[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:53

Dat klopt denk ik wel, zal morgen ff bij mij ouders op de pc kijken. Heb ze niet op mijn eigen laptop staan.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:53

Karen oke leuk!! :)

Zal even kijken lau naar je gekke paardjes :P

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 19:58

leuke stukjes hoor
pff hetje ook weer he :=

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:06

Dit voel gelukkig nog mee. Hij was echt super te rijden.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:25

Ik leef weer :)

Vandaag zo goed als geen hoofdpijn gehad. Net ff lekker 20min onder de zonnebank gelegen en ff gedoucht en vnv een heerlijk avondje niks (Voor de verandering)

Zag filmpjes voorbij komen van Laura en Eef. Ziet er goed uit :).

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:45

Hoi hoi

Wel alles bijgelezen maar weet niet zo veel meer om op te reageren
Wel dat Dienke is ontwaakt
Eef der oma op een ''fijne'' manier 85 is geworden

Las net dat iemand benieuwd was om in het Engels les te krijgen. Dat heb ik een hele tijd gehad toen wij nog een Engelse ruiter hadden bij Team Nijhof ze gaf mij geregeld les en dat gaat makkelijker als je denkt

Zeus en Zigo hebben vandaag lekker in de wei gelopen en ik heb besloten vandaag ook niets te doen met ze qua rijden oid. Ga zo lekker eten en niks meer doen

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:45

Eef_Bam schreef:
Anthea: Spannend dat je Roman voor het eerst weer gaat rijden.

Zo spannend is dat niet hoor, hij is zo mak als een lammetje :D Je mag een knappe coureur zijn wil je van hem afvallen.

Laura: Leuke filmpjes.
BV: Gelukkig gaat het vandaag weer goed met je hoofd.
TG: Fijn dat de springles beviel.

Ik heb net nog even met mijn paardje op de club gesprongen, dat had ik dus beter niet kunnen doen. Ik had al weer heel erg last van mijn stuitje dus twijfelde of ik wel zou gaan. Toch maar gedaan en dressuurmatig liep ze heel erg fijn. Eerste paar sprongetjes deed ze ook erg braaf, zelfs het blauwe hek waarvan ze normaal denkt dat ie haar vermoord ging nu keurig. Maar toen ineens toen ik gewoon aan het draven was, kreeg ik opeens ontzettend last van mijn stuitje, net of die spontaan weer gekneusd was ;( Daarna kon ik alleen nog maar in de verlichte zit rondjes galopperen en sprongetjes maken, die uiteraard niet meer zo goed gingen. Ze kan er ook niet zoveel aan doen eigenlijk, ze heeft gewoon in het begin veel begeleiding nodig en die kon ik haar niet geven nu. Op het eind was ze wel weer braaf.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:47

Leuke fimpjes Lautje.
Gefeliciteerd nog met je prijzen! En wat een mega lang haar heb jij zeg! Echt wel gaaf

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:58

Balen van je stuitje anthea. Duurt wel lang...
Marijke: hair is idd lang. Knip er om de 3 maanden 15/20cm af. En is nu weer bijna got de billen. :Y)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:02

Dan groeit jouw haar echt hard zeg! Vind dat mijn haar al snel groeit, maar dat gaat nog niet zo snel dan bij jou

Ja stuitje duurt idd lang. Ze zeiden in het begin tegen me dat het wel een jaar tot anderhalf kon duren, nou daar hebben ze dus gelijk in ;(

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:10

zo was weer druk op het werk. hondje (3.4kg) met een baarmoederontsteking. Baarmoeder eruit gehaald en woog 0.9 kg. Best zielig want het hondje mag best 3.5kg wegen.

morgen weer de 1e keer op zoeff naardat de tandarts is geweest, ze mocht een week geen bit in dus morgen weer rustig beginnen.

dinsdag met oliver naar de DA. Gister een flinke bloedneus gehad dus gaan nu verder kijken met een endoscoop. hopelijk niks ergs. dus wedstrijden voor feb maar even afgezegt. rest wacht ik nog even mee eerst dinsdag afwachten.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:15

filmpjes zagen er goed uit inderdaad...

ik lees wel een beetje mee, maar het gaat zo snel hier dat krijg ik niet bijgehouden..toevallig vandaag een beetje meer tijd, maar als ik soms 8 tot 10 pagina's of meer moet bij lezen, dat is me te veel..

ik zou ook weer eens graag les willen krijgen van lucinda, cooper wordt nu 6 en is er volgens mij langzaam aan wel klaar voor..vandaag super gedressuurd met hem..

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:24

BV: fijn dat het weer een beetje beter met je gaat!
Anthea: auw! Dat klinkt niet fijn.
MM: verstaan moet wel lukken maar als ik iets moet uitleggen wordt het wat moeilijker. :+
Itsme: hopelijk valt het allemaal mee met Oliver.
Madelene: fijn dat Cooper het zo goed doet.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 22:47

Marijke: Ik zag dat jij volgende week ook in Markelo ging starten :).
Anthea: Auwie..... Stuitje doet echt auw..

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:12

Hey Dienke dat klopt. Had me al lang geleden opgegeven voordat Zeus eigenlijk vorige week behandeld werd. Twijfel nu dus heel erg of ik wel of niet ga. Afmelden kan altijd nog. Maar ik wil morgen proberen als de bak goed is een beetje dressuur matig wat op te pakken. Dan heb ik nog een week om te kijken of ik wel of niet ga. Conditie heeft ie wel en dressuur matig zou hij ook klaar moeten kunnen zijn maar ik wil niets overbelasten of meer gaan doen dan ik eigenlijk wil. En dan alleen voor mijn eigen lol op concours gaan en dat het voor Zeus nog te vroeg zou zijn. Twijfel dus alom!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:22

Je start B toch Marijke? Dan zou ik mij er niet teveel zorgen om maken. Dat is toch voornamelijk basis werk.

Pfff net weer even cello gespeeld, maar auw dat deed zeer. :') Kan er geen hout meer van en vingers raakte letterlijk in de knoop. helpt ook niet als je gelijk denk even de passacalle van Boccherini te kunnen spelen :Y)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:25

Mooi instrument Lau!
Vandaag geen mega reageeractie. Wel bijgelezen maar geen fut om te reageren. Was een lange en drukke dag vandaag en morgen heb ik een vroege dienst. :Z

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:31

Het is ook een prachtig intrument. Maar wat ik er net uit werkte was niet zo prachtig :D Moet weer beginnen met simpele stukken.

Heb je ook op zaterdag dienst Sim? Dat is wel balen lijkt me.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:49

Ik wilde graag daar voor het eerst L1 starten. Opzich is dat nog steeds basiswerk maar wil mijn paarden altijd uber-fit hebben of ik ga niet op concours. Dan oefen ik liever thuis. Aan de andere kant is hij vanaf 26 sept niet echt meer meegeweest dus er veel van verwachten doe ik toch niet (buiten de 4tal proef om wat niks voorsteld vergeleken met een dr proef) En je bent toch weer een tijd weg. Ben dan weer te bang dat het dan in een keer te veel weer wordt. (weet het ''penny'' )

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 00:41

Eef ik kan me voorstellen dat het emotioneel is :(:) maar het klinkt wel mooi dat het zo vredig is gegaan. Goed dat je er vrede mee hebt. Sterkte ermee nog.

Leuk die regels, op zich wel goed, maar ik denk dat sommige (goede) regels niet helemaal uitvoerbaar zijn. Ik ben trouwens heel blond en snapte nooit iets van wiskunde, wat is twee keer de stokmaat in het kwadraat ook alweer? O:)
3. Als paarden worden gehouden in een box heeft die box een oppervlakte van minimaal tweemaal de stokmaat van het paard in het kwadraat.

Leuk ook dat je schuilgelegenheid moet hebben. Bij ons in de gemeente krijg je daar dus echt geen vergunning voor.

TG heeft fijn gesprongen zie ik +:)+

Anthea balen van je stuitje zeg! Een gekneusd stuitje is zo ontzettend pijnlijk en daar kun je nog lang last van hebben. Wel vreemd dat het zo ineens weer op kwam zetten.

Ik heb vanavond twee manegelessen gedraaid en de paardjes waren heel erg vrolijk! Van losstappen kwam weinig terecht en na een kwartier hebben we een ponyruil gedaan omdat er eentje iets té vrolijk was :D Pony heeft dat geweten ook en is heel hard aan het werk gezet.
Daarna nog Vies gereden en die liep voor geen meter. :+ Niks werkte mee. Als ik been gaf kwam het laat door, als ik een ophouding maakte kwam het laat door en ik moest hem echt de wendingen doorsleuren. Uiteindelijk liep hij redelijk, maar het heeft me wel heel wat gekost. Lang geleden dat hij zo stug was als nu. Morgen weer een dag en hopelijk is hij dan wat beter te rijden.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 06:09

_lautje_ schreef:
Het is ook een prachtig intrument. Maar wat ik er net uit werkte was niet zo prachtig :D Moet weer beginnen met simpele stukken.

Gewoon weer een paar keer achter elkaar spelen, dan lukt het vast wel weer.

Citaat:
Heb je ook op zaterdag dienst Sim? Dat is wel balen lijkt me.

Ja, en soms op zondag. Ongeveer 1 keer in de maand wordt je in het weekend ingeroosterd.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 10:05

Morgen :wave:

Sim: Wat was je er vroeg uit zeg... :O Werkze!
Eef: Nog een :(:) Fijn dat ze zo vredig gestorven is..
Anthea: Dat is inderdaad wel heel erg lang.. :\
Marijke: Ik zou gewoon lekker gaan starten hoor :) Is toch ook gewoon leuk en goed om weer een keer van huis te gaan?

Ik ga maar eens een broodje eten en ga zo een huisgenoot helpen verhuizen die gaat samenwonen met zijn vriendin. Ik ben natuurlijk de klos omdat ik een auto met trekhaak heb :+ Heb alleen pas 1x met een aanhangertje gereden, dus ben benieuwd want woon echt in een heel smal straatje dus dat wordt nog leuk..

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 10:14

Goedemorgen,

Sim, jij was er vroeg bij :z

Ik heb verder niet egt bijgelezen.
Zo eerst naar me paardje. Dan beginnen met hardlopen, want op 11 maart heb ik toelatingstest van het CIOS. En dan vanavond oefenparcour in Houten rondje 100cm en rondje 110 cm. Ben benieuwd hoe hij het doet, vast goed. En hoop dat hij niet te sterk wordt want anders moet ik toch echt een wat scherper bitje gaan proberen want met die ponyafstanden komt het een keer niet goed als hij steeds door me heen loopt.
Dit oefenparcour is overigens voor paarden dus kunnen we eens kijken hoe die afstanden zijn en of dat beter past zonder dat hij zich steeds moet verkleinen in zijn pas.

Maar ik ga dus :wave:

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 10:21

Goedemorgen :D

Gister een leuk dagje achter de rug :D
Eerst nog een paard voor iemand anders gereden, toen savonds naar gert van het hof in ermelo, beetje jammer dat het ''probleem'' paard een ontzettend schattige steigeraar was vergeleken met toc :Y)

en we hebben een loge, en ontzettend schattige mislukte jackrussel hahaha <3

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 10:50

Succes met de aanhanger Vief.
Evony: Anders breng je Toc naar Gert een keertje? Hij heeft Challenge van mij ook gedaan endat was echt super.

Maandag om 2 uur komt Habib :D