Ook goedemorgen, Ik heb een vraag, volgens mij zijn vele van jullie ervaren crossrijders, dat ben ik echt niet. Ik wil graag volgend jaar echt beginnen met het rijden van sgw. Wat voor basisoefeningen kan ik nu al meenemen in bijv. mijn buitenritten?
plassen rijden veilige omgevallen bomen springen (picknick bankje durf ik nog niet goed ) verder veel galoptraining en daarin veel schakelen. en draf om aan de conditie te werken
nathalie: gewoon lekker veel draven en stukken galopperen veel schakelen in tempo, voor controle enz. geen plassen ontwijken zelfde eigenlijk wat ze hier allemaal zeggen
Eigenlijk zou je gewoon ook eens op verschillende oefen terreinen moeten gaan trainen. Op die manier went je paard ook aan afwisselende omstandigheden. Maar ja, dat vereist wel wat reistijd.
Wij komen alleen nooit greppels tegen, of er moet prikkeldraad achter zitten van land. Da's wel jammer.
in de vlietlanden heb je een dijkje. Vanaf de parkeerplaats kan je over een greppeltje het dijkje op springen! Maar dat stelt niet heel veel voor maar toch een mooie oefening!
ja ik kom wel eens een slootje tegen, maar dan moet ik in een boer zijn land springen, soms doe ik het maar meestal heeft die als ik begin met trainen de boel omgeploegd en denk niet dat die dan blij is maar gelukkig hebben wij een terrein met een trackener en we gaan een coffin maken, dus bang voor gaten is die straks helemaal niet meer ( is die eigenlijk al niet zo)
PB: ik ziit niet bij jong KWPN nee... Ik heb er wel eens over nagedacht en het lijkt me ook onwijs gaaf. Alwin heeft me er ook wel eens wat over verteld. Maar wat houdt het precies in? Wat doe je/ hoe vaak/ wanneer en vooral: quanta costa ?
Ik probeer als ik buitenrij zoveel mogelijk aan controle te werken en een vlotte reactie zowel vooruit als terug (bij Hercules werkt vooral die eerste, die laatste wat minder ). Boomstammen die over het pad liggen spring ik meestal, afhankelijk van met welk paard ik ben en of ik alleen ben.. Verder gallopeer ik ook door plassen, greppels zijn hier niet te vinden helaas..