[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:33

Ja ik lees al de hele tijd mee, maar heb vaak niets nuttig te plaatsen, allé, als je zelf niet ergens nog rijdt, dan kan je ook niet zoveel vertellen hé ;) Maar vanaf september vlieg ik er dus weer in!

Tof xTitanic dat je ook daar gaat fotograferen, k was echt jaloers op die ene foto die je van mijn vriend gemaakt hebt. Super mooi, met dat licht en de bomen! Met welk programma bewerk jij je foto's?

Daaphh, Deurle was de vorige jaren echt heel mooi, mooie hindernissen, deftige jury (allé in de vrije cross toch ;) ) dus wel de moeite vind ik. Maar ja, voor mij is dat 15 minuten rijden dus ja ;)
Beterschap voor je paardje!

Antonius, sja, hij vond Havan daarna wel goed hoor, maar s morgens heb ik hem echt moeten dwingen om te gaan. Hij wou echt niet "met dat slecht paard". Triestig voor het beestje want oké, het is echt geen "wauw" paard (een bejaarde draver, wat wil je 8)7 ) maar 't beest doet altijd zo haar best! Zelf met hem, terwijl hij echt een beginner is hé, hij rijdt enkel op de crossen en in de week kan ik zelf zorgen dat ze allemaal gereden zijn ;) Maar hij rijdt liefst met Diablo omdat die ook "hoger" kan (ja de 60 vindt hij voor de kindjes). Maar Havan is hem op het lijf geschreven vind ik, ze vergeeft super veel, is echt veilig, een goede kop en hij kan die tenminste niet verprutsen }> Want als hij met Diablo gereden heeft, merk ik dat altijd. Soms kan het mij ook enorm frustreren, ik zie hem bezig, ik zie hem sukkelen en probeer hem te helpen, maar hij luistert meestal niet of 't is: "k vind niet meer leuk, k ga stoppen" (gelijk een echt klein kind). Dus k ben heel blij dat Havan prijs gelopen heeft, nu is hij weer wat gemotiveerd en is het paard weer in zijn achting gestegen. Vanaf nu zijn er geen redenen meer waarom ik zelf niet zou rijden met Diablo dus wil ik niet dat hij er nog mee rijdt. Ik wil dit jaar verder L-rijden (LRV), opbouwen en hopelijk volgend seizoen de overstap naar M maken. Dit najaar ook eens grondig aan mijn lichaam/lijn/conditie werken want da's dringend nodig en zolang ik zelf niet fit ben, ga ik niet naar een hogere reeks. Ik sleep serieus wat overwicht mee nu en dat wil zeggen dat mijn paard die extra kilo's ook over de hindernis moet meekrijgen... :n niet goed dus... Dus k ga er aan werken, dat geeft mij een jaar de tijd om én te zorgen dat ik mijn kilo's kwijt ben en nog een jaartje L te bollen en ervaring op te doen. Maar voor Diablo zal het geen probleem zijn :) Mijn twee vorige L-jaren waren ook goed.
Met Evita heb ik minder plannen, die gaat voor eeuwig in B blijven. K ben er paar weken geleden serieus afgestuikt op training in Nokere en mijn rug doet nog pijn #) ^)

Je hebt trouwens gelijk, Heusden gaat er idd niet op vooruit als cross. Maar ze zijn daar ook niet serieus mee bezig hé, allé, die inrichters van Deurle, rijden zelf eventing, blijven innoveren (nieuwe binnenpiste ed),... Maar soit, ze roeien in Heusden met de riemen die ze hebben zeker?

Ik heb uwen proef ook gezien en sowieso, allé, uwen dressuur is normaal altijd top dus ik vind het een zeer rare ranking... Maar ja, da's dressuur hé, da's zooo subjectief, zeker op dit niveau met jury's die ze ergens "uithalen" en vriendjespolitiek...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 13:36

Wij gaan op zaterdag omdat de vos ook meekomt. In de J.
Antonius: Moet je niet voor het BK al eens een B gestart zijn? Ik weet het niet he, daarom mijn vraag.. Mag jij kiezen welke cross je gaat omdat je in een andere provincie zit?
Nee casje is echt heel erg zielig haha, hij heeft zoveel medelijden met zichzelf

Hihi je vriend die de 60 voor kindjes vindt. Wel leuk dat je samen je hobby kan delen! Conditie is ook niet mijn ding, moet ook dringend(!!) mijn conditie gaan verbeteren.
Welke crossen ga je bij de lrv?

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:55

Ik denk:
- Merksplas
- Grobbendonk
- Vollezele
- Mol
- Kasterlee (alleen met Evita)
- Sint Jan
- Overpelt (mss te ver :\ )
- Minderhout
- Affligem
- Scheldewindeke

Maar soit bijna allemaal dus ;) afhankelijk van opvang, weer, school,... maar Vollezele, Sint-jan, Affligem en Scheldewindeke sowieso zeker! :)

SofieHavan

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:57

Dat gaat over de Meldert tegen Lummen, ipv tegen Aalst zeker ;) ?

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:57

Jullie verhalen zijn erg herkenbaar over Heusden! Mijn eerste vrije cross in Belgie en de parkeergelegenheid, het parcours (moest ik niet springen, maar die 6 hindernissen waren in de 80 wel erg laag & simpel) en de hindernisjury's verbaasden mij! De hindernisjury had ook geen fluitje dus heb zelf paar keer hard moeten roepen! Gelukkig deed ik enkel mee in de vrije cross (heb ook niet op uitslag gewacht:)). Weten jullie waar de foto's komen te staan die gemaakt zijn? Heb flink wat fotograven zien zitten (en liggen in het gras haha)!

Was verder wel een leuk oefenrondje om er weer een beetje in te komen:)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:21

Avi: op FB heb ik al enkele fotografen zien passeren. Heb je FB? Anders eens kijken op de pagina van Artevelderuiters, daar staan er enkele fotografen bij. Uit het hoofd: Y*ani Van Den B*erghe, J*oke M*elkebeke, de vriend van PP= nifin.be

Sofie: ik mag hopen dat het meldert/aalst is en niet Lummen??? Hoe kan ik dat te weten komen?
Op welke hindernis had hij trouwens 2 stops met Diablo? Anders koop jij Koko en kan hij met Diablo blijven rijden :+ of andersom!
Nog steeds pijn trouwens? Zeker dat alles ok is?

Daaphh: ik heb in Merksplas B gereden met Koko. Maar ik weet het eigenlijk niet of je voor het BK al B moet gereden hebben.
Zaterdag is CNC en zondag OCC, dus dat is op niveau B hetzelfde als OCC90, enkel de dressuurproef is anders (B7/B8). Dus voor de ervaring met Koko is het gelijk welke dag ik kies. Maar als ik de merries neem op zaterdag, moet Koko wel op zondag want 3 paarden op 1 dag vind ik niet te doen. Maar Ilona is eigenlijk te hectisch de laatste weken voor een deftige dressuurproef dus twijfel heel erg of ik ze nog meeneem. Langs de andere kant is ze wel het leukste paard ooit in de cross...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:30

Het is meldert lummen normaal...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:49

neeeee.... -O-

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 14:52

Ik snap niet wat jullie bedoelen met Meldert lummen?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 14:53

Meldert die bij lummen ligt :D je hebt nog een andere meldert ook ;).

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 14:55

Ohh oke, ik ken inderdaad alleen maar de Meldert die bij ons ligt. Daarom vond ik het al gek dat je voor Meldert koos en niet Grobbendonk

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:01

grmpf, ik wist niet dat er ook een meldert bij lummen bestond, ik ging ervan uit dat het meldert bij aalst is, wat een 30km is voor mij.
Ze zouden de postcode moeten vermelden op kalender :P
Wat voor terrein is Grobbendonk? Iemand daar al gereden?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 15:09

Ik heb daar mijn eerste L gereden. Was geloof ik niet zoo overdreven moeilijk. Heb er een video van geloof ik. Eens zoeken

https://www.youtube.com/watch?v=3lp8nL7 ... wwYcOx5lnw

Was precies nie tmen mooiste gereden cross :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:31

hier geen toegang tot youtube, vanavond eens kijken :)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:24

Jaahaaa ;) een teleurstelling hé -O- Dat was bij mij ook als'k dat vorig jaar door had }:0 Zonde hé :(:)
naar Meldert (Lummen) vind'k wel ver. Vorige jaren deed ik die wedstrijden, soms was dat vertrekken om 4u (ahja want ze vinden het dan nog tof om u als eerste ruiter te laten starten :') als je van zo ver moet komen)
Nu ga ik dat niet meer doen, allé met een baby gaat dat onmogelijk zijn...

Ik heb Grobbendonk al gereden en die vond ik wel de moeite waard :) (op mijn facebook staat er een album: Grobbendonk + Kasterlee, de eerste 12 foto's zijn van Grobbendonk)

F had twee stops op het Middenplein op hindernis 8 dat is schijnt na dat waterputje. Iets super simpel met treinbilden maar dus niet goed aangereden (2x 8)7 _-:( ) En geef Diablo 3 wedstrijden aan F, de 4e wedstrijd springt hij NIETS meer ;) K heb ook al zitten peizen dat uwen Koko mij wel zou liggen, maar k heb er hier 4 staat hé, dus daar kan niets meer bij, helaas. Tenzij ge hem wilt ruilen tegen Evita ofzo :o :+ (alhoewel ik denk dat met een ruiter als jij, Evita volledig anders zou lopen, k vrees dat ik en haar niet de beste combi zijn).

Daaphh, ik kan die video niet bekijken...

Avi, we beetje zonde dat Heusden je eerste vrije Belgische cross was ;) als het u kan geruststellen, de andere vrije crossen (Merendree, Deurle en Zwijnaarde) zijn wel mooier/beter. (Al hebben ze in zwijnaarde vaak hindernisrechters met ogen op hun gat ofzo :? M. heeft daar eens haar eerste plaats "verloren" omdat ze haar een weigering opgeschreven hadden, toen we gingen kijken waarom ze geen prijs had (terwijl ze foutloos was) bleek er dus een fout te zijn en wat bleek: ze had gewonnen :\ maar de beker én de prijs waren al foetsie met den "tweede" natuurlijk |o dat was zuuuur!)

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:27

SofieHavan, ik ben er in Deurle ook bij en hoorde inderdaad van anderen dat dat een prachtige cross is :) Ik kijk er al naar uit!

Antonius, ik heb je geloof ik zien inrijden bij de 'springpiste'. Echt een leuk paard! Jammer dat we op dit moment geen plaats hebben :(

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:05

Zo, ben toch nog tiende geworden met mijn 'weigering' had nog de tweede beste tijd ook, jij was de snelste Antonius, als enige binnen tijd :D.

Ik zie dat er in de negentig duchtig verder gereden werd na het Max aantal weigeringen. Ondanks dat dit niet meer mag. Een brave ziel die zich wel aan de regel houdt. Gaan al die ruiters nu een gele kaart krijgen :+?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 19:08

Opzich zou dat wel moeten :j

Iemand van jullie die trouwens naar WEG gaat?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:13

Ikke!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 19:18

Naar de cross of andere dingen?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:19

Enkel cross

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:00

Mag je niet meer verder rijden na een bepaald aantal weigeringen in de OCC?
Wat is dan het nut van een OCC? Da's toch om te leren?!

Prietpraat, niet slecht gereden dan :) en goede tijd! K vond niet dat die speciaal scherp stond toch? Ofwel?

Oh man, deze ochtend examen anatomie hond gehad, morgen anatomie paard _-:(
Serieus, echt niet doenbaar, ik had enkel al hond geleerd want anders zou k alles door elkaar slaan, dus nu had' k enkel deze middag voor paard te leren... Onmogelijk,... k ziet niet zitten (anders zat'k nu achter mijn bureau ipv achter mijn pc ;) ). Ik ga nog starten in september, mijn bachelor binnenhalen en stoppen. K heb het echt wel gehad met dat studeren -:) kan daarna nog zien of ik al dan niet mijn master wil halen, ma nu heb'k er even geen zin meer in :P Gewoon die bachelor binnen halen dat mijn jaren die ik al gedaan heb niet voor niets geweest zijn... T is nu wel nog een voordeel, nog een jaar studeren = nog een jaar veel bij mijn kindje zijn :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:13

Reglement van de OCC 90 is sinds dit jaar dezelfde als B. Vind ik ook vervelend, daarom heb ik een stap terug gezet, aangezien jumping wel eens wil mislukken en kwil het haar niet 'leren' dat als ze vervelend doet niet verder moet doen.

Waaw niet gemakkelijk studeren met kindje! Kan je dan als DA aan de slag met enkel bachelor diploma?

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:24

Stom, kun je even goed B rijden hé als dat zelfde is als OCC 90...

En nee, ik kan niet aan de slag als DA, maar ik heb daar precies ook geen meer behoefte meer aan...
K ben gestart met volle motivatie, maar mijn papa is DA en allé ik zie dat niet zitten denk ik. K zou sowieso liever varkens/pluimvee en konijnen doen dan kleine huisdieren (zoals mijn pa).
K wil gewoon aan't werk en vooruit in mijn leven, dat studeren da's echt zo blijven stilstaan...

Met een bachelor diploma getuig ik toch al wat van wetenschappelijke kennis en mogelijkheden. Bedoel gelijk welke job dat je doet, je moet toch veel leren. Dus ik hoop ergens op een post bij het FAVV of het ILVO, zo iets zou ik graag doen en dat kan ik dan ook combineren met mijn master rechten :)

Flets, ik ben naar familie aan't kijken :P haha

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 20:35

Hahaha ik was ook aan het kijken! Spannend!!

Knap zeg, zo een combinatie van studeren en een kindje!