[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:32

Ben niet boos hoor :P Ja en het ergste i dat ik een hele mooie cello heb van uit het jaar 1648 en er niet op speel...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 22:48

Pff vind het zowiezo kanp als mensen een instrument kunnen bespelen!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:01

peanutbutter schreef:
Ben niet boos hoor :P Ja en het ergste i dat ik een hele mooie cello heb van uit het jaar 1648 en er niet op speel...

Schandalig!! :oo Knap hoor dat je het kan!! Ik ben nogal A-muzikaal als het gaat om een instrument.. zelfs een blokfluit is geen succes :P .. Wel gaaf dat je bent gevraagd, maar kan me wel voorstellen dat het op dat niveau nogal wat is :j ..

Vriendin van mij speelt saxofoon en dan ook echt lekkere jazz-muziek, heerlijk 8-) en onlangs heeft ze een vleugel gekregen van haar man, mega mooi ding en ze kan spelen := ...
The Piano van Yann Tiersen vind ik echt zo mooi!!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:13

En ik was al trots met mijn 7 voor blokfluiten op de basisschool...
Ik vind het wel heel knap als mensen dat zo goed kunnen, vriendin van mij speelt: hobo, trompet, dwarsfluit en gitaar 8)7

Net nog even lekker wat gereden in de manege, het was wel koud (-7) maar ik had een maillot onder mijn rijbroek aan en een lekker warme sjaal om... maar ben wel blij dat ik nu weer binnen zit :z

Hier is het trouwens mistig, je hebt maar ca. 10 meter zicht. Ben benieuwd hoe dat morgen dan gaat...

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:19

Ik speel altsaxofoon en piano. Heb heel lang in een Big Band gespeed, maar ben daar vorig jaar mee gestopt omdat het niet meer te combineren viel met de paarden trainingen en wedstrijden en mijn werk.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:37

Keyboard lijkt mij helemaal te gek! Balen hoor PB, dat is altijd frustrerend dat je weet dat je het kan maar het niet wil lukken!

Ik heb Ultra en Meno vandaag gereden, Ultra was wat vlug maar heel braaf verder, zijn maar 1 keer op de loop gegaan dus was wel tevreden. Meneer denkt dat hij tegenwoordig van alles moet schrikken >;) . Meno ging super. De buurman zei nog, als je die dit jaar een keer M springen start en een keer samengesteld rijdt wat allemaal lukt heb je een heule dure pony onder je kont. Het was nu gewoon een dure pony volgens hem :+ . Gister heb ik ook al genoeg veren in mijn kont gehad over Meno, dat vind ik toch wel leuk :) .

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:44

IK heb jaren bij een band keyboard gespeeld. En nu doe ik er helemaal niks meer mee.
Het lijkt mij wel gaaf om heel goed piano te kunnen spelen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:00

Ik ben echt a muzikaal, vond muziekles op de havo echt vreselijk...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:14

Ik ben ook behoorlijk a-muzikaal.
Kwam er vanmiddag achter dat er hier in de buurt een aquatrainer zit. Morgen maar even op stal overleggen of dat niet iets is voor Vorstin. Het klinkt precies goed: Ze leren de achterhand en rug beter te gebruiken, en dat is nou net wat Vorstin moet leren! Kan alleen nergens vinden wat het ongeveer kost..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:25

Shanouk, Bodegraven vertelde mij rond de 1250 euro per maand en het wordt niet vergoed!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:30

Muziek is er bij ons wel altijd ingeramd als ware :P m'n moeder kan heel goed pianospelen en m'n broertje heel goed viool en die speelt tegenwoordig gitaar (eeuwig zonde als je mij vraagt).
Dat jullie trouwens allemaal weten wat een cello is :+ Meestal moet ik dat uitleggen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:38

mo_van_dijk schreef:
Shanouk, Bodegraven vertelde mij rond de 1250 euro per maand en het wordt niet vergoed!

Vorstin is niet verzekerd. Ik weet niet hoe vaak ze er in mogen/moeten, maar het is voor ons maar een half uurtje rijden, dus ik zou haar daar niet stallen. Wel duur verder :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 00:46

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:06

Van prijzen ed weet ik niks af van aquatraining,
maar ik moet zeggen dat ik het een best interresante therapie vind, een van de weinige waarvan ik gelloof dat het ook daadwerkelijk nut heeft.

Zo ik heb gisteren les gehad met Bandido, ik heb nu l om de week een instructeur "erbij" die ontzettend met houding en basis bezig is, hij brengt dingen wel op een hele aparte manier maar het komt wel heel goed over. Toch ben ik vaak blij als de les weer afgelopen is :o , het is echt irritant als je constant alleen maar op je houding gewezen wordt , maar ik heb er wel veel aan.
Want ik moet zeggen dat ik wel kan merken dat ik toch erg vooruit ga met mijn houding, zelfs mijn normale instructeur ziet dat er veel verbeterd is aan mijn houding, ik ben echt blij :D

Maar aangezien we nog wel een weg te gaan hebben heb ik vandaag zonder beugels gereden , dan moet ik wel gaan zitten ~~}> voor mezelf ;) , Bam liep erg lekket, vooral op het eind toen de bak weer wat leger was.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 08:18

Goedemorgen :D

Ja, aqua-training is volgsmij één van de weinige dingen die hun geld écht waard zijn.

Ja, dat zit-probleem heb ik ook gehad :p ik heb nu alleen nog een scheve zit maar die wordt vanzelf weer recht als ik bij de osteopaat ben langs geweest :j

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 08:45

Snoek lisserbroek op de dijckhoeven hebben ze idd ook aqua training :)

Zo ik ga richting werk :+

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:15

Ik geloof ook wel in Aqua training. En volgens mij vinden de paarden het ook nog best leuk om te doen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:51

Het ligt er maar aan waarvoor Aquatraining wordt ingezet. Het is niet voor alle blessures geschikt. Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een echt paardenzwembad waar de paarden echt zelf moeten zwemmen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:56

peanutbutter schreef:
We hebben vast nog wel een keer een nestje Lotte. En misschien is het ook juist voor die ouwe wel gezellig een pup erbij.
Tenminste ken meerdere mensen die dacht ach neem alvast een pup want de andere gaat aftakelen. Namen een pup erbij en oude leefde volledig op.

Hebben wij nu ook! :)

Is aquatraining ook iets voor peesblessures? Dat heb ik wel eens gelezen..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:15

ik ben ook volkomen amuzikaal. Ik houd wel van muziek maar ik kan echt absoluut niet zingen of een instrument bespelen. respect voor mensen die dat wel kunnen!

Aquatraining heb ik geen ervaring mee eerlijk gezegd.

E-B, klinkt goed :j

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:21

AntheaV heeft toch ook aquatraining laten doen bij haar paard? Misschien kun je die eens vragen Shanouk.

Ik ben wel muzikaal. Vond als kind muziek altijd al leuk en ben toen al vrij snel met muzieklessen begonnen (blokfluit enzo). Thuis hadden we een elektronisch orgel staan (denk meer aan keyboard met 2 rijen toetsen) en daar pingelde ik al heel wat liedjes op. Daarna heb ik een tijd op accordeonles gezeten. Ben er toen mee gestopt omdat ik het verplichte oefenen niet leuk vond, ik wilde gewoon muziekspelen wanneer ik zin had en niet omdat ik de volgende les een nieuw stuk moest kennen. Heb nu nog een gitaar staan waar ik mezelf op heb leren spelen. Lang leve internet waar je eigenlijk alles op kan vinden! Heb ook geprobeerd om op elektrische gitaar te spelen, maar ik merkte dat ik daar eerst les voor nodig had om dat goed te kunnen. Die dus maar weer weggedaan. Nu staat er dus alleen nog een akoestische gitaar die ik af en toe pak wanneer ik zin heb :) Maar gevoel voor muziek heb ik wel, anders had ik niet zo makkelijk op al die verschillende instrumenten kunnen spelen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:19

Goeiemorgen :wave:

Na mijn vroege actie van gister vond ik dat ik vandaag wel even uit mocht slapen :P.

Ik heb een aantal jaar Piano gespeeld :Y). Maar had er op een gegeven moment gewoon geen zin meer in.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:31

Goeiemorgen!!! :wave:

Shanouk, mijn instructrice is met haar paard, die hetzelfde heeft gehad als Vorstin, naar Leusden geweest, omdat hier een heel team om heen staat.. Moet zeggen; het heeft enorm veel geholpen!! Maar je hebt verschillende soorten aquatraining.. Haar paard ging in het water op zo'n loopband, waardoor ze dus haar rug dus anders moest gaan gebruiken. Zwemmen is weer niet zo goed voor paarden met rug problemen (vanwege de hoge hoofdhouding), maar wel erg goed voor peesproblemen..
http://www.fpcdehofstede.nl/index.php?p ... e&sub=home

Zometeen wordt Indy gecremeerd Y;( ..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:02

Simmie schreef:
Het ligt er maar aan waarvoor Aquatraining wordt ingezet. Het is niet voor alle blessures geschikt. Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een echt paardenzwembad waar de paarden echt zelf moeten zwemmen.

Dat lijkt me ook erg goed, maar die zijn hier niet in de buurt. Heb het al eerder uitgezocht, maar toen bleek alles ver weg te zijn. Nu kwam ik er gisteren achter dat er hier in de buurt Aquatraining kan worden gedaan.
WolinLotte schreef:
Goeiemorgen!!! :wave:

Shanouk, mijn instructrice is met haar paard, die hetzelfde heeft gehad als Vorstin, naar Leusden geweest, omdat hier een heel team om heen staat.. Moet zeggen; het heeft enorm veel geholpen!! Maar je hebt verschillende soorten aquatraining.. Haar paard ging in het water op zo'n loopband, waardoor ze dus haar rug dus anders moest gaan gebruiken. Zwemmen is weer niet zo goed voor paarden met rug problemen (vanwege de hoge hoofdhouding), maar wel erg goed voor peesproblemen..
http://www.fpcdehofstede.nl/index.php?p ... e&sub=home

Zometeen wordt Indy gecremeerd Y;( ..

Sterkte :(:)
Aquatraining is volgens mij altijd op zo'n loopband. Verder heb je nog zwemmen en een seawalker. Volgens mij is een seawalker ongeveer hetzelfde idee.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:09

Naar wat ik heb begrepen is zwemmen weer niet echt optimaal voor rugblessure's.