[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:42

EB leuk zo een stal BBQ
Billy gefeliciteerd met je ruiterster (en anderen bedankt voor de uitleg :o )
Floor toch wel jammer dat je geen weekendje parijs hebt gewonnen
Anne ik ga naar Driel. Het is bij dezelfde stal als waar we moesten losrijden in het duinzand, maar nu is het een redelijk groot buitenconcours op gras (wel kleigrond dus niet al te veel regen volgende week hoop ik). Ik besloten gewoon te gaan. Misschien komt het ook wel omdat ik vooral BB rijdt in Heteren waar je alles mag weigeren en in geval van nood ook nog wel wat mag verlagen, dat ik een beetje een ander idee van BB heb :+
Evony heft last van dodelijk saaie docenten
Sanurie heeft goed gereden in Putten
Corien wat fijn dat je zadel er is
Mistid heeft nuttige informatie :=

Ik ga mezelf zo even dwingen om wat dressuur te gaan rijden. Ik wil eigenlijk naar buiten, maar dan sta ik morgen ernstig voor paal als ik travers en keertwendingen moet rijden in mijn dressuurles want die is ze dan 'vergeten' :+ .

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:21

Caro; Balen dat je merrie weer zo vervelend was.. Doet ze het nu alleen op concours of thuis ook nog?
Mirthe; De vos gaat lekker dus, zowel met jou als je zusje. Leuk beest is het geworden :j
Evie had gezelig gebbqt op stal :) Zo kom je ook nog eens mensen tegen die normaal op andere tijden op stal komen..
Billy; Gefeliciteerd met je ruiterster! Toch leuk zo'n onverwacht feestje.
Floor; Jammer dat jullie het reisje naar Parijs niet hebben gewonnen, maar toch een nette prestatie.
Noor; :(:) Hopelijk heb je even wat afleiding bij Jer
Sarah en San moeten saaie lessen op school uit zien te zitten :(:)
Sanurie; Dat zijn nette resultaten! Fijn dat het nu ook in de dubbels goed gaat.
Benthe; Succes met je tentamenvoorbereiding
Corine; Heeft Jack weer mooie nieuwe ijzers? De hoefsmid was hier vandaag ook al, Velvet heeft ook weer nieuwe ijzers en de haf heeft ook weer nette voetjes. Mooi dat je nieuwe zadel binnen is! Wat voor zadel had je ook alweer besteld?
TG: Kan me voorstellen dat dat een beetje raar was zo :(:)
Mistid weet inside informatie van sommige ruiters, hoe weet jij dat Mirthe? }> Oh lees al dat je snel een stalgenoot de schuld geeft :D
Shanouk; Hopelijk bevalen de lenzen :)
Texelse moet maar even genieten van een rustig middagje :(:)
Joki; Succes met dressuren..

Annetje

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:21

Mirte gekke dingen weet jij. Haha!

Bedankt voor de uitleg over de ruiterster. Super Billy! Knap hoor! Ik krijg mijn paard nog niet eens de L door! :')

Barbara, nooit geweten dat dat in Heteren mag :P Driel heb ik inderdaad ook gezien, maar meteen besloten daar niet heen te gaan vanwege het losrijden toen. Weet je echt helemaal zeker dat het losrijden nu beter is? Ik ben bezig met een planning en probeer wat oefencrossen en springwedstrijden in te plannen, maar dat is nog niet zo makkelijk. Ik mag van mijn instructeur wel BB starten, maar B vond hij (vooral voor mij) nog niet helemaal verstandig. Eerst weer een paar keer BB en als ik op concours een beetje zo rijd als op de les, dan mag ik zelf de B in.

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:23

Moet trouwens wel lachen om die meisjes die hier af en toe op de haflinger rijden. Ze geven van alle kanten hints dat ze hééééél graag op Velvet zouden willen rijden, maar echt vragen durven ze niet :+. Niet dat het dan wel zou mogen, maar toch :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:25

@ Mirthe succes.
@ Jitske thuis doet zij het niet. Alleen spaanse pas maar verder niet staken. Op les of met training elders wel eens. Het is vooral op CC en dan vooral als ik er net te lang op zit of als het druk is. Denk dat ik haar maar eens aan de magnesium zet of zo.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:51

Schimpie krijgt nu ook magnesium en hij lijkt wel rustiger? Iig minder ril.

Ik heb net diverse soorten granen zitten bekijken op internet maar er is zoveel dat je ook door de bomen het bos niet ziet.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:53

Of vooraf aan jouw bekende juryleden uitleggen hoe de vork in de steel zit, en dat je haar graag een keer aan wil pakken op cc. Maar horen of ze er dan mee akkoord gaan. "middelste" heeft dat met haar paard gedaan omdat die het vertikte om de ring in te gaan als er geen ander paard was. In overleg met instructie dat 1x afgestraft op cc, en daarna werd ze bij de jury geroepen. Ze kenden haar, en dit hadden ze ook nog nooit van haar gezien, dus een korte uitleg was genoeg, en het werd geaccepteerd. Blij werden ze er niet van, maar ze begrepen het wel. Achteraf had ze het misschien dus beter vooraf kunnen melden.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:27

Karen, paard van vriendin van mij kreeg alleen maar haver. Op gewone brokken was het dier niet te rijden zo heet, eenmaal over op de haver werdt hij een stuk beter te rijden. Dit was dan wel biologische haver.
Mirthe, hopelijk is je laatste examen goed gegaan. Nu lekker genieten van al je vrije tijd.
Jitske kun je je nog een beetje vermaken thuis?
Joki, is het dressuurrijden nog gelukt?
Ik ben benieuwd naar je zadel Corien ;)
Succes met je lenzen de komende dagen Shanouk, dat zal wel even wennen zijn!

Ik ben nu toch wel erg gaar, gelukkig nog maar een half uurtje en dan weer lekker naar huis :D Vanavond beide paardjes is even flink achter de broek aan zitten :Y) Vanmiddag ook nog stalling en overnachting geregeld voor Vlietland geregeld. Ga bij een dinnetje slapen en die heeft ook stal geregeld :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:29

TG: op welk magnesium supplement heb je hem precies staan? Ben ook naar iets opzoek.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:56

Karen: Ik voer die van mij nu amino sport van marstall. Heel duur, maar super voer en Ben uiteijdelijk minder geld kwijt Dan toen ik nog Pavo voerde.

Net even getraind in baarle Nassau. Hetje was super! Veel lastige dingen gedaan.
Maatje ging mee voor zijn 5e crosstraining :Y) . Voor het eerst echt geoefend op smalletjes. Dat was nog lastig. Ging op het laatst wel echt super. Heeft veel geleerd!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:04

Lau, is dat alleen maar graan? Hoeveel krijgt Het daarvan?
Ik kwam nu uit bij Kentucky Lite E. Dit noemde Shanouk geloof ik ook al?

Lekker ook van je cross training! Heb je dan les?

Evony, uhh geen idee bij de plaatselijke ruiterwinkel gekocht. Is in brokjes vorm. Elke dag 15 gram krijgt ie.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:10

TG: Van kentucky werd Ruby echt ontzettend schraal! Daar bleef ze gewoon niet mee op gewicht.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:32

Hoe is het gegaan Mirthe?
Ben benieuwd naar je zadel Corien, zit ie lekker en alles goed met Jack na zijn sloot avontuur?
Mooi dat het goed ging in BN Laura!

Heeft er hier iemand de tip voor te harde hoeven? Ik doe het nu al weken met water en olie zoals de smid zei. Maar dat helpt niet… What ’s hoeven beginnen nu ook echt te scheuren. Zit zelfs al 1 scheur in aan richting straalbeen vanaf achteren zeg maar. :oo Heb net de paardendrogist gebeld en daar nu vochtinbrengende gel besteld, maar iemand hier een tip?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:42

Wat bij Sim goed helpt is haar hoeven dagelijks een half uur lang in een hoefzak met water zetten, zodat de hoeven echt weken, zeg maar. Alleen afspuiten helpt nl niet omdat de hoef heel langzaam vocht opneemt. Ik doe het onder het poetsen en zadelen, ideaal!

Lekker getraind dus Lau! Ik mag 11 juni pas weer, maar ik heb morgen wel springles. Ook leuk!

Al een foto van je zitje Corien?

Ik ben ook fan van Marstall voer. Voer het alleen nu niet meer, maar denk er wel over om er weer mee te gaan voeren.
Magnesium hoor ik ook steeds goede dingen over, maar er zijn wel verschillende vormen van magnesium. Heb me er ooit eens in verdiept, maar weet het niet goed meer.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:47

Had What net met natte springschoenen in de wei gezet. Wat doet die aap, ze afhalen. Kon ik dus lekker hele wei door gaan zoeken waar die dingen lagen. :+
Ik zet hem met ze hoef in een emmer met water, is zo'n beetje hetzelfde principe denk ik als met hoefzak?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:49

Ja, dat is hetzelfde principe. Alleen met de hoefzak om kunnen/mogen ze nog een stap opzij, naar voren of naar achteren doen. In een emmer is dat lastig en ik kan me bij What voorstellen dat hij, als ie het zat is, een leuk spelletje met de emmer verzint. En met 2 hoefzakken sla je 2 vliegen in 1 klap. Dingen kosten geen drol bij de paardendrogist of de welkoop.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:51

What maakt er idd spelletje van, al heeft hij dat wel snel afgeleerd. Maar kan morgen altijd hoefzak kopen idd, kost niet veel. Heb hoefsmid ook maar even gebeld.

Heb vanavond weer vergadering voor Concours Hippique hier in juli. Moeten we ineens op de foto voor in de krant. :(

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:53

Gewoon lief lachen Sannnn. :D *D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:55

Als ik ergens hekel aan heb zijn het zulke foto's voor in de krant. :P
Genoten van je vrije dag?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:56

Heerlijk, is alleen veel te snel weer voorbij. Heb zelfs even gewinkeld vanmiddag en nieuwe schoenen gekocht!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:06

Dankjewel allemaal voor de succeswensen :D hij ging geloof ik wel goed dus ik hoef alleen maar een her van scheikunde te maken en dan slaag ik hoop ik :D

Shanouk, lenzen zijn relaxed :)
Jitske, connecties. Want heb het niet alleen van de stalgenoot gehoord maar ook van een vriend van hem (hoe weet die dat dan := )
Lekker getraind Lau! En als ik snel ga rekenen heeft Vos volgens mij zijn 4e crosstraining in Lelystad gedaan :o
Leuk in de krant Sann!

Ik ga genieten van mijn vakantie :D . Straks zusje van voltige halen, daarna de tuiger trainen.
Ik stond vandaag in de kantine op school en ik ineens staat die jongen van laatst naast me, helemaal tegen me aan, grote ogen: Wat doe jij hier!?!?!? Ik heel droog: ik heb heel toevallig examens :+ . Nou uiteindelijk nog een hele poos gepraat en het is ook echt wel een leuke jongen maar nog zo'n broekie :+

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:11

mistid schreef:
. Nou uiteindelijk nog een hele poos gepraat en het is ook echt wel een leuke jongen maar nog zo'n broekie :+

"Zei het andere broekie"....... :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:13

Mooi dat het goed ging Mirthe!
Dat is altijd zo Sim dat de dagen te snel voorbij gaan. Succes morgen met je springles iig! :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:13

Haha Sim :P . Hij is echt nog zo'n onwetend schaap :+

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:23

Goeiemiddag

@ Billy wat gaaf! Gefeliciteerd!!!
@ Sanurie mooi gereden dus gefeliciteerd! En op naar het M :)
@ Mirthe, Go get him! Klinkt als een leuke jongen (die stefan)
@ Corien wat gaaf dat je zadel er is. Heel veel succes er mee!
@ Shanoek lenzen zijn fijn!
@ Joki fijn gereden?
@ Jitske vreselijk zulke meisjes. Hebben we hier ook heel vaak. Hebben een mini boeren camping. Doe dat altijd net als of ik die hints niet begrijp }>
@ Texelse dat lijkt me inderdaad een goed plan. Als je het effe meld lijkt het me niet zo'n probleem, Vooral als ze je anders kennen.
@ Lautje wat is duur? Mag ook via pb hoor. Wij zijn ook bezig met ander voer.
@ Sim Ula krijgt ook magnesium bij gevoerd. Krijgen ze in zo'n hoefzak niet helemaal vieze natte mok achtige kootholtes Sim?
@ Mirthe, nou dan ga jij het hem leren? :')

Ik heb weer gewerkt vandaag. Net lekker enchiladas gegeten. Straks mag ik van Geert een halve dressuurles mee rijden en Geert gaat voor het eerst met Andor naar dresuur les. Ik ben benieuwd of hij zich gedraagd.