[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:46

Ik vind Vies ook wel wat te schraal, maar hij mist ook wel het eea aan bespiering.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:50

de 1e 2 foto's vind ik nog net gaan maar de laatste foto vind ik hem echt wel wat te mager.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:55

Ik had de reacties wel verwacht :) Ik vind hem zelf dus ook wat te mager ogen, maar denk dat Sim het bij het juiste eind heeft. Hij mist echt nog flink veel van zijn bespiering en ik heb het idee dat het nu pas een beetje begint te komen. Langs de schoft komen eindelijk kussentjes en toen ik vorige week zonder zadel erop zat voelde ik ook niet meer de ruggegraat tussen mijn billen. Bovenlijn kost wat meer moeite omdat Vies deze ook moeilijk loslaat en dus niet helemaal goed gebruikt. Duurt wat langer bij Vies omdat (denk ik) ik rijtechnisch niet handig genoeg ben om hem er altijd doorheen te rijden. Ik heb pas de laatste weken dat ik hem lekker door het lijf kan laten lopen en dat heeft hij natuurlijk nodig om zijn rugspieren en bilspieren te ontwikkelen.
Ik heb hem zelf liever zo, dan zo http://www.mijnalbum.nl/Foto-3NXJXMAB.jpg (zo was hij voorheen, net zoveel bespiering, maar mega dikke buik, alles flubberde als je eraan zat, was voelbaar geen spier maar echt vet) Ik hoop dat hij straks iets meer bijtrekt wanneer de spieren erop komen. Hij krijgt dus iets hooi bij en een halve kilo brok extra om de spieren op te kunnen bouwen.
Als DA en TA zeggen dat hij niet dikker moet, zeker met het verleden van zijn blessures, dan geloof ik dat. Wel ben ik het met jullie eens dat het er net niet lekker uitziet. Ik denk dat hij er over een maand of twee alweer heel anders eruit ziet wanneer er meer spieren op gekweekt zijn.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 22:57

Lastig is het he Annetje, vooral omdat TA en Da zeggen dat het zo goed is. Het is denk ik ook wat je zelf wil. Ik wil ze niet zo hebben dus ik voer meer, jij wil het misschien juist zo omdat het beter is voor gewrichten enz. Toch zou ik ook naar de DA luisteren als ze mij zeggen dat het voor het paard goed is zo. Ik vraag ook geregeld als de DA hier is hoe en wat ze van de paarden vind. Ik zie ze elke dag en zij kijkt met hele andere ogen :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:03

Noor, wij moeten vlak achter elkaar in Renswoude! Leuk, kunnen we samen een beetje losrijden.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:26

HH gefeliciteerd! Echt heel leuk zo allemaal op de zelfde dag!
TG Cool zeg naar Madonna
Rosa := oeps volgende x toch maar zo een ouderwetse ontstopper.
gr_roos schreef:
Marijke dat is wel zo, een goede instructeur heeft ook aandacht voor de leerling die dan aan het rijden is, maar als je voor iedere hindernis 5 á 6 keer stil staat, na iedere hindernis moet stappen om weer goed in het zadel te zitten en dan nog 3 voltes moet galopperen voor je naar de volgene hindernis gaat wordt het een heel lang verhaal. Ik ga gewoon niet voor mezelf beginnen in een crossles, is ook onverantwoord, omdat er dan geen toezicht is als er wel wat gebeurd.

Dat is inderdaad bij ons gewoon het probleem, en dat er dan nog iemand na iedere sprong met de instructeur in discussie gaat terwijl ze de sprong blokkeert. Ik rij heus wel graag voor en heb ook echt wel geduld, maar zou wel fijn zijn als er wer een beetje tempo in de les kan...

Sannn: Dat snap ik volledig zo ben ik natuurlijk ook begonnen! Maar waar ik het persoonlijk over heb zijn 2 combi's waarvan het paard echt niet wil en kan springen en de amazone ook niet echt hard werkt om het beter te maken. Hoop niet als arrogant of asociaal over te komen maar het zijn er gewoon 2 die niet echt klaar zijn voor een groepsles... (maar ze zouden er volgende week niet zijn :D)

Snowy :r

Snoekie: De mijne was ook altijd erg dun! sinds dit jaar ineens niet meer. Bij mij was het enige wat hielp, onbeperkt hooi en heel veel grasmix door zijn voer.

Vandaag ook uitslag van red zijn mest onderzoek, Schoon!

HH I Love Cavalor!! helaas hebben zij geen grasmix.... Lekker dagje gehad dus!

Verder heb ik een hekel aan dikke dieren! (weet ook wel dat het soms bijna niet tegen te gaan is...)

Red heeft vandaag hard gewerkt, lekker compact kunnen rijden met dressuur. Hij was helemaal wit van t schuim :+ Daarna lekker afgespoten en laten rollen. Hij heeft denk ik wel 8 x gerold lekker in het mulle zand. heerlijk zo een gepaneerd paard.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:32

Owwwww...altijd als ik weinig tijd heb om bij te lezen, kletsen jullie zo 10 pagina's vol! -O-

Lange drukke werkdag achter de rug, nu laatste mail afronden, dan koffer pakken. Morgenochtend vroeg eruit, Joey op de taxi zetten en zelf Edge nog ff rijden en dan tot en met zondag naar Zeeland, lekker genieten bij Concert at Sea. *\o/*

Bijlezen doe ik maandag weer, dus niet teveel kletsen dit weekend. ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:33

Mijn kleinste pony is wat aan de dikke kant al was ze vroeger altijd te mager, en nu iets aan de bolle kant, maar ze krijgt het weer erg druk met kinderlesjes lopen, kinderfeestjes lopen en 2 uur rondlopen met kindjes op de kar, ze valt snel af, dus mag ze nu wel iets reserve hebben.

Noor en Sim al gespot op de voorlopige startlijst :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:37

Wat heerlijk Melanie! Geniet er van!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:39

Snoek voeren ze bij jouw op stal alleen brok qua krachtvoer.

Ferrose doet het redelijk goed op een pap van lucerne en zemelen om haar goed op gewicht te houden. Dat is ook een van de weinige dingen waar ze absoluut niet over miezemuisd.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:43

Mel veel plezier, gelukkig beter weer als vorig jaar. Geniet er van

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:47

Misschien heel blond hoor :o? maar kwam net tot de conclusie dat als je bij eventingphoto bij zoeken je naam in toetst krijg je al je fotos :)*

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:49

Hey domme dozen :D

Wat een slanke paardjes hier, Tessa heeft een zeeeeer welvarende buik.
Vind voerbeleid echt het aller belangrijkste aan een stal.
Geen idee of iemand het interesseert maar zo gaat het hier:
7.00 kuil en daarna 0.5 kg brok. Dan krijgen ze om half 10 een tweede portie hooi, niet zoveel.
Ze gaan van 11.00 - 17.00 op een volle weide. Als ze op stal komen ligt er vaak nog kuil van de ochtend en krijgen ze weer 0.5 kg brok.
'S avonds 19.00 weer een klein portie kuil, en om 22.30 veel kuil.

Dus vooral veel kleine porties over de hele dag. Juist de paarden de moeilijk op gewicht blijven, zien er nu echt goed uit.
En zo houden ze wat te doen. Tessa is dik door te weinig trainen en teveel gras. :)

Vanavond was ik ruim 2uur lang duizelig... %) Eten/drinken hielp niks, begrijp er niks van. (ik ben echt een domme doos....)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 23:55

Lelie, jij mag niet zoveel foto's meer van je leuke beesten plaatsen, wordt een mens hebberig van :Y)
FE, veel plezier in Zeeland!
Veel voertroubles... ik krijg Beau ook niet dik. Krijg ook regelmatig commentaar dat ze te dun is. Lastige is dat ze ook niet te veel eiwitten mag hebben. Wanneer ik IJslands zeewier bijvoer, wordt ze trouwens wel wat dikker.
MisterT, heb hem nog niet getest omdat ik gister niet op het 'aan'-knopje heb gedrukt, en vandaag geen tijd hard. Heb al wel in huis 2 filmpjes gemaakt, die waren prima :j .

Vanochtend geshopt, vanmiddag diploma uitreiking gehad en vanavond rijles. Heb een supermooie glazen standaard gekregen van school, met onder andere mijn naam erin gegraveerd. Echt heel mooi. Kregen alle geslaagde topsportleerlingen. Mijn mentrix vroeg nog of ik wel regelmatig iets van me wilde laten horen en dat ze me ook zeker ging missen. Ze kijkt al uit naar de diploma uitreiking van mijn zusje zodat we dan weer bij kunnen kletsen, en of ik nog eens weer kwam op het Zernike. Vind haar zo'n tof mens en ga haar ook echt missen. Dankzij haar heb ik nog een beetje mijn best voor school gedaan. Rijles ging ook vet goed. Ik ben pro 8-)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 07:08

Goedemorgen,
Gezellig Sim! Ga de lijst straks even bekijken, ze zijn mooi op tijd.
Beli, goeie bijleesactie!

Zijn hier nu bezig met een vlonder maken in de tuin. Tuinmeubelen worden ook gebracht vandaag! Ik moet straks een paar uur werken, komt erg slecht uit...

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 07:10

_Noor schreef:
Zijn hier nu bezig met een vlonder maken in de tuin. Tuinmeubelen worden ook gebracht vandaag! Ik moet straks een paar uur werken, komt erg slecht uit...

Tada!!!! Miep miep daar komt Muti aan.... :D

Goedemorgen allemaal, mooie dag weer.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 07:42

Goedemorgen!
Zo, net ff zitten bijlezen.
Wat bijzonder zeg, iemand die hier in een topic, waar iedereen zich normaal gesproken even netjes voorsteld voordat die mee gaat kletsen, gewoon even iemand op zijn nummer denkt te kunnen zetten....bijzonder zoiets. :(
Verder ging het over schrale paarden. Ik voer ook onbeperkt hooi en Edge heeft daardoor maar weinig voer nodig (wel heel hoogwaardig voer). Ik voer liever granen dan bix. Merk dat veel paarden niet genoeg uit hun bix halen of er juist van dichtgroeien. Edge krijgt overal snel jeuk van, dus daar moet ik ook mee uitkijken wat ik die voer. Als Edge wat invalt voer ik hem bij met kruidenslobber.
TG gaat naar madonna, gaaf hoor! Ookal ben je geen groot Madonna fan, concerten zijn al gauw de moeite waard en zeker van zo een icoon!

Nu ff snel ontbijten en dan naar Edge.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:20

Morgen!! Alweer aan het werk!

Schrok vanmorgen ineens wakker met het idee sh*ttttt vergeten de wekker te zetten!! Gelukkig was het 05:50 uur dus maar 5 min te laat.

@ Annetje vind hem indd ook te schraal. Kan me wel voorstellen dat als die van jou snel last heeft van zijn gewrichten dat de DA het beter vind als hij iets slanker is. Heel veel paarden zijn echt TE dik. Zonder dat de eigenaren dat door hebben. Heeft en aantal maanden terug ook een heel stuk over gestaan in de krant.
@ FE heeeeel veel plezier!!!
@ Beli nee jammer heh. Pavo heeft het wel. Vind ik ook heel goed voer!
@ Shanoek ik haal het gewoon bij de voerhandelaar waar ik de rest van het voer ook haal.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:28

Noor, Wordt de schutting ook al geplaatst??
Wat voor planten ga je tegen dat tralie aanzetten? Ik wil ook een tuin -O-
Mirthe, Je zag er echt gaaf uit gisteren! Moet je vaker doen :j
Mel, Heel veel plezier in Zeeland!
Margreet, Toch handig zo'n moeder :D

Pff, Wekker vanochtend blijkbaar uitgedrukt ipv gesnoozed... Werd 50 minuten later wakker en gelukkig maar 10 minuten 'te laat' op het werk!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:34

Beli is echt een domme doos ;) :D
Zit in de lucht Henny en Mootje, gelukkig was ik wel net op tijd op de zaak. Het feit dat mijn haar niet zit neem ik nu maar even voor lief :o
Anne, ik denk dat de tak van sport ook erg belangrijk is. Ik heb mijn SGW paarden liever iets "schraler". Ik merk dat Obi echt de conditie van een paard heeft (hihi) en dat Pas het heel erg zwaar heeft met zijn overtollige kilo's. Ikzelf zie ze ook liever iets aan de magere kant dan te vet. Is voor mensen ook niet goed.
Mel, heel veel plezier!

Ik ga hier maar weer eens aan de administratie, hoef maar tot 3 vandaag en dan maar liefst 3 paarden pesten. Hopelijk iets minder bloedverziekend heet dan gister :D

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 08:47

:o? :+

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:11

Beli doet een geweldige ontdekking :o? :') .
Bij Noor wordt hard gewerkt in de tuin!
Mirthe: wat leuk dat je zo'n mooie "prijs" kreeg op school. En zulke leuke reacties! Je camera was een gevalletje "of je doet de stekker er in" :D .
Verder wat verslaapacties.
Over 4 weken is ons uitje al :):) .

Vandaag niet veel op het programma. We gaan even naar de Makro: koffie halen (en vast nog wel wat meer). Zal eens naar de roze broeken kijken 8-) .

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:14

Goedemorgen! Ik voeg me ook weer bij de domme dozenshow. :D

Straks lekker bosritje maken. Tis beter dan gister qua warmte denk ik.
Het was gister echt bloedjeheet met springles. En in tegenstelling tot 2 weken geleden was het nu heerlijk relaxed in de clubles. We waren maar met z'n tweeen.

Fijne dag allemaal vandaag en ik zie dat Margreet voor reddende engel speelt vandaag. :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:16

Als het goed is, is ze al ter plaatse :D
Mootje, vandaag en morgen de vlonder. De schutting wordt vandaag wel geleverd en dan zal ie ergens komende week wel geplaatst worden (gaat de buurman doen), hoop ik tenminste!
Sim, fijn dat het zo rustig was met springles!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:19

Goeiemorgen!
Shanouk vervelend dat Denzel niet zo vol is en er niks uit het onderzoek is gekomen. Je had hem wel al bij de ta gehad?
Anne vies is inderdaad niet heel vol maar mist vooral veel bespiering
In mijn ogen is een goed sportpaard een waarbij je de ribben net kan zien, extra kilo's moeten ze alleen maar mee slepen