[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:44

Als de mijne had moeten crossen had ik der ook vorig weekend uit der jas gehaald denk ik. Ze begint al aardig dik in het haar te zitten.

_lautje_

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:46

Trakkie is ook aan het doorschieten. Zit te twijfelen of ik deze week nog scheer of pas als hij helemaal is doorgeschoten.

Heb vanmiddag neiuwe dekens in Engeland besteld. In totaal 6 van weatherbeeta. Voor het geld dat ik nu kwijt was zou ik in NL net 2 dekens kunnen kopen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:46

Ja idd Roos. Het gaat toch om het welzijn van je paard?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 21:54

@Sim en Snoek: Ik ben het volledig met jullie eens!! Als je paard last heeft van zijn pak haar dan is het gewoon niet fair :n .. Lekker sch**t aan hebben inderdaad :j ..
@Vief: :)) Hahahaha dat is echt een grappige foto!! Die Wolles :+: . Lekker hoor als ze straks weer bij je in de buurt staat ;) .

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:07

Heb net springles gehad en het ging fijn. Echt mijn moeilijk heden stonden in het parcoursje wat er stond. Wel fijn dat er altijd een parcoursje staat waarbij je alle hindernissen van beide kanten kan springen. Wat we dus ook eigenlijk altijd doen. Ik heb vooral moeite met dubbel oxer-stijl. En nu stond het ook nog vlak uit een wendig. Dus extra lastig voor mij iig. Dus even mooi kunnen oefenen en het ging fijn :). Moet alleen zelf proberen lichter te blijven zitten. Die dichter ik bij de sprong kom hoe zwaarder ik ga zitten (bijna achterover aan het leunen zegmaar). Dus daar goed op geoefenend, en dan spring ze echt geweldig :D. Je merkt gewoon echt verschil, als ik zwaar zit drukt ze haar rug er wel eens uit.

Nu opdracht uitprinten en lekker slapen, ben kapot :=

PB: leuke pony :) leuk dat ie het zo goed doet.

Sofie zit trouwens nog super mooi in d'r haar. Hoop dat het zo blijft. Vorige winter iig wel :).

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:00

Vief _O- geen woord voor nodig :P

Sim en snoek: groot gelijk ik vond het ook balen dat ik die van mij 23 aug al moest scheren, maar er was geen houden aan, en zeker niet met de 4 sgw's die ik nog moest rijden!
Jackson zit nu echt heerlijk in zijn vel precies goed :) en glimt als een spiegel!!

Kim fijn dat het goed ging :)

Lotte die dingen helpen echt voor de ijzers vriendinetje van mij gebruikt ze ook en haar paard trapt echt bijna elke week een ijzer er af!
Ze zijn ook erg flexibel :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:09

Wow Corien, 23 augustus is wel erg vroeg, maar ja als ze een dikke vacht hebben is het gewoon beter.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 23:10

Ja twas echt niet aan te slepen, vond het ook wel heeeel erg vroeg, maar ja ik wist dat ik moest scheren, dus ja heb het toen gelijk gedaan voor lisse :)

En de veearts vond me paard er uitermate goed uit zien :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 00:02

Ik ben drie weken geleden al begonnen met dekens dus ook al vrij vlot, ik heb nu gewoon een Global 0 grams met fleecevoering waterdicht en ik rijd niet eens wedstrijden :P maar heb er idd een hekel aan als er teveel haar aan komt en scheren kan ik dan wellicht al voorkomen, met Rebecca deed ik het ook niet anders. Als ik merk dat er weer meer haar onder die deken komt ga ik steeds zwaarder van grams,
De Fries staat sinds half augustus al onder 0 grams voor de nacht en overdag een reflecterende deken, maar zij moet ook voor de keuring en het nadeel van sommige Friezen is dat ze dan zo bruin zijn, dus op tijd met deken begonnen en ze ziet er puik uit. Ze staat nu weer op de keuringsstal en 24 oktober weten we of ze model gaat worden of niet.
Bij ons doet gelukkig niemand moeilijk over een deken. Zodra er eentje begint zeggen ze....OOHH ...begin jij nu al ?? en nog geen week later hebben ze zelf ook die deken op leggen.... :(

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 07:40

Moge!

Bianca dat is altijd ;)

Bij ons staan er in de zomer ook paaren dag en nacht met een deken op :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:08

Goeiemorgen :wave:

Over dekens gesproken. Zetje staat al een maand (s nachts) onder een zomerdeken. Vanaf gister ook overdag. Zoé moet ik toch scheren (die wordt gewoon een beer), dus heeft niks op. Maar gister was ze echt halverwege de les al waternat, dus miss toch maar heel snel scheren. T is alleen balen omdat ik niet weet hoe lang ik haar nog rijd en ze niet erg makkelijk is met de benen scheren (vooral knieen en sprong).

@ snoekiej: mensen vinden het dus nu nog te vroeg om te scheren? Das wel erg vreemd zeg. Meeste paarden hebben alleen maar mega last van hun dikke haar.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:26

Rowo, dan laat je de benen er toch in? Doe ik met die van mij ook. Niet omdat ze lastig is, maar omdat ze in de winter overdag ook gewoon buiten staat.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:30

:wave: goeiemorgen.

Ik zal eens naar Leeuwarden om m'n tentamen te maken. Helaas ken ik het totaal niet, dus dat gaat leuk worden. Kreeg het er echt niet in :\ Frustrerend :P.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:37

Simmie schreef:
Rowo, dan laat je de benen er toch in? Doe ik met die van mij ook. Niet omdat ze lastig is, maar omdat ze in de winter overdag ook gewoon buiten staat.

Nee, dat vind ik echt te lelijk :o Ik scheer ze altijd helemaal... Ook al lopen ze hele dagen buiten.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:48

Goeiemorgen!

Ik heb wel alles bijgelezen, maar met 1 hand typt zo lastig om overal op te reageren :o
Gisteren morgen ging alles super snel, ik was nog maar net binnen of ik moest al omkleden en in zo'n charmant blauw hemd :o Gelijk door naar de voorbereidingsruimte voor de OK waar een hele aardige verpleegkundige me gerust stelde en infuus in bracht. Toen de dokter nog even gesproken met zijn hele team (stonden 6 man om mijn bed :wow: ) En toen kon ik naar droompjesland. Op de uitslaapkamer moest ik mijn ogen open doen voordat ik naar de afdeling mocht, maar dat was een hele opgave ;) Uiteinndelijk begon ik rond 4 uur echt wakker te worden. Ik had toen veel last van mijn hand en kreeg dus gelijk wat voor de pijn. Uiteindelijk was ik om 7 uur weer thuis.
Het zit nu in het verband vanwege de zwelling en volgende week krijg ik weer gips helaas. Ik mag deze hee week ook niks doen totdat er gips omheen zit.Vanavond mag wel het verband eraf, maar dat vind ik eigenlijk een beetje eng met de wonden :o
Ik ga nu eerst maar weer wat pijnstillers nemen en dan bellen voor gips.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 08:51

Alles is verder wel goed gegaan Benthe? Sterkte er iig mee! Niks doen zal je vast tegenvallen :(:)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:07

Goeiemorgen!!

Benthe :(:)

WolinLotte schreef:
Lijkt wel een enkelbrace := .... lijkt me niet comfortabel voor het paard.. heb ze echter nog nooit in handen gehad hoor.

Dat dacht ik ook Lotte maar heb ze afgelopen weekend vast gehad en echt mooie dingen. Stevig maar toch zacht en flexibel.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:28

Sterkte Benthe! Hoop dat het snel geneest en je gauw minder pijn hebt :(:)

Ik heb een druk dagje.. :D Komt goed uit dat ik vannacht 10 uur geslapen heb :z Was echt even nodig.
Kwam er net alleen achter dat de wasmachine kuren heeft :\ dus maar even een handwasje gedaan van de meest noodzakelijke dingen.. Zit nog even een broodje te eten nu, maar ga zo eerst even een agenda maken, dan boodschappen doen, naar de uni voor de vergadering, waarschijnlijk naar de kapper (weet nog niet of ik echt zin heb :+) langs de nieuwe stalling van Woll, koken, film kijken bij een vriendin en nog even de stad in vanavond. Gezellig dagje :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:28

Benthe veel sterkte! NIet ziek geworden van de narcose?

Ik ga trakkie komende week scheren. Ze staan bij mij s'nachts al onder een 200gr en hij is alsnog een teddybeer geworden.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:35

Benthe sterkte met je hand!! :(:)

Shanouk: Ik heb het verhaal niet helemaal gevolgd maar ik snap eerlijk gezegd niet dat je fanatiek gaat rijden als je paard hoest?

Mijn paardjes zitten nog strak in d'r pakkie. Ollie en Ultra hebben sinds deze week een ongevoerd dekentje op en de anderen zijn nog bloot. Nog geen winterhaar te bekennen hier... :?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:35

Oro heeft nu 's nachts wel een deken op. Die is nog redelijk dun in zijn haren.
Kaatje begint echt flink vacht te kweken, maar die heeft geen deken op. Doe ik ook niet, want het veulen laat die niet heel.

Als veulie weg is scheer ik Kaatje wel. Oro zal wel iets eerder moeten. Ik laat de benen er altijd aan zitten. Kan me niks schelen als het lelijk is, maar die van ons gaan 24 u/dag naar buiten. En ik vind het niet functioneel om de benen dan te scheren.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:48

Bij mijn merrie is het onmogelijk om der hoofd te scheren, dus dan laat ik de benen er ook in. En die van mij lopen van 7.00 tot 18.00 buiten. Moet wel zeggen dat je bij haar niet heel duidelijk ziet dat de benen niet geschoren zijn.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 09:57

Ik heb het vorig jaar gered zonder scheren. Hopelijk dit jaar ook weer. HIj heeft nu een regendeken met fleece op.

Ga eerst 2 maanden weg dus misschien daarna scheren als het nog nodig is.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:36

Ach ieder zijn ding met scheren he... Ik heb de benen er vorig jaar ook wel afgekregen, laatste stukje met tondeuse. Groeit vanzelf wel weer bij.
Gelukkig hoef ik Zetje niet... niet om haar vacht en ook niet omdat ze vanaf december toch al rustiger gereden wordt en vanaf feb ofzo stil staat.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:11

Hmm net even gecontroleerd hoeveel mn nieuwe dekens in NL zouden hebben gekost. Heb nu 50pond betaald en in NL was ik 240,- kwijt geweest per deken 8-)

Afbeelding