Van mijn instructrice moet ik BB blijven starten, alleen de meeste BB's bij ons in de buurt doen niet zo moeilijk over een weigering meer. Ze is er zelf ook en vroeg al of ik ook kwam dus wat dat betreft zou ik gewoon moeten gaan. Maar ik vind het zelf zo onprettig dat je echt uitgebeld kan worden. De laatste BB had ik alleen beide parcoursen een balkje maar die stond ook niet echt met dingen eronder en dit is het parcours voor de selectie dus vrees ik dat het echter is.
Caro vervelend dat ze weer zo lastig is en dat de jury je dan ook nog niet laat afgroeten
Ik startte eigenlijk te vroeg. Nr 1 was richting de uitgang en degene voor mij galoppeerde zo de ring uit toen ik op 1 aanreed. Mevrouw dacht dat zij dat ook wel kon. Verder zaten er hele goede sprongen bij. Was vooral boos om de opmerking over het afgroeten. Het reglement staat het toe dus als er in de laatste lijn 3 sprongen staan en ik al 1 stop plus 3 balken heb dan heb ik het recht om af te groeten. Ik wist dat mijn protest niet ging werken ookal weet ik 100% zeker dat ik gelijk heb.
Goh wat een sfeer weer daar in Emmen! Wat een rotopmerking, ben wel benieuwd wie dat zei Mijn zusje was foutloos met mijn racekonijn. Morgen heeft ze nog een dressuurwedstrijd met Yoeri of de Vos en zaterdag nog springen met ook 1 van die 2 en dan is het feest voor m'n zusje ff voorbij, dan ben ik weer aan de beurt
Eef_Bam
Geplaatst: 25-05-11 00:17
Goedenavond. Lielle: Mooi jasje heb je gekocht! Lau: Leuk speeltje ! Vief: Die gaat over een paar jaar de optimale tijd in de cross wel halen met die stelten ! Joki: Ik zou gewoon BB starten, het gaat nu hartstikke goed en het moet er toch een keer van komen, verder verwijs ik je door naar de quote in mijn onderschrift . Caro: Vervelend dat de merrie weer lastig was. Maar wat ik niet snap is waarom ze je uitgebeld hebben, je had immers maar 1 stop en 3 balken, daar mogen ze je toch helemaal niet op uitbellen? Mistid: Fanatiek zusje!
Vanavond BBQ gehad op stal, was erg gezellig iedereen weer een keer bij elkaar .
Weer helemaal bijgelezen maar even een kort ego berichtje van mij. Ik heb vanavond onverwachts een feestje gehad bij de rijvereniging omdat ze mij de ruiterster mochten overhandigen. Was erg leuk! Nu maar lekker slapen.
Billy: proficiat zeg, das toch wel een eer !! Eef heeft het ook gezellig gehad met een bbq. Caro: zonde zeg, volgende keer maar een kopie van het reglement mee?
Ik heb het weekendje naar Parijs helaas niet gewonnen . We waren 4e van de 9 groepjes maar de eerste vier zaten ontzettend kort bij elkaar en op een aantal sub-onderdelen en de algemene indruk scoorden we het beste. Helaas geen Parijs dus, maar wel een goed gevoel . Ik ga ook maar eens slapen, kijken of ik weer een nacht van 12 uur kan maken .
sanurie
Geplaatst: 25-05-11 00:34
Zo ik meld mij ook weer even!!! Na druk weekend en alle examens achter de rug kan ik weer bijlezen!!!
Vief: Wat een dropje is het toch Sannn: Wij mochten toen ook de waterbak en de brug nog niet gebruiken in Ermelo, dus nu kan je er inderdaad niet egt trainen!! Ik heb ook best veel mensen van hier op GB, verder zit ik er niet heel vaak op!! Mootje: Ziet er super leuk uit!!!! Noor: Die zullen zeker snurken met ze 2e!!! Lau heeft haar hand bezeert in VP!! balen! Anthea: Balen dat zo ging!!! Evelien: Mooie foto's!!! MM: Balen maar wel verstandig!! Zonder vertrouwen moet je er niet aan beginnen!!! Ervaring mee! Noor: KJ is hard gegroeid!! Mirthe: Vossie doet het goed!!! Bianca: Gefeliciteerd met je 1e wp in het M1!! Shanouk: Wat balen, succes met je beslissing!! Corien: IK heb je foto's gezien, geweldig!!! Die kaart van vief JN nog gefeliciteerd!! Joki heeft fijne springles gehad Corien: dat is even schrikken, wel gek paard!! Jitske: Balen zeg!! heftig Mirthe: Dat is laat!!! Ik ben al aangenomen op sport college!!:D Vief: GG blijft egt een leukerd!!!! Noor: Sterkte het gaat niet egt lekker bij jullie.....
Zo en dan vind ik het nu wel leuk!! Morgen nog ff mijn verslag van het weekend, maar nu is het me iets te laat!!
Eef_Bam
Geplaatst: 25-05-11 00:37
Billy: Inderdaad een hele eer, gefeliciteerd! Flkoor: Jammer dat jullie het reisje niet gewonnen hebben, maar nachten van 12 uur , ik dacht dat jullie arme diergeneeskunde studenten het zo zwaar hadden ?
Annetje
Geplaatst: 25-05-11 07:14
Joki, nooit geweten dat ze hier in de buurt niet moeilijk doen qua weigeringen. Waar wil je nu heen? Ik zou zeggen: niet zenuwachtig doen en gewoon gaan. Als je niet al te veel gaat mutsen, komt het gewoon goed joh! Je moet er niet te zwaar over denken, op de les gaat het geweldig, waarom op wedstrijd dan niet? Ben benieuwd hoe je niuwe stal gaat bevallen
Caro apart dat je uitgebeld werd
Billy, ik wil je feliciteren, maar ik heb echt geen idee wat een ruiterster inhoudt?
Noor het is een soort "flashback", schrikken als er een berichtje van jou op staat... Sterkte maar weer meid!!
Een ruiterster krijg je (volgens mij, maar Billy weet dat natuurlijk precies), als je een bepaald aantal paarden naar het Z(2) gereden hebt. En dat moeten er dacht ik 5 zijn. Maar het is een beetje "klok en klepel"verhaal, dus hang me er niet aan op.
nee, vier keer Z geklasseerd met tenminste twee verschillende paarden in twee verschillende disciplines. Je mag niet versneld zijn gepromoveerd, en de paarden (of pony's) mogen niet al eerder in een hogere (Z?) klasse zijn uitgebracht.
gefeliciteerd Billy, gaaf hoor!
MargreetW
Geplaatst: 25-05-11 08:38
Even geplukt van de KNHS site: U heeft minimaal 2 verschillende paarden opgeleid in minimaal 2 verschillende disciplines tot en met de klasse Z. Alleen de disciplines springen, dressuur en eventing komen voor het behalen van de Ruiterster in aanmerking. Standen behaald in de ponysport tellen ook mee. De paarden mogen met een vorige ruiter niet op een hoger niveau dan de klasse L zijn uitgebracht en de combinatie moet minimaal vanaf de klasse M alle klassen hebben doorlopen. Van versnelde promotie kan dan ook geen gebruik gemaakt worden. De paarden mogen hieraan voorafgaand niet op een hoger niveau dan de klasse L zijn uitgebracht.
Gefeliciteerd Dorien, je hebt een attente vereniging en natuurlijk een fijne prestatie.
Zal hier beneden de boel eens gaan doen want vanavond moeten we de laatste punten voor de Z2 maar eens binnenhalen, bij ons werkt het namelijk zo dat als we geen puntjes rijden ligt het aan Noor en bij wel puntjes rijden ligt het aan de supervoorlezer
Allemaal weer een prettige dag, het wordt heel mooi weer schijnt het, ik zit in elk geval buiten met krant, koffie en broodje.
caro29
Geplaatst: 25-05-11 08:55
Goedemorgen
@ billy van harte gefeliciteerd met je ruiterster @ eef het is dat ik geen 40 euro en reglement bij mij had want anders had ik officieel protest aangetekend. @ Tg ze hoeft niet echt aan het werk hoor. Ik longeer haar 1 of 2x in het werk maar iets van 5-10 minuten. Ik had haar voor het veulen er was 3x per week 15/20 minuten per week aan de longe. Pas als het veulen eraf is ga ik echt weer met haar aan de slag. Merrie staat constant tegen de deur te trappen als ik met de andere bezig ben en voor afleiding doe ik wat met haar. @ Jitske welkom terug. Balen van je knie @ Mistid. Klinkt goed de opleiding. Als ik wat hoor dan tip ik vos. Vind het een gaaf dier. @ evelien leuke foto @ snoekiej fijn dat je zo snel terecht kan @ corienn zonde van het geld...balen! @ lau hopelijk gaat het door met Denemarken. Hebben ze hem zo telefonisch gekocht zonder te proberen? Ze komen hier in de buurt ook vaak. Zit vlakbij mij een "opkoper". @ vief leuke foto's van woll en GG @ Noor en Margreet sterkte. Het zit jullie echt niet mee.
Ik zit vandaag weer lekker aan de helpdesk dus kan mooi meelezen/reageren
Noor en Margreet: wat vervelend nieuws zeg Vief: mooie jasjes en mooie GG! Lielle: gefeliciteerd met je nieuwe jasje! Billy: helemaal mee eens, ben ook dyslectisch, heel vervelend. Eef: heeft een stuk uit haar vinger gejast met een kaasschaaf! Les; nooit meer asperges eten (gruwel hahah) Corien: had een heel duur telefoontje Lau: heeft een super leuk speelte en chal gaat miss naar denemarken! Karin: zit stiekem nog aan * te denken net als lau Caro: jury emmen is altijd een beetje apart, ik had een keer met sabine 3 weigeringen en mocht van hun gewoon door rijden? Joki: zal even goed met je instructrice overleggen, knoop moet toch een keer door gehakt worden! Billy: gefeliciteerd!
waarom kiezen ze van die verschrikkelijke docenten hier op school! Dodelijk saaie lessen
viefdepief
Geplaatst: 25-05-11 09:06
Morgen vanuit de trein
Sanurie: Mooie bijleesactie Billy: Wat gaaf Gefeliciteerd met je ster! Noor: Ook alvast succes voor vanavond! GG is inderdaad een behoorlijk lang veulen. Andere veulen op stal is ook veel meer een popje in vergelijking met hem. Evelien: Het is inderdaad de bedoeling dat ik Woll al ga oppakken voordat het veulen er helemaal af is. Woll heeft al een halfjaar vakantie gehad, dus wil haar na 4 weken eigenlijk toch wel weer echt gaan oppakken. Evony: Sterkte daar Margreet: Zet hem op vanavond Floor: Jammer dat jullie net achter het net gevist hebben..
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 25-05-11 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Gefeliciteerd Billy! Maar had je die ruiterster al niet veel eerder moeten hebben? Jammer dat je het weekendje Parijs niet hebt gewonnen Floor.
sanurie
Geplaatst: 25-05-11 09:18
Billy gefeliciteerd!!!!
Zo na mijn bijleesactie nog even in het kort hoe mijn weekend was!!
Woensdag/Donderdag/Vrijdag examens gehad, weinig gereden die week daardoor. Zaterdag hadden we springwedstrijd in Putten, het 'Puttens Hert'.
Klassiek mooi foutloos en dubbels paste precies!! Barrage ook en nog goed voor 9e prijs:D Eindelijk paste de dubbels weer goed dan kan ik ook als ik zover ben gewoon naar het M. Was overigens gewoon en rijtechnische fout van me zelf, en hier was ik steeds al veel op aan het trainen maar lukte het nog niet altijd. En nu dus wel:D
Het 2e parcour op safe gereden en mooi foutloos, was direct op tijd dus niet snel genoeg om in de prijzen te vallen.
Toen heb ik van half 12 tot half 4 moeten wachten of ik wist of ik finale mocht rijden, 2 parcoursen namelijk goed gereden dus grote kans van wel! Maar het was beetje slecht geregeld daar, dus helemaal gaar gebakken voor er iets bekend was Maar gelukkig niet voor niks gewacht, ik mocht finale starten.
Er stond een heel technisch parcour, maar we zijn mooi foutloos erdoorheen gekomen. Dus in de barage eerst 2x kort draaien en toen gas open trekken. Dit hebben we gedaan en ben op een mooie 4e plek geëindigd in de finale tussen alle kleine scheurmonsters want ging over de hele klasse L en dus alle categorieën!!
Maandag crossles gehad, pakte weer fijn aan, hele technische lijntjes getraint en ook puntjes. Meneer springt ze zonder moeite met aanleuning maar zonder dan vertikt hij het dus gewoon. Vorig jaar sprong hij liever door de paraplu dan het puntje en zijn dus niet te lang doorgegaan hierop. Dan maar nog mooi x links en x recht landen op het aangeleunde puntje!! Water direct met insprong geen problemen dus we gaan er voor zondag!!!
Zo naja ik kan nu weer op de hoogte blijven geen leerplicht meer. Zo kranten lopen, rijden en dan kermis, is eurodag