[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

josewoos

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 20:23

*\o/* wat goed van je!
Dreamguide, hartstikke goed hoor!Daar mag je dan zeker trots op zijn

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:12

Dit topic is compleet aan mij voorbij gegaan! Niet meer aan gedacht, zo jammer, ben nu weer bij haha

Heb veel van jullie gezien vandaag aan de foto’s te zien! Gave rondjes allemaal!! Dreamguide en Cioccolato jullie sowieso, met jullie reed ik zelfs los geloof ik

Hopelijk was het niks erg met diegene die werd afgevoerd.. ze lag daar zolang voordat ambulance kwam!
Mijn paard was na dat uur zijn aandachtspan kwijt, zat er net op toen het gebeurde. Wel erg lekker en braaf rondje gereden maar er zat weinig tempo meer in.. :+
Heb ook B en L door elkaar gedaan. Vond erg leuk dat je zo zelf een beetje kon kiezen!! Vind die afsprongen altijd zo gaaf daar, net als de waterbakken, die brug durfde ik alleen nog niet aan haha. Die van mij vind zo’n brug opzich al een eng ding om overheen te gaan haha. Wel met tevreden gevoel naar huis. :D

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:17

Fijn beheerst gereden DreamGuide!

Top gedaan Cioccolato en Dewi!
Ik hoop idd ook dat het goed afgelopen is met die gevallen ruiter

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:27

Dewi, hoe kon ik jou herkennen dan?

Hoe laat was het ongeluk dan gebeurd? Ik heb er dus helemaal niets van mee gekregen...
Hopelijk niets ernstigs :\

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:42

josewoos schreef:
Dewi, hoe kon ik jou herkennen dan?

Hoe laat was het ongeluk dan gebeurd? Ik heb er dus helemaal niets van mee gekregen...
Hopelijk niets ernstigs :

Afbeelding

Zo! Vos met witte bles. <3 Kobalt shirt met wit dekje. En jij?? Ik moest oorspronkelijk om 13:00 en zat er om 12:30 op toen het net was gebeurd dacht ik!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:09

Oh nee, ik moest 17.20u dus dan kunnen wij niet samen gereden hebben en vandaar dat ik ook niks van de ambulance heb mee gekregen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:48

Ik kwam ook net aanstappen toen het net gebeurd was, heb er niks van gezien maar duurde wel even voordat de ambulance er was. Gelukkig had paardlief nog genoeg pit.
Verder veel loslopende paarden gespot.

Ik ben ook zo slecht in het herkennen van mensen van hier :+

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:52

josewoos schreef:
Oh nee, ik moest 17.20u dus dan kunnen wij niet samen gereden hebben en vandaar dat ik ook niks van de ambulance heb mee gekregen.

Ah nee inderdaad. Toen was ik alweer terug haha.

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:54

Cioccolato schreef:
Ik kwam ook net aanstappen toen het net gebeurd was, heb er niks van gezien maar duurde wel even voordat de ambulance er was. Gelukkig had paardlief nog genoeg pit.
Verder veel loslopende paarden gespot.

Ik ben ook zo slecht in het herkennen van mensen van hier :+

Ja echt veel inderdaad... Was wel behoorlijk wat gaande.

Haha ja ik denk soms wel dat ik mensen herken van foto’s maar zeker weten doe je het niet, dus doe er dan niets mee op dat moment

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 22:54

Ik heb ook veel mensen gezien vandaag!

Zelf lekker gereden, 1e rondje wat weigeringen op de meer ëenvoudige dingen"die van nat,glimmend hout waren. 2e rondje bijna helemaal het L parcours gedaan behalve die blauwe bak met water en de combi punt-smalletje.

Ik zat nog net niet op mn paard toen die jonge vrouw wv ambu moest komen viel. Paard bokte tussen hindernis 1 en 2 en ze gingen samen over de kop. Ze was gewoon nog goed aanspreekbaar maar voor controle wel naar ziekenhuis,. Hopelijk viel het allemaal mee, maar duurde echt iets van 25 min voordat de ambulance er was.

Eerste gave foto's alweer her en der gespot!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:01

Dat hele ambulance verhaal heb ik niks van meegekregen zeg... Zal wel een plaat voor mijn kop hebben gehad. Hopen dat ze helemaal in orde is!

@Cioccolato, toen ik posters zat jij nog niet op je paard toch? Anders had ik je vast gezien. Klinkt alsof je een goede dag had!

@dewi1996, knappe vos! Maar kan me niet herinneren dat ik je had gezien, terwijl ik normaal wel een scherp oog heb voor knappe vossen. :D

@annikavolder, jaaa, jou heb ik ook gespot! Mooie foto's zeg!

Heb zelf ook al het een en ander aan foto's mogen zien. Heel gaaf allemaal! Zag ook een grote foto van Horonae op de facebook pagina van Esveo, die moet ik ook maar even bestellen haha.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:07

Nee voglens mij was ik aan het parcour verkennen. Ik vergeet zelfs die details. Ik heb je in ieder geval gezien. Ik volg je ook op insta, dus ik weet bijna zeker dat ik bij jou wel de goed voor me heb. In welke kleur reed je vandaag?

Ik heb n filmpje van mn volledige rondje, oke hindernis 7 mist achter de bomen.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:09

Fijn dat bijna iedereen lekker heeft kunnen rijden!
Wel balen dat ie in zn bubbel ging josewoos. Dat ken ik wel met de mijne.

Mickey was een stuk beter te doen dan in Ede! Zoals verwacht sloeg ie af 10m voor hindernis 2. Iets met van de paarden weg moeten. En 3 vond ie ineens doodeng? Daarna ging het knopje om en heeft ie netjes foutloos gelopen. Ook her en der de L sprongen genomen dus ik ben tevreden :)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:10

Zo weer hard gegaan hier !

DreamGuide, leuk filmpje ! Ziet er netjes uit hoor heel gecontroleerd.
Cioccolato, fijn om zo'n jonkie even mee te kunnen nemen toch.

Hopelijk is het niet te ernstig af gelopen met de gene die is afgevoerd.

Ik zou eigenlijk ook een training hebben vandaag, blijk ik op de reservelijst te zijn gezet -O-
Baalde best een beetje.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:20

@Cioccolato, wauw ziet er goed uit zeg! Heel gaaf. Ik reed in het groen, maar heb best een herkenbaar paard dus valt volgens mij wel op haha.

@paljaslaura, goed hoor! Ik hoorde van veel mensen dat ze problemen hadden met hindernis twee. Ik vond hem ook best wel 'spannend' zo vroeg in de cross.

@Happinez, ah balen zeg! Altijd jammer als je je verheugt op een training en dan niet mee kan doen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:22

Balen happinez!

Ohja. dan heb ik je zeker weten gezien dream!

Ik heb mn rondje ook nog van tussen de oortjes

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:28

Dreamguide volgens mij heb ik jou met losrijden nog gezien.

Ik heb een fijn rondje gereden. Ik was erg scherp omdat ze zich gisteren op springwedstrijd misdragen had en het was nog steeds hard nodig maar dan loopt ze verder ook zo makkelijk. Waar ik even niet super scherp was, had ik een domme weigering omdat de fotograven eng waren. Maar daarna weer net zo makkelijk verder. Ik vond er echt een gave L cross staan en echt wel technisch. Dus super leuk zo

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:32

Hele topic kwijt geraakt.

Post nooit veel. Maar lees wel graag alles mee.
Haal er vaak waardevolle informatie uit. +:)+

Vandaag 2 rondjes gereden vanaf 18:00
1e rondje een stop op 1 - 2 - 3 - 5 -6 :')
Maar toch vanaf 7 op de BB in ons ritme gekomen en de laatste 3 sprongen de L hindernis gepakt.

2e rondje ging fijn. Alleen een weigering op de 12a dus die maar even over geslagen. (De af / opsprong, over een week weer les bij Janneke dus maar vragen of we nog wat afsprongen kunnen meenemen)

Ik was te herkennen aan m’n niet zo schone schimmel. :+
Afbeelding
Afbeelding

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:41

Cioccolato, welke camera heb jij ?
Ik wil eigenlijk ook nog eens een helmcam aanschaffen maar zie door het bomen het bos niet meer.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 23:44

Ik heb een cambox. De goedkope want die voldoet prima. Alleen nu reed ik in de regen..... beetje jammer _O-

Ik vind deze ideaal omdat die niet opvalt en niet zo bovenop zit

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 01:44

Fijn dat de meeste vandaag lekker rond hebben gereden!

Ik heb een vraag, want ik snap het even niet meer. Wie weet kunnen jullie mij helpen.
Om B eventing te starten heb je toch een punt in B springen nodig?

Want ik heb vandaag (naja gister) mijn allereerste officiële springwedstrijd gereden, weet voor 99% zeker dat ik geen winstpunt had...eerste rondje 1 balk en ik hoorde volgens mij 70 stijlpunten en 2e rondje 2 balken. Moest daarna snel weg om te werken en kan online nog geen resultaten vinden.

Nu wilde ik mij net voor een BB cross gaan inschrijven, zie ik dat ik ook B kan kiezen. Weet alleen nog of dit altijd al kon, maar dat het nu pas opvalt.

Maar dit betekend lijkt mij dat ik gewoon B mag starten toch, of gaat dit problemen geven? :')

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 06:31

De app controleert niet wat je mag starten. Dat moet je zelf doen en als je in de verkeerde klasse start dan kan de knhs je een boete opleggen.

Met de punten en strafpunten die je nu beschrijft, heb je geen wp in het springen

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 07:03

Ik start L, heb geen 10 wp daarin, maar kan me wel altijd M opgeven..
Dus nee, dat wil niet zeggen dat het mag..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:03

Nee je hebt geen wp in het B springen, dan had je 75 stijlpunten moeten hebben of meer. Had je met die ene balk nog wel een wp gehad. Met 2 balken of meer kan je geen wp hebben sowieso.

Dreamguide ziet er goed uit hoor. Ik verwacht van mijn man een soortgelijk rondje vanavond. Hocus moet soms ook nog even kijken. Als mijn man er goed aan blijft rijden moet het goed komen. Scheelt dat het vanavond waarschijnlijk minder druk is als gisteren. Dat is voor Hocus wel fijn.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 08:42

Gave filmpjes komem er voorbij!! :D
Fijn dat het bij de meeste fijn liep of dat het anders gaande weg verbeterde!

De combinatie die gevallen was betreft dat op een open stuk gras met een vos?
Ik zag iemand voorbij komen die met paard en al gevallen was. Zij mankeerde uiteindelijk niets maar paard is nog een groot vraagteken wat zij precies mankeerd en of ze haar nog kunnen helpen.
Enorm heftig! ;(