[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:13

Volgend jaar strafpunten invoeren voor degenen die meer dan 20 seconden te vroeg binnen zijn Haha!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:14

hier een stukje van de website van jan v beek!

17 sept:PECH voor Jan! Vandaag is Jan in met S.H.I Latello hevig ten val gekomen!
Hij had voor dat hij met S.H.I Latello van start ging, al gereden met S.H.I Gidran Ima en
met S.H.I Sennah. Met deze paarden zette hij een super goede cross neer en Jan had dan ook een
zeer tevreden gevoel hierover. Toen hij met S.H.I Latello van start ging wilde ook hij met dit
paard een goed resultaat neerzetten. Helaas ging het mis op hindernis 21 de Tuininsprong.
Wat Jan zich er nog van herinnerd is dat hij een grote afstand had maar S.H.I Latello zou helemaal
niet zijn afgegaan. Jan kwam hierbij lelijk ten val. Later in het ziekenhuis werd geconstateerd dat hij
een lichte hersenschudding had, een gebroken bovenarm en een gebroken rib! Hij werd meteen aan
zijn bovenarm geopereerd en daar zijn nu enkele platen en schroeven ingezet! Hij moet zo en zo nog
1 nacht ter observatie blijven in het ziekenhuis te Doetichem.
S.H.I latello heeft tijdens deze val verder geen blessures opgelopen!
We hopen dat Jan niet al te veel pijn heeft en snel zal herstellen Beterschap!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:30

net ice laten draven op het harde maar hij is toch niet rad... dubbel pech dus!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 11:31

Vervelend Jiska Verdrietig

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:33

wat naar voor je jiska Ach gut

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:35

Had je al een TREC verslag geplaatst Lielle? Ik ben stiekem wel benieuwd!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 11:52

balen jiska!!!
er stond net iemand voor de deur, maar ik ben alleen thuis, dus dan strompel ik naar de schuifpui...maar ik bleef ergens achter hangen ofzo Bloos verloor min evenwicht en toen kwam ik met mijn volle gewicht op mijn voet Bloos! hoop niet dat dat kwaad kan Bloos gelukig deed het geen pijn.. Lachen
maja het was een schilder en die staat nu 3 meter verderop de schuifpui te schilderen...brrr krijg het koud Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 12:25

Alvast dan maar mijn TREC verslagje. Ik kopieer dit later naaar HAW, als ik de foto's heb.

Nadat ik donderdag op het laatste moment nog een extra deelnemer had geregeld op verzoek van BIT en Laquinta vrijdag keurig had ingevlochten konden we ons melden bij de BIT stand. Voorzien van een keurig BIT dekje en verder in beperkte crossuitrusting wat los gestapt over de renbaan met de beide andere deelnemers, en om 10 uur mochten we dan de hoofdring betreden. Vooraf even snel kennis gemaakt met Merens (Arjanne) die de clinic gaf, en daarna wat rindgestapt om de paarden aan de ring te laten wennen. Veel tribunes (wat minder mensen) en veel te zien, maar Laquinta was heel braaf.

Arjanne heeft een korte uitleg gegeven over wat TREC inhoudt, heel kort samengevat:
- orientatierit op basis van zelf ingetekende route, met verplichte snelheden per traject
- gangentest (zo snel mogelijk stappen, zo langzaam mogelijk galopperen)
- hindernisproef bestaande uit het type 'hindernis' dat je kunt tegenkomen tijdens een buitenrit. Dat zijn dus wat min crosshindernissen, maar ook bv trailonderdelen.

de clinic richtte zich vooral op de hindernisproef, waarin deze keer - helaas Knipoog - geen crosshindernissen waren opgenomen. We hebben aan het eind ook nog een stukje gangentest gedaan, gewoon in de ring.

De eerste hindernis bestond uit twee hindernisbalken op de grond, op zon 50 cm van elkaar waar je tussen moest halthouden. Daarna achterwaarts zonder de balken te raken of erover te stappen, en normaal moet dat zo'n 6 meter. Laquinta deed het redelijk, raakte alleen de laatste pas wel aan. Nu is achterwaarts niet zijn sterkste kant dus dat viel niet tegen.

Vervolgens op naar de brug. Een soort houten vlonder met relingen aan beide kanten waar ze op moesten stappen en ook weer netjes afstappen. In eerste instantie vond hij het wat spannend maar na even kijken stapte hij er toch keurig op, over en af Ja

Het moeilijkste voor ons was wel het hek. Een poort van zo'n anderhalve meter hoog: open doen, doorheen draaien en weer dicht doen zonder los te laten. Het eerste stuk ging nog, maar het sluiten was toch wel erg eng.

De volgende oefening lag ons beter. Er was een slalom uitgezet van pionnen op een baan van circa 2 meter breed waar je niet uit mocht komen. Die hebben we in stap, draf en galop gedaan, en dan was geen probleem. Hetzelfde gold ook voor het stappen, draven en galopperen tussen de balkjes die net als bij het achterwaarts lagen.

De leukste oefening wat mij betreft waren de 'laaghangende takken'. Mbv twee staanders en een verlengstukje werd een dunne lat op ca 30 cm boven schoofthoogte van je paard gehangen en daar moest je onderdoor zonder de tak eraf te gooien. In stap is dat simpel, in galop wordt het lastiger. Laquinta snapte al snel wat de bedoeling was, bleef mooi laag met zijn hoofd en galoppeerde er lekker vlak onderdoor. Zelfs de internationale norm (20 cm ruimte) lukte in galop!

Vervolgens nog twee oefeningen gedaan, die wel weer lastiger waren: afstappen en rechts opstappen zonder dat je paard een pas verzet. Ik vond het moeilijk en Laquinta vond het doodeng Haha!
En paard onbeweeglijk stil laten staan terwijl je zelf op 5 meter afstand staat. Hij liep steeds braaf met me mee, snapte niet waarom hij niet meemocht Haha!

Samengevat: ik vond het een erg interessante clinic, en ik zal waarschijnlijk wel een keer aan een wedstrijd meedoen. Uiteindelijk mis ik er wel de spanning van de cross in, dus ik zal me er niet volledig op toeleggen maar voor de afwisseling lijkt het me heel aardig. Een groot deel ervan kun je thuis prima oefenen, en een dressuurmatig fijn gereden paard dat regelmatig buiten komt en een sprongetje maakt, moet er IMO vrij eenvoudig redelijk in kunnen meekomen.

Alleen dat kaart lezen

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:32

Klinkt wel leuk Lielle, maar ik houd het toch maar bij SGW.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 12:33

dat had ik dus ook *LOL* Ik mis de kick van een dikke combinatie, en de ontlading na de finish. Maar het is wel leuk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:34

Als ik dat zo lees dan kun je het beste een klein paard hebben (met dat hek, en het opstappen aan de rechterkant). Online zou hier niet zo geschikt voor zijn, en die heeft ook nog eens flink veel front, dus dat met die afhangende takken...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:34

wa leuk lielle!! klinkt idd interessant!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 12:35

een kleiner paard is wel prettig met dat soort oefeningen. Anderzijds kunnen die wel vaak weer heel ruim stappen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:55

Wie weet wordt het dus nog wat voor mij Vork. Maar dat kaartlezen etc. vind ik niet echt iets Haha!. Ben benieuwd naar je foto's!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:05

klinkt wel leuk Lielle, maar ook ik hou het liever bij het crossen, meer spanning Knipoog
Vooral dat kaartlezen zou niets voor mij zijn Vork

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:45

Weet er iemand hoe het met missmuts gaat? Ze is al heel lang niet meer hier geweest.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:15

Scum schreef:
Weet er iemand hoe het met missmuts gaat? Ze is al heel lang niet meer hier geweest.

Daar zeg je zowat scum. Die is idd lang niet geweest.
Misschien weet Canter wel hoe het met haar gaat. Ze staan geloof ik op dezelfde stal.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 15:15

En Manic?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:18

Wie is dat?
Heb trouwens telefoonnummer van Missmuts, kan haar ook effe bellen als niemand iets van haar weet.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 15:21

[HK] SGWay of life gezwam (deel 3)
manic schreef:
Solon crossen? Kweetnie... hou houdt niet zo van boomstammen.. Die bijten namelijk als ze niet rechtop staan... Echt! De enige hindernis waar hij op stopte was de houten Boos!

missmuts is wel gewoon regelmatig online

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:27

Misschien vind ze ons niet meer aardig.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:31

Of ze wil niks meer met SGW te maken hebben.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 15:40

ik zal eens een PBtje sturen aan beiden *LOL*

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:42

Inderdaad al een poosje niks van missmuts gehoord!!

Net weer een dagje school overleefd, nu snel even omkleden en naar stal. Want de hoefsmid komt om hem weer op ijzers te zetten Lachen

Klinkt leuk Lielle Haha!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 15:58

Goeiemiddag Haha!!!

Leuk verslag Lielle! Zo werd het zaterdag ook ongeveer gedemonstreerd Knipoog!

Missmuts is in der daad al een tijdje stil...

Nou je over de hoefsmid begint Vief... Vrijdag zou hij bij ons komen en is gewoon niet op komen dagen Boos!... Vanavond ga ik hem weer bellen ben benieuwd wat zijn excuus is...

Ga nu mijn filmpjes van de crosstraining uploaden Haha!! En ben nog steeds super trots op Joery Haha! hahaha!