

haha ja klopt..1 meisje speelt zelfs dames1. En sommigen ook nog wel in de B1.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:07

Ik heb vanmiddag de cross beschermers van Canter binnengekregen en even gepast en ik wil even weten of ze zo goed zitten en of het de goede maat is, ik heb hier namelijk echt geen verstand van

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:10

Ah Vief wat een lekker koppie heeft ie toch!

Eindelijk weer beetje normaal kunnen rijden, ze was weer even 3 dagen uitgeschakeld door het enten.
Heb ook mn k&k ujtra dinges bitje omgeruild voo rmn oude bit, en ze heeft nog niet debiel gedaan. Ze is nog wel sterk, maar al sje dat wat wil corrigeren gaat ze niet gelijk kop omhoog en op dr achterbenen staan. Tis nog te vroeg om te zeggen of het echt het bit is, maar ik zit er wel aan te denken!

Dankzij de overname van mnb leren peeskapies door Manic is Tal nu in het bezit van een paar mooie nieuwe, echt, CROSS beschermers.
Voor achter heb ik lekker goedkoop een paar over kunnen nemen

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:11

andrea, ze lijken mij wat hoog te zitten... Ik weet niet of madine snel last heeft van schuurplekken? Os Schuurt zich al open op de plek waar de bovenkant van de beschermer het been raakt als ie zijn benen intrekt, en die zitten in verhouding minder hoog?? Maar ja, ik denk dat canter er vast meer verstand van heeft, misschien is het wel goed hoor?!

Os heeft ook wel lange pijpen dus misschien is dit wel normaal!!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 17:51

Sambal had ze ook zo zitten. Ik dacht dat het wel kon maar Sam kreeg er dus dikke benen van
Maar Sam is ook wel extreem gevoelig. Kreeg al een bloeduitstorting van een leren dressuursingel

Weet ook niet of het materiaal aan de bovenkant hard of wat flexibel is, misschien dat het dan niet zo erg is.. Ach we wachten Canter wel af, die zal het wel weten idd

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:04

heb ik ook geen verstand van andrea
canter: klinkt als een leuke training!!

de hoefsmid is geweest dus neem vanavond mijn eigen beestje mee
ga met hackamore, aangezien ik daar zondag mee start, maar neem voor de zekerheid even een bitje met lage neusriem mee!

vandaag weer op dat ponietje gereden, inuitjes met balkjes vond ze wel eng, maja ze hoeft natuurlijk er ook alleen maar overheen te stappen

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:18

@Canter, die training bij Wendela klinkt goed. Ik heb eigenlijk ook wel es zin om daar te trainen, maar moet er wel 2.15 uur heen rijden...

@BT, gelukkig kun je nu lekker je eigen Muisje rijden vanavond.

Mooi beschermers Andrea. Lijken wel goed te zitten. Zel fheb ik ze ook van NEW, maar dan wel met een zachte voering van fleece/teddy. Daarmee helemaal geen last van wondjes (Ook bij Canter gekocht )

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 18:52

Sjaan: Nee het is een lemetex, zwitsersmerk, maar de zadelpasser had ook stubben bij en die leek er heel erg op!

Andrea: bedankt!:)
Volgens mij zitten de beenbeschermers wel goed hoor!

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:11

viefdepief schreef:
Leuk hoor. Maar hebben jullie echt een handelsstal ofzo PB?
Wil wel een foto zien
Heb alleen geen kleine neefjes nichtjes met paardenkriebels..

Ik handel in de beterre pony's en soms een paard
Aan gezien in zelf nog een pony maatje heb kan dat prima. Ik kan ze mooi rijden en zadelmak maken en dan lopen ze gewoon mooi aan de teugel en kunnen ze inprincipe een b-proefje lopen.
Ik rijdt ze natuurlijk veel sneller door dan een kind. Wat ik in een week voor elkaar krijg doen zei een jaar over.

En ik heb een hele lieve dressuurintrukteur die ze inkoopt want hij is zelf een grote dressuupaardenhandelaar en komt vaak leuke pony's tegen. Maar hij kan er niet op, dus zo is het balletje gaan rollen

Dat is mijn studentenbaantje zal ik maar zeggen.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:15

Leuk hoor
Lijkt me inderdaad wel makkelijk. Pony's ontwikkelen zich meestal ook veel sneller en eten niet zo veel.. Denk dat je beter pony's kunt verkopen dan paarden.. Of je moet al hele goeie hebben natuurlijk Lijkt me ook best leuk! Maarja moet je natuurlijk wel land/stallen hebben, want als je ook nog eens veel stallingskoste moet betalen houd je natuurlijk niks over..
*Vief droomt lekker verder

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:21

Haha, ja dat klopt. Bij ons staat alles thuis. Hebben paddoks en wat stallen. Pony's zijn idd goedkoop in onderhoud. Ze eten met de berg mee. En ze ontwikkelen heel snel. Paarden hebben ook vaak erg last van groei en slapte. Pony's eerder dat ze te dik zijn. En daar is maar 1 oplossing voor...... heel hard werken :p

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:41

PB: leuk af en toe van die pony's helaas ben ik daar iets te groot voor

Ik heb net een buitenrit gemaakt met Sunny, langs zo'n riviertje hier. Ook nog even door het water geweest, pakte ze super aan.
Toen even met piet gesprongen, en die sprong echt super. Hij was heel fit, maar liet zich nog wel superfijn rijden. Heb niet te hoog gesprongen, want hij sprong met zulke wappers... Vond het niet nodig, dat hij nog hoger ging springen

_Anja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 20:45

Aaaahhh:D Ik heb net bericht gehad van het AOC moet nog eerst op intake komen..
Moet vanalles meenemen en een formulier invullen waarbij ze vanalles vragen over jou en je keuze..
Waarom wil je deze opleiding doen? : eumn omdat ik graag met dieren wil werken..
Waarom denk je dat dit de beste opleiding is voor jou?: eumn omdat ik graag met dieren wil werken

Sjah dan wordt het een beetje eentonig hé..

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 21:58

Ik moet jullie even laten meegenieten van mijn 2 naarlingen, ze zijn vandaag de opfok ingegaan. Ze staan met zijn 7-en en ik kan ze vanuit mijn slaapkamer raam zien staan
Spannende kennismaking
Afbeelding
Samen terrein verkennen
Afbeelding
Knappe Rebel
Afbeelding
En zo stonden ze me na te kijken
Afbeelding

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:00

En nu ga ik naar bed, morgen is een drukke dag!! Is altijd een topdag in de coffeeshop, veel en aanverwanten verkoop !

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:12

anja:
het antwoord wat je NIET moet geven is "omdat ik zo graag iets met dieren wil doen"..
Beter is dat je geinteresseerd bent in het welzijn van dieren, de omgang met dieren en mensen. maak er een heel banketstaaf verhaal van..

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 22:38

Ahhhhh die laatste foto is echt stoer!!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:14

leuk JJ!!
heb vanavond springles gehad met Muis, ze sprong zo allemachtig geweldig. ik kon haar zowt niet uitzitten!! reed wel met hackamore... maar gaf me een goed gevoel. stuurbaarheid was iets minder. maar ze was zo mooi voorzichtig... he lekker dit had ik ff nodig!! alhoewel ik wel weet dat ze buiten meer praatjes heeft dan in zon binnenbakje!

Sjaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:31

Anja, naar welke Aoc wil je dan?

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:46

Andrea; ik heb geen idee over die beschermers, maar ze lijken me zo wel goed te zitten..

JJ; wat een leuke naarlingen!

Ik heb vanavond een hele fijne springles gehad,
ik heb nu steeds het 1e halfuur van de les les met een paar mensen op manegepaarden.. is best grappig af en toe Ze kunnen niet goed sturen, en in het zadel zitten is ook erg moeilijk, en dan stuur ik daar heel rustig tussen al die hindernissen door enzo af en toe wel irritant, ineens moeten uitwijken voor iemand omdat ze anders gewoon tegen je aanrijden omdat ze niet goed kunnen sturen..
en dan het 2e halfuur privéles, springen.
bevalt me erg goed eigenlijk! (is meer toeval dat er op dit tijdstip op het moment niet meer mensen springles hebben)
Ze weigerde wel een paar keer, maar dat was vooral een paar keer mn eigen schuld, les was wel heel leerzaam en ze sprong echt lekker!

28 mei voor het eerst weer springwedstrijd

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 01:06

reeskees schreef:
@ gomir, zal ff de groeten doen. als je wilt kun je volgens mij nog wel mee rijden in het laatste uur (om 23.00)
edit, zi enet dat het nu wel vol is
Ik moest werken tot 23.00 dus dat was toch niet gelukt En bovendien vind ik het zonde van mijn geld om bij iemand te gaan rijden waar ik twee jaar les van heb gehad Weet toch al wat ik dan te horen ga krijgen

Vief: Wat een geweldig koppie op die laatste foto. Lekker dat het weer beter met hem gaat

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 01:07

renskek schreef:
Gomir: Oew, das wel erg veel leren..Om het alleen door te lezen is al een werk, laat staan te leren!
En dan is het nog maar een samenvatting...Leest niet echt vlot, maar heb op mijn werk in de laatste uurtjes toch nog 30 pagina's kunnen doorlezen Heb iig wel het idee dat ik er echt wat aan ga hebben!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 01:09

Simmie schreef:
Kijk ik net op de site van de KNHS om te zien of ze mijn 2 springwp's al hebben bijgeschreven, zie ik dat ik voor de SGW met Djin opeens op M+3 sta. Dvld 2 april (etten leur), terwijl ik daar niet in de cross gestart ben. Ik wil helemaal geen wp's kado!
Als dit te vaak gebeurt zou ik misschien opeens Z moeten starten terwijl ik daar nog niet aan toe zou zijn ofzo.

Het zijn echt slaapkoppen bij de KNHS!!

Bij mij zijn ze er een stuk of wat vergeten, mag nu nog mooi één keer B rijden

Als ze me punten teveel geven bel ik altijd Vinden ze meestal heel vreemd, schijnt niet zo vaak te gebeuren

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 01:14

Jitske: fijn dat je lekker gereden hebt! Alleen rijden is wel heel fijn he

BT: super dat het zo goed ging!

RK: ook fijn gereden?

JJ: wat zijn het ook een schatjes! Lekker dat ze zo in de buurt lopen
Sterkte morgen Zal wel een gekkenhuis worden daar in amsterdam

Ik ga ook slapen, morgen vroeg op want ga eerst de paarden doen voor ik ga werken en Otje moet eigenlijk ook vast even mee naar huis, want maandag komt de zadelmaker
(en zondag zijn we toch op concours dus kan hij net zo goed morgen al naar huis, dan kan hij lekker buiten lopen ipv de hele dag op stal staan)