[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 00:09

Die temperatuurverschillen mogen dan voor mijn part plaats gaan maken voor zomerse temperaturen! Is al de 3e dit jaar en bij de vorige keren heb ik antibiotica mogen slikken. Kan daar slecht tegen, dan lig ik helemaal plat.

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-17 07:26

Ja ik snap u wel PP. Op foto oordelen vind ik ook wel wat vroeg...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:48

ohjee varekaj, niet leuk..zuurstoftankje op je rug? ;)

PP...ik weet ook niet wat ik ervan moet denken, zouden ze dan echt zo "gevaarlijk" in ene keer bouwen op dat niveau? ik vraag het me af...Badminton staat al altijd zo in de kijker qua ongevallen, en dan zouden ze dan terug gaan van een "veilige cross"... :?

en jeetje wel gaaf hoor met een privé vliegtuigje naar Engeland...zou wel eens willen weten wat dat kost.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:07

nope nog geen veulen. ze had van morgen doorzichtige druppeltjes aan de uier. dus echt super lang zal het waarschijnlijk niet meer duren maar ja dat denk ik dan ook al meer dan een week :D

Nja ik ben vorige jaar naar badminton geweest. het is een zware cross, staat er ook bekend om. Hij wist dit wss ook wel toen hij zich kwalificeerde en inschreef ervoor. mss is zijn paard er gewoon niet klaar voor en speelt hij het zo uit. Vraag me af moest de cross echt zo onveilig zijn of onze landgenoten dan zouden starten :s
Je kan ook niet over iets oordelen als je het niet gezien hebt denk ik ook. deel dezelfde mening wel als PP. Beetje veel fuzz om niets.

oei varekaj, verzorg je maar goed. veel mensen heb er wel last van heb ik de indruk. maar wat wil je snachts vrienzen en overdag 12 graden :s
Ik ben er gelukkig ook gespaard van tot nu toe. Kmoet wel toegeven met veel te lopen dat mijn neus en longen wel goed open gaan. Mijn weerstand is er ook wel beter door denk ik.
Leuk trouwens dat het parcours goed gegaan is.
Dit bitten dat is altijd iets eh. en jammer genoeg ondervindt je pas als het iets is voor je paard of niet na enkele keren proberen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 11:15

Daar ben ik ook mee eens, veel fuzz om niets.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:08

Mila, wachten op een veulentje kan lang duren hé :P Ik ben benieuwd!
Als er wat melk is, zal het idd niet zo lang meer duren!

Veel beterschap Varekaj, ik ben ook al 2 weken een en al snot, én dat gaat maar niet over, dus ik vrees dat er weer beetje berken-allergie bij zit :brr:

Ik heb de posten van TL ook wat gevolgd en idd, lijkt mij eerder een aandacht-gedoe :P

Net Evita gaan scannen op school, twee eitjes van 36mm dus haar gelijk naar de hengst gebracht.
Hopelijk kan ik haar maandag of dinsdag oppikken, liefst drachtig en dan spannend afwachten tot dag 16 om te kijken of het gelukt is én of het er (liefst) maar eentje is :j

Wel grappig want mijn mama weet weer van niets :+ ze is om 10 u vertrokken op reis, ik had de scan handig om 11u gepland dus zag ze niet dag ik weg was met Evita en hopelijk is tegen ze terug komt Evita gewoon vol :')
En dan verrassing :') *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:12

Kan je nog tegen je moeder zeggen "mam, er is er eentje in verwachting". En 10 seconden erna "ons Evita) eraan toevoegen :')
Ik heb een dik vermoeden dat het bij mij te maken heeft met een ingreep van een paar jaar terug ivm een ingesloten hoektand. Volgens mij is daar toch iets misgegaan, sedert dien veel makkelijker verkouden, keelontsteking en sinusitis. En sinds begin dit jaar geraak ik er zonder AB dus niet meer van af, vroeger ging dat vanzelf over. Het wordt ook alleen maar heviger elke keer.

Ik denk dat TL afkapt omdat het meer op de "ouderwetse" manier gebouwd wordt, klassieker en waarschijnlijk meer technisch? Qua veiligheid zullen ze niet achteruit gaan tov toen, dat kunnen ze als organisatie niet maken. Het zal zwaarder zijn, moeilijker, en als je paard niet 100% top is zal je hem misschien niet uitrijden... Maar geef dan gewoon aan dat je daarom afhaakt. Nu komt het over alsof het ronduit gevaarlijke hindernissen zijn.

En ik mag dus opdraven op 14/5 als jurylid voor de jonge paarden. Of ik moet me in ieder geval ervoor vrij houden. Als er alsnog genoeg jury's zijn is het niet nodig, maar dat kunnen ze maar ten vroegste de donderdag voordien weten. Aan de ene kant balen, aan de andere kant... als het springen zo vlot blijft gaan ben ik toch wel geneigd om dit najaar misschien een A-cross te proberen. Niemand houdt me tegen om intussen zelf te gaan oefenen op terreinen in de buurt.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:37

sofie: voorlopig zijn het doorzichtige druppels die er aanhangen( deze morgen).
De laatste week duurt precies al veel langer dan de laatste 10 maand :D denk dat ik er zelf een beetje ongeduldig van wordt :)
ben ook wel benieuwd wat het wordt.
hopelijk heb je volgend jaar ook weer een veulen :) hebben we weer iets om naar uit te kijken :D

tuurlijk varekaj kan je Aspirant crossen. Die crossjes stellen echt weinig voor. zeker dat je het kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 16:14

Het zal vooral zorgen zijn dat hij niet teveel twijfelt als hij kijkt. Maar dat is met springen ook en is heel sterk aan het verbeteren nu.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 08:56

Hier helaas niet veel goed nieuws. Vannacht ons oud paard mogen laten inslapen.
Gisteren de paarden om 18 u binnen gehaald hun eten gegeven zoals altijd. Om 19 u moesten we weg en krijgen ze nog hooi. Rond iets voor 12 zijn we terug thuis en ga ik nog even bij mijn merrie kijken. Ik hoor een raar geluid en dacht ja ze is bezig maar twas ons opatje die moeilijk kon ademen. Hij vertoonde veel symptomen van koliek dus beginnen stappen. Maar liefst drie dieren artsen gebeld. De derde is dan gekomen maar die moest een half uur rijden. Die is toegekomen zag eigenlijk onmiddellijk dat er iets vast zat in zijn slokdarm ze heeft geprobeerd om hem via maag sonde er door te krijgen maar na tijdje(10 min) zei ze duidelijk dat we dringend naar Gent moesten. Daar aangekomen op de echo zagen ze duidelijk dat er vocht tussen de darmen en het vet zat en ja dat dat wss een darm perforatie betekend. Ze hebben nog een punctie gedaan gedaan om zeker te zijn. Helaas niks meer aan te doen :'(. Hij was nakende de 30 :-( zo een eerlijk dier. Zo aan zijn einde moeten komen. Ben er helemaal kapot van :'( hij was de beste vriend van mijn merrie.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 09:02

oooh mila...wat erg...dat is geen pretje om zo onverwacht een beslissing te moeten maken.
Bijna 30...wat een leeftijd! Heel veel sterkte!!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 09:25

Oooh Mila veel sterkte! En wat jammer dat de beste vriend van je merrie nu haar veulentje niet meer kan meemaken ;( hopelijk zal zij dan afleiding vinden bij haar veulen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 09:55

Heel veel sterkte Mila! Een maatje afgeven is nooit fijn, zeker op deze manier niet.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 11:10

Oh jee, heel veel sterkte! Y;(

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 12:38

Ohhh, een vriend afgeven is nooit leuk! Y;(

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:58

Als er een strandrit komt met deze groep, ik zou graag meegaan!
Luxor zoooo braaf! <3 <3 <3

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 13:29

Mila :( veel sterkte!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:02

Heel veel sterkte MF :(!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 14:47

Ohnee Mila wat erg! Veel sterkte! Wel een mooie leeftijd. Een paard moeten afgeven waar je een goede band mee hebt is even erg als afscheid nemen van een mens :(

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:24

Oh veel sterkte! Wees er maar trots op dat hij zo oud is kunnen worden met jullie goede zorgen!

Ik ben vandaag gaan trainen bij VM en heb m'n probleem wel goed kunnen oplossen, ik heb terug een goed gevoel!
Alleen heeft zijn hond die op het erf liep in mijn been gebeten. Ik was echt enorm hard verschoten...

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:57

Dank je allemaal. Hij heeft vooral een emotionele waarde. Het paard was van de dooppeter van mijn vriend en hij is zelf zoveel jaar geleden gestorven aan kanker en toen heeft stijn beloofd altijd voor hem te zorgen. Wat we ook gedaan hebben. Het was ook gemakkelijk voor de andere er was altijd iemand thuis als er 1 van de 2 niet mee ging. Nu staat mijn merrie hier alleen als vos gaat gaan rijden:-(

Fijn winnie dat je met een goed gevoel kunnen trainen hebt.
Oei hopelijk niet te erg van de beet?

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 17:31

Gelukkig zat mijn laars en broek ertussen en staat het enkel goed blauw. Maar ik heb dat echt nog nooit meegemaakt en was echt schrikken! Ik wist nie wat ik moest doen! zen ogen leken echt of hij me in stukken ging scheuren. En ik heb altijd geleerd om niet weg te lopen, maar amai ik heb nog nooit zo snel gelopen hahah

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 18:37

Ohh amai Winnie! Laars niet kapot? Wat zei Vincent ervan?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:46

Ooh M-F. :(

Amai Winnie das schrikken.. Idd wat zei V ervan?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-17 19:52

Sarah was vandaag gaan crossen in Gavere, blijkbaar de sprong voor/bij/in het water, paard met Zenne poot tussen 2bomen/platen/... in en blijft vasthangen, chance dat hem rustig bleef... anders had ze stukken gehad