[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:07

Toch nog 1 foto van de Vlietlanden, met dank aan Nielsie
Dit was hindernis 1 in de BB. In de bocht naar de volgende stopte ze ermee.
Afbeelding

@ Sim, suf is dat he? Ik heb me ook echt voorgenomen de volgende keer niet zo debiel te doen!

WolinLotte

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:09

Haha jij dacht; misschien kan ik nog een telefoontje plegen onderweg, dus stop m'n mobiel maar in m'n broekzak :)) ....

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:09

Snoek, Als je die foto zo ziet, zou je echt geen staakgedrag of blessure verwachten bij dit paard!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:13

Mootje: Dan heb je denk ik een paard wat iets beter op zichzelf past dan mijn exemplaar :+
Sim: Mooie foto's zeg :)
Shanouk: Vervelend dat het wat tegenviel :(:) Woll haar staart is grijs/bruin en wit, maar helaas ook best wel geel. Ze plast er altijd door en het is met geen mogelijk wit te krijgen. Stukje hoger is hij wel mooi wit te krijgen, 't is echt puur dat ie elke keer in haar plas hangt...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:13

WolinLotte schreef:
Haha jij dacht; misschien kan ik nog een telefoontje plegen onderweg, dus stop m'n mobiel maar in m'n broekzak :)) ....

Ik was helemaal alleen, zonder helpers, dus ik had mijn telefoon bij me voor geval van nood. Normaal haal ik hem er voor het springen wel uit, stel dat je in de cross net in de waterbak valt. Ook zo lu.llig. Maar dat het je opvalt :P

@ Mootje, raar he? Misschien 4 meter na de foto stopte ze ermee!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:16

Haha jah, kweet ook niet waarom.. :P .. Begrijpelijk dat je 'm bij je hebt.. ik heb zo'n Golla telefoonhoesje, met zo'n haakje eraan die ik aan me broek hang, erg handig, zit nooit in de weg :) ..

Je zou inderdaad niet verwachten na zo'n foto dat ze in de stop gaat... het is geen ongelukkige foto :n .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:19

Paardje vouwt mooi, gelijke voorbenen, oortjes erop, jij zit haar niet dwars. Nee, ik kan echt niet bedenken waarom ze is gaan staken! Ik heb ook 9 van de 10 keer mijn dure horloge en telefoon om met crossen. Ik vergeet het vaak om het af te doen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:26

Ik heb ook wat foto's van het staken gevonden. Dit was dus een seconde of 10 na de foto van sprong 1. Het lijkt wel een heel ander paard:

In de bocht, ik voel haar al terugkomen en ze wil over links weglopen:
Afbeelding

Vorstin vindt het niet leuk meer
Afbeelding

En dan krijg je dit
Afbeelding

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:35

hallo allemaal,

Ik heb een vraagje,

Wie weet ergens in de buurt van zwolle waar je met het paard het water in kan.?
ik wou voor maarsbergen nog even een keer natte voeten halen omdat ze nog wel eens stopt op het water. het liefste op een vreemd terrein.
Bussloo, alice in biddinghuizen, lunteren, renswoude, putten, ermelo kent ze al..
wie heeft nog een idee?

bedankt.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:42

Hey Mariëlle, tijd hier niet geweest ;) ...
Ik kom helemaal niet uit die buurt, dus zou je eigenlijk niet echt kunnen helpen := ..

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:52

ik weet al wat.. heb net gebeld.

ik ga morgen avond even naar lelystad daar ben ik nog nooit geweest.
op terrein bronsveld. kan ik mooi even spetteren ahaha ;)

alle maasbergen gangers alvast succes.! ;)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:56

jipje_niekje, jammer van je pechbalk, gefeliciteerd met je wp in de dressuur. En veel plezier in Ermelo!

Lotte, fijn dat Wol weer rad is :) en ook fijn dat je geen nachtdiensten meeer hebt!

PB & Simmie, leuke foto's!
_Noor, CoriienRN & Snoekiej, leuke foto!

Mootje, beterschap :(:)

Tientjeh, jammer van de balkjes.

TeeGee, gefeliciteerd met je 5e plek bij de vlietlanden en met je vriendin haar 1e prijs! gecondoleerd met je oma :(:)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 17:48

Damelza: Gefeliciteerd :D
Vief: Balen van Woll haar dikke knie
Simmie: Mooie foto's hoor! Vooral die eerste inderdaad
Snoek: Vervelend dat het rijden met aanhanger wat tegenviel. Maar misschien dat het de volgende keer al een stuk fijner gaat.

Ahh ik wordt gek van dit toetsenbord. Heel veel letters doen het niet dus ik moet constant alles verbeteren :(
Morgen heb ik mijn eerste tentamen, geen zin in.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:13

Hai,

Ik heb alleen de laatste 2 blz gelezen en foto's gezien. Zitten gave spring en crossfoto's bij. Zag helaas ook een foto van een dikke ha :( k
@ shanouk mijn merrie doet momenteel hetzelfde als die van jou. Die vasn mij is net bij fysio geweest en is in orde. Gisteren met training deed zij net zo. Uiteindelijk heel boos geworden en toen was het over.
@ Damelza gefeliciteerd!!

Mijn 1e 2 dagen zitten erop bij mijn nieuwe baan. erge leuke mensen en veel nieuwe indrukken opgedaan. Ondertussen al zo'n 50x mij voorgesteld terwijl ik maar 22 directe collega's heb. Hoorde dat ik met de andere nieuwe als enige 2 waren overgebleven van de 2 sollicitatiedagen die er waren dus ben best wel trots op mijzelf :o .
Gisteravond getraind in Neu versen. Sprongen waren erg leuk. Helaas was merrie enorm stakerig. Zij was helemaal opgefokt door de dazen, de schapen die er verweid werden en door de tractors en shovels die er rondreden. Er werd opgeruimd van een menwedstrijd afgelopen weekend en ik was alleen op het veld. Ik kwam in 1e instantie amper bij de hindernissen en water. Uiteindelijk erg boos geworden en toen werkte zij pas mee.. Paard droop van het zweet maar dat was puur van het geklier (en ik ook ondertussen)
Ik heb wel een persoonlijke uitnodiging van de organisatie binnen om volgend jaar mee te doen. Zij mogen 10 man uitnodigen op persoonlijke naam :D
Heb wel Maarsbergen afgemeld want het paard kan echt niet tegen de warmte. Daarnaast kreeg ik ook geen vrij maar kreeg van de organisatie te horen dat ik ook over kon naar de L. Vorig jaar had ik mijn paard op de kampioenschappen bevangen was van de warmte (40 gr koorts) dus ik heb afgemeld. Het is wel 150 km voor mij en een hele dag op de kar.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:46

Jammer dat je je hebt afgemeld. Wilde je het niet nog even afwachten? Geld ben je nu toch al kwijt en de laatste verwachting is juist dat het zaterdag gaat regenen.
Vandaag regende het ook ineend heel hard. Binnen een uur tijd kelderde de temperatuur van 25 naar 15 graden. Gelukkig had ik nog een jas in mijn auto liggen, ik had het zó koud in mijn hemdje!

Wat naar toch Snoekiej, van dat staken. Is dat nou alleen iets van het laatste jaar? Daarvoor ging het toch altijd goed?

Leuke springfoto's, Simmie!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:50

Volgens de weersvoorspellingen wordt het juist alleen maar warmer. Er staan er vast nog genoeg op de wachtlijst. Dan kan de volgende zich vast voorbereiden. Vindt het niet fijn als ik last minute afmeld terwijl er een wachtlijst is. Neem dan liever geen risico met mijn paard.. http://www.weeronline.nl/Europa/Nederla ... en/4058539

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:57

Hoi!
Heb nog niet bijgelezen, scrollde alleen langs een paar mooie foto's :D Cursus vandaag was leuk en geeft weer genoeg stof tot nadenken (en hervormingen op het werk ;)). Ga zo bij mijn neefje op bezoek en daarna Jer nog even rijden.
Bijlezen doe ik later weer ;), ben ondertussen ook op zoek naar een autoverzekering want kan vrijdag mijn nieuwe auto al halen!! :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:18

Goedenavond!
Ik heb Vorstin vandaag alleen even geslingerd en een stukje over het harde gelopen. Ik had verder nog nergens zin in. Morgen klim ik er maar weer op.

Vraagje: Geven jullie electroLyten bij? En alleen of wedstrijden of altijd? Vorstin zweet eigenlijk altijd met rijden behoorlijk, en nu het zo warm is, is ze na het rijden echt van neus tot staart nat. Ik zit erover te denken om electroLyten bij te geven, maar ik weet niet echt hoe en wat. Van welk merk hebben jullie het?

@ Marielle, succes met spetteren!
@ Heleen, ze heeft het de afgelopen 2 jaar soms gedaan. 1x in Princenhage 2 jaar geleden, vorig jaar in Etten-Leur, en soms een beetje tijdens trainingen of met starten tijdens de cross. Maar nu lijkt het einde echt niet te komen.

Nogmaals gefeliciteerd Damelza!
Succes vast met je tentamen Anthea!
Leuk dat je nieuwe baan leuk lijkt te zijn Caro! En vervelend weer van dat geklier gisteren
Veel plezier bij je neefje Noor! En gaaf van je nieuwe auto!
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 29-06-10 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:24

Electrolyten moet een paard toch leren drinken? Dat heb ik altijd gehoord. Ik zat daar ook al aan te denken maar ik heb zo'n kieskeurig paard. De merrie kijkt met dit weer zo apart uit haar ogen. Niet echt fris en vrolijk terwijl de ruin er geen problemen mee heeft..

Dat geklier was enorm irritant. Die van mij gaat daarbij ook nog met haar voorbenen stampen. Op zich ziet het er heel komisch uit maar als je erop zit kun je schoppen en de zweep eroverhalen maar dat helpt niks. Op een gegeven moment haar stilgezet. Zij mocht niet meer voor of achteruit van mij. Begon zij toch een party te stampen met voorbeen en ook nog om en om. links/rechts.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:34

Ik geef nooit electrolyten. Sim drinkt thuis gelukkig genoeg en heeft de hele dag door beschikking over water.
Voor aanstaand weekend geef ik Sim wel 2 dagen vantevoren electrolyten. Met die warmte wil ik iets extra's doen omdat Sim op wedstrijd niet goed drinkt. Hoewel ik denk/hoop dat dat zaterdag ne de wedstrijd wel het geval zal zijn.
Ik heb de electrolyte Gold (Canter Equipment), die kun je over het voer doen ipv door het water! Ideaal!
Laatst bijgewerkt door Sim op 29-06-10 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:34

Ik gooi ze ook wel over de brokken. En die eten ze gewoon op, vinden ze zelfs lekker. Of ik gooi een scheut in de drinkbak. Uiteindelijk krijgen ze vanzelf wel dorst en dan drinken ze. Ik hoef het ze niet te leren.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:40

Ik heb zo'n zeur die het dan weer niet eet :o . Die eet als ze op het land staat ook bijna geen krachtvoer. Erg lastig als je poeders moet geven, zelfs 1/4 muesli gaat er niet in. Poeders zijn het probleem niet, die krijgt ze al langer. Voer eet ze wel als het gras minder wordt en zolang dat niet het geval is, is het jammer voor mij. Dit heeft ze al zolang ik haar ken. Gras en wortels zijn de dingen waar je haar een plezier mee doet en beide zijn zo lastig mengen met poeders.

Vandaag is mijn merrie gescand op 8 weken (voor de zekerheid ivm voorgeschiedenis) en alles is goed. Heb stukjes voorbij zien komen, been/hoef, ribben en kloppend hartje. Hat was alleen te snel om in 1 keer in beeld te krijgen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:47

Mooi Roos!!
Elektrolyten geef ik alleen voor en na zware inspanning bij. Gewoon over het voer van PAVO. Teveel elektrolyten moet je mee op passen. Kan juist slecht zijn voor je paard.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:50

Vorstin is ook een ongelofelijke zeikert met eten. Momenteel eet ze haar brok voor de helft 's avonds en 's nachts op. Slobber zet ik als ik kom ook al klaar in een emmer. Dat eet ze gelukkig wel, en ook wel bijna helemaal op. Dus als ik iets moet mengen, kan ik dat het beste door de slobber doen. Een emmer water met elektrocyten lijkt me best lastig te geven. Dat laat ze volgens mij gerust staan.
Op wedstrijd drinkt ze wel als ze echt dorst heeft, maar dan raakt ze toch die zouten kwijt.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 19:52

Als een paard slecht drinkt op wedstrij moet je een emmer met appels geven. Zit veel vocht in en suikers. NIet doen een uur voor je moet crossen, anders kunnen ze nl een suikerdip krijgen. Maar bijv. na de cross.