[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:24

Hij was wel braaf ja,maar wilde er daarna ook niet meer vanaf :o hij was toch wel geschrokken haha. Probleem was hier dat de mijne, hoe traag ook, altijd echt springt. Hier heb je natuurlijk in een pas door de volgende, maar daar had hij even niet op gerekend := en als je dan met zo'n vaart er af vliegt en paard staat ineens stil, dan ga je geheit hoe goed je zit ook is.

Maar de brug hebben wij inmiddels ook overwonnen hoor, en afsprongen gaan prima. Blijf het zelf alleen het lastigste vinden door je verschil in houding tov een grote dikke hindernis. Als je paard dan zo mega groot springt en je moet terugzitten is het een kunst om de overkant te halen (althans, vind ik dan).

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:25

Hier een voorbeeld hoe de mijne het deed. Gelukkig gaat het al een klein beetje normaler :+

Afbeelding
Afbeelding

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:38

Oh wauw, hahahaa. Echt leuk al die afsprong foto's.

Wie zie ik volgende week zondag allemaal op Renswoude?

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:39

Wauw Joki :wow:

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:05

Wow Joki, dan ga je wel even wat extra meters naar beneden! Bleef je zitten?

En idd leuk al die verschillende foto’s!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 19:10

Afbeelding

Deze heb ik van het bruggetje.. Sprong die flink vanaf. Gelukkig deed hij de keren daarna hem ook weer

Helaas zondag niet naar Renswoude. Paard heeft een blessure dus moet even rust.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 20:12

Ja hoor dakardia. Ik ben dit gewend geraakt en het voordeel is ze gaat altijd wel gewoon rechtuit.

Ik ga morgen in Renswoude trainen en dan volgende week op zondag de oefencross

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 21:23

Ik ben de 5e ook in Renswoude

Doe ik ook nog even mee omdat het zo leuk is om die verschillen te zien :+
Afbeelding

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:12

Wie weet zien we elkaar dan de 5e!

Welke combinaties kan ik dan in de gaten houden?
Mijn bonte valt dan weer vaak op.

Maar ik bedenk me nu dat ik ook einde middag pas rijd als het goed is. Ik ga samen met stalgenoot en zij had dit verzoek gedaan en kreeg ook antwoord dat dit geen probleem is met indeling.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:16

Ik rij met een vos met 4 witte benen en een bles. In het roze met zwart. En een bruin jong dier voor t eerst. Dat valt ook wel op _O-
En heb mn naam op mn mouw staan. Super handig. Ene mouw naam en andere mouw sterren in alle formaten in roze en glitter.

Nou als dat niet lukt :')

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 22:57

Haha dat moet vast te zien zijn :D

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 23:32

Leuk iedereen die mee doet, hoop dat ik jullie kan sporten!

Ik rij op een donkervos tuigpaard, blonde manen, reus van 1m82 en staat waarschijnlijk voor elke hindnernis stil. :')

Niet te missen dus!

En in een groen setje.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:24

Super leuk ieders foto’s en advies. Ik heb evt nog een tip voor de afsprongen. Als je 1 hand los laat (en naar boven brengt) gaan je schouders en daardoor je bovenlichaam automatisch naar achteren.
Afbeelding

verder opent mijn pony zijn achterhand behoorlijk, ook op "gewone" cross hindernissen zeg maar. dus ik moet standaard wel opletten dat ik met het landen naar achteren zit
Afbeelding

Ik ben er ook zondag 5 juli. Te herkennen aan vos pony in het kobalt blauw. Dat kobalt blauw hebben er wel meer, maar die pony gelukkig niet haha.
Laatst bijgewerkt door LuffB op 28-06-20 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:29

Hoi stille meelezer die even komt binnenvallen :wave:

Gister heb ik meegereden in het dijkgatbos en vond het best pittig, vooral de lengte van de cross. Ik heb een paar keer BB gestart, maar volgens mij heb ik gister de lengte van L gereden :')

Het was erg benauwd, maar mijn conditie moet echt een stuk beter.

Hoe verbeteren jullie dat bij jezelf?

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:34

Melisje_92 schreef:
Hoi stille meelezer die even komt binnenvallen :wave:

Gister heb ik meegereden in het dijkgatbos en vond het best pittig, vooral de lengte van de cross. Ik heb een paar keer BB gestart, maar volgens mij heb ik gister de lengte van L gereden :')

Het was erg benauwd, maar mijn conditie moet echt een stuk beter.

Hoe verbeteren jullie dat bij jezelf?

Op de fiets naar stal gaan. :P

@LuffB wel hele gave platen zo!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:41

_O-

Ik doe niks bijzonders. Heb geen zittend werk en thuis genoeg om handen. Dat scheelt

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:43

LuffB, nice 8-)

Melisje, sporten, veel bewegen om conditie op te bouwen. Ook met je paard, galoptrainingen doen, dat helpt jullie allebei in conditie :)

Ik heb een prima conditie, maar ik heb met een spring of sgw wedstrijd wel altijd last van hoge ademhaling door de adrenaline denk ik. Daarom kom ik hijgend over de eindstreep alsof ik aan het zuurstof moet, maar al snel ben ik weer op adem alsof er niks is gebeurd.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:56

Ja sowieso op mijn ademhaling letten, anders is het nog erger hahah
Ik moet maar weer de motivatie vinden om te hardlopen ~~}>

En qua galoptraining, hoe vaak doen jullie dat? Ik heb vanuit stal geen goede stukken om langer dan 2 minuten achter elkaar te galopperen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:19

Ja ik ben altijd buiten adem na een cross. Omdat ik mezelf helemaal gek maak van de zenuwen. Gelukkig niet dat ik er last van heb en t is ook zo weg. En het slaat ook nergens op. Maar ja, wat doe je daar aan :')

Ik doe geen galoptraining. Ik rij normaal dressuur matig met wst springen en regelmatig een cross training. Alleen in de praktijk is dat vaak voor het seizoen en na het seizoen. Midden in alleen als ik geen cross heb.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:02

Cioccolato schreef:
Ja ik ben altijd buiten adem na een cross. Omdat ik mezelf helemaal gek maak van de zenuwen. Gelukkig niet dat ik er last van heb en t is ook zo weg. En het slaat ook nergens op. Maar ja, wat doe je daar aan :')

Ik doe geen galoptraining. Ik rij normaal dressuur matig met wst springen en regelmatig een cross training. Alleen in de praktijk is dat vaak voor het seizoen en na het seizoen. Midden in alleen als ik geen cross heb.

Nou lekker is dat! Ik dacht door veel wedstrijden te rijden, mijn ademhaling vanzelf beter zou gaan, maar jij heb het dus nog steeds :')

Met buitenrijden doe ik in het bos of op veluwe lange stukken galop en ook verschil in tempo.
Dressuur in de bak net zo, ook veel galop met tempo verschillen hierin.
En ik heb het geluk dat ik op onze stal ook in de weilanden mag rijden, dat is ook heel fijn!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:15

Eerlijk, ik ben ook altijd kapot na een cross, maar dat komt bij mij vooral omdat mijn paard allesbehalve voorwaarts is en een cross doorlopen daardoor nogal een struggle is.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 14:54

Ach ik heb er mee leren leven. Of ik nou 1 of 2 paarden start.. ik kom de cross prima door en heb echt geen last, maar toch buiten adem. De spanning vloeit ook langzamerhand hand af en dsn is de finish en ja. Ach. Het is prima te doen hoor!

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 15:39

Wat ik vooral merk is dat de bodyprotector ontzettend veel uitmaakt.
Ik heb nu een hele goede (wel prijzig) van Airowear en die is meer naar mijn lichaam gevormd. Als je een grote voorgevel hebt maar wel een smal postuur dan kan een verkeerd passende bodyprotector ontzettend in de weg zitten omdat het zo op je borst drukt (zelfs al zit hij los, wat het dan weer gevaarlijk maakt omdat hij niet meer aangesloten zit op de rest van je lichaam).
Ik kwam soms hyperventilerend de cross uit maar sinds ik deze heb is dat verleden tijd. Zeker iets om naar te kijken dus!

Ik heb vanochtend ontzettend fijn getraind in Vinkega. Zo leuk met een paard die zo super game is. Zaten een paar flinke sprongen en uitdagende combinaties bij maar allemaal geen probleem :)

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:24

@ joki; wat een sprongen maakt jouw paard trouwens haha!

Mijn ademhaling is een stuk verbeterd door het vaker rijden van crossen, maar ook door de galop trainingen (ik begin na warming up met 2 blokken van 3 min galop. Na elk blok 3 tot 6 min stap, afhankelijk van je paard. Dit bouw je uit naar óf langer galop (halve minuut erbij), of minder stap (niet gelijk van 6 naar 3 min tussendoor maar ook stukje voor stukje) of na een paar trainingen extra blok erbij, of iets sneller. Per training maar 1 ding aanpassen!). Ik doe dit met hartslagmeter zodat je ook daadwerkelijk kan lezen wat een training met je paard doet. Mijn benen en rug verzuren ook minder snel omdat ik gewend raak aan vaker/ langer galopperen in verlichte zit. Hierbij probeer ik ook echt heel bewust op mijn houding en ademhaling te letten. Dan wordt het ook meer ''standaard'' bij de crossen.

@justice; fijn dat je training in Vinkega zo goed ging!

ps. met hulp van een paar top mensen uit de topic is er een aangepaste kalender op bokt gezet

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:30

Ik merk ook dat ik heel hoog ademhaal. Als ik tijdens de cross steeds praat tegen mijn paard moet ik wat beter doorademen ....

Ik ben ook in Renswoude zondag! Herkenbaar aan donkerbruin paard en turquoise set