[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:00

Buiten het feit dat je die inderdaad bij je moet hebben, hoeft volgens mij niet iedereen die te laten controleren.... >;)
er worden wel aan het begin van de wedstrijd nummers bekend gemaakt die bij het secretariaat ophangen, en die moeten zich extra melden.
Oh ja, en vorig jaar was er een verandering qua tempo per minuut, en dat hing vrij klein op het meldingenbord, :roll: dus zorg ervoor dat je je goed informeert naar uitvallers en tempo en andere bijzonderheden.
maar als het goed is, zullen we toch tegelijk daar naar toe gaan...en dan wijs ik wel alles aan.
Ook het plekje waar je de hele cross kunt volgen. :D

ik vind het zo leuk dat jullie komen!!!
nog even voor de zekerheid, mila jij komt met 2 paarden toch..

weet iemand hoe ik mijn toetsenbord kan resetten of zo, want bijna al mijn tekens zitten niet meer onder de knop...is daar een bepaald knopje voor...en nu moet hier eigenlijk een vraagteken maar ik krijg dit =

Hanne_SP

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:05

Probeer es alt en shift tegelijk in te houden? Mss zit je op qwerty-klavier.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:06

Ik had gehoopt dat ik dit weekend weer springles zou kunnen volgen maar mijn lesgever zit van vrijdag tem maandag in Lier. Dju. :P Nog een weekje wachten, ik verlang net zo. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:11

Dit weekend op de manege waar ik lid ben club animo van de lrv. 'k Deed daar normaal bijna elk jaar mee. Maar met hoe die ringen er daar uit zien, blijf ik er niet binnen met Luxor. :') En springparcours is hij er nog niet klaar voor.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:30

Wij komen inderdaad met 2 paarden er komt nog een kennis mee die de b of l gaat rijden. Mss kunnen we op zondag de cross dan al gaan verkennen en het terrein.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:35

Hanne_SP schreef:
Dit weekend op de manege waar ik lid ben club animo van de lrv. 'k Deed daar normaal bijna elk jaar mee. Maar met hoe die ringen er daar uit zien, blijf ik er niet binnen met Luxor. :') En springparcours is hij er nog niet klaar voor.

Dat springparcours moet je je ook niet blind op staren! Je wilt niet weten hoe ik met Iskander de eerste keer heb gesprongen, die bleef totaal nog niet in galop ofzo. De knopjes zaten er nog niet allemaal volledig op, maar al doende leren ze.

Inmiddels kent hij zijne stiel al goed, dit weekend vloog hij super enthousiast het parcours door (inclusief de eerste keer een bidet gesprongen op wedstrijd <3 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:37

Zwijg me over springen. Mij hadden ze gezegd dat aspiranten gelijk stond aan 70. Zag deze week de affiche van onze wedstrijd, staat er "aspiranten 80". F*ck... Gisteren in de stress naar lesgeefster "aaaaah dat staat 80 dat lukt ons nooit".
Lesgeefster: "je hebt vorige week meermaals foutloos 80 parcours gesprongen in de les..."
... oooooooh... Echt weer een typisch blond kip-zonder-kop moment. Hier voor het eerst een triple bar gesprongen gisteren.

Ik heb ooit geweten hoe je een uerty terug naar azerty omzet maar kan het niet vinden. Er is zo ook een manier om je scherm te draaien met je pijltjestoetsen, maar die ontsnapt me ook even. Altijd lachen als grapje onder collega's geweest op mijn vorige job.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:40

Even spammen:

Afbeelding

Aspiranten staat heel makkelijk gebouwd hoor! Is ideaal voor onervaren ruiters/paarden
Laatst bijgewerkt door florence123 op 25-04-17 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:41

Die met de schimmel ziet er wel mooi uit qua techniek! Verder beetje klein om goed te zien :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:42

Varekaj schreef:
Die met de schimmel ziet er wel mooi uit qua techniek! Verder beetje klein om goed te zien :)

Dat ben ik met Iskander :+ foto in het groot is besteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:44

Ik kan niet uiteen houden wie Iskander is en wie Ferro haha. Nu wel nu ik ze op foto heb gezien. lampje had wat tijd nodig om te gaan branden zeg maar. Dacht wel dat Iskander nog meer grijs was, of is dat gewoon door de foto dat dat nu minder opvalt?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:50

Varekaj schreef:
Ik kan niet uiteen houden wie Iskander is en wie Ferro haha. Nu wel nu ik ze op foto heb gezien. lampje had wat tijd nodig om te gaan branden zeg maar. Dacht wel dat Iskander nog meer grijs was, of is dat gewoon door de foto dat dat nu minder opvalt?

Iskander was inderdaad een pak donkerder maar hij wordt helaas al wit. Veel mensen geloven niet dat hij nog maar 4 is, omdat hij al vrij fors gebouwd is en al bijna wit. Ochja, een mooie witte is ook mooi (alleen veel wassen en poetsen)

Ferro is de grote donkerbruine waarmee ik cross, en Colorado is de fijne donkerbruine waarmee ik jumping en dressuur rijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:01

Hij is inderdaad al redelijk compleet gebouwd voor zijn leeftijd. Schimmels hoeven niet noodzakelijk meer poetswerk te zijn, maar het is effectief niet praktisch als je er eentje hebt die het zalig vindt om in zijn eigen mest te gaan liggen of rollen. Daar blijf ik (gelukkig) van gespaard.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:58

Das zeker waar Florence, maar Luxor heeft bvb nog nooit een oxer gesprongen. :D Dus nog wat lessen. :P En ook wat plankjes enzo oefenen bij mijn springlesgever, hij overdrijft daar nu nog echt veel te veel op. Want als er nu een dubbel tussen staat in parcours met 1e met plankjes, dan loopt het garantie niet goed af. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 17:47

Icaro springt een oxer op zich best vlot, een rechte is meestal ook geen probleem. Een dubbel met eerst een rechte en dan oxer gaat ook prima. Een dubbel met eerst een oxer en dan een rechte, da's drama...
Dan komt hij heel twijfelend voor de oxer, gaat er niet ideaal overheen en moet dan krabbelen voor de 2e en njah, dan springt meneer ernaast.

Op enkele hindernissen kan hij zich nog "redden" als het niet ideaal uitkomt maar bij de dubbel steekt het toch nauw. Ik verschoot er dan weer van dat de triple bar wel goed ging, had me aan een hele brede sprong verwacht. Uiteindelijk is dat qua vooraanzicht bij het aanrijden precies een gewone rechte met 3 baren.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 18:39

Het is natuurlijk wel door kilometers te doen dat ze het leren.
Ik hebben ondervonden bij mijn merrie, die overigens een erge twijfelaar is, dat wanneer ze elke week op springlessen of op parcours ging ze eigenlijk het best van al sprong zonder super veel te twijfelen.

Net 30 cm haar gedoneerd voor think pink *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:49

Dat is hier ook hoor. Ik snap intussen al niet meer waarom ik paar weken terug nog 7 kleuren scheet bij het idee alleen al aan 70cm bijvoorbeeld. Routine doet veel en hij doet super zijn best. Ik krijg hem juist maar lastig gecorrigeerd als hij op een dubbel ernaast wil. Scheef naar de sprong willen lopen kan ik goed krijgen. Ik heb het echter altijd vlaggen als hij afzet en dan ineens ipv rechtdoor zich ernaast gooit. Die duwt de rechterschouder compleet naar buiten en plooit zich dan voor/over de staander met zijn nek terwijl hij afzet. Het enige wat ik op dat moment kan doen is maken dat ik erop blijf én zorgen dat we niet vol in de staanders landen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-17 22:59

Ik zag je foto op Facebook!! Leuk! Ik heb ook al haar gedondeerd!

Knappe foto van de schimmel! Zeker het uitvergroten waard!!

Je kan met balken om de hindernis hem meer insluiten zodat hem richting de 2de gaat vd dubbel, maar vooral veel oefenen. Km maken.

Ik had ook springles, tging super goed, we beginnen terug goed vertrouwen te krijgen, denk zelfs beter dan de vorig jaar waren. Nu nog zo op wedstrijd en ik kan de hoogte terug opbouwen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:24

Ik heb dat precies een jaar geleden ook gedaan! Mijn haar was wel stuk korter erna, het kon maar net in een staartje,was tof effe een schok :D. Het is mooi, staat je die froefroe! Je haar was echt heel lang :oo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:26

30cm! Wow!
Mijn haar groeit niet genoeg daarvoor, zo ergens halfweg rug/BH-bandje stopt het en begint het te splitsen. En ik gok dat ze ook niet veel kunnen met een dunne droge bos stro vol statische elektriciteit. Vind het wel prachtig dat je dat gedaan hebt :D

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:39

Varekaj schreef:
30cm! Wow!
Mijn haar groeit niet genoeg daarvoor, zo ergens halfweg rug/BH-bandje stopt het en begint het te splitsen. En ik gok dat ze ook niet veel kunnen met een dunne droge bos stro vol statische elektriciteit. Vind het wel prachtig dat je dat gedaan hebt :D

Haha volledig idem hier :+

Mijn moeder is nu met Ferro naar de kliniek, kan me geen bal concentreren op het werk. :(

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:47

Florence kan het geloven! Zou mij ook niet kunnen concentreren! Naar welke kliniek ga je?
Je foto van Iskander is wel héél mooi!!!

Mijn haar stopt ook met groeien thv bh bandje... Maar wel knap voor diegenen die kunnen/willen doneren!

Seg Varekaj, zondag 7 mei zou ik met Nyona eens op terrein van V.incent in T.ielt willen gaan trainen met Nyona, dus ook heel basic, wat simpele sprongen en vooral water. Als je zin hebt om mee te doen met de jouwe? Of anderen die willen meerijden? Altijd leuker en veiliger met iemand samen.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:17

ik herinner het me nog van jullie daaph en pp. het was inderdaad een stuk korter nog van jou eh PP . Ik wou wel dat het nog in een staart kon :) ik had mss wel nog meer kunnen geven maar 30 cm zal ook al niet mis zijn denk ik. Ik heb veel haar en dik haar en het groeit ook super snel. Vorig jaar ook 20 cm afgeknipt en nu was het weeral zo lang. dus nu een beetje meer. ben er wel blij mee.

hopelijk niet te erg met ferro :( begrijp het volkomen dat je je niet kan concentreren.

wij gaan binnekort naar theuisie ( of hoe je het ook schrijft :p ) gaan oefenen.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:14

Slecht nieuws |(
Er zit een scheur in de diepe buigpees, 2 maanden rust en dan op controle. Ik hoop dat ik binnen 2 maand terug kan beginnen stappen op het harde samen met aquatraining.

Zal al blij mogen zijn als ik in augustus terug deftig zal beginnen opbouwen denk ik.

Echt ik had het moeten weten he, ik heb 5 crossen niet kunnen rijden door voorvallen. Mijn moeder zei nog 'het is precies of je mag niet meer crossen'. En dan toch 1 cross gereden en het is prijs.

Nee, voor mij geen crossen meer. Hoe graag ik het ook doe, het houdt zoveel risico in voor paard en ruiter. Het is voor mij nu de 2de blessure die veroorzaakt wordt door de cross ;(

Had zo uitgekeken naar een mooi zomerseizoen, Ferro sprong de laatste maanden zeer goed en constant op wedstrijd, we hadden onze punten voor M dressuur en M springen maar nu zal het niets worden.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 12:28

Ohhhhhh veel sterkte :-(

Kweet jammer genoeg hoe je je voelt :-(