[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:23

LuffB schreef:
Renswoude staat eigenlijk overal wel een beetje bekend als de cross waarop je baseert of je klaar bent naar je volgende niveau. Ze bouwen niks dat niet mag voor het niveau, maar wat er staat is vaak wel de max aan hoogtes. Denk verder aan veel aankleding (bloemen, planten, bomen, molens, veel verschillende soorten hindernissen) en verschillende “secties” (de galopeerbaan, grasveld bij het water, grasveld daarvoor, apart weiland met de bulten en de brug, stuk pad achter de bosjes achter de galopeerbaan) waardoor er veel voor de paarden te zien is. Als je in Renswoude foutloos rond ben wordt er vaak wel gedacht dat je een niveau omhoog ook aan kan (de simpelere L crossen zijn soms te vergelijken met de B van Renswoude, dat idee een beetje.) om die reden zou ik goed nadenken over Renswoude als B start te doen. Hoe is die in zijn BB crossen geweest, hoeveel heb je er daarvan gedaan, heb je het gevoel een stijgende lijn te pakken, hoe reageert hij als er veel te zien is etc. Als je paard heel vertrouwd is met de opdrachten die je van hem vraagt en zich zelfzeker voelt zal hij makkelijker rond lopen en nog weer meer vertrouwen opbouwen. Als die nog twijfelt en het paard het puur “voor jou doet” zou ik Renswoude nog even laten gaan of eerst een andere doen zodat je niet het vertrouwen bij het paard weg gaat nemen.

Los daarvan vindt ik wel dat Renswoude eerlijk bouwt, maar het is wel een test voor paard en ruiter

Ook altijd een goede tip, kijk helmet cams van voorgaande jaren. Dan kan je een beetje een beeld krijgen hoe het terrein eruit ziet en wat er voorgaande jaren in stond.

Dreamguide: train jij zelf veel op Renswoude? Dat het daarom makkelijker gaat?

Ik kom even binnenvallen.. :Y)

Nu ik dit gelezen heb moet ik toch even slikken..
Ik heb nu een aantal oefencross gereden oa. Ede en Leende afgelopen weekend. Ik volg al vanaf maart crosslessen eerst iedere week, nu om de week springen/cross.

De oefencross heb ik allemaal op B niveau gereden en allemaal voor mijn gevoel ‘makkelijk’ foutloos rond gekomen. Ik ben zelf z springen, maar daarvoor dus nooit gecrosst. Mijn paard loopt z2 dressuur, en is b springen + 8. Maar zoals hierboven gezegd komen we makkelijk de B door tot nu toe.

Na de oefencrossen had ik een beetje het gevoel om eens wat meer de grens op te zoeken. Dus heb ik mij in Renswoude voor de oefen L ingeschreven. Zoals ik dus hierboven lees, niet handig... :') is het daar ook zo, dat als je een hindernis te hoog etc. Vind dat je hem mag overslaan of een lagere mag pakken?
De grens opzoeken vind ik leuk, maar het moet wel verantwoord blijven natuurlijk :)

paljaslaura

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:27

Je kan gewoon de lagere pakken. Ik heb niet eens een niveau opgegeven want je kan gewoon door de route heen kiezen welke je neemt!

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:31

Oh gelukkig maar! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat uitpakken :)

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 10:40

Lb ed; Renswoude zet een parcours uit met gekleurde bordjes per klasse, maar je mag helemaal zelf kiezen wat je springt. Evt mag je ook eerst een bb springen volte rijden en B doen volte rijden en L doen. Je kan het zo gek niet verzinnen. Let wel op dat je met parcours lopen dus wel kijkt waar je plan B is. Stel je gaat de L route volgen, dan kan het zijn dat je een andere lus rijdt dan de B, weten hoe je dan terug komt naar de B hindernissen is heel handig. En de B oefencross in Renswoudes imo ook wel wat je in de officiële B cross van Renswoude terug ziet.

Gave foto’s van baby pattypaard!

Oss/ geffen is voor sommige nu ook met schaik geworden, terrein daar is nieuw dus kan niemand nog wat over zeggen hoe het rijdt.. ik ben er wel heel benieuwd naar.

Ikzelf had gisteren les bij Ilonka in Baarle nassau. Heel leerzaam geweest, blij dat ik gegaan ben. En mijn rug blessure heeft geen problemen getoond dus ik ga het eventingseizoen weer lekker inplannen :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:18

Je mag idd zelf je route bepalen :j

Ik zag iets voorbij komen over de oefencross in Elst, die is vooral leuk als je zelf of je paard nog weinig ervaren bent. Maar het is niet te vergelijken met een echte oefencross qua niveau.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:01

Pattypaard schreef:
De bodem op het stukje strand voor mulheid of waar moet je rekening mee houden? :)

Sanne, Oh die waren dus niet zo best aan het opletten :') Fijn dat hij toch te doen was!
Denk wel dat het scheelt waar je vaker oefent. Hoewel anders met de wedstrijd toch weer anders kan staan.

2 foto's van zondag
[ [url=m/0N3Isn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fFcTCV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mulheid vooral naar de laatste hindernis en het stuk finish was erg los afgelopen jaar. Uitdraven en stappen was dan ook bijna niet te doen of je zat al weer op de verharde weg. B paarden is weer in Oss/Geffen, dus daar kunnen we wel over ervaringen spreken.

Kronenberg heb ik altijd prima te doen gevonden. Hulsberg hindernissen prima, bodem met de heuvels had paardlief meer moeite mee. Leende ook altijd prima kunnen doen als officiële cross.

LB_ED

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 16:41

Oké dat is inderdaad wel fijn! Dus het werkt eigenlijk een beetje hetzelfde als in ede/Putten. Daar waren ze ook helemaal niet moeilijk, en was het voornamelijk ‘niks moet, alles mag’. Erg fijn! Ik heb er toen alleen geen gebruik van gemaakt. Hij liep zo ontzettend fijn de hele cross door, dus ik heb alles toen gewoon op B niveau gereden :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:27

Ik heb terug gebladerd hier, maar kan het zo snel niet vinden (er wordt weer flink gekletst). Weet iemand of Ronostrand (Een) en Ophemert nog doorgaan of zijn die van de baan?

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:38

tine10 schreef:
Ik heb terug gebladerd hier, maar kan het zo snel niet vinden (er wordt weer flink gekletst). Weet iemand of Ronostrand (Een) en Ophemert nog doorgaan of zijn die van de baan?

ronostrand is afgelast. ophemert (voorheen beesd) neemt de beslissing in augustus wat ze doen. ik heb met wat behulp van wat bokkers een nieuwe lijst met crossen en oefencrossen gemaakt, die probeer ik zo veel mogelijk up to date te houden.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 21:43

LuffB schreef:
tine10 schreef:

ronostrand is afgelast. ophemert (voorheen beesd) neemt de beslissing in augustus wat ze doen. ik heb met wat behulp van wat bokkers een nieuwe lijst met crossen en oefencrossen gemaakt, die probeer ik zo veel mogelijk up to date te houden.

Dank je!! Heb andere topic ook teruggevonden

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:39

Wat fijn LuffB! Thanks

Ik heb zin in morgen! Hoelaat moeten jullie?
Ik ben 319 16:13
Met dit paard (setje weet ik nog niet haha)

Afbeelding

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:47

Ik ben morgen nummer 346 om 17.20u :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:03

Mijn man heeft op de maandag startnummer 488 en mag om 17.52.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:03

Ik mag om 13.28 heb er super veel zin in! Ik hoop dat ik ten opzichte van vorige maand mijn losrijden wat beter kan doen, dat was een zooitje toen en ging toen met een slecht gevoel de cross in. Hopelijk nu dus wat meer focus en lekker knallen in de cross. Oh en alle hindernissen L pakken is mijn andere doel :)

Rijden jullie nog met een doel een oefencross? Of iets dat je wil verbeteren?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:05

Mijn man wil gewoon ervaring en vertrouwen op doen samen. Lol hebben is het belangrijkste.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:05

Ik mag om half 1 en 2 uur.
Met de ene zonder doel, gewoon lekker rijden.
Met de ander als doel hindernissen springen onderweg. Die doet voor het eerst een cross.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:09

Ik mag om 11:18 met nummer 201, dus zal jullie niet zien ben ik bang haha.

Mijn doel is om hopelijk zo veel mogelijk in één keer te springen en mijn paard meer vertrouwen te geven.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:15

Jammer dat jullie allemaal zo laat zijn. Wij zijn er meestal vanaf rond een uurtje of 9 op de zondag. Lopen we jullie net mis.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:32

Voor mij ook vooral met vertrouwen rond komen en goed aanrijden. Onze eerste (oefen)cross, dus ben benieuwd :D

Jammer dat we allemaal zo ver uit elkaar zijn, lopen we elkaar net mis

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:34

Mijn doel is alles foutloos van de B te springen :)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:15

Iedereen veel plezier en succes dit weekend!! :)

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:05

Wel lachen allemaal hé! *-:)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:05

Ik rijd om 11.25. Mijn doel is een paard hebben dat luistert zowel in het naar voren als in het terug en zelf gefocust blijven rijden

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:34

leuk om dat zo van iedereen te lezen. ben benieuwd naar de verslagen van iedereen

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 19:47

@susan wij starten om 9.15. Wie weet zien we jullie. Ik ga zo maar naar bed. De wekker gaat om 5 uur....crossen is leuk toch..