[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:06

Mootje: Veel plezier vanavond. Die stubbens zijn inderdaad knoerthard, heb een keer op die van mijn instructeur gesprongen en paard kon er fijn mee springen, hij zat verder niet vervelend voor mij maar ook zeker niet lekker. Ben nu helemaal blij met mijn heerlijk zachte Ruiz Diaz <3 .
Sann: Ik heb ook een slechte rug, hardlopen begin ik niet eens meer aan, daar krijg ik de volgdende dag allen maar spijt van.
rowo: Fijn dat ze zadelmaker deze week zo attent is, dan kan ja met beide paardjes weer fijn aan de slag.
Ik vind persoonlijk doorrijden in de B als je paard gewoon goed bevestigd is en je 10 wp hebt weer raar :o , de B is toch echt een beginnersklasse en ik gun de mesnen die zelf echt net beginnen ook hun prijs.
Iedereen veel plezier op het eventingfeest!

Net even naar van Rijs geweest voor mijn gerepareerde borsttuig en een onderdeken voor Bam, werd heel hebberig van alle leuke spullen daar, maar ben helaas nogal blut :o , heb al een hele tijd niet opgepast vanwege wedstrijden en wel veel dresuurlessen genomen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:17

Goeiemiddag
Ik kon Vorstin vandaag niet eens rijden met mijn handen :o Kan de teugels niet vastpakken, dus heb er heel even een kwartiertje opgezeten. Ze was nog steeds niet moe, dus het heeft haar echt goed gedaan gisteren! Ook geen spierpijn gelukkig :)
Ga nu maar op zoek naar andere teugels :o

Ik rijd ook vaak niet langer in een klasse door dan tot ik 10 wp heb. Train dan liever thuis naar de volgende klasse toe, in plaats van dat ik nog 10x ga starten. Tenzij ze echt het ritme nodig hebben (met springen bijv). In principe heb je niet meer winstpunten nodig, maar het kost wel klauwen vol startgeld.

Succes met je spierpijn Mootje :(:) En fijn dat je zo lekker gereden hebt :D
Zei het toch Noor :D Had jij de boeken nou wel of niet gelezen?
Leuke foto's Margriet!
Veel plezier in België Corien!
Ohhh Sannn, wil je niet naar school ;)? Sportief hoor, hardlopen!
Gezellig zo'n logeetje Vief
Evie, wat was er met je borsttuig dan? Ik wil ook weer naar de ruitersportzaken, maar ik ben ook redelijk blut helaas
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 20-11-10 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:18

Zo ik heb ook eindelijk weer alles bijgelezen!
Lekker dat jullie zo fijn hebben buitengereden gisteren :+
Rowo super dat dit zadel wel goed past, een paar keer mee springen vind ik zelf altijd wel heel fijn, dat moet je er immers goed mee kunnen doen :D

Vanmorgen alle stallen goed afgemest en nu ga ik me zo maar eens klaar maken voor het feest van vanavond, weet alleen nog steeds niet wat ik ga aantrekken.....

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:28

Ik ben volgens mij nog nooit bij 10 winstpunten meteen over gegaan :n K rijd altijd langer door, ongeacht of ik prijzen en winstpunten haal of niet. Thuis doortrainen vind ik saai, k wil zelf regelmatig op concours voor mijn eigen wedstrijdritme, maar ook dat van de paarden. En als een paard nog niet klaar is voor een hogere klasse, train ik thuis door maar blijf ook op concours starten. Veel prijzen rijden zegt mij niets.. Avi deed dat ook, maar was (en is) niet klaar voor de L1.

Veel plezier vnvd Billy!! Heb je geen leuk zwart jurkje in de kast hangen? K dcht overigens dat je van de week was wezen shoppen voor vnvd? :o

Snoekiej

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:43

Mootje, wat voor teugels had jij nou precies zei je?
Ik ben aan het kijken naar teugels, maar heb geen idee wat er fijn zou zijn. Bij ons in de buurt hebben ze ook niet zo veel verschillende soorten teugels hangen.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:58

rowo schreef:
Ik ben volgens mij nog nooit bij 10 winstpunten meteen over gegaan :n K rijd altijd langer door, ongeacht of ik prijzen en winstpunten haal of niet. Thuis doortrainen vind ik saai, k wil zelf regelmatig op concours voor mijn eigen wedstrijdritme, maar ook dat van de paarden. En als een paard nog niet klaar is voor een hogere klasse, train ik thuis door maar blijf ook op concours starten. Veel prijzen rijden zegt mij niets.. Avi deed dat ook, maar was (en is) niet klaar voor de L1.

Veel plezier vnvd Billy!! Heb je geen leuk zwart jurkje in de kast hangen? K dcht overigens dat je van de week was wezen shoppen voor vnvd? :o

Ik kon gewoon niet goed kiezen :o Ben de laatste maanden wat afgevallen en hierdoor is het jurkje wat ik in gedachten had wat te groot geworden :o Heb nu iets anders uitgezocht :D We zijn idd gisteren wezen shoppen maar ik had niks nodig, wel jurk voor vriendinnetje gekocht :+

Nou ik ga mijn hond naar zijn oppas brengen en dan snel richting Amsterdam =:)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:11

Ik had moeders vanmiddag mooi tuk! :D Had haar onder valse voorwendselen meegelokt naar de stad. Daar wachten twee vriendinnen van haar en mijn schoonzus haar op en hebben we een workshop sieraden maken gehad :) Ben weer een mooie ketting rijker in de kleuren zwart, zilver en donkerpaars!

@ Shanoek: ja, ken alle boeken zo'n beetje uit mijn hoofd ;) Heb ze ook in het engels als audiobook, dat is helemaal heerlijk om naar te luisteren :)
@ Mootje: fijn dat de les goed ging. Corion had dus geen spierpijn?

Voor degenen die naar het Eventingfeest gaan: veel plezier!

Ik ga gauw Jer longeren en mijn spullen schoonmaken voor morgen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:13

Heel veel plezier Billy, maar je bent vast al weg. Ben benieuwd wat je aan hebt getrokken.

@ Noor: succes alvast morgen!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:37

Over het opkrullen bij W: op de foto's waarop hij erg krult zeg maar (foto 2 en iig de laatste) bij de 2 kwamen we niet mooi uit en bij de laatste foto sprong hij vroeg en zit ik niet helemaal mooi mee. Dus daar had ik zeker mijn handen mee mee moeten geven. De rest van de foto's tja zo springt hij, geef genoeg mee verder. :)
Noor leuke verassing voor je moeder! :D
Rowo hmmm spannend dus nog voor maandag! Succes dan iig!
Voor degene die naar het feest gaan veel plezier!

Zo weer een drukke dag gehad! Vriendje is jarig, dus alles poetsen! En ook nog een taart maken, boodschappen doen en paard rijden. We zijn ook nog naar Assen geweest. Even shoppen. Maar heb Carella vanmiddag voor het eerst thuis gereden. Dacht doe haar eerst maar even aan de longe, nou gelukkig maar. :+ Ezels van de buren gingen naar binnen, en dat was doodeng. Dus staart erop en knorren. :+ Toen ze wat rustiger was er maar opgeklommen! En ze was erg braaf! Was ook veel rustiger met haar hoofd dan woensdag, dus ben erg tevreden zo. :j

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:41

Fijn, Margriet! En gefeliciteerd met je vriendje!

Jer is gelongeerd en heb zijn staart even gewassen. Hij heeft lekker liggen rollen in de paddock ;) Nudine's witte benen waren helemaal zwart dus die hebben ook een sopje gekregen. Spullen poetsen had ik geen zin meer in, morgenochtend maar even.

Heb wel zin in morgen, hoop dat het net zo lekker gaat als vorige week!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:50

Avond :wave:
Ik heb vandaag nog even een rondje gesprongen met paardje. Ze sprong echt super. Morgen gaan we naar Exloo, dan mag ze voor het eerst sinds maanden weer springen. Ben dus benieuwd, maar heb wel een mooie voorbereiding gehad.

Margriet: Leuke foto's! En gefeliciteerd met je vriendje!
Noor: Wat een leuke verrassing voor je moeder.
Iedereen die naar het eventingfeest gaat: Heel veel plezier!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:55

rowo schreef:

Ben ik het deels mee eens. Alleen ga ik niet op concours als het niet voor elkaar is. Dressuur is niet onze hobby, dus als ik dat al start dan met het doel om zsm over te stappen. Nu ze drachtig is start ik niet meer, ze loopt als ik nu zou starten net wel of net geen winstpunt. Ik heb geen zin om met zo'n krappe marge te gaan starten.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:56

@ Anthea: Succes morgen! Komt vast goed. Ik ben er vandaag geweest ;).

@ Margriet: Mooie foto's!

@ Noor: Wat gezellig :D. Kettingen zijn altijd leuk.

@ Billy: Fijn dat je nog een leuk jurkje hebt kunnen vinden ;).

Ik was vandaag op concours met beide paarden.
Even gekopieerd:

Bobo mocht mee in het B vandaag. Hij Dit was zijn derde spring wedstrijd van zijn leven en hij ging erg goed. Ik kon er fijn aan rijden en we waren foutloos. Natuurlijk nog niet zo dat we boven in het klassement mee konden rijden, maar hij doet het super voor zo weinig ervaring. Tweede parcours ging ook goed. Hier maakte ik zelf even een foutje waardoor we een balkje hadden. Maar het slootje keek meneer niet eens naar. Uiteindelijk het 1e parcours nog 12e geworden :D!

Daarna mocht Sofie in het L. Met losrijden liep ze al erg fijn en ik kon merken dat ze er zin in had. We waren foutloos het eerste parcours! Op h4 redde ze ons heel braaf. Hier zat ik zelf even te mutsen. Maar verder super fijn gereden. Ook in de barrage foutloos.
Hier werden we 2e :D. Het tweede parcours ging ook super. Ik kon super kort wenden en ook gas houden. Hier werden we dan ook 1e :D. *\o/*

* alleen dat M springen met Sofie komt nu wel erg dichtbij :=. Hopelijk durf ik dat ook nog.

Super tevreden over beide paarden <3

Ik ga me nou klaar maken en dan naar vriendlief. Die was vorig weekend jarig en viert het vanavond.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:10

Jeetje Kim, je gaat wel erg lekker zeg. Met beide overigens... en als ik zie hoe het in de L gaat, dan moet het in de M ook wel goedkomen. Je eindigt zowat elk concours bij de eerste 3.

@ Anthea: succes morgen in Exloo :D

@ Roos: Avi is niet L1 klaar, maar moet wel mee indoor omdat ze anders veel te gespannen wordt als ze lange tijd niet mee is geweest.. Ze moet dus veel zien om het maar normaal te laten worden.

Nou wij kunnen zo met onze kat weer richting de DA. Hij is 2,5 week geleden geopereerd aan een grote bult (welke overigens kwaadaardig was). Maar hij likte steeds zijn wond open. Na helemaal ingepakt te zijn en 2 weken binnen mochten donderdag eindelijk de hechtingen eruit en mocht ie weer buiten. Nu zagen we alleen net dat de hele wond weer open lag en we dus gewoon IN de kat kunnen kijken :=

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:27

Veel plezier vanavond Mootje!
Ook voor degene die naar het eventingfeest gaan veel plezier!
Succes met je wedstrijd morgen Noor, dressuur of springen?
@Eef: ik doe heel veel oefeningen voor mijn rug. Dat helpt, misschien ook wat voor jou? Hoe beter je conditie is hoe minder last je over het algemeen hebt. :)
Au Snoek, dat is echt niet fijn! Hopelijk heb je snel weer minder last van je handen.
Goed geleerd Rowo?
Ik rij over het algemeen wel door na 10 wp. Met dressuur ben ik tot nu toe elke keer rond de 23 over gegaan. Springen rij ik ook door. Ik vind dat gewoon veel fijner, lekker in het wedstrijd ritme blijven. Dat is vooral voor mezelf fijn, anders ga ik stuk meer gespannen op concours. Hoor wel vaak dat mensen zeggen dat het stom is als ik dan prijzen rij, trek me daar nooit zo veel van aan. Ik train er net zo hard voor en als ze dat niet kunnen hebben moeten ze maar beter trainen/ rijden. Scheelt ook dat ik dat dressuurwereldje niets vind. Het is net zo goed mijn keuze dat ik blijf rijden als hun keuze om gelijk over te gaan. :) Kreeg vandaag nogmaals te horen dat het maar fijn was dat ik in het M1 niet mee deed, heb toen wel even grote mond terug gegeven. Zo kinderachtig, alsof ik er om vraag om er weer uit te liggen. Gelukkig heb ik inmiddels wel geleerd om er niet gelijk alles uit te flappen, kost me alleen wel de nodige zelfbeheersing. :D
Gefeliciteerd met je vriendje Margriet!
Leuke verassing voor je moeder Noor! :D
Gaat goed bij jou Kim, als ik dat zo hoor allemaal moet het M ook wel goed komen. Je debuut al gepland staan?
Gatver Rowo, succes bij de dierenarts.

Vandaag even bij de 1e selectie geweest in Putten. Wat een piep jury. Dat is dan nog netjes gezegd.... Punten kwamen niet echt overeen bij de meste combinaties. Maar goed, laat me er maar niet verder over uit. ;)

Daarna Vero gereden, wat liep ze top!! Heeft er echt goed gedaan het bos gisteren, ze was weer lekker vrolijk. Had bijna de neiging om wijken etc. mee te pakken. Niet gedaan, maar ze voelde echt goed aan! :D Morgen maar weer het bos in!
Daarna lekker met zusje naar de Mac geweest en duik zo op de bank voor Ik Hou Van Holland!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 21:49

Gefeliciteerd Kim!
Rowo: sterkte bij de DA!
Sannn: wat flauw van jouw concurrente zeg! Als ze er niet tegen kan dat jij prijs reed/rijdt dan moet ze maar gewoon beter rijden. Fijn dat Vero zo lekker liep, dat geeft vertrouwen! :D

Ik heb met Pancho ook altijd alle klasses uitgereden. Lekker prijzen rijden :D Ik rij wedstrijden voor mijn hobby en dan is prijzen rijden gewoon erg leuk. Bovendien ging het met Pancho hard zat en vind hij meegaan op concours erg leuk. Ik blijf echt niet thuis hoor als ik 10 winstpunten heb en hij is nog niet klaar voor de volgende klasse. Ga gewoon graag op wedstrijd. Heb nu wel het voordeel dat ik met Weltsieger gewoon mag doorpromoveren wanneer ik daar zin in heb. Ik rij nu wel bewust minder wedstrijden, omdat ik B en L1 niet zoveel aan vind en hij nog niet klaar is voor een hogere klasse.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:15

Bull en ik staan genoemd op de KWPN website... ;) zo trots tevens haalden wij vandaag een 10e plek van de 24 op de selectie klasse L2.. :D dus de eerste punt is ook binnen.
Noot KWPN :
Bij de springpaarden sprong Bull's Eyes (manhattan*Ekstein) ook heel opvallend. Dit paard viel op door de fijne lichtvoetige galop. Bij het springen was het goede lichaamsgebruik ook heel opvallend. Daarnaast liet Bull's Eyes zich onder zijn amazone bianca fantastisch rijden en bewerken, voor dit onderdeel werd dan ook een 8,5 behaald. Voor het vermogen kreeg dit bloedpaard een 7,5, voor de overige springonderdelen werden allemaal achten genoteerd. Hiermee werd een mooie totaal score van 80 punten behaald. TOOPPPPPIIEEEEEE !!!!!!

MARGRIET @ mooie foto's !!!!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:22

Wat een leuk positief stukje Bianca! *\o/*

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:51

Goedenavond!
Ik ben weer bij mijn moeder. Net even bij mijn vader geweest om zijn verjaardag te vieren. Was gezellig :)

Goeie actie Noor :D Leuk dat je moeder er ook echt ingetrapt was! En veel succes morgen!
Gefeliciteerd met je vriendje Margriet!
Succes morgen op wedstrijd Anthea
Netjes hoor Kim! Gefeliciteerd!
Gatver Rowo, hopelijk kunnen ze de kat weer netjes dichtmaken
Tss, wat een opmerking Sannn :n Fijn dat je lekker hebt gereden met Vero :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 08:59

Goeiemorgen :wave:

De paarden hebben al gegeten, ik zal ze zo ff buiten zetten zodat ze nog een aantal uur buiten kunnen staan voor ik ze moet vlechten voor concours van vanmiddag. Zelf nog een aantal uur leren :O

@ Bianca: Jeetje wat een leuk stukje zeg! Daar mag je trots op zijn!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 09:41

Margriet, wat een leuke foto's!
Kim, gefeliciteerd! De M moet kunnen joh, valt allemaal reuze mee. :)
Bianca, wat een super leuk stukje over Bull.

Ik ga weer richting stal, even uitmesten en daarna met een vriendin mee op concours. Vanmiddag komt er iemand foto's maken van Floris, kijken of we de kleine boef knap op de foto kunnen krijgen. En dan vanavond maar even rijden, ik heb weer eens zo'n geweldige planning. :))

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 09:56

Leuk stukje Bianca! Daar mag je trots op zijn. Wees maar zuinig op je toppertje!!!

Ik ga ook snel richting stal! :evaw:

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 10:24

Billy, Hoe was het eventingfeest?
EB, Ik vind wedstrijden ook echt schofterig duur om voor de lol te blijven rijden. Daar kan ik bijna twee privélessen voor betalen als je de reiskosten mee neemt :+
Snoekiej, Ik heb ze bij mr. Ed vandaan. Ze hadden geen merkje, maar ze zijn heel dun met stoppertjes en hieroverheen is zacht leer gespannen. Ze waren 25 euro.
Rowo, Succes met leren en op cc!
Sann, Fijn dat jij ook zo lekker hebt gereden!
Kim, Wat een mooie uitslagen met Bobo en Sofie! De M komt inderdaad dichtbij voor Sofie :D
Noor, Leuke verassing voor je moeder! Succes op cc vanmiddag

Verjaardag was gezellig gisteren! Concert daarna was leuk, maar de R.K. inslag tussen de musicalnummers was totaal niet mijn ding :n
Ik wilde een staprondje doen vandaag, maar het is zo mistig vandaag, dat ik dat maar niet doe! Vanmiddag kijken op cc bij mijn instructeur!
Laatst bijgewerkt door Mootje op 21-11-10 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:27

Morgen :wave:

De treinen rijden gelukkig weer normaal, dus ik zit lekker in een zonnetje in de trein :)

Kim: Gefeliciteerd!! Wat goed zeg. Echt leuk dat Bobo het allemaal zo snel oppikt en je nu 2 fijne springers hebt :D M komt idd wel dichtbij nu :))
Bianca: Idd een stukje om trots op te zijn, leuk hoor! :)
Wedstrijdgangers: Succes vandaag :)
Billy: Leuk gehad gister :D?

Ik ga maar eens mijn oordoppen indoen en me op mijn boek over de NL politiek richten.. :z

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 10:28

Goede morgen!!

Gister leuk feestje gehad nu snel naar stal vlechten en op wedstrijd!

Bianca mooi stukje!! :D
Eb wedstrijden en lessen zijn idd best duur geworden!!
Rowo succes op CC
Kim woue gaaf hoor die parcoursen zo met bijde!!

Ik ga snel naar stal :wave:

Oh ja zadel vrouw komt einde van de maand dec voor de feestdagen dus mischien kan ik dan me nieuwe springzadel uitzoeken :)