[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:00

*een hart onder de riem voor gomir*

Wuppie heeft al heel wat nuttige tips gegeven, en geniet dit weekend maar lekker van de paarden Ja

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:09

heb het idee dat het nu best aardig is buiten, gister vond ik het maar koud!

zit al de hele dag te wachten tot ik weer naar stal kan om alles te testen met rijden, ik krijg er wel meer drive door als iets niet lukt, dat scheelt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:17

Scum schreef:
En toelichting vragen Nick? Of gaat dat niet?

Deze man is professor Vaatchirurgie. Een nogal hoogstaand man. Niet echt toegankelijk...
Ik denk dat aangezien ik de studiepunten binnen heb, ik het er bij laat zitten...

psst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:51

Biertabje schreef:
vervelend Gomir! dit heb ik dus ook gehad! niet zo zeer om mij, maar daar ging alles fout... Boos! waardoor ik niet echt verder kon! ja het kon wel! maar heb t niet gedaan! ik wil er wel graag van leren Bloos

ff een vraagje
ik dacht dat je vroeger nooit kampioenschap mocht starten als het paard (na 1april in het zelfde jaar blabla Haha!) bv M heeft gelopen en het paard onder iemand anders L loopt op een kampioenschap

in het reglement staat
Hoogste klasse
Een paard ( geldt alleen voor paarden ) mag tijdens de kampioenschap uitsluitend gestart worden in de hoogste klasse waarin het in het betreffende seizoen ( d.w.z. voor de outdoor kampioenschappen op of na 1 april) in de betreffende discipline is gestart.

hier hebben ze het dus over alleen het paard! ik dacht altijd dat een nieuwe combinatie dan met de kampioenschappen geen L mocht lopen, omdat het net daarvoor M heeft gelopen(het paard dan)
waardoor men ook zei, dat iedereen zijn paard dan voor de kampioenschappen wel ff naar een prof zou brengen Tong uitsteken

maar nu ken ik iemand die wel zo op het kampioenschap start. en de knhs heeft gezegd dat het is toegestaan Bloos

moet ik hieruit opmaken dat een nieuwe combinatie gewoon op kampioenschappen mag starten in de klasse waarin ze zouden moeten starten(in dit geval L, omdat de ruiter nooit hoger is geweest)
en maakt het dus niet uit wat het paard heeft gelopen?!

want zo mocht vorig jaar de eigenaresse van de indoctro niet op het kampioenschap starten omdat ik er Z mee reed .... niet individueel, maar wel weer voor het verenigingskampieonschap Bloos

Een stalgenootje van een vriendin van mij mag niet starten op de kampioenschappen. Ze start L2 en had zich geplaatst maar omdat ze er achter kwamen dat de eigenaresse M2 rijdt met het zelfde paard mag zij nu niet starten. Oneerlijke concurrentie noemen ze dat..

Gomir balen zeg! Kan me voorstellen dat je er nu helemaal geen meer in hebt..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:54

BT, het is idd zo dat een paard allleen mag uitkomen op het regiokampioenschap in hoogste klasse waarin het dat seizoen is uitgebracht. Ik weet niet welk voorbeeld je nu precies bedoelt, maar als het paard dit zomerseizoen alleen B heeft gelopen, mag een ongeklasseerde ruiterhem in het B starten op het RK, zelf al was het paard daarvoor ZZ.

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:08

Hallo, ben ik ook weer terug uit de "middeleeuwen"!

Heerlijk weekend gehad op Castlefest met super mooi weer!
Afbeelding

Heb wel bijgelezen, maar niet alles onthouden...

Bij Nickeltje weer een hoop pech Ach gut
Lielle is weer thuis en druk aan de Wiki
Blessure van Wuppie lijkt mee te vallen
Goede verhalen over trainingen en wedstrijden
Talida heeft een ongelukkige omhelzing gehad Ach gut Gaat het weer een beetje?
Gomir heeft het even helemaal gehad met co-schap , wat ik me levendig voor kan stellen als ik het zo lees!

Heb Harry Potter vlak voor Castlefest uitgelezen. Ik lees in het Engels niet zo snel als in het nederlands, denk dat ik er zo'n 11 uur over heb gedaan. Laatste stuk 4 uur achter elkaar zitten lezen terwijl ik hele andere dingen moest doen Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:57

Ben ik ook weer even.

Marieke gelukkig lijkt het mee te vallen met Wuppie, kan je geen box op het land maken? Heb ik destijds ook gedaan toen mijn pony een peesblessure had.

Talida laat even weten wanneer en hoe laat je komende week op stal bent of ergens anders in de buurt.

Gomir, wat een drama met dit co-schap. Heb eens hetzelfd aan de hand gehad op een stage. Vanwege mijn voorbeeldige gedrag op school werd ik bij de broer van een leraar geplaats. Wat een zak was dat, niets was goed en toen ik alles op zijn manier deed begon hij te zeuren dat ik te weinig at Slapen

Ik heb in Scum een medestander wat betreft HP, ik heb er nog geen blz van gelezen. Trekt me gewoon niet Bloos

Dinsdag hadden de paarden lopen piepen op de trailer => Merrie liep niet helemaal zuiver donderdag. Nog maar een paar daagjes rust en ik hoop dat ze na het weekend weer beter is. Meerdere mensen hebben er zien lopen en alleen Ronald en ik zien iets afwijkends, niets wereldschokkends dus Clown

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:42

ja dan mag het dus niet!
dit paard heeft letterlijk vorige week nog een klasse hoger gesprongen met iemand anders.
Alleen ben ik niet degene die het ze ga vertellen...daar komen ze dan zelf wel achter (hopelijk is de KNHS zo snugger...want ze mag toch echt op de Regio starten, terwijl dat via de knhs wordt gecontroleerd Bloos )

het is idd een beetje oneerlijke concurrentie Lachen maakt mij verder niet zoveel uit! maar kan me goed voorstellen dat mensen erover vallen Bloos alleen ik was er zelf heilig van overtuigd dat het niet mocht...vandaar even de vraag...(ja ik weet het...staat duidelijk in het reglement Haha! )

bedankt he!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:56

zo...ben ook weer eens af en toe van de partij...nu de wedstrijden weer wat dichterbij komen, en de drukte bij ons vanaf morgen weer wat af gaat nemen moeten we weer eens af en toe wat bijlezen...

heb er weer veel zin in....

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:47

Hi MissM, lache die foto. Heb alles overleefd hoor, afgezien van een restant schaafwond en een knalroze litteken nergens last van.

ik dnek dat Tal ook op bokt zit en de adviezen meegelezen heeft, ze liep echt als een zonnetje vandaag. Dus of ik deed onbewust toch iets beter dan gister, of Tal had besloten vandaag cooperatief te zijn Clown

welke wedstrijden ga je doen Madelene?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 21:58

Biertabje schreef:
ja dan mag het dus niet!
dit paard heeft letterlijk vorige week nog een klasse hoger gesprongen met iemand anders.
Alleen ben ik niet degene die het ze ga vertellen...daar komen ze dan zelf wel achter (hopelijk is de KNHS zo snugger...want ze mag toch echt op de Regio starten, terwijl dat via de knhs wordt gecontroleerd Bloos )

het is idd een beetje oneerlijke concurrentie Lachen maakt mij verder niet zoveel uit! maar kan me goed voorstellen dat mensen erover vallen Bloos alleen ik was er zelf heilig van overtuigd dat het niet mocht...vandaar even de vraag...(ja ik weet het...staat duidelijk in het reglement Haha! )
bedankt he!

Het mag idd niet, maar heeft die andere persoon dat paard vorige week niet toevallig HC gestart? mss mag het dan wel?

Arme gomir, wat balen van je co-schap. Probeer toch net zoals Marieke zegt, toch stug vol te houden, het is nog maar 3 weekjes Ach gut Verstand op 0 zetten.

Talida, een boom als chirurg Clown

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 08:05

Gomir, jeetje wat ongelofelijk ***** zeg van je co-schap! Ach gut

Heb gister niet meer op Money gezeten, omdat Wollie druk bezig was met inpakken voor Brugge Lachen Vind het nog steeds jammer dat ik niet mee mag van pa en ma Tong uitsteken Gisteravond belde Wollie we op om te laten horen hoe gezellig het daar was, best gemeen Clown
Maar morgen ga ik ze aanmoedigen als ze moet crossen Lachen

Wedstrijdgangers nog succes vandaag en morgen!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:16

Talida schreef:

eerstkomende is wieringerwerf....eindje rijden voor me, maar ik kan bij vrienden in amsterdam blijven slapen dus dan valt het wel mee...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:41

Hoi, Lekker wer hier en heb net een heerlijke buitenrit gemaakt met Nickje.
De opvang is in mijn handen omdat mijn ouders op vakantie zijn... En prompt is er vanmorgen een uiterst zeldzame Zwarte Ooievaar binnen gebracht... Echt gaaf!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:49

Leuk Nickje, maar dat mag ook wel na al die dode beesten van de afgelopen week.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:38

naja het feit dat hij binnen is gebracht is toch ook niet helemaal een goed teken lijkt me. Maar hij is vast in goede handen in ieder geval

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:49

Hij is heel mager. Heeft waarschijnlijk een heftige worm infectie, maar verder kan ik uitwendig niks vinden.
Hij gaat morgen aan een kuur en heeft zich tot nu toe al weer flink volgegeten met vis en eendags-kuikens...
Eens zien hoe hij is als hij wat meer vet aan zijn lichaam heeft...

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 19:54

rk: nee, dat was neit het geval! het hele outdoor seizoen ook nie! maakt niet uit, maar ze werd vandaag wel verklikt door iemand Bloos! best sneu!! Bloos! ging op een rare manier heb ik gehoord, maar ze hadden zelf ook beter moeten weten..

wij zijn vandaag 9e op de kampioenschappen geworden in het Z (vd 40)
1e manche 1 pechbalkje Verdrietig even balen! ze was me veel te sterk Boos! geen fijn gevoel dus! terwijl iedereen zei dat het er goed uit zag, maar dat kon er bij mij echt niet in Tong uitsteken
na veel wikken en wegen toch besloten op de 2e manche te rijden(die ik ook mocht rijden Haha! ) 10x beter en het leverde ons dan ook een foutloze rit op Haha! super tevreden!! met 7 barrage klanten vond ik 9e niet zo gek met 1 foutje over 2 manches Haha!

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:49

We zijn weer terug van vakantie. Was maar voor enkele daagjes en we hebben huisruil gedaan met mijn zus in Belgie. Lekker iedere avond eten bij pap en mam en ons oma was er ook elke keer bij. Zij mist ons vaak bij verjaardagen en andere feestjes die gelijk met mijn wedstrijden vallen. Effe alle schade ingehaald en volgende week nog even terug voor een bruiloft. Daarna duurt het weer tot november voor we weer een weekendje vrij hebben om naar La Belgique te gaan.

Heb het trouwens vreselijk goed naar de zin gehad in Vijlen op de camping. Ook de clinic was voor mijn gevoel geod gegaan, we kregen in ieder geval complimentjes genoeg.

Tijdens mijn vakantie in Belgie ben ik toch boos geworden owv van een artikel in de Belgische krant Het Belang van Limburg. Een of andere oetl*l die totaal geen verstand heeft van eventing of paardensport schreef een artikel naar aanleiding van de 2 dodelijke ongevallen in Duitsland. De hele opzet van het verhaal was dus dat de sport onmiddelijk uit de Olympische wedstrijden moest verbannen worden en dat de eventing paarden zielige slachtoffers van amateurruiters waren. Karin Donckers en de andere Belgische topruiters kregen ook nog een sneer, de reden dat de Belgen vorig jaar niet deel konden nemen in Aken kwam doordat ze zichzelf en/of hun paarden kaportgereden hadden Boos! Hoe bevooroordeeld kan een mens zijn! Resultaat was wel dat ik de hele week mijn sport en mijn keuzes heb moeten verdedigen want iedereen had dat verr*kte artikel natuurlijk gelezen.

Toen we thuis kwamen lag er trouwens een brief van de KNHS met de officiele toestemming voor terugplaasting naar het L. Een hele opluchting, heb er nu weer helemaal zin in want ik keek er erg tegenop om weer M te moeten starten na de zomerstop. Nu de training bij Rob zo goed ging, probeer ik dit goede gevoel tijdens de winter uit te bouwen en dan start ik volgende jaar weer in het M.

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:58

Biertabje schreef:
rk: nee, dat was neit het geval! het hele outdoor seizoen ook nie! maakt niet uit, maar ze werd vandaag wel verklikt door iemand Bloos! best sneu!! Bloos! ging op een rare manier heb ik gehoord, maar ze hadden zelf ook beter moeten weten..

Heb het verhaal van hun zijde ook gehoord. Ze startte dit voorjaar dat paard voor het eerst en zou M moeten starten (laagste gemeenschappelijke klasse) maar hebben dispensatie aangevraagd om een een poosje L te mogen starten (paard is niet echt gemakkelijk). KNHS gaf schriftelijk goedkeuring en tevens stond er in die brief dat ze dit seizoen niet in het L mee mocht doen op de regiokampioenschappen. Ze hebben bij de KNHS nog nagevraagd of ze dan wel in het M mochten starten op de FK, was geen probleeem... Verward Zelfs de friese bond had hen nog gebeld welk paard ze wilden starten omdat ze moest kiezen tussen de beide M paarden of het B paard. De friese bond heeft alle combinatienummers bij de KNHS laten checken of ze wel startgerechtigd waren in die klasse. En zelfs dat was OK. Dus was het ook niet vreemd dat ze ging starten omdat zelfs de KNHS het had goedgekeurd...
Dus bij de KNHS heeft er iemand z'n werk niet helemaal goed zitten te doen... en daardoor deze amazone op verkeerd spoor gezet.
Ze kreeg dus vandaag na haar rit te horen dat ze toch niet had mogen starten. best sneu.

BT, toch nog gefeliciteerd met je 2e rondje!!

Heb zelf gister in de B met de Cantos op de kampioenschappen gestart. Helaas een pechbalk en een prutsbalk. Stond een pittig parcours voor 4 jarig paarden/ B paarden. Het was gelijk aan de 2e manche van de M/Z pony's. Verder wel fijn gesprongen, qua springen wel een goed gevoel.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:20

jeetje zeg Ibonn! balen van je vakantie. Wel echt n achterlijk artikel dan zeg.... Maarja zulke mensen zul je wel altijd houden

Wel goed dat je officieël toestemming heb gekregen vd KNHS om weer L te gaan starten! Moet je wel +7 beginnen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:37

madelene schreef:
Talida schreef:

eerstkomende is wieringerwerf....eindje rijden voor me, maar ik kan bij vrienden in amsterdam blijven slapen dus dan valt het wel mee...

Ik heb evt. ook wel een stal vrij hoor dat weekend. Zit er 20-30 minuten vanaf.

Ik ga het co-schap ook wel afmaken, maar ik heb er wel enorm de balen van. Vrijdag als een bezetene stallen staan schrobben bij Hans, alles is weer netjes schoon en ik was mijn ergste frustratie kwijt Haha!
Vandaag ging het niet zo denderend op de kampioenschappen. Stop op 1 in het klassiek, hij vertrouwde het toch weer niet helemaal Clown Verder wel heel goed.
Progressief super tot ik op de laatste mijn afstand iets verreed door met teveel been de wending uit te komen en ook nog mijn hand iets weg te steken. stop dus Knipoog Maar kon overal mooi binnendoor draaien(had ik natuurlijk nog niet geprobeerd met deze), hij sprong echt apart en hij pakte super aan. Dus ben eigenlijk toch wel tevreden, alleen jammer van mijn eigen stommiteit op de laatste Bloos

Zit zonder internet thuis dus ben even weinig online.

Scum: een bruine ruin, lux x concorde van 1.85, klinisch + r"ontgenologisch ok. Dressuurmatig op L-niveau en maakte fijne sprong. Stond te koop als dressuur-, spring- of SGW-paard Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:51

Gomir, jammer van je stops. Toch pakt ie het best snel op. Misschien moet je maar een soort van advent kalender ophangen of een horloge kopen dat je in kan stellen zodat je weet hoeveel uur je nog moet Clown Iig veel succes de komende weken.

Ibonn, fijn dat je terug mag naar het L. Ik hoop dat je vertrouwen weer helemaal terug komt.

BT netjes gereden weer.

RK jammer van je balkjes.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:52

Jammer van je rit Gomir.

Ik zit nu helemaal alleen thuis in het huis van mijn ouders met de vogelopvang.
Heb net mijn vriend naar de trein gebracht want hij moet morgen gewoon op de OK staan.
Normaal hebben we hier 4 honden en voel ik me prima en veilig. De honden zijn echter mee op vakantie. En we zitten echt zo afgelegen dat ik me toch niet helemaal happy voel nu in mn eentje...
En ik moet nog 2 weken...

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:07

Gomir: Ach gut Nog even doorzetten hoor!! Misschien draait je begeleider nog wel bij... Stoom uit je oren Jammer van de stops, maar ik vind het toch knap dat hij al zo netjes rond gaat.
Nickeltje: ik kan me voorstellen dat je je wat minder veilig voelt. Je kunt altijd de paarden nog in huis nemen Haha! .
Ibonn: fijn dat je terug mag naar het L!

Heb ik iets gemist of was Scum op zoek naar een nieuw paard?

Ik heb niet zoveel spannends gedaan dit weekend.. Gisteren Hercules maar weer meegenomen naar de les bij gebrek aan andere paarden. Wel rustig aangedaan vanwege zijn luchtwegen maar hij liep best fijn. 's Middags ben ik uit ergernis maar gaan leren om een heel vervelende tante te ontwijken! Vandaag heb ik samen met een andere meid even een buitenritje gemaakt, niet veel bijzonders dus.