[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:17

Rijden gaat enkel voor Als het een lrv-wedstrijd is. Voor het jureren is het nu de 2e keer dat ik de vraag krijg. 1e keer heb ik afgeketst, ik moest idd zelf rijden die dag en dat was praktisch gezien onhaalbaar. Nu sta ik voorlopig voor de 14e maar ik weet pas de 11e of dat effectief doorgaat. We hebben redelijk veel data in mei en juni. We hebben best een grote club maar heel veel jongeren. Denk dat de examens er voor iets tussen gaan zitten, normaal is juryleden vinden geen probleem.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 21:37

Varekaj, ik denk dat jij het zelf wel oké vindt om "zoveel" dingen te doen voor je club, nee?
Allé uit uw berichten lijkt het niet alsof je het teveel of zo vindt, dus ja, als je zelf dat graag doet, waarom niet hé :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 21:58

Das waar, als je dat zelf geen probleem vindt.

Ik hoorde trouwens voor nationaal vd lrv volgende week, dat de jury een hindernis met een gat echt had afkeurd ivm veelste gevaarlijk. En blijkbaar willen die wat de cross dat niet veranderen.. de coach voor het EK vd lrv had zelfs gezegd, als daar ene in beland, kan die zijn EK vergeten...

Snap niet dat die mensen dan dat niet willen aanpassen. Vraag me zelf af, waarom bestaat er dan een jury.... als je toch niet moet aanpassen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:16

Het lijkt misschien veel maar dat is het niet :)
Vorig jaar: schrijver provinciaal west-vlaanderen, 1 dag fotograaf en 1 dag hindernisrechter eventing Gavere, 3 dagen eetfestijn en 2 dagen ivm tweedehandsbeurs. 1x gevraagd als schrijver en afgeketst. Die vraag was gesteld, ging me op de hoogte houden. Niks gehoord, na 2 maand ineens de avond voordien om 21u30 "morgen om dat uur op die plek". Amehoela, toch maar niet...

Dit jaar: 3 dagen eetfestijn, 2 dagen tussenwedstrijd + tweedehandsbeurs in mei (valt op dezelfde data) en dan 14/5 voorlopig.
Heb al 1x jureren afgewezen ivm zelf rijden en klusjesdag had ik verjaardag van oma.

Onze club moet in mei en juni voor elke wedstrijd (3x/maand) 1 à 2 juryleden afvaardigen + op 2 juli. 1 van onze mensen die tot het hoogste niveau mag jureren valt al uit, die is 2x hoofdjury op diezelfde wedstrijden. We hebben redelijk wat mensen die kunnen en mogen jureren maar ik begrijp wel dat die niet elke week gaan opdraven.

De wedstrijd waar ik in maart mee naartoe ben gegaan als schrijver was een oefenwedstrijd VLP, maar het jurylid is LRV Z-jury én VLP-jury t.e.m niveau 2. Het is deze persoon die me dus bij onze commandant heeft aangekaart als zijnde capabel en vandaar dat ik nu dus mee in de "poele" voor kandidaat-juryleden zit.

De cursus jureren vind ik wel leuk om te doen, maar dat is vooral omdat ik er zelf ook voordeel bij heb.

Wow Daaphh, groot gelijk. Het belangrijkste is en blijft toch dat het veilig is voor iedereen. Ik ga er van uit dat een jury een hindernis niet zomaar gaat afkeuren en zeker niet als veel te gevaarlijk. Als je dat als organisator niet wil aanpassen, waar ben je dan mee bezig?

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 22:29

Waaw, ik vind dat je wel veel doet voor je club! Ofwel was ik gewoon een slecht lrv lid :')
Ik ging samen met dirk 1x jureren, hij jury ik schrijver. 1 dag opruimen en 1x pastadag. Thats iT Hahaha.

Ja ben benieuwd naar volgende week en om die hindernis te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:22

Normaal gezien hebben we een vaste groep die vooral gaat jureren, maar die zien we dan niet op de klusjesdag bijvoorbeeld en andersom. Het is nu ineens alles pal achter elkaar, denk dat daar het probleem vooral zit + communicantjes + de examenperiode. Er zijn een aantal leden die onze eigen wedstrijd in mei niet eens komen meedoen omdat ze dan net in de blokperiode zitten. Na 2 juli moeten wij geen juryleden meer afvaardigen, alleen nog 1 op het provinciaal tornooi in west-vlaanderen in september geloof ik.

Vergeleken met andere clubs in de regio moeten we hier juist vrij weinig doen. Als ik dan hoor van eetfestijn(en), koeken- of taartenverkoop, cava-verkoop rond nieuwjaar, meermaals verplicht jureren (cursus of niet), betalen voor de lessen,... dan ben ik er echt nog relatief goedkoop en makkelijk vanaf hoor :))

Ik wil die hindernis nu ook wel zien eigenlijk. Wij hebben van onze club 3 ruiters die nationaal eventing mogen starten komend weekend *\o/*

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 23:26

Ik zeg vooral lang leve vlp.

Maar terug over nationaal, ik vraag me dan af, stel er gebeurt iets, wie is dan verantwoordelijk.. ik begrijp niet dat de bouwers dat zomaar mogen zeggen, nee wij doen dat niet, het blijft zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:32

Je zou er toch van uit mogen gaan dat de bouwers weten wat kan en wat niet? Als je het nationaal mag bouwen ga je waarschijnlijk geen amateur zijn die voor't eerst om het hoekje komt piepen qua hindernissen en technische zaken.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:00

De dressuurproeven voor eventing in nederland, zijn dat dezelfde proeven als de dressuur? Ik was op zoek naar de proef voor de M, maar vindt enkel die van de dressuur terug.
Zijn er nog dingen anders in nederland dan in belgie? kwestie van een beetje voorbereid te zijn :)

ivm met G*avere, ze zijn daar nogal eigenwijs vind ik. Wij hadden toen furrie nog jonger was gevraagd of we het water eens konden gaan oefenen om ze enkele andere terreinen te laten zien. Maar het antwoord was resoluut nee, enkel voor hun eigen volk. Terwijl we dan van anderen gehoord hadden dat die daar wel konden gaan oefenen. ieder jaar ook zelfde miserie daar om te parkeren. ze zetten altijd op dat er voldoende parking is en dan op het laatste als je dan al ingeschreven bent hebben ze plots geen terrein om te parkeren. moet je 20-30 min wandelen tot je op het terrein bent.
Heb echt zo een paar opmerkingen daar. Sommige medewerkers zijn ook totaal niet vriendelijk en nogal uit de hoogte.
Het parcours op zich vond ik meestal wel oke. Maar ik ben ondertussen wel al enkele jaren niet meer geweest om bepaalde redenen.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:45

Daaphh schreef:
Ik zeg vooral lang leve vlp.

Maar terug over nationaal, ik vraag me dan af, stel er gebeurt iets, wie is dan verantwoordelijk.. ik begrijp niet dat de bouwers dat zomaar mogen zeggen, nee wij doen dat niet, het blijft zo.

Dat komt toch niet vaak voor dat ze toch hun goesting willen doen. Een goede vriend van mij keurt de crossen (in Oost-Vlaanderen) en normaal luistert de organisatie altijd goed naar de opmerkingen. Snap ook niet dat ze hun goesting willen doen, de laatste tijd zijn er al genoeg accidenten voorgevallen.

Pfff Ferro heeft een week pijnstillers/ontstekingsremmers gekregen. Zondag gestopt en gisteren echt terug goed mank (het is nu wel een kleinzerige). In zijn koot is er een zachte verdikking te voelen, met duidelijk wat vocht in. Donderdag toch een echo laten nemen. |( Hopen jullie mee dat het gewoon een hematoom ofzo is en geen peesblessure? Ik wil echt niet weer door die hel gaan van een peesblessure. Wat was ons cross seizoen een flop seg! 2 crossen niet kunnen rijden ivm keelontsteking, 2 crossen afgelast door dat meisje dat overleden was, 1 cross gereden en mank uit de cross gekomen. ;( ongeluk, laat me aub met rust nu!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:48

Ik duim Florence!!! Bij wie ga je langs?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 09:54

ik duim ook !!! weet er jammer genoeg ook alles van :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:54

Ai nee Florence :(:) wanneer Komt de DA? Ik duim heel hard mee dat het niks is.

Ik hoop dat de smid morgen komt. Icaro heeft linksachter de hoef die stukje naast het ijzer komt. Weet direct waarom hij dus niet top loopt, hij staat scheef naar buiten.
Hij was gisteren zo krom als een banaan naar links, logisch ook omdat hij dan de voet verder onder zich kan zetten.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:10

Oh nee, da's echt een k*tseizoen geweest Florence! Ik duim dat het niets is!
Succes!

Hopelijk morgen de smid er, Varekaj, vervelend zo vaak problemen met de voeten.
Sinds wij blootvoets zijn, geen problemen meer gehad, maar ja, ook niet ideaal voor wedstrijdpaarden natuurlijk.

Benieuwd of Evita vandaag naar huis mag!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:20

Hier een filmpje van mijn dochtertje, ze is echt schattig met haar pony (voor 5 minuten) :')

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:38

@mila_furrie: zijn inderdaad dezelfde dressuurproeven als de gewone dressuur!

Verder is alles redelijk hetzelfde. Enkel de keuring die voor en na de cross gebeurt mag je ook niet vergeten!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:40

bedankt winnie :) ga jij ook naar hulsberg?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:17

Nee ik zit dan al in de examens :(

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:44

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:46

Is toch te zot voor woorden dat als een jury zegt dat de hindernis veranderd moet worden dat er geen gehoor aan wordt gegeven.
In Nederland is er een TA aanwezig die naar mijn weten ook de cross keurt in de dagen ervoor en afkeurt indien nodig, en dan wordt alles stil gelegd...of aangepast.

bedoelde het ook niet verkeerd hoor varekaj :D ook hier weer anders als in nederland, je staat op een jurylijst nadat je de cursus hebt gehad, en daar kun je als vereniging uit kiezen.
Natuurlijk vragen ze de mensen uit de buurt, maar altijd die een examen gehad hebben.
maar ik heb ook ooit een keer een cursus gedaan, je wordt er nooit dommer van! :j

MF...te gek dat je mee kunt doen!! de proef die je moet hebben voor de M is deze
https://www.knhs.nl/media/8908/proef-12-l2-dressuur.pdf

dingen waar je aan moet denken, neem je rugnummerhouder voor de dressuur ook mee, soms vinden ze het goed met een hoofdstelnummer, maar de laatste tijd worden ze daar steeds minder makkelijk in, en moet je ook de dressuur met je rugnummer rijden >;)
en inderdaad, normaal gesproken na het springen en voor je cross moet je langs de veterinair controle...al willen ze soms ook wel toestaan dat je voor je springen al mag aanbieden...
per jaar en-of wedstrijd anders.
en binnen 10 minuten weer aanbieden. dan pas ben je helemaal klaar.

florence...ik ga heel hard duimen :(:)

sofie, schattig!!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:47

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:50

:D

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:11

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:13

oke bedankt madelene :) ik zal het proberen te onthouden voor de borstnummer :)

ik zal je ook nog een pb sturen om dan af te spreken :D
ik vind het best spannend :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:27

super, dan zie ik je daar!!!!
vergeet zeker ook papieren van je paard niet, moet je afgeven aan dierenarts om entingen en chip te controleren