[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:01

Lau; zijn wij ook van plan idd! gert woont hier vlak bij dus dat is makkelijk! Ga je een nieuw zadel nemen voor amati of laat je aanpassen?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:05

Een L1/ B proefje is niet zo zwaar Marijke, moet Zeus wel aankunnen denk ik. :)
Succes met met de aanhanger rijden Vief.
Je springt toch bij de pony’s Sanurie? Dan is 1.00 meter toch een L parcours voor een E- pony? En 1.10 een M parcours. Je gaat nu naar het L toch.
Die kan al snel komen Lau, handig.
Vriendin van mij brengt binnenkort ook paard naar Gert.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:06

Ik hoop op een tweedehands eventingzadel wat zowel Maat als Chally past. Heb nu een passier Comet, maar dat is echt te klein voor Chal en niet ideaal voor Maat.Gelukkig ligt het wel super op Trakkie.
Een nieuwe kan mijn portemonaaie niet aan :D

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:09

Och zadels jeetje daar heb ik er al zo veel van aangeschaft, al dat gezeur constant en het heeft weinig opgelost, ga er binnenkort ook weer 1 verkopen! En moet een zadelmaker laten langskomen om alles weer na te laten kijken zal dus ook wel weer het nodige veranderd moeten worden!
Zou wel ideaal zijn als je 1 kan krijgen die maat en chally passen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:18

Morning!
Jeetje mina, wat is het koud zeg! Heb net even met Tayla gewandeld, was geen pretje met natte haren. Heb meteen pijn in mijn hoofd..

Lau, fijn dat habib zo snel kan komen!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:23

Sinds ik met dit paard door de zadelmolen gegaan ben geloof ik bijna niet dat er een zadel is dat op meer dan 1 paard past en als het dan al zo is, dan is het wel erg toevallig dat jij dan net die twee paarden hebt :P Bij die van mij paste namelijk niets en wat er leek te passen, daar wilde hij niet mee lopen. Uiteindelijk ben ik wel geslaagd hoor en daar ben ik nog altijd super blij mee. Maar als ik zie hoeveel zadels erop gelegen hebben, hoeveel merken enz... :n Waarschijnlijk is mijn paard gewoon heel lastig qua rug en ook nog lastig qua zeikerigheid op een zadel dat nagenoeg goed ligt.
Ik hoop Lau dat hij iets voor je heeft wat goed genoeg op beide paarden past. Hebben Maat en Chally ongeveer dezelfde maat?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:00

Annetje: Ik heb 1 dressuurzadel en daar rijd ik alle paarden mee, past altijd (behalve op Hetje). Die ligt op mijn paarden, handelspaarden en handelspony's. Met Hetje heb ik heet ook gehad, dat mijn passier springzadels wel leken te passen, maar toch net niet. Toen Caroline van Antares laten komen en eerste zadel dat we erop legde paste perfect. Hetje is gewoon een beetje fors (understatement :+ ).
Maat en Chal zijn beide rondgeribt. Neem overigens wel aan dat Chally volgend jaar hetjes zadel opkan. Als ik zie hoe ontwikkeld hij nu al is. Mijn ervaring is dus eigenlijk wel dat als je een 'normaal' paard hebt qua rug er veel kan passen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:00

Goede morgen

vief succes met de aanhanger..
Sim jij was vroeg! :z
Anthea balen van je stuitje!
Lau fijn dat die zo snel komt..

Ik ga snel richting stal :)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:25

Goedemorgen!
Lautje wow lang haar! Ik laat het nu weer groeien en dat van mij groeit al snel, maar niet zo snel als dat van jou iig! Leuke filmpjes! Die eerste had een lekker schuimbekkie! :D
Sim jeetje vroeg ben jij zeg!
Anthea balen dat het zo lang duurt met je stuitje. Hoe heb je dat dan gekregen?
Zadels blijven altijd moeilijk.

Nou ik wil W nog rijden vandaag, alleen vriendje is nu een kadootje voor mij halen dus de auto is weg. En vanmiddag heb ik zaalwacht, dus dan wordt het ook niks meer. :\ Gisteravond feestje gehad, dat was wel gezellig! :) Voor het eerst hier.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:13

Sannnn schreef:
Een L1/ B proefje is niet zo zwaar Marijke, moet Zeus wel aankunnen denk ik. :)
Succes met met de aanhanger rijden Vief.
Je springt toch bij de pony’s Sanurie? Dan is 1.00 meter toch een L parcours voor een E- pony? En 1.10 een M parcours. Je gaat nu naar het L toch.

Ja, ik rijd bij de E pony's dus L: is 1 m en het M is 1.10 m
Ik zou eigenlijk is Soest gaan springen maar er is slipjacht dus de wedstrijd ging niet door.
Dus ga nu oefenparcour springen, dus 1 m voor rondje L en een rondje 1.10 m dus M
omdat ik aankomende springwedstrijd in Nijkerk de Zilveren pony heb en dat toch vaak hoger wordt gebouwd lijkt mij het slim om een rondje 1.10 m mee te pakken. Maar natuurlijk wel als de 1 m goed gaat ;)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:31

*Baal berichtje van mij:

Paarden vanmorgen gewassen, spullen gepoetst en ingeladen. Doet de auto het niet :( ..
Dus helaas geen springwedstrijd voor mij vandaag. Jammer want ze gingen zo fijn deze week :D.
Naja volgende week een dressuur wedstrijd en dan zijn er wel weer andere wedstrijden ;).
Hoop dat de auto het wel weer gaat doen anders kunnen we niks := enige auto met trekhaak namelijk.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:36

Balen Kim,
Hopelijk doet hij het snel weer !!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:37

Hallo :)

Leuke filpjes Lau! Heb ze alle 6 bekeken :Y) . Dat wat Hetje deed, ineens de reis aanpakken, doet Ultra ook.
:(:) Anthea, wat een gedonder met je stuitje!
Saar, ik wi ook nog graag een keer een clinic van Gert irl meemaken. Wat ik me dan wel afvraag, zou hij meer aan zo'n avond hebben dan dat hij in de prijzen rijdt op de regio? Hij heeft doorgaans toch wel een stel fijne paarden in het M lopen.

Gister dus Regio gehad, Vos&Ul beide in het M. Was de M dag, eerst pony's en daarna paarden. Vos was superbraaf met losrijden, in de ring heel brutaal en een aantal keren vroeg afgaan, bij hindernis 4 pastte het lijntje niet dus daar 1 stop, en daarna nog een stop op 6, was weer een hindernis zonder grondbalk met 2 dingen eronder, dat snapt hij nogsteeds niet :(:) . Maar was opzich wel tevreden met hoe hij het begin deed.
Toen moest ik dus nogal lang wachten, mam was met de Vos naar huis gegaan en pap kwam met Ul terug, ondertussen werd een meisje van de club kampioen MC.
Het parcours voor de paarden was hetzelfde, alleen daar kwamen de lijnen beter uit.
Ul opgezadeld, ik kwam de losrijbak in en er stond meteen een paard naast ons gek te doen en Ul is best wel bang voor andere paarden. Gevolg: we hebben geen normaal rondje in de losrijbak gereden. Bak is kleiner als 20x40 en er liepen meer dan 20 paarden in, dus dat was al leuk :Y) . Elke keer als er een paard te dichtbij kwam stond hij stil en achteruit enzo. Paar sprongen gedaan (meer overlevertje en hoe-blijf-ik-zitten gespeeld) en toen was ik er klaar mee. Poos gestapt, stuk of 3x nog oxer tussendoor meegenomen en toen de ring in. Had er niets van verwacht omdat ik regelmatig het parcours niet afmaak met hem :Y) .
Hij was in de ring echt ontzettend braaf! Hij liep 1 balk af omdat ik net te weinig been had in de dubbel, en omdat ik hem de baas moet blijven hebben we een wat hoger tempo dan de gemiddelde ruiter, dus ik ben nog 25e van de 79 geworden! Had het echt niet verwacht dat hij zo rond zou lopen. Niets geen bit proberen vast te pakken, gewoon lief, braaf en fijn te rijden.

Tis wel een hele lap text geworden :o

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:43

Jammer dat de Vos het nog niet helemaal snapt. Maar komt vast wel.
En zonde van het balkje met Ul maar toch nog super dan !! En natuurlijk mooi dat hij een keer braaf was.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:56

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:07

Haha, ik zit mijn vader al weken aan de kop te zeiken dat hij nu een mooi ree moet schieten (heeft afschot daarop in zijn jacht) en hij komt net thuis of ik even mee wil lopen naar de auto. En ja hoor ik heb mijn ree :D Kreeg wel te horen dat als ik nog een keer een ree wilde ik nu dan toch maar zelf mijn jachtbrevet moet halen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:15

Ooooh wauw Lau :+: wat een gave!
Hihi, eindelijk een ree. Wat ga je er van maken? Bij ons reeen in overschot. Ligt soms gewoon een dooie naast de weg, die dan is aangereden maar nog compleet heel is.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:19

Goedemiddag.
Kim: Dat is echt balen zeker als je alles al klaar hebt staan.
Mirthe: Goed gedaan met Ul :D !
Lau: Leuke filmpjes, mag Trakkie nou weer zijn rentree gaan maken komend crosseizoen of ga je eerst wat met hem springen? Wild is erg lekker, maar ik zou dat zelf echt niet kunnen denk ik :o .

Ik heb vanmiddag maar even een nood-dressuurlesje gepland met mijn springinstructeur, door al die omstandigheden heeft Bam 2 dagen stil gestaan dus we moeten Bem en mezelf nog even in het gareel krijgen voor de regio springen morgen :+ .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:21

Jullie ook allemaal regio springen morgen? Ik moet er ook op aan. Hopelijk doet Jer net zo zijn best als woensdagavond :) . Ben nog steeds bezig met mijn opdracht en ga daarna even longeren en wassen!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:21

@ Mistid super gedaan met Ul. Met vos anders wat meer dingen oefenen zonder grondlijn?
@ Kim dat is wel erg balen dat de auto het niet doet :+

Ik ben ubertrots op mijn 2 schimpjes. Ik heb vandaag zonder praam of verdoving bij beide de kaaklijn en 2 voorbenen kunnen opscheren *\o/* *\o/* Het wordt nog wel eens wat met mijn monsters :o . Heb steeds een stukje geschoren en als dat goed ging kregen ze een snoepje :D . Blij dat zij snoepjesverslaafd zijn!! Normaal staan zij al achter in hun stal te trillen als zij het geluid al horen :(
Ruin heb ik even gelongeerd met longeersingel en touwtje en liep heerlijk. Snap niks meer van dat dier. Morgen maar het zadel erop. Misschien dat het angst is van het zadel dat hij niet wil lopen (of zal dat te ver gezocht zijn)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:23

Gave pet he! Heb exact dezelfde gehad alleen dan met groene klep. Mijn vader ging vaak jagen in Schotland op het het estate van vrienden. Nu heeft hij te weinig tijd, maar hij nam altijd dat soort dingen voor me mee uit Schotland. Overigens ook bij mijn vader reeen in overschot. Hij heeft zijn jacht in Zalk/Hattem.

Evie: Trakkie mag nog een paar x trainen en als het zo blijft gaan maakt hij zijn rentree ja :D Overigens heb ik geen problemen met jagen. Ben ermee opgegroeid.
Succes met de les. Gaat morgen helemaal goed komen!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:27

Leuk dat Trakkie weer mee mag, ik vind het een mooi dier om te zien!
Ik heb ook geen probleem met jagen hoor Lau, zolang het jagen is met als doel consumptie.
Maar ik denk niet dat ik zelf het hart zou heb om dat te doen, is wat ik bedoelde.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:32

Ja, ik weet ook niet wat ik zou dan als ik daadwerkelijk zo'n lief schattig reetje zou moeten schieten... :+ Bij ons is alles voor de consumptie :Y) Vooral door onszelf :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:37

Mistid: wat fijn dat Ultra zo goed ging op de regio! Dat geeft vertrouwen. Jammer dat je uitgesloten was met de vos.
Laura: Fijn dat Trakkie weer mee mag! En gave pet hoor. Jij loopt zo in ieder geval niet kwijt.
Kim: wat balen dat je niet op concours kon door stukken aan de auto.
Evie&Noor: succes op de regio springen!
Anthea: wat vervelend van je stuitje!
Evony: wij hebben ook ooit een brutale naar Gert gebracht om zadelmak te laten maken. En die kwam er erg fijn van terug. Helaas hebben we hem alsnog moeten verkopen omdat mijn moeder er niet mee overweg kon.

Over zadels gesproken. Bij ons is vanochtend om 9u de zadelmaker geweest en zoals ik al dacht lag het zadel op Pancho echt niet goed meer. Te veel achterover. Dus dat zadel is nu mee en wordt woensdagavond weer terug gebracht. In overleg met de zadelmaker rijden we nu Pancho een paar dagen met het zadel van Weltsieger met bontje met opvulling achterin. Vandaag al op die manier gereden en ik weet nu zeker dat er wat aan Pancho's zadel gedaan moet worden. Hij liep zoveel makkelijker vandaag, terwijl dit zadel ook helemaal niet ideaal ligt voor hem.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 14:45

Ooh ja in die hoek zit idd ook veel wild! Bij ons zijn ze ook steeds met van die zoeklichten aan de gang om vossen op te sporen, zijn die ook eetbaar? Of gaat dat naar dierentuinen ed.

Caroline, ik train het springen weinig met de Vos, maar alles wat ik hem thuis voorschotel springt hij zonder problemen. Ik heb het op film staan, de eerste stop is mijn schuld volgens mij, ik houd daar imo net te weinig been. De tweede stop houd ik mijn been en hand eraan. probeer hem op het allerlaatst (wanneer hij al stilstaat) een tik te geven, maar doe dat op de hals :? . Je kan wel duidelijk zien dat ik het zie aankomen en daar op probeer te reageren.
Fijn dat je ruin zo fijn ging met longeren! En dat scheren is ook positief :D

Kim, balen van de auto! Die van ons is gister stukgegaan toen pap hem thuis uitzette hoorde ik net.
Succes morgen Noor, Evie, Laura & de rest!