[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:14

reeskees schreef:
Oef Talida, dat doet pijn...
Had jij crosstraining en valtraining tegelijk?
Wij hadden na afloop pas valtraining

Ben vandaag ook in Renswoude weze cross-trainen. Heb een supergave dag gehad. Zat bij Bento en MJ in de groep en er nog een paar potentiele sgw-bokkers erbij geworven. dus wie weet komen die ook binnenkort hier om een hoekje kijken
Erg leuk terrein daar (was er nog nooit geweest)
Kees pakte alles fijn aan, dus vol goede moet straks naar Ede.
Na afloop nog een rondje renbaan. Kees (als ex-renpaard)had het meteen in de gaten en plakte gelijk helemaal tegen het randje aan de linkerkant aan (we gingen linksom) om daar vervolgens niet meer weg te willen Na een rondje had ie nog niet genoeg, dus nog maar een rondje fullspeed... hoezo ReesKees
En dan natuurlijk nog even zwemmen. Dat was echt gaaf. Kees vond het wel errug spannend toe ie niet meer grond onder de voeten had.
Vriend van MJ had allemaal foto's gemaakt, ben erg benieuwd.

Ik had daarna geen tijd, en denk bouw mn eigen simulator!
Wij waren bij de wal bezig toen jij een paar keer overdwars er doorheen kwam, staat ook nog in een flitsveeg op de video
mijn bewuste greppeltje zag ik bij jou ook niet in 1x gaan klop dat?
Om 14.00 hadden we een uurtje valtraining. Was vrij simpel opgezet. Wat balans en koproloefeningen gedaan. Was wel lachu
Een complete valtraining is daar ook mogelijk, maar duurt ook langer. Gert was had zelf een simulator gemaakt waarbij het stoppen van een paard met grote snelheid wordt nagebootst. Dit was nog nie thelemaal klaar, maar zal in de toekomst daar ook gebruik gaan worden.

Wij waren bij de wal bezig toen jij een paar keer overdwars er doorheen kwam, staat ook nog in een flitsveeg op de video

vond het ook een erg leuk terrein, genoeg te springen zonder hoog en breed

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:22

Talida schreef:
reeskees schreef:
Oef Talida, dat doet pijn...
Had jij crosstraining en valtraining tegelijk?
Wij hadden na afloop pas valtraining

vond het ook een erg leuk terrein, genoeg te springen zonder hoog en breed

Yep ... ReesKees GreppelVrees...
Kees heeft op een een of andere manier een bepaalde angst op greppeltjes. De kleine greppel ging nu gelukkig moeiteloos, dus dacht ik de andere greppel maa ff aan te rijden... Volop in de ankers dus. Heb toen voor zn vertrouwen de kleine maar weer genomen

BT, de Indoctro was niet mee. Is volgens mij ook niet geschikt voor de cross. Dat paard is een explosieve sprinter (springpaard dus) en geen duursporter (zoals kees)

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:24

bedoelde die ander van mij...

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:24

Klinkt goed Reeskees!!
Ben benieuwd naar de foto's

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:26

Biertabje schreef:
bedoelde die ander van mij...

oeps, dat was waar ook... Onhandig hoor dat er zoveel zijn die met een Indoctro rijden
Ik heb haar niet gezien, maar er ook niet echt opgelet, Want ik wist niet hoe laat ze moest.

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:30

Talida: dat klinkt pijnlijk!

BT: fijn dat het weer wat beter gaat met je vader!

Leuk om de verslagen van Renswoude te lezen! Ik ga er morgen ook voor het eerst heen, ik heb er zin in!

Hier nog een anti-voetbal sgw-er. Ik dacht lekker rustig naar het strand te gaan, zitten er mensen verderop die de hele tijd gebeld werden als er iets gebeurde.... ga dan zelf kijken Ben toen maar een stuk gaan lopen. (en nu iets meer verbrand dan dat ik vanmiddag in de gaten had )

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:36

JIPPIE!! sinds een uurtje spuit de melk er in straaltjes uit!!! Dus vanavond of vannacht komt er weer een SGW veulen!!!
Papa is springgefokt en mama heeft Z -sgw in belgie gelopen en beweegt super! Kan niet missen dus.................

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:40

JJ: Spannend!

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:07

Andre heeft vandaag voor het eerst B springen gestart. Hij had 1 pechbalk, en op hindernis 8 werd Krippie zo sterk dat hij geen afstand kreeg, toen kwam balk tussen krip zijn benen en moest andre even om 9 heen rijden. Maar Jury zei dat hij niet bewust op 9 was aangereden dus alleen tijdfouten. Ik was trots op mijn mannetjes, 10 strafpunten vind ik erg netjes voor de 1ste keer.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:08

Oeh spannend JJ!

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:58

JJ: Wat leuk Wel meteen foto's maken als het allemaal goed gaat

RK: Fijn dat het zo goed ging! Volgens mij hweeft Sunny ook een beetje greppelvrees, maar in Castenray ging ze wel heel makkelijk over het bakje.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:01

spannend JJ!!!

weet iemand misschien op welke concoursen ze een Derby uitschrijven?!
en dan bedoel ik de Derby's vanaf het 1.30m

renskek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:03

BT: Met bathmen te paard is er altijd derby. dat is iets van 1.50 m. Ga je meedoen?

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:05

haha nee ik bedoel eigenlijk de Derby's die worden uitgeschreven voor de klasse Z/ZZ. meestal is dat dan de finale...

het lijkt me zo gaaf om eens een Derby met die Indoctro te rijden

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 22:07

Schijndel (Noord Brabant) en Breda (ik meen ook daar in het Z).

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:10

[quote="TypicalDutch"]@ Renskek: geweldig die Wuppie op je cap! Helemaal in stijl, haha.

Ik heb al m'n spullen alweer schoongemaakt en ingevet, het is een hartstikke leuke hobby hoor, SGW rijden, maar wat geeft het altijd een rotzooi! Haha werkelijk alles zat onder het zweet en zand, ondanks dat we gisteren nog met tuig en al hebben gezwommen in de waterbak bij Gert. Maargoed, het is weer klaar voor de springles van morgen. Zo meteen maar even een rondje lopen met Tip, ik kan het hem niet aandoen om nog te gaan rijden met dit weer! Ik heb de foto's van Simone (Biem) ook gekregen. Ze zijn niet heel erg duidelijk maar wacht nog even op de andere foto's voordat ik ze op bokt zet.[/quote]

Had ik ze dan in het klein verstuurd? Want bij mij waren ze namelijk heel groot!!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:10

welk data is dat?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:11

Spannend JJ, ben heel benieuwd.

BT, volgens mij heeft het concours in Bedum er ook altijd zoiets bij. Ik weet alleen niet welke datum dat is.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:21

ja nu je het zegt RK...
Rubriek 4.
Snelheid- en wendbaarheidwedstrijd Klasse Z. Beoordeling volgens Tabel C. Tempo 375 m. per minuut, met barrage overeenkomstig het bepaalde in artikelen 263 en 239 van het reglement.
In het parcours kunnen natuurlijke hindernissen als een Pianosprong, een Hicksteadwal en een Pullvermann-achtige hindernis worden opgenomen.
Deze rubriek is open voor combinaties die gestart zijn in rubriek 1.
Inschrijfgeld: € 12,50.
Prijzen: € 180, € 135, € 115, € 90, € 45 + regl. volgprijzen.

Breda moet je je wel kunnen selecteren... dus dat is misschien te veel gevraagd
en helaas zijn beide concoursen al begin juli maar Bedum valt misschien te proberen

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:22

mare wat is Hickstead? en ppullvermann?! niet dat ik 3 meter naar beneden moet glijden ofzo he? dat heb ik eens gezien...dat is mij te gek haha

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:42

Talida schreef:
Manic, hoe ging je dressuur?

Dramatisch

Losrijden ging overigens wel erg fijn. Paard erg kijkerig naar alles en nog wat... Eerste jury moest ik gelijk beginnen, wat jammer was want ik had eigenlijk gehoopt hem nog een rondje te laten kijken (dat kijkerige kan ik hem namelijk wel doorheen krijgen tegenwoordig). Maar goed, dus spanning, wegdrukken, wegrennen, bokken, doordenderen, staken... de hele trukendoos zeg maar.

Tweede kwam ik huppelend binnen en de jury deed het deurtje open en riep dat ik hem nog maar even op mijn gemak schouderbinnenwaarts er langs moest rijden en daar kreeg ik dat kijkerige inderdaad wel mee weg. Alleen liep 'ie toen weer gruwelijk te staken en bokken. Bok to kill zeg maar... Het was op zich wel komisch

Overigens is hij vandaag officieel 7 geworden...

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 23:06

Biertabje schreef:
mare wat is Hickstead? en ppullvermann?! niet dat ik 3 meter naar beneden moet glijden ofzo he? dat heb ik eens gezien...dat is mij te gek haha

Ah joh, je komt hoe dan ook beneden...
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
gadverdamme deze zijn wel heel hoog..

Net die drie-jarige gedaan.. ging wel lekker, tegen verwachting in.
Het was ook niet zo heel warm meer dus dat viel mee.
De eigenaresse dacht er zelf ook wel op te kunnen, maar ze was er zó weer af
Ze moet donderdag vrijspringen. Ik ben heel benieuwd.
Ik heb haar nog nooit zien springen.. maar het is een redfortx sit this one out xx volgens mij is ze niet zo'n springer..

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 23:13

Ik ben ook weer eens terug uit limboland!

zo te zien was renswoude geslaagd!

ik had een beetje een baalweekend.. zat naar de les (dressuur).. maar hij liep niet helemaal lekker....

nou zag ik dat allebei de hoeven druppeltjes bloed uitkwamen.. hij had eerst links een scheurtje (van de kroonrand ongeveer 3 cm naar beneden)dat groeide dicht en vorige week had hij het rechts... nou dus allebei en hij had er echt last van.... arme hercu

hij gaat dus nou even op zijn minst een week (maar als het aan mij ligt een paar) op rust, kunnen zijn hoeven weer lekker aangroeien en hopen dat het dan minder gevoelig is...

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 00:21

BT, in Almelo hebben ze ook altijd een soort derby, maar dan iets minder heftig. Is rond deze tijd altijd.

Die wuppie is leuk!

Klinkt als een leuke dag RK!

JJ, goed zeg van Andre. Niet slecht voor zijn eerste B parcours. Ik denk dat jullie een goed paardje aan Kripton hebben. Enne, we krijgen toch wel beschuit met muisjes he?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 00:26

Simmie schreef:
Ik haat voetbal, zelfs al speelt nederland.

Ik ook, ik mocht ook werken vanavond (het werd echt doodstil op straat, echt bizar )

Vrijdag moet ik ook werken tijdens de wedstrijd en volgende week woensdag ben ik aan het groomen dus voorlopig ben ik gedekt