[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:57

Ik rij ook 5 juli mee in renswoude. Ik vind de B er altijd erg druk. Zit veel in. Prima voor een ervaren combinatie maar ik vind het geen wedstrijd voor een eerste keer B. Daarom vervalt die in augustus voor ons.

Overigens vind ik de sprongen altijd erg leuk daar. Dat bruggetje, ik hou er van! Er is veel uitdaging en super veel om jezelf te ontwikkelen. Dat water ook!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:03

Cioccolato schreef:
Ja is altijd wel een verrassing hoe ze die oppakken he?
Ik begin altijd op een lage gewoon relaxed in stap. Ideaal. En dan lekker een hele poos vanuit draf. De basis is belangrijkst. Rest komt vanzelf.

Of niet. En je houd reuze sprongen _O-

Ja hij had inderdaad wel eens zo'n 'afsprong' op afstaphoogte gedaan. Maar als het te laag is doet hij eigenlijk ook weer niet zo veel :+
Klopt hoor de basis is ook het belangrijkst, alleen stond in vinkega alleen deze hoogte ( wat er op het filmpje eigenlijk helemaal niet hoog uit ziet maar in mijn beleving wel :') )

Elsea , je niet teveel pijn gedaan ? Je paard blijft nog verbaast staan ook. :')

Binnenkort een training in Ede, weet iemand of dat een beetje leuk terrein is ?

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:28

Er vroeg iemand iets over de derby in utrecht. Is niet echt een cross. Leuk voor beginners. Is meer bb of kleine B als je me begrijpt. Is groot weiland met hindernissen. Wel veel en wat water.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 11:44

Al doende leert men. Lekker blijven oefenen! Ede is super leuk terrein dus dat komt goed!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 12:17

Wat met afsprongen ook echt helpt is je teugels niet te kort houden :+ Als ik Harvey teveel vast houd gaat hij meer springen ipv zakken. Mijn ervaren paard laat zich wel altijd keurig zakken en heeft bijna hetzelfde probleem als de pony van LuffB :+ Iets te chill hahaha

Zag iemand die met lager landen klap in de rug kreeg? Dat kan je wel voorkomen door je houding heb ik geleerd vorige week. Als je je bekken meer naar voren duwt en je rug wat holler (en dus je schouders goed terug) probeert te houden in de afsprong (of water insprong for that matter) krijg je je zadel niet tegen je aan, of kom jij niet tegen je zadel aan net hoe je het bekijkt.. :P

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:43

Bij een afsprong is het ook heel belangrijk om zelf naar de horizon te blijven kijken en niet naar beneden

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:44

Ik ben allang blij dat ik eraf kom, hoe is punt twee. :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:53

Ik vind houding wel exht heel belangrijk. Als je zelf naar voren komt geeft dat natuurlijk ook weer andere belasting. Of je ligt er grandioos naast.

Maar in praktijk brengen is punt 2. Ik kan soms mn balans ook net niet vinden. Door een onverwachte sprong oid. Maar ik probeer idd naar voren te kijken en niet naar beneden. Teugel ruimte, de passen er na die komen wel en liever wat trager dan een hoog tempo. Doe liever een afsprong in draf in een cross en gecontroleerd dan vanuit galop met een verkeerde houding.

Hoe hoger t niveau, hoe hoger je eigen ervaring ook. Zo groei je er vanzelf in en kun je ook steeds meer :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:54

Naar voren kijken, teugels laten vieren, onderbeen naar voren en tenen omhoog.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:59

Tenen in de neusgaten <<)

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 14:49

Ik leun meestal iets naar achteren en ga dan wat staan in mijn beugels, zodat de impact op de rug niet zo groot is als ze wat meer springt dan verwacht.

En idd, hakken diep omlaag haha.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:27

Afbeelding

Deze was dan niet zo hoog, maar ook onze eerste keer.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:35

Als dat bruggetje in de B zit stelt die echt niets voor. Reed hem toen met m'n 5 jarige in de oefencross. Toen zaten er meer planken in. Toen die in de B zat (schiet me nu te binnen,, vorige jaar idd ook zelf die cross gereden, vergeetachtigheid :D) was die super laag en meer een mini afsprong.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:40

suikermeisje schreef:
Als dat bruggetje in de B zit stelt die echt niets voor. Reed hem toen met m'n 5 jarige in de oefencross. Toen zaten er meer planken in. Toen die in de B zat (schiet me nu te binnen,, vorige jaar idd ook zelf die cross gereden, vergeetachtigheid :D) was die super laag en meer een mini afsprong.

En het voordeel was dat je al een ‘afsprongetje’ had gehad.

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:49

Happinez schreef:
Klopt hoor de basis is ook het belangrijkst, alleen stond in vinkega alleen deze hoogte ( wat er op het filmpje eigenlijk helemaal niet hoog uit ziet maar in mijn beleving wel :') )

[ Video ]

Ik ga morgen toevallig vrij trainen in Vinkega, staat er een beetje wat op dat terrein?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:55

Het brugje erom heen maak het ook groter in renswoude maar meer dan een afpsrong is het niet.. al mn jonge paarden hebben ze tot nu toe gewoon gedaan. Alleen soms is het lastig om dan op het weiland uit te komen. Ze sxhieten nog wel eens links of rechts het pad op _O-
Je kan er gewoon heen stappen en in stap er af..

Ik hoop dat ie erin zit 5 juli.

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 15:59

Afbeelding

Hier een goed voorbeeld van eentje die niet zakt maar springt hahaha (dit was vanuit galop, had hem eigenlijk moeten terugrijden maar had geen rem toendertijd).

Dit is twee jaar geleden dus ik denk (hoop lol) dat dat ondertussen al wat is verbeterd. Ga het morgen in Vinkega bekijken.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:09

Waar niks op een afsprong ligt vind ik het makkelijkst.
Afbeelding

Waar een sprongetje ligt gaan wij toch vaak al iets meer springen, maar dat kan ook bijna niet anders natuurlijk.
Afbeelding

Ik wil zelf graag nog meer mn tenen in de neus stoppen met afsprongen of water in sprongen. Ook durven teugel geven als er een sprong na komt, zoals mn tweede foto. Durven een fout te maken mag ook. Maar wil mn paard meer ruimte geven.
Altijd wat te leren. Gelukkig. Ik vind ze wel erg leuk

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:10

josewoos schreef:
Nee, BB springen, maar nog niet B gestart.
Maar omdat ik met vorig paard al mijn punten heb gehaald mag ik nu in sgw gelijk B starten.
Scheelt weer, dit paard is maar 162cm en 100cm parcours vind ik zelf op dit paard echt hoog :+
Mijn vorige paard met veel ervaring had ik dat helemaal niet en was me niks te hoog.
Stom hè? Iets met dat tussen je oren :')

Succes met klussen!

Herkenbaar. Ik heb met mn vorige paard L gesprongen. met deze vind ik nu 90cm al best spannend na wat conctrole problemen en daarcoor vallen. Maar ik moet niet zeuren want we kunnen het makkelijk, maar in mijn hoofd is het dan toch eng.....

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:22

Leuk dat iedereen weer aan de slag gaat! Ik ga morgen naar Dijkgatbos oefencross en 5 juli naar Renswoude. Daarna 18 juli Ede in de B ( na de oefencross in de L in Ede gemerkt dat ik toch nog niet klaar ben voor de L cross. het springen op 1m vind ik al te eng en in de cross ook toch wel dingetjes die ik niet durfde) en ik ga ook meedoen aan de 2 trainingsdagen met Frank Ostholt in Ede eind juli.

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:25

Afbeelding

In Renswoude bedoelen jullie deze brug denk ik? Zat idd in de B 1 of 2 jaar terug. Ik vond m doodeng maar ja, je moest m toch doen als je verder wilde rijden dus in een drafje eropaf met been eraan, ogen dicht en gaan. en viel best mee....... Ik heb met mn vorige paard in Ede wel eens gehad dat we afsprong het water in deden en die sprong echt een meter of 4 verder als een bommetje de waterbak in...... gelukkig ging hij rechtuit en zat ik nog en Wendela kwam niet meer bij van t lachen......

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:31

Thanks voor jullie mening over de eventingderby! Meer iets voor het dressuurpaard dan voor het ervaren eventingpaard dan :')
Die witte afsprong hierboven vind ik er voor het B ook best 'eng' uitzien, maar ik denk dat dat vooral door de vormgeving komt.
Mijn huidige paard doet de afsprongen heel eenvoudig, beheerst en op zijn gemakje. Ideaal, heb ik mooi tijd over om na te denken over mn houding. Vorige paard maakte een vlakke sprong naar voren, waarna er een soort vrije val volgde :')

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:33

Ik ga wel naar Utrecht, maar meer omdat het maar 20min rijden is en ik wel benieuwd ben naar wat er staat

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:01

annikavolder schreef:
[ [url=m/vrcec4.jpg]Afbeelding[/url] ]

In Renswoude bedoelen jullie deze brug denk ik? Zat idd in de B 1 of 2 jaar terug. Ik vond m doodeng maar ja, je moest m toch doen als je verder wilde rijden dus in een drafje eropaf met been eraan, ogen dicht en gaan. en viel best mee....... Ik heb met mn vorige paard in Ede wel eens gehad dat we afsprong het water in deden en die sprong echt een meter of 4 verder als een bommetje de waterbak in...... gelukkig ging hij rechtuit en zat ik nog en Wendela kwam niet meer bij van t lachen......

Juist je heb de sprong gevonden waar ik tegenop zie :+
Gave foto wel!!

Al moet ik zeggen dat jullie woorden mij wel moed geven hoor.

Afsprong in het water doet mijn paard echt heel rustig, maar meer omdat die overdonderd is van het water :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:21

Ik heb m ook _O-
Afbeelding