[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 10:58

Balen van je concours Caro en lange dag jureren. Poe!
Hoe gaat het inmiddels prive met je? Al weer iets beter?

Je zult je idd wel rot geschrokken zijn TG. Gelukkig is zoiets vaak iets onschuldigs.

Ik haat sneeuw.....

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:00

Kan me herinneren dat TG het al een keer eerder heeft gehad, jaren geleden maar toen kwam het door medicatie voor die beenwond. Nu heeft ie niks gehad, waarschijnlijk door het hooi, gister had er ook 1 koliek.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:08

:wave: goeiemorgen

Ik zal weer eens voor 1.5 uur naar school :O word daar een beetje moe van.
Vanmiddag beide paardjes trainen :). De startlijsten van vrijdag staan erop en ik hoef gelukkig niet zo vroeg.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:13

Grrr ik wil geen sneeuw! :( :(

TG: Vivre heeft ook een keer een allergische huidreactie gehad. Bleek toen een combinatie te zijn van wasmiddel waarmee haar deken gewassen was en iets wat in de lucht zweefde (we zitten tussen Rotterdam en Antwerpen helaas). Mevrouw zat toen over haar hele lijf onder de bultjes. Gelukkig zonder jeuk. We wassen nu dus haar dekens in babyshampoo. Helaas heeft ze het later nog een keer lichtjes gehad. Het ziet er niet uit, maar last had ze er niet van. Hopelijk is dat bij TG ook zo.
Caro: balen dat je CC zo slecht ging! Lange dag jureren zeg.
Mark: gefeliciteerd!
Laura: welkom terug! :D Wat ontzettend balen van je tentamen zeg. Altijd erg vervelend als je gevoel niet met het cijfer overeenstemt, omdat je dan vaak ook geen idee hebt hoe je het kan verbeteren. Die foto met stitch: je hoofd is net zo roze als je broek :Y)
Noor: mooie resultaten! Gefeliciteerd met je WP!
Corien: gefeliciteerd!
Evelien: leuke foto's!
Evie: wat jammer van de balkjes, maar wel fijn dat het parcours net zo lekker liep als in de springles.
Mandy: nette punten, jammer dat het gevoel met zetje niet zo goed was. Succes met de toets!

Etentje was lekker! We hebben voor mijn vaders 25-jarig jubileum bij de zaak gegeten bij een sterrenrestaurant. Helaas werd mijn vader ziek tijdens het eten, dus die heeft maar de helft meegegeten. Echt zonde! Normaal hebben we namelijk echt het geld niet om zo exclusief te doen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:02

Net even snel naar TG geweest, DA heeft hem iets gespoten en wat allergie pilletjes want hij begon al lekker te schuren. Bulten moeten vanavond weg zijn. Maar weer 2 weken niet starten door de medicatie, ga maar voor 2011 :P

Gister nog een paard van de eigenaresse in de benen geholpen, waarschijnlijk koliek. Vanochtend gelijk gekeken om kwart voor 8 en lag ie gewoon lekker. Kom ik net, ligt ie weer en zag er slecht uit. Toen ik net wegging hadden ze der wel weer in de benen maar de DA stond al spuiten te vullen, ben snel weer naar werk gegaan.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:31

Pff het zit je niet echt mee he!

Ik wil ook echt geen sneeuw..... wat een ellende.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:58

Nou, ik mag me al 1/6 gecertificeerd makelaar noemen :D K had er 14 fout en mocht er 14 hebben. Echt NET gehaald dus := Maar ja, voor de certificering maakt het niet uit.

En 15cm sneeuw??? Dat ga je niet menen :oo K hoop dat het KNMI er (zoals zo vaak) goed naast zit :+

@ karen: jeetje dat klinkt niet lekker van dat paard zeg. Weet je hoe het er nu mee is?

@ Caro: wat balen zeg van de merrie. Kan het ook niet komen doordat je niet zo lekker kon trainen de afgelopen maanden ivm je slechte bak?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:02

Gefeliciteerd Mandy!!! Gelukkig gehaald!

Was om half 11 op stal en toen was het al een stuk minder als vanochtend. ALs het goed is, is het vanavond weg. Rem gaat straks wel kijken, die moet nog even uitslapen want die lag er pas om 6 uur in vanochtend.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:04

@ Rowo zal er vast ook meet te maken hebben maar het loopt gewoon niet. Inspringen ging top. Instructrice was erbij. In het parcours echt gewoon in de staak. Dit is niks voor de merrie moet haar altijd afremmen. Denk dat er wat mis is. Ga deze week maar eens met de ruin aan de gang. Kijken of die meewerkt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:05

En de ruin is ook al geen makkelijke toch? Je kunt je dan wel ff helemaal op 1 richten ipv 2 half. Lijkt me ook niet echt prettig overigens... Echt balen dat je zo vaak thuis niets kan zeg.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 13:21

Rowo, Gefeliciteerd *\o/*
TG, Wat ontzettend balen van T! Hopelijk knapt hij snel op.
Caro, Balen dat je merrie zo in de staak ging :(:)

Ik haat sneeuw in Nederland :+ Volgens windfinder gaat hier niets vallen tot en met het weekeinde O:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:23

Ik keek net ff op weeronline en KNMI en zie nergens grote sneeuwhoeveelheden genoemd staan? Wel kans op natte sneeuw en eind van de week matige vorst.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:29

@ Rowo mijn bak is echt drama.. Mijn ruin is ook niet makkelijk maar ik heb gelukkig wel eerlijke paarden. Normaal geen stakers of zo maar sterke drammers haha.
Heb 3 dagen niet op de ruin gezeten dus ben benieuwd vanavond. Krijgt hij wat extra TLC..

Ik haat sneeuw, regen, kou en vorst of te wel de winter!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:30

He wat balen Caro :(:)
Mootje, hoe gaat het nu op je werk?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 13:31

Op het werk gaat het vooralsnog goed, alhoewel ik het privé wel een draak vind := Ben nu alleen met stomme saaie dingen bezig... De computer is de hele dag aan 't ratelen en kan dan eigenlijk niets anders doen, anders loopt hij vast :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:32

@ Caro: miss een rare vraag hoor, maar is het geen idee 1 van beide paarden te verkopen? Dat je je op 1 paard kan richten en ze niet om de haverklap 3 of 4 dagen stil staan omdat de bak niet te rijden is? Op deze manier kun je imo niet verwachten dat die beesten fijn blijven lopen als ze niet met regelmaat gebruikt worden?

Maar goed, van je bak blijft balen. En het zal alleen maar erger worden komende tijd waarsch.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 13:42

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:43

K weet dat de boerderij te koop staat. Of doel je daarop?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 13:44

Ook de paarden hoor ;) Volgens mij is bij Caro alles te koop!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:46

Ja okee, hier is ook alles te koop. Maar STAAN ze ook te koop, dat bedoel ik?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:59

Caro: ik denk dat je er goed aan doet om naar je merrie te luisteren. Als het gedrag in een keer zo plotseling veranderd is er meestal iets aan de hand. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze door te weinig training te weinig vertrouwen heeft. Maar ik zou eerst uitsluiten of er iets medisch is.
Rowo: fijn dat je de certificeringstoets net gehaald hebt. Gefeliciteerd! De eerste horde is genomen.
Teegee: ik hoop voor je dat dit het laatste in het rijtje ongemak is.
Sann: ik was even vergeten te reageren op jouw vraag over mijn pols. Die is nog steeds iedere keer dik, maar wel minder rood en pijnlijk. Rijden doe ik nu alleen na iemand anders voor zolang als het gaat. Ongeveer een kwartiertje intensief trainen hou ik vol dan gaat het te veel pijn doen. Heb 4 december nog concours staan, die wil ik eigenlijk wel rijden. Zusje bood al aan dat wanneer het echt niet mocht gaan zij hem wel HC wilde starten.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:10

@ sussie dit heeft niks met vertrouwen te maken. Zij is ook wat stijf. Ik zet haar lekker in de wei tot de fysio is geweest en dan kijk ik wel weer.
@ Rowo mijn ruin staat officieel te koop ( op sh en in duitsland)maar de merrie niet. Die gaat alleen weg voor veel geld. De enige die niet te koop is is de oude merrie. Boerderij staat idd ook te koop. Verder zijn alle paarden die bij mij op stal komen of staan te koop..
Ik ben ook van mening dat ik onder deze omstandigheden niet moet verwachten dat zij top lopen en dat doe ik ook niet. Gedrag van de merrie is niks voor haar.
Normaal zit ik altijd om de dag er zeker wel even op alleen dit keer was het met de ruin 3 dagen dat ik er niet op heb gezeten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:12

Maar voor de ruin is dus nog geen serieuze interesse? Naja hopen dat die dan verkocht wordt en dat de merrie snel weer goed in haar vel zit. Dan kun je je mooi op haar richten.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:16

Ik heb 1 koper gehad en die is er afgestuiterd. Voor de rest is er niet veel reactie. Ik laat er ook niet iedereen op. Wil geen ongelukken thuis of achteraf rare verhalen. Het liefst zie ik hem naar het buitenland gaan..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:18

Helaas is er op dit moment vooral vraag naar goede paarden die OOK fijn en makkelijk te rijden zijn. Die toppers die door bijna niemand te rijden zijn laten ze nu vooral staan...

En kan me voorstellen dat je niet wilt dat iemand ongelukken krijgt met dat paard.