[SGW] [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 10:58

idd... ingrid.. klinkt niet echt.. goed.. van hun kant..
wat nou als het niet lukt? dan zit je met je kosten en je paard...

ik ga weer terug naar me paard ze heeft gelukig een dik been Boos!

ik ga tot 12uur dan is het nog even droog Boos!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:06

Ingrid: Ik wil je niet ontmoedigen maar je zult toch echt moeten bewijzen dat hij zo al was voor jij hem kocht. Of je moet ze zo kunnen overbluffen dat ze hem terugnemen maar als ik je verhaal lees gaan ze dat niet doen.

Over dat frisse en gevaarlijke... Al ik een vijfjarige 48 uur in een hokje stop en er vervolgens mee ga wandelen in dit weer weet ik zeker dat-ie ontploft. Da's geen gevaarlijk paard, maar een levend paard. Als ik jou was zou ik hem lekker op de wei gooien, mok of geen mok. Zijn geestelijk gesteldheid lijkt me belangrijker dan de mok op dit moment.

Ik hoop dat je dit niet verkeerd opvat, ik bedoel het iig niet l*llig. Maar op dit moment denk ik dat je niet helemaal eerlijk bezig bent tov je paard..

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:17

goedemorgen!
Ben inmiddels in zwolle en heb een hele zere mond...
ben vanmorgen al bij de tandarts geweest en ben goed verdoofd... alles doet pijn.... Boos!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:18

Hij komt al 5 uur per dag buiten. daarvan is 1 uur in de stapmolen en 3 uur in de padock en een 1 uur longeren. Langer kan niet, en mag ook niet van de Da omdat z'n mok nog steeds helemaal omhoog gekropen zit. En ik vind 5 uur per dag wel redelijk. Als dat mok nog erger word dan kan die straks niet eens meer lopen. Dat vind ik dan toch wat belangrijker.

We hebben al verschillende bewijzen dat het paard vanaf het begin niet goed was. Ik heb via bokt ook iemand gevonden die heeft proefgereden op Voll toen die nog te koop was. En zei hebben het paard niet gekocht omdat hij zo erg bokte. Volkgens haar was er voor haar ook al iemand wezen kijken die het paard daarom ook niet gekocht heeft. En toen ik ging proefrijden was hij heel rustig je kon er zo een bom naast afsteken. Dat klopt dan toch al niet lijkt mij. Ze hebben mij ook nooit verteld dat hij bokte, dat had hij nog nooit gedaan volgens hun, ook was hij verkeersmak, en dat is hij ook niet, ook zat dat mok er nog een paar dagen, dat is ook niet waar dat hebben we door de da laten onderzoeken. Volgens hem zat het er al zeker een maand.
Als het niet lukt, de kosten van de advocate worden door de verzekering betaald en het enigste is dan dat ik met Voll 'opgescheept' zit. Maar wat ik dan ga doen zie ik dan wel weer.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:31

Ingrid: Dat is wel super dat je mensen hebt gevonden die kunnen getuigen dat hij al eerder zo deed. Daar sta je een stuk sterker mee! Lachen

Ik denk dat ik je verkeerd begrepen heb dan over dat buiten staan. Ik dacht ergens te lezen dat je er gisteren naartoe wilde "omdat hij gisteren ook al niet buiten was geweest". Zal ik wel verkeerd gezien hebben dan. Ik zie overigens niet in dat drie uur in de paddock minder slecht is voor de mok als meerdere uren. Wordt de mok ook van binnenuit behandeld of alleen van buitenaf? Zoals jij het nu vertelt klinkt het erg serieus en lijkt het me dat je flink aan het behandelen moet zijn....

Ik blijf erbij dat een uur longeren en een uur stapmolen per dag enorm geestdodend is maar goed. Het zal wel niet anders kunnen.....

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:33

ja id.d. maar jah.. zou er niet blij mee zijn.. dan zou ik die gene laten getuigen Knipoog

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 13:17

SGWOllie schreef:
Ingrid: Dat is wel super dat je mensen hebt gevonden die kunnen getuigen dat hij al eerder zo deed. Daar sta je een stuk sterker mee! Lachen

Ik denk dat ik je verkeerd begrepen heb dan over dat buiten staan. Ik dacht ergens te lezen dat je er gisteren naartoe wilde "omdat hij gisteren ook al niet buiten was geweest". Zal ik wel verkeerd gezien hebben dan. Ik zie overigens niet in dat drie uur in de paddock minder slecht is voor de mok als meerdere uren. Wordt de mok ook van binnenuit behandeld of alleen van buitenaf? Zoals jij het nu vertelt klinkt het erg serieus en lijkt het me dat je flink aan het behandelen moet zijn....

Ik blijf erbij dat een uur longeren en een uur stapmolen per dag enorm geestdodend is maar goed. Het zal wel niet anders kunnen.....

Ja hij was gister alleen maar in de stapmolen geweest omdat het weer zo slecht was.
Ja daarom hoop ik dat het snel opgelost word. ik longeer hem omdat die dan nog een beetje bezig blijft.
Ja word ook van binnen uit hij krijgt peniciline(hoe je dat schrijft Clown ). Maar het is beter dat hij maar 5 uur nat staat en niet de hele dag.
Hij krijgt ook al minder voer, hij werd eerst gevoerd op druk bezig zijn. En nu krijgt ie hetzelfde als de paarden met een blessure die op rust staan. Maja het is echt balen want hij is ook niet verkeersmak dus ik kan ook niet aan de hand het bos in om een rondje te lopen ofzo.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:03

goeiemiddag

wat een gedoe zeg ingrid, hoop dat alles snel achter de rug is

zo ben alweer vrij van school, om half 11 al Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:04

Whooo wat een mazzel LZ Haha!
Ik zit hier nog wel even.. Ga maar even opzoek naar een onderwerp voor mijn presentatie.
Dinsdag staat er namelijk weer een gepland.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:11

ja heb volgende week ook 2 presenatie's pfff
maarja ga ik vant weekend wel mee bezig

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:11

zo ben echt zijk nat geregent Clown

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:19

het is hier nu weer droog
maar hoef niet te rijden heb vanavond les

ik zal even me kamer opruimen

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:20

ga zo naar de binne bak is makelijker Haha!

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:31

Ingrid; Stalgenootje gebruikt close contact chaps voor haar paard, benen van haar paard mogen ook niet nat worden vanwege mok, zo kan hij toch de (natte) paddock in. Wellicht ook iets voor Voll?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:34

Goeiemiddag!
Jitske: Balen van Velvet zeg, hopelijk krijg je de benen snel weer netjes dun en normaal.
Ingrid: Wel balen dat het allemaal zo moet met Vol, hopelijk kunnen jullie snel met een goede oplossing komen, zowel voor jou als voor Vol.

Gisteren eigenlijk niks aan Sinterklaas gedaan, heb zelfs gewoon gelest. En het ging eigenlijk wel erg lekker, dus ik was helemaal blij Pling
Morgen en zaterdag dressuurwedstrijd, maar is even zien wat we er van gaan bakken Tong uitsteken

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:45

Doei! goeiemiddag

Ik ben vandaag nog maar thuis gebleven. Morgen wil ik het echt weer gaan proberen. Verveel me nog steeds, en voel me al wel wat beter Lachen.
Kan ik morgen meteen even over die toetsen van volgende week regelen Lachen.

Ik ben pas net een half uurtje wakker Nagelbijten / Gniffelen. m'n vader was me vergeten wakker te maken.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:47

Pffff ik moet nog eeen dagje leren, maar ik kan me echt niet meer aanzetten.. Ik heb al 1,5 week geleerd voor dit vak en ik ging gisteren een oud tentamen doorkijken en ik ken de helft nog steeds niet... Boos! Zeer frustrerend!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:04

Owhg dat is zeker frustrerend floor Nagelbijten / Gniffelen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:29

Dat klinkt erg frustrerend Floor!
Ken het motivatie gebrek probleem maar al te goed op het moment Tong uitsteken Dit weer is ook niet echt bevorderlijk.

Werd trouwens net gesmst door en vriendin. Ze lichtte mij net even in over het feit dat ik een vriend heb Tong uitsteken
Jammer genoeg wet ik er helaas niks vanaf. Maar naar het schijnt heb ik 'verkering' met een Nederlandse Young-Rider (springen niet eventing om vergissingen te voorkomen Knipoog ).
Tenminste dit werd verteld op een feestje door iemand die ik totaal niet ken en nog nooit van gehoord heb. Maar zowel mijn voornaam als achternaam werden genoemd.
Zover ik weet is er geen enkele andere paardrijdende laura mastenbroek in NL dus ben benieuwd hoe dit verhaal in de rondte is gegaan....
(zover ik weet ben ik niet dronken geweest onlangs op een feestje Clown )

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:38

haha, leuk altijd die roddels :p

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:45

Haha ja. En als diegene die genoemd was nou nog een beetje lekker was...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:49

goh je maakt het wel spannend, ben nu wel benieuwd over wie het gaat Clown

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 15:58

Ja indd Tong uitsteken.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:01

Namen noemen op bokt is gevaarlijk. Geloof me daar heb ik ervaring mee. In de SHT topics hebben de meest vreselijke roddels met naam en toenaam opgestaan en daar hebben we nú nog gedonder mee Tong uitsteken

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 16:02

SHT? help me ff Lachen