[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WiPaLa

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 21:13

Ja idd, ik heb dat ook gezien dat paard dat vastzat. Het was aan de boom voor in het water te springen, hij zat vast tussen de grondbalk en de boom zelf. Daar was blijkbaar ruimte tussen, beestje zat echt serieus vast maar gelukkig bleef hij kalm. Ik heb niet kunnen zien hoe ze hem uiteindelijk hebben losgekregen..
(ik kom hier even binnenvallen, lees al een tijdje mee maar ik reageer nooit :p)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 23:00

Ik heb ook geen idee..

Super jammer voor haar, ze stond eerste na dressuur met 34strafp.
Mja belangrijkste is dat beide niets hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 23:06

Poeh dan gaat uw tikker ook tegen 200 per uur als je zoiets voorhebt.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:33

Was het Sara haar paard? Amaaie dat is schrikken idd!

Hopelijk komt je veulentje snel nu MF, zo kan het mss toch en beetje de pijn verzachten! Het is heel jammer dat hij zo is moeten heen gaan :( Maar hij heeft vast nog vele mooie jaren gehad bij jullie!

Phoe en waarom beet die hond? Raar wel want er komt daar zoveel volk bij VM! Die zou volk op het erf gewoon moeten zijn?

Ondertussen nog steeds aan de wandel met Canch. Dit weekend controle gehad bij de veearts and hij was tevreden met de evolutie :D, ik ook, maar we zijn er nog niet helemaal.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:02

Brr dat is ook even schrikken als je paard vast blijft hangen! Gelukkig bleef hij inderdaad kalm!

Geen idee waarom die hond plots beet! Ik liep gewoon alleen op het erf om iemand te zoeken om te betalen, Vincent zelf was niet thuis. Misschien vond die hond mij verdacht omdat ik daar zo rond dwaalde... ik zei nochtans lieve dingen tegen hem om hem gerust te stellen!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:39

Oei Winnie schrikken!!! Ben er 2 weken voor waregem ook geweest, toen was de hond aan het blaffen maar deed niets verkeerd. Mijn dochter heeft hem zelfs gestreeld, volgende keer niet meer doen dus :oo

Daaphh: zo vreemd van Sara haar paard, ben dit jaar niet in gavere geweest maar anders is dat daar toch in orde qua sprongen? Heeft hij er vandaag last van? Toch fout van TD dan om dit goed te keuren?

PP: weet je al wanneer je terug zou kunnen rijden?

Mila: nog geen fluffie??

Ik ben blij, ik heb een plekje in hulsberg om te crossen 5 juni *\%/*
Heb er al zin in!!
Madelene: wij moeten nog afspreken voor logement hé! Ik stuur je deze week nog pb'tje!
Mijn 2 paarden worden vandaag door de tandarts behandeld, bij Fi altijd grote oplapwerken, voor Ny hopelijk gewoon controle en beetje vijlen. Ben benieuwd. Ik werk op 1 km van de veeartsenijschool, dus heb ze hier deze ochtend afgezet, zit nu op het werk en tegen 16u ga ik ze terug ophalen.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:50

Over drie weken opnieuw controle! Eventueel dan nog keer behandelen links maar ik hoop toch binnen een maandje mss weer te kunnen starten met rijden!

Haha handig zo :D!

Ik moet vanavond ook in merelbeke zijn voor soort van lezing (battle dressuurjury/trainers).

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:53

nog geen fluffie :) ze heeft een tijdje op 1 tepel erg veel gele hars gehad. gisteren zag ik dat de 2 nu ook erg bezig is. uit die eerst komt nu wel al doorzichtig tot witte vloeistof. de melk is dus onderweg :)

handig zo dicht, maar ik kom er toch liever niet :(

moet je nu al inschrijven voor hulsberg?

hopelijk slaat de behandeling goed aan voor canch :) wachten duurt lang he. Maar jij kan nog rijden waarschijnlijk?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:00

Nee voor de moment rij ik niet. Tot nu toe lukt het wel nog, zo zonder rijden, ik ga drie keer in de week gaan stappen. Maar als ik hierna nog langer zou moeten stappen ga ik toch eens zien of ik geen ander paard op stal kan inschakelen :P

Heb jij paard dat je kan rijden voorlopig, of afentoe eens met de vos?

Was ze vandaag niet uitgerekend ook?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:03

ze was 20/4 uitgerekend :)

nee ik rij niet. Met vos rij ik ook niet omdat stijn vindt dat als ik er paar keer mee rijd het paard anders loopt en hij er niet meer kan mee rijden :s dus behoud ik het op lopen :)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:16

Ah ja, Mila, die beesten leggen écht nooit op tijd zo'n veulen af :P frustrerend! Vorig jaar met Evita 17 dagen moeten wachten :P Volgend jaar zal ik (hopelijk) mij gewoon baseren op de tekenen en sowieso al uitgaan van 355 a 360 dagen ;)

Schrikken van dat paard dat vast zat, 't is den laatste tijd weel in orde op eventing. Hopelijk nu geen "voorvalletjes" meer!

Oh tof Antonius! Wijs dat je ook terecht kan bij Madelene!

Hier is Evita nog bij de hengstenhouder :) Eitjes zaten er gisteren nog allebei dus nog eens geïnsemineerd.
Morgen wordt ze opnieuw gescand en hopelijk is ze dan af en kan ik haar ophalen!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:28

ik had er ook rekening mee gehouden :) iedereen begint een beetje ongeduldig te worden behalve furrie zelf :p haha die blijft op haar gemak haar grasjes en zo eten :)

spannend hopelijk is vol :D

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:52

Mila, had je al meer dan 340 dagen geteld voor de uitgerekende datum te berekenen?
Dan zou ik nu echt al in't stadium zijn dat'k het veulen er zelf zou uithalen :')
Nee, ma bon, 't is ook gewoon koud hé, echt vervelend weer, hopelijk snel wat beter weer :)

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:55

op 20 april zat ze op 335 dagen. IK had gewoon 11 maand gerekend :) laatst geinsimineerd op 20 mei dus rond 20 april veulen :) Al heb ik zelf gewed op 30 april :) 10 dagen na de 11 maand.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:04

MF...jaaaaaa...je had al moeten inschrijven, wedstrijd zit echt vol.
In het B en de L hoef je al niet meer te proberen.

oh jee daaph, dat is schrikken geweest...zeker met wat er nu allemaal gebeurd is de afgelopen weken :n gelukkig goed afgelopen.

Antonius, dat is ook handig op die manier de tandjes doen...ff parkeren en dan weer ophalen.
Komt goed over logement.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:19

Maar die wedstrijd is toch pas begin juni?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:34

madelene: hoe staat de M daar? zou van Vos pas zijn 2de cross zijn dit seizoen. Is het nog zo dat M in nederland gelijk is aan L in belgie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:47

5 juni ben ik op verlof, ga 2 weken naar Frankrijk :) Dan mis ik 2 tussenwedstrijden dressuur maar foert. Qualitytime met de vent gaat even voor. En de kans op zonnig warm zomerweer ook 8-)

Wel makkelijk zo Antonius, soort van hop on-hop off systeem voor de tandjes :D

Ik duim voor de drachtige dames! Zowel die dat het nog moeten worden als die wat bijna pakketje mag afleveren :D

Heb me via de club ingeschreven voor de jurycurus t.e.m L2, dus de maand mei is alweer goed voorzien van bezigheid. Op zich omdat ik het zelf heel interessant vind om te doen, en tegelijk ook omdat ik het gevoel heb dat ik nog vaker opgeroepen ga worden om te gaan jureren. Dan liever met wat goede achtergrondinfo dan zomaar iets uit mijn botten slaan.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:09

mila_furrie schreef:
madelene: hoe staat de M daar? zou van Vos pas zijn 2de cross zijn dit seizoen. Is het nog zo dat M in nederland gelijk is aan L in belgie?

ja het M staat gelijk aan de L in België, maar in Nederland is het helaas zo dat de wedstrijden die populair zijn binnen 1 dag vol zitten, sommige zelfs binnen 15 minuten. -O-
En dit is zo´n wedstrijd, mooie omgeving, top georganiseerd, en je kunt de gehele cross volgen voor de aanmoedigers-grooms etcetc

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:11

Varekaj schreef:
5 juni ben ik op verlof, ga 2 weken naar Frankrijk :) Dan mis ik 2 tussenwedstrijden dressuur maar foert. Qualitytime met de vent gaat even voor. En de kans op zonnig warm zomerweer ook 8-)

Wel makkelijk zo Antonius, soort van hop on-hop off systeem voor de tandjes :D

Ik duim voor de drachtige dames! Zowel die dat het nog moeten worden als die wat bijna pakketje mag afleveren :D

Heb me via de club ingeschreven voor de jurycurus t.e.m L2, dus de maand mei is alweer goed voorzien van bezigheid. Op zich omdat ik het zelf heel interessant vind om te doen, en tegelijk ook omdat ik het gevoel heb dat ik nog vaker opgeroepen ga worden om te gaan jureren. Dan liever met wat goede achtergrondinfo dan zomaar iets uit mijn botten slaan.

maar is het niet zo dat je verplicht een cursus gedaan moet hebben met examen voordat je gaat jureren= lijkt mij toch niet meer dan normaal... >;)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:24

Bij de LRV is dat niet nodig om te gaan jureren :P.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:28

Ik heb gemaild voor de M we zien wel ik had er geen idee van dat het snel moest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:09

Normaal stuurt onze club alleen mensen uit om te jureren die ook effectief een cursus hebben gevolgd. Ik ben in maart eens meegeweest om een onderlinge VLP-wedstrijd t.e.m niveau 2 te schrijven. Blijkbaar is dat die jury zo goed bevallen dat via haar is doorgegeven aan onze verantwoordelijke dat ik zeker capabel ben om tot L te jureren binnen de LRV, ook al rij ik dat niveau zelf (nog) niet. Persoonlijk denk ik daar heel anders over. Bon, merci voor het compliment dacht ik, maar mede daarom krijg ik nu dus ook die oproep voor 14/5... En paar weken terug hadden ze me ook al opgeroepen voor iets soortgelijks, maar ik moest zelf rijden en dat was niet haalbaar.
Ik ga er van uit dat het niet bij deze 2 oproepjes zal blijven in de toekomst. Ik vind niet dat ik zonder goede achtergrond aan zo'n tafeltje moet gaan zitten, dus ben gaan spitten naar een cursus. In mei start er eentje t.e.m L2, welke ik dus ook effectief ga volgen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 15:41

Ik denk dat ze in uw club een beetje van u profiteren hoor... 1, zelf rijden zat sowieso voor. 2 jureren moet echt niet zo vaak en een beurtrol in uw club. Of ge hebt een mega kleine club, maar die moeten niet zoveel gaan of gij moet gewoon steeds gaan..

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:21

Daarnet antwoord gekregen voor hulsberg. Het is oké hij mag starten. Ook in de B mag er nog iemand starten die ook mee komt. *\%/* *\%/*