[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:45

Oh nee Florence :( da's echt niet fijn, sterkte zeg, kan mij voorstellen dat het echt een streep door je rekening is... Hopelijk kan je idd na 2 maand weer opbouwen!

Mijn mama is ook zo een die zo dingen zegt zoals " 't is precies of je mag niet..." (bij ons gaat dan over veulens).

Antonius, ik zou dat eventueel wel zien zitten... Ik ga dit weekend eens naar Zwijnaarde oefenen en dan dan de week erop naar Heusden maar eigenlijk is T.ielt dan wel leuker. Manlief zou ook wel mee willen met Havan als dat geen bezwaar is (en op voorwaarde dat we opvang vinden). Zou je dat zien zitten?

Ik heb ook zo'n type haar dat men kan klasseren onder stro :') jammer want k zie wel graag lang haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:02

Ik moet zaterdag wss al om hooi en naar de opendeur van hogeschool met iemand. Maandag heb ik wedstrijd in Sint-Niklaas, anders had ik zondag wel eens naar Zwijnaarde willen gaan. Icaro loopt echter het beste als hij de dag voor wedstrijd rust heeft gehad.
7 mei heb ik ook wedstrijd -O-

Smid is ook niet geweest vandaag, maar dat begrijp ik wel. Zijn andere klant had afgebeld, het heeft hier al gegoten en om dan voor 1 ijzertje eventjes van Overijse heen en terug te rollen... 't is niet dringend dus dan maar uitstellen.

Florence, wat een pech zeg! Veel sterkte! Is de prognose na herstel wel gewoon goed?

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:13

Onee Florence wat een pech :( het mag idd niet zijn precies :s Wat een stom toeval :(! Hopelijk kan je na twee maand terug stappen!

Het is bij ons dit weekend jumping van de HRVV/WVRF. Het kriebelt wel beetje omdat ik niet kan mee doen.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:19

florence :(:) |( wat een pech...veel succes met herstel, en hopelijk dat je dan nog gewoon met hem kunt rijden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 13:40

Florence: echt zwaar k*t!!!
Heb het ook gehad met Fi, peesklap op beide voorbenen, bij haar is het gelukkig wel goed gekomen *hout vasthouden* maar ik snap je wel dat je nu niet meer wil crossen.
Wat zijn de prognoses voor rijden en gewoon springen? Of is het nog te vroeg?

Sofe: klein beetje plannen gewijzigd, k ga de 7e toch in zwijnaarde trainen omdat ik er ook een les moet geven dus tis te zot om over en weer te rijden... Mochten jij en F zin hebben, kunnen jullie zeker ook meerijden dan in zwijnaarde, maar mss minder interessant voor jullie 2 weken na elkaar?

Ik wil in ieder geval nog wel eens bij VM gaan rijden ook met de jonge, maar dat zal dan niet meer voor direct zijn, moet mijn trainingen aanpassen aan de jumpingcyclus...

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:20

Oh neeeeee Florence -O- Das is idd zwaar balen. :(

@PP: Ik kom wss zondag mee met iemand. Helaas nog zonder Luxor. :P Maar 't zal dan ook wel kriebelen om asap springles te willen volgen. ;)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:58

pp: stijn komt normaal zondag ook springen :) welke luxe is dat daar :-) dicht bij de deur en maar ter plaatse moeten inschrijven :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 15:03

Ik vind dat zelf heel vervelend dat terplaatste inschrijven. Je weet nooit hoelang je daar zit te wachten. Zal mss ook wel eens kijkje gaan nemen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 15:09

Ik vind dat ook ambetant ter plaatste inschrijven. Zeker voor 2 proeven. Je moet op tijd zijn voor de 1e proef en als er dan superveel ingeschreven zijn... Tegen dat je kan starten in 2e proef en als je dan een snelle foutloze parcours hebt, moet je dan zo lang wachten tot op het eind. :P Enkel zo voor de eerste 2 proeven (60 en 70) zou ik dat doen, 't zit daar toch niet bomvol en vertraging zit er dan toch niet op.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 15:21

wij komen ook maar voor 1 proef dus dat zal wel oke zijn :) meestal zijn er daar ook mensen die we kennen die we eens kunnen bellen om te vragen hoever ze al zitten :d

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:40

De dierenarts zei dat springen wel gaat lukken maar best niet meer crossen. Natuurlijk heeft hij ook geen glazen bol en is het gewoon afwachten :( zou al heel blij zijn met enkel springen natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 17:48

Het is sowieso afwachten maar de moed niet opgeven! Ik duim in ieder geval hard mee dat het "maar" 2 maanden boxrust nodig heeft en dat je dan rustig aan weer kan opbouwen. Al betekent het waarschijnlijk wel heel je zomerseizoen naar de vaantjes met Ferro.
Doe je mee met de tussenwedstrijd op onze club? Ben er toch die dag. Enige moment dat ik even weg ben is na mijn eigen proef (aspiranten), dan ga ik paard gauw weer op de weide droppen. Idem de dag nadien bij dressuur trouwens. Weide is op 20min rijden, ga mijn paard daarvoor geen uren op de trailer laten wortel schieten. Indien haalbaar kom ik even supporter spelen en kan ook filmen of foto's proberen maken.

Denk dat het voor de meeste te ver zal zijn qua afstand, maar we doen ook een tweedehandsbeurs op beide dagen. Als iemand van zijn spul af wil... Iedereen is welkom om te verkopen uitgezonderd ruitersportzaken of handelaars.

@ Antonius: misschien moeten we maar eens gezamenlijk een les boeken bij jou als we er ergens een goed terrein voor kunnen vinden wat voor iedereen makkelijk bereikbaar is :P Ik zou het iig wel zien zitten!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 09:39

Varekaj schreef:
Het is sowieso afwachten maar de moed niet opgeven! Ik duim in ieder geval hard mee dat het "maar" 2 maanden boxrust nodig heeft en dat je dan rustig aan weer kan opbouwen. Al betekent het waarschijnlijk wel heel je zomerseizoen naar de vaantjes met Ferro.
Doe je mee met de tussenwedstrijd op onze club? Ben er toch die dag. Enige moment dat ik even weg ben is na mijn eigen proef (aspiranten), dan ga ik paard gauw weer op de weide droppen. Idem de dag nadien bij dressuur trouwens. Weide is op 20min rijden, ga mijn paard daarvoor geen uren op de trailer laten wortel schieten. Indien haalbaar kom ik even supporter spelen en kan ook filmen of foto's proberen maken.

Denk dat het voor de meeste te ver zal zijn qua afstand, maar we doen ook een tweedehandsbeurs op beide dagen. Als iemand van zijn spul af wil... Iedereen is welkom om te verkopen uitgezonderd ruitersportzaken of handelaars.

@ Antonius: misschien moeten we maar eens gezamenlijk een les boeken bij jou als we er ergens een goed terrein voor kunnen vinden wat voor iedereen makkelijk bereikbaar is :P Ik zou het iig wel zien zitten!

Varekaj: ik ga de zaterdag meedoen bij jullie met Colorado (weet eventjes niet vanbuiten of het dan jumping of dressuur is die dag?). De zondag ga ik naar de jonge paarden met Iskander. Ik heb wel een crosstok die ik wil verkopen, kan ik die op 1 of andere manier aan jou geven om daar te leggen en te verkopen? :)

Ik ben voor Colorado opzoek naar een (kleine) stang en trens + hoofdstel, heb al gekeken voor dat nieuw te kopen maar ik viel toch even achterover van de prijzen 8)7 .
7 mei staat ons Z1 debuut op de planning, beetje vroeger dan verwacht omdat Ferro nu is uitgevallen en ik die dag normaal op jumping ging met hem. Die dag ga ik nog enkel op trens starten, maar voor de verzameling is wel een pak beter met een stang erbij. Ochja, al staan we laatste, je moet een keer starten he

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:42

Zaterdag is jumping :)
Je kan/mag die dan gewoon aan mijn tafeltje afgeven. Raakt hij verkocht dan zorg ik wel dat het geld bij jou raakt.

S&T kan ik je niet mee helpen, dat heb ik niet liggen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 11:59

Welke dag is dat die tweedehandsbeurs? Ik heb ook nog wel wat gerief dat op kapaza niet verkocht geraakt, wie weet...

Florence: bij guillemaere in wetteren kan je voor normale prijzen wel s&t en hoofdstel vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:24

Zaterdag 20 en zondag 21/5. Ik ben de stapel die blijft liggen zo grondig beu dat het gewoon allemaal voor een goed bod weg mag.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 13:59

Varekaj schreef:
Zaterdag is jumping :)
Je kan/mag die dan gewoon aan mijn tafeltje afgeven. Raakt hij verkocht dan zorg ik wel dat het geld bij jou raakt.

S&T kan ik je niet mee helpen, dat heb ik niet liggen.

Dat zou super zijn! ik neem hem dan gewoon mee zaterdag 20/5. Ik moet er ook nietveel meer voor hebben, ik heb hem maar, 5x gebruikt ofzo maar dat ding ligt hier al zolang.

Het is vooral de stang die zo duur is, ik had bij K*erck*haert gekeken (is niet zo ver van mijn werk) en amai dat was 250€ voor zo een bit 8)7 Colorado heeft ook een klein mondje dus het wordt nog een hele zoektocht om iets kleins te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 14:33

Bij Guillemaere hebben ze ook redelijk wat kleine maten, heb daar zelfs meerdere bitjes in shetlandermaat gevonden indertijd. En anders gaan ze dat wel kunnen bestellen. En bij die Horse2Me aan de afrit in Wetteren hadden ze ook een flink uitgebreide collectie de laatste keer dat ik er was. Enig minpunt is dat alles van hetzelfde merk is, of de keuze is iig niet echt groot. Wel in soorten en maten.

Dacht anders te kijken of je Wolk zijn S&T kon passen ivm de maat zodat je misschien daarin al wist welke richting te zoeken, maar dat gaat te groot zijn. Het trensje is relatief fijn maar de stang is een fameuze klepper qua dikte. Die van mij zou dat ook niet in zijn smoelwerk krijgen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 16:50

Proficiat MF :D!!!! Hoe heet de flinke baby?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:06

Afbeelding
Afbeelding

Hier is hij dan. Zwart en een hengstje precies op bestelling naam weet ik nog niet zeker twijfel tussen 2 namen :D :D

Maar overgelukkig. Geboorte is ook goed verlopen merrie is alleen wat afstandelijk dus beetje in de gaten houden.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 17:09

Yeeeeej MF, zo te zien alles goed gegaan met de geboorte, gelukkig maar.
Van harte gefeliciteerd, en nu genieten!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 17:24

Waaaw een zwarte hengst! Knap hoor <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:27

*\o/* Gefeliciteerd met je prachtkereltje!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 23:19

Hebben jullie trouwens mijn nieuwe vriend al gezien? Nog 5 weken wachten tot hij mag komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding