[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:26

Gefeliciteerd Hilde :D

kimdepim

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:34

Ik ben ook weer terug van een zwaar maar leuk dagje Texel :D

Dressuur ging wel goed, 192 punten. Springen foutloos :).
En de cross ook foutloos! En binnen de tijd! Waaa helemaal blij! :D
Ben super blij met mijn kleine Sofiejte. De start ging nu prima en ze had er echt zin in. Ik hoefde geen been te geven, ze nam zelf tempo. En ook nog mooi binnen de tijd.
Uiteindelijk een 3e prijs gewonnen :D. Mijn dag kan niet meer stuk.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 20:34

Hoi,

@hilde gefeliciteerd.
@kim ook gefeliciteerd

Ben net thuis uit Vasse. Dagje SGW.
Mijn verslagje:
Voor het gevoel geen fijne proef gereden. 194 punten. Bij de trailer bleek dat paardl nodig moest plassen.
Springen 1 balkje onnodige fout.
Cross vond ik toch wel pittig met een paar nieuwe sprongen voor het paard maar het ging super. Weer binnen de tijd en nergens twijfelen ook niet bij de greppel. Mega sprong maar wel in 1 keer. Cross was een minuut langer dan Neede dat was best lang...
Heerlijk gereden en een 5e plek.
Op naar Nijeberkoop :D
De rest lees ik vanavond of morgen even bij. Ben best moe.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 22:15

Spannend dat Wolin gaat verhuizen Lotte! Ben benieuwd hoe het haar bevalt!
Gefeliciteerd Hilde en Kim! Echt super allebei!!
Jij ook gefeliciteerd Caroline!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:22

Afbeelding

Hetje vandaag.

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:25

Hey Hey!
Ik kwam af en toe ff tussendoor, maar zal ff in het kort vertellen wat er allemaal is gebeurd....
Ik ben in de tussentijd getrouwd(daarvan zal ik jullie binnenkort wel foto's laten zien(sneek peek):

Afbeelding
Afbeelding

die dinsdag erop hoorde ik dat het bedrijf waar ik voor werkte failliet was verklaard (daar ging de just-married-stemming! -O- ) De eigenaar heeft dat op heel geniepige wijze klaargespeeld waardoor ik dus ineens op zoek moest naar een nieuwe baan en achter mijn faillissementsvergoeding bij het UWV }:) aan moest!(geen doen). Nu dus drukdoende op zoek naar een baan, hetgeen er best positief uitziet....

Op gebied van Shof:
schieffel... daarvan zijn jullie op de hoogte... kwamen ze tijdens een controle achter een milde peesblessure....
Die is gelukkig ook over en ben ik de dressuur flink gaan oppakken: inmiddels alweer Z1 +5!!!!
Afbeelding

Omdat we een winter in een stal voor de Shof niet meer zagen zitten(en omdat we ons dressurdoel hadden gehaald), is Shof per 1 september weer terugverhuisd naar Stal Bronsveld! Nu zijn we het springen en crossen weer aan het opbouwen!! *\o/* hetgeen weer lekker gaat. Dit jaar nog geen startplannen maar wellicht zetten we volgend jaar de koers voort naar het Z!!! We'll see. Eerst de winter doorkomen!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:07

Heej Jetske, das toevallig, ik ben vandaag daar in Lisse wezen springen
(ligt niet echt in de buurt maar ik vond het wel handig om me gelijk bij die vereniging op te geven aangezien ik daar ook SGW ging rijden ;) )

Ik moest losrijden op een ontzettend gespannen paard, want in de trailer was zijn deken, nadat hij al opgezadeld klaar stond en ik parcours ging lopen naar achter geschoven en hij stond er half op, dus toen hebben we hem hem al piafferend van de trailer gehaald :(:) , en daar moest ik vervolgens op gaan zitten, ik heb hem maar even rustig gemaakt door een paar rondjes in uitgesrekte draf de bak door te gaan , we werden wel wat raar aangekeken :=

En toen het parcours in, ik had niet al te hoge verwachtingen, maar tot mijn verbazing was het: :):) kop erop en gaan!

Bam sprong echt super, ik weet niet eens echt waarom maar het gaf gewoon een lekker gevoel , we vlogen gewoon overal met een lekker tempo overheen *D, helaas in allebei de parcoursen 2 balken eraf getikt, wel heel erg jammer omdat het zo lekker ging, maar we hebben toch geen haast om naar de M te gaan

Dus ondanks niet al te hoge resultaten ben ik ontzettend trots op mijn vliegende dressuurpaard :D

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 00:53

Hilde_ schreef:
Ik reageer morgen wel meer, ga zo lekker bzv kijken. :Y)

Uk en ik zijn gezandstraald @ Texel maar ben trots op dr :D
189 in de dressuur, foutloos gesprongen en gecrosst, 1 seconde buiten de tijd en 2e! :D

Goedzo!! Gefeliciteerd!

Wat een mooi rondje Jetske; leuk om te zien dat het zo goed klikt met jullie.
Echt fijn!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 07:41

:wave: goeiemorgen.

Zal zo eens naar de bus. Ben nog kapot van gister joh :=. Vanavond maar vroeg op bed :+. Sofietje word vandaag gelongeerd dus die hoef ik niet meer de rijden.

Stoere foto PB met Hetje :))

Jenga: Gefeliciteerd met je trouwen. En fijn dat paardje ook weer goed gaat :).

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:05

Goedemorgen :wave:

Veel leuke verhalen wat ik zo snel even zag. Ga vanmiddag wel echt bijlezen, nu hard aan de studie :z 't is weer deadline-dag :Y)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 08:14

Goeiemorgen :wave:

Niet alles bijgelezen, wel Jenga's verhaal :D GEfeliciteerd met je huwelijk, maar balen van Shof! Gelukkig is alles weer op de nieuwe weg. Maar je bent dus weer terugverhuisd? Wat was de reden van je verhuizing naar wat anders dan?

@ kim: gefeliciteerd met je prijs! Super hoor voor een 2e cross!

@ vief: studeer ze :) Je ging ook naar de military las ik?

Gister in vasse gereden. Zoë's eerste cross en toch erg tevreden ondanks stops in de cross. Verslag staat in het Vasse topic.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:37

Goeiemorgen!
Veel tevreden cross verhalen gelezen van afgelopen weekend, gefeliciteerd allemaal!
@Jenga: Wat een mooie foto's!

Ik ben vandaag ook weer begonnen op stage. Verveelde me zo thuis, dat ik maar weer naar stage ben gegaan. Want of ik nu thuis achter de computer zit of op stage maakt dan ook niet uit :P En opvallen doe ik hier niet met mijn arm in een mitella met alle revalidanten hier :o

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:58

Reden van verhuizing was dat ik voor mijn trouwen graag nog naar het Z1 wilde in de dressuur(je weet nooit hoe het in het getrouwde leven zou gaan ;)). Bij bronsveld zijn de bakken gewoon niet optimaal (soms met gaten en zware mulle stukken, of nat/bevroren) Bij de Hoeve hebben ze gewoon hele mooie trainingsfaciliteiten en goede bodems en een redelijke weide/paddockvoorziening. Ook vriendinnen die daar stonden reden op hetzelfde niveau als ik waardoor ik meer motivatie had om aan die dressuur te trainen. Ik heb me daar super goed kunnen concentreren op het trainen, waardoor ik binnen een jaar een klasse gestegen ben(en ook nog door de M-sgw ben gevlogen).

Maar de winter is gewoon heftig. Ging 2x per dag naar stal om de shof niet de hele dag op stal te laten staan (of regelde het met vriendinnen om elkaars paarden buiten te zetten wanneer daar de mogelijkheid voor was) Vond het best schipperen en zielig voor de shof. Plus: de hoeve was een stuk verder rijden(benzine kosten) de stalling was veel duurder, er liepen op gegeven moment heel veel klanten weg waaronder veel vriendinnen, de sfeer werd minder en tja, de Shof kon er in de winter niet de hele dag uit.

Omdat ik mijn doel heb gehaald + het bovenstaande wilde ik weer graag terug naar bronsveld, kan ik het crossen weer wat opbouwen, lekker het bos in en Shof weer lekker elke dag naar buiten op de wei of in de paddock! Voor het relativeren was het wel goed dat ik er een jaartje tussenuit ben geweest. Ik was namelijk de oudste klant bij Bronsveld en daardoor soms meer meubilair dan klant... een tijdje afstand is dan best wel ff fijn.

Dus wie weet kom ik jullie ens tegen als jullie bij ons komen trainen? Ik heb de hele wei alweer doorgecrossed, HEERLIJK!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:53

Wat een leuke verhalen allemaal :D Wat gaaf dat jullie zo lekker gecrosst hebben!

PB: Mooie actie foto :)
Rowo: Ja, ik ga er ook heen. Jij vast ook :D?
Jetske: Gefeliciteerd. Leuk filmpje ook :)
Jenga: Wat een mooie jurk!! Nog gefeliciteerd en fijn dat Schof weer op de goeie weg zit!
Lotte: Wat spannend zeg! Ik herken het nu helemaal :) Woll gaat juist van heel veel buiten (vorige stal) naar een stuk minder buiten. Vind het erg jammer voor der en ben ook heel benieuwd hoe ze hierop gaat reageren. We gaan het allemaal zien :)

Hier erg dus een druk weekendje :D Had zaterdag namelijk ook nog een feestje in Friesland. Bij aankomst in Enschede er ook nog even 20 minuutjes opgezeten. Voelde vertrouwd en ze liep goed (beetje gedraafd, veel gestapt). Deze eerste maand denk veel buiten om lekker flinke stukken te stappen en wat draven over harde zandpaden.

Ze heeft een hele grote en lekkere frisse stal :) Kon ook kiezen uit nieuwere stallen die binnen naast de bak waren, maar vond dit toch leuker voor Woll :) Stuk minder warm ook dus dan is de overgang naar stal ook wat minder groot. De stal staat trouwens in een grote open schuur. Zit dus nog een dak boven zegmaar.
Afbeelding

Afbeelding
Nieuwe vriendjes (2 jonkies die samen in de box naast haar staan)

http://i17.photobucket.com/albums/b56/v ... f/3-41.jpg
En er nog even op. Woll vond het maar spannend allemaal :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 10:58

Lekkere stal Vief. Alleen jammer dat de deur zo hoog is, kan ze niet lekker met haar hoofd over de deur naar buiten hangen.

Jenga, gefeliciteerd met je huwelijk. Balen van je baan, maar wel lekker dat Shof weer zo goed op weg is. Fijn als je weer kunt gaan crossen volgend seizoen!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:14

Ja, deur is een beetje onhandig hoog.. Zag wel dat andere paarden uiteindelijk wel hun hoofd erdoor staken, maar echt lekker hangen is er dan niet bij :n.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:01

Ach die hoge deur is toch nog niet het ergste? Erger zou zijn als ze tussen 4 muren stond.
Ziet er goed uit Vief, maar ja ik ken de manege natuurlijk al. Heel veel plezier daar!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:31

Voor Rowo, Ojee geschoren

Ojee geschoren (alleen hoofd en benen niet)
AfbeeldingAfbeelding

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:12

Goeiemiddag!!

@Jenga: Wat een leuke foto's zeg!! En fijn dat je met je paard weer lekker op de rit bent :) .
@Hilde: Gefeliciteerd :D
@PB: Actie!! 8-)
@Vief: Fijn dat je weer lekker in de weer kunt met Wolles, inderdaad jammer van die hoge deur, maarja.. ze heeft wel een lekkere open stal!! Ben benieuwd hoe Wolles het vind :) . Ja, vorig jaar werd ik echt gek op stal, die rotkoeien die heel de dag door aan het loeien waren :o , de radio die aanstond en dan nog eens heel veel mensen op stal op dezelfde tijdstippen door werk, dus het was echt zo enorm druk. Nu heeft Wo nog wel geluk dat ze op een heel rustig stuk staat van de stal, fijn achterin.. Maar je hoort wel de herrie.. En er zijn heel wat minder fijne paddockjes.. Hele kleine, ze kan straks dus niet meer haar ei kwijt buiten en de longeerbak is erg aan de kleine kant naast de dressuurbak, dus daar even lekker knallen zit er ook niet bij. Ze hebben nu een binnenbak en een stapmolen erbij, twee dingen waar ik helemaal geen gebruik van maken, maar er zijn wel paddocks weg.
De kleine stal heeft een hele fijne bak waar ze gewoon in los mogen en lekker in kunnen rennen.. Er zit wel weinig land bij, maar we kunnen een stuk erbij huren en misschien dat ze bij de koeien mogen van de buren vande zomer :+ .
Ik ben benieuwd hoe Wolin het vind, het zal wel een flinke overgang zijn, van groot en veel rumoer, naar klein en heel veel rust. Ze heeft ook praktisch een buitenbox dan, een soort 'om het hoekje' kan ze gluren, dus ze kan het erf over kijken en de zon op zien komen ;) . Ze gaat eerst maar gewoon logeren.

Vanmorgen weer de paarden naar buiten gedaan, heb lekker uit kunnen slapen na dit vroege feestweekend :z . Ik hoef pas om half 3 in de schoolbanken te zitten, dus heb lekker de tijd.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:31

Goedemiddag!
Ben vanmorgen naar school geweest, nu thuis even flink aan de slag (had van het weekend geen zin) en vanavond van 5 tot 10 werken, de Welkoop heeft boerenkoopavond :D

Jenga: Nog gefeliciteerd met je huwelijk! En fijn dat het weer zo goed gaat met je paardje
PB: Wat een coole foto 8-)
Vief: Leuke stal voor Woll!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:36

Jenga: gefeliciteerd met je huwelijk!
PB: wat een ontzettend mooie en gave foto zeg!
Fijn dat alle crossers zo fijn lekker gereden hebben van het weekend.
Vief: ziet er uit als een lekkere luchtige stal. Hopelijk krijgt ze het er goed naar dur zin!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:48

Lielle schreef:
Voor Rowo, Ojee geschoren

Ojee geschoren (alleen hoofd en benen niet)
AfbeeldingAfbeelding

Bij jou zie je geen kleurverschil. Bij Zoë vrees ik wel.... Waarsch wordt het toch helemaal (net als altijd :+ )

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:49

Jenga gefeliciteerd!
Hilde en Kim, super gedaan :D
Vief, leuke stal, daar vermaakt Wo zich vast wel

Nog even verslagje van de veulenveiling van vrijdag:
De prijzen lagen echt heel laag, we hebben ons veulen dus ook maar terug gekocht, weggeven kan altijd nog wel!
Wiso en haar veulen vonden het wel een super leuk dagje! Ze waren elke keer aan het ruzie maken wie er met het hoofd door het gat over de deur mocht hangen! Meestal won Wiso, of ze hingen samen over de deur!
Helaas het veulen dus niet verkocht maar we hebben allemaal wel een leuke dag gehad :D

Gister met Wiso naar Vasse geweest. Veulen vond dat hij wel wéér met mama mee mocht, maar dat ging helaas niet door...
Wiso vond blijkbaar dat het veulen ook best mee had gekund wat die had weinig zin...
Het verslagje uit het verslagen topic
bvw schreef:
Ik had met dressuur 188 punten,
springen foutloos,
de cross viel ik al voor de eerste hindernis eraf...!
Het was meer dan 30 meter voor de eerste hindernis dus of he nou het gevolg was van het aanrijden van een hindernis weet ik niet. Ik moest er van iedereen direct weer op maar ze had gewoon geen zin.
Toen de volgende van start ging zeiden ze allemaal, "er achter aan" dat heb ik toen maar gedaan, dat wou ze wel!
De coffin wou ze toen absoluut niet en toen zeiden ze, "ga er maar omheen!" heb ik dat ook maar gedaan want ik wou graag het water proberen!
Ze stopte eerst wel op het water maar nadat ik haar even rustig heb laten kijken liep ze er heel braaf in :D
We hebben rustig even een rondje gereden door de waterbak en Wiso had ondertussen nog even wat gedronken!
Vervolgens ben ik maar uit de cross gegaan, ze is in de waterbak geweest en hopelijk heeft ze de volgende keer wel zin en gaat ze wel normaal van start!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:50

je ziet op de rug wel kleurverschil, en bij het hoofd ook, als je heel goed kijkt (IRL tenminste). Maar benen is idd niet te zien, zelfs met mijn neus er bovenop kon ik het niet vinden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 14:52

Ligt er denk wel per paard aan hoe het er uit komt te zien. Zoë heeft ook behoorlijk dik haar en vorig jaar heel veel kleur verschil. DAt vind ik persoonlijk niet mooi en ik ga toch zeer zeker ook voor het plaatje.

Maar zo ieder zijn ding. Bedankt voor de foto's!! :)