[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:16

Pp: ja ze staat er naast. Is een soort van gesplitste stal. Ze kan er aan ruiken en hem zien maar hij kan er niet bij. Ze was in het begin al beetje moeilijk tegen over hem. Vooral als ze aan zijn snuitje rook piepte ze en kapte ze.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:43

Moh, is ze in het algemeen ook zo tegen andere paarden?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:45

nee. normaal is ze altijd super lief.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 10:58

't Moet voorzeker heel onwennig zijn voor haar! Wat jammer zeg dat kleintje naar de kliniek moest... Gelukkig de goede weg op!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:01

ach nee MF wat een nare toestand voor die kleine... :(:) fijn om te lezen dat het de goede kant op gaat, de merrie zal inderdaad moeten wennen.
we horen het wel MF over hulsberg, ik zal voor je duimen.

en florence ook al pech...mag inderdaad nu wel afgelopen zijn.
voor allemaal die in de lappenmand zit.

en rennen...??? neeeuuhh...niet aan mij besteed...ik moest laatst een sprintje trekken, en mijn benen hadden echt zoiets van ...WHAAAA WTF!!! ik ging helemaal uit balans :')
lichaam had echt zoiets van...NIET DOEN!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 11:42

Ik doe idd mee aan de strong viking run. 7k en in startvak Kodran (13u ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:18

Ik zou enorm graag zo'n runs meedoen maar mijn conditie denkt daar helaas anders over. Wil binnenkort wel weer met de fiets naar werk (7km enkele rit) maar dat is nog iets heel anders dan lopen. En om alleen aan zo'n opbouw te beginnen, kweet niet. Lijkt me veel leuker als je met 2 vanaf 0 start en dan naar zo'n obstacle run toe kan werken. En kracht... ik ben een spaghetti op dat vlak :+ Slap dus.

MF, veel sterkte met je kleine man! Hebben ze geen tips om hem meer te laten aansluiten bij mams? Of toch dat ze iets meer binding krijgen? Zou best wat zijn als je met de fles tussendoor moet gaan bijvoeren, je hoort zoveel over flessenveulens.

Florence het zit u ook niet mee hè zeg, verdorie toch. Ik duim mee dat het niks ergs is en dat het spoedig weer in orde komt.

Ik zit beetje met een probleem met Icaro. Mijn proef zondag was goed, paar kleine foutjes en ik kan me volledig vinden in de punten (10e plek van 20 met 186/270 = 68%). Er is activiteit, hij is fijn op de hulpen, loopt ontspannen maar ik mis zo nét dat ene tikje "schwung" wat het verschil kan maken. Aan de ene kant voelt het alsof hij toch wat energie mist, aan de andere kant voelt het alsof hij gewoon in slaap kukelt van de eenvoud van de proef.
Bij het inrijden en thuis heb ik dit veel minder omdat er dan moeilijker dingen gevraagd worden die concentratie vragen, alles volgt ook vlotter op elkaar en die uitdaging houdt hem lekker alert.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:12

varekaj: ze kunnen de merrie een product inspuiten zodanig dat ze de hormonen van de bevalling opnieuw laat meemaken zogezegd. dat zouden ze proberen moest het niet lukken.

het zou heel goed kunnen dat hij hem verveeld in de proef. Furrie heeft dat ook wel wat, als ze niet moet meedenken dat loopt ze wel maar tes zo van sloef sloef ik ga hier nen keer een toertje doen.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:28

Amai, ferme sprong wel, ik zou schrik hebben dat de paarden zich daar idd op miskijken en er een in-uit van maken.

MilaF, ojee, da's ook wel niet meteen de roze veulenwolk die je verwacht :( Hopelijk gaat het nu snel de goede kant uit. Welke stal staat hij? Ik ben nu op school, k wil straks wel even kijken hoe hij het stelt anders.
Dat was het eerste veulen van die merrie zeker?

Florence, oliebol zeg, da's ook wel een tegenvallen, idd zoals je zegt, je hebt er dan 3 en staan er 2 van aan de kant. Hopelijk is hij snel beter!

Varekaj, ik heb dat ook veel, maar bij mij is dat meer de stress, k heb teveel schrik om er aan te rijden en dan bv de kans hebben dat ze effe tegen mijn hand komt, dus rij is steeds op "veilig" :P

Wij zijn zondag gaan oefenen in Zwijnaarde. De grond lag er wel keihard dus dat was minder, we hebben het erg op't gemak gedaan. De eerste keer springen sinds mijn val in oktober dus heel rustig de kleine hindernisjes gedaan. T was wel leuk :)

We mogen trouwens volgende woensdag scannen, hopelijk een mooie dracht te zien dan.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:35

Ik heb hier met wat 'personal problems' te kampen op het moment, dus ik lees wel bij maar niet altijd puf om te reageren :(

Mila: ik hoop dat je veulen snel de goede kant uitgaat! Hij is echt in goeie handen!

Florence: beterschap voor Colorado ook!

Komende zondag ga ik trainen en lesgeven in Zwijnaarde, maar het gaat deze week wat regenen dus hopelijk ligt de grond dan wat beter.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:51

:(:)
Antonius schreef:
Ik heb hier met wat 'personal problems' te kampen op het moment, dus ik lees wel bij maar niet altijd puf om te reageren :(

Mila: ik hoop dat je veulen snel de goede kant uitgaat! Hij is echt in goeie handen!

Florence: beterschap voor Colorado ook!

Komende zondag ga ik trainen en lesgeven in Zwijnaarde, maar het gaat deze week wat regenen dus hopelijk ligt de grond dan wat beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 15:58

Als ik met iets kan helpen Antonius, laat maar weten. Vind het nog steeds jammer dat ik zondag al wedstrijd heb staan, anders was ik ook afgekomen.

Sofie: Super dat je gaan oefenen bent! Beetje kunnen genieten?
Ik heb een paar jaar niet officieel gestart, enkel onderling en dat was afgelopen winter de A-proeven waar ik op het einde van het criterium 60-65% haalde (als er niks in de piste lag dat hem kon opvreten). Thuis ben ik echter wel gewoon verder blijven doorwerken, dus we pakken de oefeningen van L/M mee en zijn constant bezig met afwisseling. Dat steekt nogal af tegen een simpel E-proefje of B in de LRV, en dat merk je. Het is iets teveel piece of cake aan het worden :+ Volgens mij kent hij de proef al beter uit het hoofd dan ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 16:19

Weten jullie nog dat Lips afgehaakt heeft voor Badminton?

Ik heb ergens een week terug een interview gezien met de parcoursbouwer van dit jaar, met uitleg bij een aantal hindernissen. Ik zag er geen graten in.
Nu kwam ik bovenstaand filmpje tegen met beelden uit de oude doos. En nu gaat er plots een lichtje branden. op een bepaald moment zie je een ruiter met startnr 79, en volgens mij is de trap naar beneden die hij rijdt, dezelfde als wat er dit jaar ook gebouwd is.
Idem met het water. Hindernis met afsprong naar beneden en dan scherpe bocht maken of ze komen in het diepe gedeelte terecht.

Ofwel is mijn geheugen een ramp, ofwel zijn dit type hindernissen al een hele tijd niet meer op wedstrijd gebruikt... of toch niet in deze moeilijkheidsgraad.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:39

Sofie: hij staat in de stal recht over de apotheek op inwendige. Ik kom straks nog op bezoek. Zwart bruine merrie met zwart (super mooi hihi) veulen :+:

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 17:49

Alles oke antonius?

Varekaj: wat een verschil met de huidige eventing die wij kennen. Kan er wel inkomen dat het voor een jongere generatie ruiter toch anders is dan voor die oudere generatie. Bv zoals een k*arin d*onckers die zal dit mss in haar jeugd nog gezien hebben.

Het gaat er eigenlijk redelijk goed mee voorlopig. Hij heeft een infectie en daarvoor willen ze toch nog plasma bij geven maar hij eet goed, gaat al eens bij de merrie gaan drinken, doet geen koorts ofzo mest ook goed en plast ook terug zelfstandig. Voorlopig doet hij het goed de kleine man. Hij is er nog zeker niet maar het gaat wel de goede richting uit. Verlang echt elke dag om ze te zien.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:49

Oh Antonius :(:)

Ik duim dat alles goed blijft gaan met merrie en veulen!

Zondag eindelijk weer een springles gepland! :D Ik kijk er al naar uit!

25 mei doe ik mee met de dressuur in W*aregem. 'k Heb eens de nieuwe proeven bekeken en zal goed moeten studeren, ben de E en A-proeven al zo gewoon. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:12

De proeven zijn vooral een stuk langer in tijdsduur, maar al bij al is het vooral alles in spiegelbeeld rijden. Gaat wel lukken Hanne!

Ik ben er denk ik al achter waarom de mijne zo "tam" is. Eens een voerschep gevuld en mee naar huis gepakt om te wegen. Ik dacht dat hij 2kg/dag kreeg, blijkt maar 1200 tot 1300gr te zijn. De info erbij gepakt van de fabrikant. Voor recreatie geven ze 300-500gr per 100kg, voor sport 600-850 per 100kg. Als ik het eventjes bereken kom ik met Icaro zijn gewicht en 300gr/100kg op 1650gr/dag uit. Meer dan wat hij nu dus krijgt. Ik rij 2x/week dressuurles (intensief, maar niet tot hij doodop is), 1x springles, 1x wedstrijd en soms ook nog 1x longeren of buitenrit. Oeps.
Ga eens moeten kijken naar ander voer vrees ik, of een supplement. Ik ga maar 1x/dag naar de weide en geef dus ook maar 1x/dag krachtvoer. 3kg in 1 voerbeurt is geen doen. Tegen dat dat op is zijn we een uur verder, als hij tegen dan de emmer al niet rondgesmeten heeft en alles verspreid ligt.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:15

Ik reken dat niet zo zot, Luxor krijgt 3 scheppen krachtvoer zonder haver van de stal. Hij heeft energie genoeg, dus zit goed zo. :P Bloedonderzoekske kan ook geen kwaad hé als je vindt dat hij wat te weinig energie heeft?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 20:23

Ohh Anthonius :(:)

Ohh wat een jammer nieuws dat het veulen in de kliniek is!! Hopelijk mag hij snel weer naar huis!

Jammer Florence dat ook jij weer stilstaat. Al zou ik niet in de stapmolen laten stappen maar net op lange stukken rechtdoor. Dat zei de DA altijd tegen ons, nooit in de stapmolen zetten maar op de weg lang rechtdoor stappen is beter.

Veel plezier op springles Hanne!

Varekaj, ik kijk niet zo naar het voer, hier krijgen ze zo een schep smorgens en savonds, allemaal meer dan energie genoeg dus hier zit het ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:29

Hij krijgt nu ook 2 scheppen/dag, aangezien ik slechts 1x/dag ga is dat dus ook in 1 voerbeurt. Er zit luzerne in dat voer zodat ze rustig eten, allemaal goed en wel maar hij doet dus een half uur over die 2 scheppen. Als ik er 3 tot 5 moet geven elke keer, dan kan ik daar beter mijn tent gaan opzetten.
Dan kijk ik liever naar een ander voer dat iets meer energiewaarde heeft, zodat ik nog altijd toekom met dezelfde 2 scheppen.

Het moet geen kernbom worden, maar tikje meer peper in zijn gat kan ook zeker geen kwaad :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 20:31

Ook kijken dat hij de energie niet gaar gebruiken om tegen u te vechten. Aangezien je soms zegt dat hij loopt de klieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 20:35

Dat klieren is nu redelijk goed opgelost. Ik rij niet meer los voor dressuurles tussen de springhindernissen en bij het springen zelf zorgen we voor meer afwisseling en uitdaging. Daar kan hij zijn ei in kwijt en nu gaat het eigenlijk prima.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:04

Bij ons krijgen ze eigenlijk heel weinig kracht voer omdat ze dan nog meer gaan spoken. Nu krijgt furrie fiber force van c*avalor alle toen ze in het werk zat. En daar was ze wel goed mee. Bij vozzie is het een mengeling van drie zakken maar ook niet te veel. Ze krijgen vooral eten waar niks in zit. Ze hebben meer dan genoeg energie. Integendeel hoe meer eten ze krijgen hoe meer ze gaan kijken.

Sofie: hij staat in stal 6 1ste stal op de linkerkant :-) morgen ben ik erterug rond 18 u :-)
Laatst bijgewerkt door mila_furrie op 02-05-17 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:04

Change of plans, zaterdag les. :P Ik had zondag al iets gepland, wat een agenda heb ik toch. :') Maar er kwam ook iets tussen voor vriendin die Luxor en mij zou voeren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 23:07

Veel plezier Hanne!

Cavalor en Lannoo smijt hij altijd direct een groot deel uit zijn eetbak wat dan snel verdwijnt tussen stro/vlas/zand/noem maar op. Pavo schuurt hij zich op kapot. Spoken hangt bij hem niet samen met het type of de hoeveelheid voer. Klieren alleen in die zin dat hij een monsterlijk chagrijn is als hij niet altijd iets te knabbelen ter beschikking heeft. Klieren onder het zadel is puur karakter en nogal een willetje soms, maar dat wordt niet heftiger als er meer of energierijker voer in gaat.