[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:58

*edit: even op fei gekeken, F heeft 2x een 2* uitgereden (laatste vorig jaar) en het BK in Nokere, dus volgens mij mocht hij geen M meer starten.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:03

we hebben er ook discussie over gehad dit weekend

er staat echter hey volgende in het regelment:
Een Z atleet met een B paard vanaf 5 j die B willen starten, moet dit doen in Bo.

Ronny is een M ruiter, geen Z ruiter en daarom mocht die binnen wedstrijden rijden. Het is blijkbaar verschillende keren veranderd tijdens de wedstrijd maar hij heeft dus zijn gelijk gekregen. Op pagina 34 in reglement zie je duidelijke tabel.

Ik vind dat beetje belangelijk van hem maar goed hij had wel gelijk.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:06

Het gaat inderdaad om die ruiter. Hij heeft al meermaals M gereden met resultaat. Blijkbaar heeft hij familie in het bestuur waardoor er niemand iets van zegt. Eerlijk is het niet:-(

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:09

Antonius schreef:
*edit: even op fei gekeken, F heeft 2x een 2* uitgereden (laatste vorig jaar) en het BK in Nokere, dus volgens mij mocht hij geen M meer starten.

Freek heeft vorige jaar Arville niet uitgereden dus geen MER daar en nog geen drie QR's voor dat paard op de Z/2*.
Laatst bijgewerkt door PrietPraat op 18-04-17 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:10

mila_furrie schreef:
Het gaat inderdaad om die ruiter. Hij heeft al meermaals M gereden met resultaat. Blijkbaar heeft hij familie in het bestuur waardoor er niemand iets van zegt. Eerlijk is het niet:-(

Welja, volgens het reglement wel (raar genoeg maar goed) Ik vond die Bo reeks wel een goeie reeks eigenlijk.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:21

Ja je mag altijd in Brugge gaan trainen, gewoon eens bellen. Alleen staat er op dit moment echt niet veel: de trakheners, spuiten, coffin en het water waar geen water inzit. Ook zitten de paarden nu ook op die wei, dus de vorige keer moest ik ertussen rijden :P Maar ik wou dan ook enkel nog eens de trakheners en de coffin doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:26

Antonius, is er zo niks in NL van crossen die je kan starten met je VLP licentie?

Amai wel balen dat er zoveel wegvalt. Straks kan je niks anders als naar het buitenland om tussendoor toch iets te rijden voor je aan het BK zit.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:32

Tis toch geldklopperij zenne. Vorig jaar had je nog een 0 reeks en op sommige wedstrijden kreeg je dan nog iets van prijs (nokere, genk...) maar nu rijden ze HC tussen de anderen, dus krijgen ze niets meer zeker? Vind die aparte o reeks een heel goed systeem, maar uiteindelijk betaal je wel evenveel als een ander, dus beetje prijzengeld of naturaprijs is toch wel redelijk vind ik. Niemand rijdt voor de prijzen (tis goedkoper om thuis te blijven :P ) maar vind het toch altijd leuk als je iets krijgt als je wint.
Ik ben gisteren niet gebleven in ieder geval voor de prijsuitreiking. In Waregem krijg je toch niets van naturaprijzen en geld wordt overgeschreven.

Voor nyona wordt het moeilijk om naar ndl te gaan, valt beetje samen met de cyclus maar op zich als het moet, zal ik dat wel eens doen.
Voor Fi is het eigenlijk enkel Hulsberg begin juni dat in aanmerking komt. De anderen zijn meer dan 300km, maar dat heen en terug op 1 dag en de wedstrijd rijden, dat is voor mij geen amusement meer.

winnie10

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:39

Kan je niet meerijden in Kronenberg nationaal? dat is de 7de mei. inschrijven tot volgende maandag denkik. Ik ga daar normaal ook rijden!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:48

Antonius, proficiat met de cross! :D Mooie foto's gezien! Ongelooflijk dat je dat klaar speelt :j
Wat een lef en durf heb jij :D

Lene, moet een geweldig gevoel zijn hé, ik zag de filmpjes op Facebook, wat doet hij het fantastisch!! :D

Winnie, vervelend dat het niet ging zoals verwacht.

Florence, hoe stelt jij het nu? Hopelijk is't snel beter, maar kan mij voorstellen dat je best ongerust bent nu.
Wel goed gereden, die afsprong van die bunker (eerst over't muurtje en dan naar beneden of enkel de afsprong?)
over't muurtje vond'k altijd mega eng, gelukkig nooit in mijn reeks gehad daar :P

Eventing rijden is zo duur, en wordt quasi onmogelijk gemaakt op die manier, veel wedstrijden die van de kalender verdwijnen en combi's met bakken meer ervaring in een lagere reeks :n k zou mij daar ook verschrikkelijk aan ergeren, bedoel competitie is leuk, maar niet op die manier. K zou daar toch iets van durven zeggen!

En idd ik rij gewoon nog voor't plezier :) volgend jaar studeer ik af en hopelijk dan wat meer tijd. En Evita zal dit jaar toch weer drachtig zijn dus hoef 't ook allemaal niet zo persé... Ondertussen al helemaal blij met 't idee voor een nieuw veulentje!

Hier nog steeds geen veulentje geboren?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 17:44

Het verergert precies idd met de jaren. Vroeger nog occ waregem en ingelmunster enzo, nu ook al niet meer... Idd veel geld voor maar de weinige wedstrijden. Nuja ik ga toch nooit meer crossen. Kzou 'mss' wel willen maar theeft geen nut om te twijfelen en dan zou ik moeten investeren in deftige trainingen met jong paard. Dan steek ik m'n geld liever in springlessen met dat hij er toch aanleg voor heeft voor het 'hogere' springwerk, goede papieren en halfzus/broer langs moeders kant lopen beide minstens 1m40. En langs vaders kant loopt er halfzus in de 7-jarige met goede resultaten. Al gaat dat bij mij wel op laag tempo zijn en nooit zo hoog. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:04

300 km voor een wedstrijd, santé zeg. Dan ben je meer onderweg dan dan je op het wedstrijdterrein zit. Begrijp goed dat je daar niet om zit te springen.

Ik ga nog blij worden met de lrv zo. Die hebben wel nog wat crossen en scheelt toch een hoop geld volgens mij. Het is dan misschien niet allemaal even proper en weinig prijzengeld maar bon, je kan wel rijden en jongere paarden alsnog ervaring laten opdoen in de A en B.

Ik heb een kl*tedag gehad. Echt. Enige wat goed ging was de les met Icaro en het laden om naar huis te gaan. Het was beginnen gieten. Normaal wil hij nooit direct laden, nu kon de klep niet rap genoeg open zodat hij erin kon. Tis toch ne speciale vantijd.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 21:57

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-17 21:58

Proficiat allemaal met de goede resultaten!
Jammer Winnie dat ze er niet over wou! Ik vind day de eerste van marchin altijd wat makkelijker staat. Maar de laatste staat moeilijk. Maar een vertrouwensrondje kan nooit kwaad!

Er zijn idd heel weinig crossen, This mega duit... jammer idd van Tongeren. Maar die is volgend jaar normaal terug. Genk gaat wel door normaal hoor!

Varekaj: je kan ook nee zeggen tegen uw club als je zelf rijdt hè. Toen ik bij de lrv zat en ik moest zelf rijden zou ik nooit mijn wedstrijd afzeggen om te jureren... Ookal ben ik niet op de weetikveelwat voor dagen geweest... hoofddoel moet rijden hè. Ik zou wel naar de cross gaan in Zwijnaarde als ik u was. Niet van u laten profiteren, mijn moet ge die lrv niet leren kennen.
Bij de lrv zijn er ook niet zoveel crossen vind ik, maar idd wel een pak goedkoper

In Holland was het koud, maar echt koud! Dressuur was cava. kleine foutjes, verkeerde plaats haltgehouden , overgang te vroeg,.. cross ging heel goed, beetje tijd maar hij heeft niet gereden ervoor. En met springen 1 balk. Waren veel fouten vond ik. Was leuk, vind dat wel een leuke cross.

Ik had springles, was leuk! Denk dat we terug de goede richting op gaan. Kan een lijn van 21 m op 4,5 en 6 galoppassen rijden. 6 is nog moeilijk maar het lukt.

Afbeelding

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:16

T*im Li*ps wilt niet rijden in Badmin*ton. Omdat het op de oude manier gebouwd is, iemand die hier meer uitleg over kan geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:22

We moeten al relatief weinig doen vergeleken met andere clubs: het eetfestijn, een klusjesdag en dan afhankelijk van de kalender eens jureren/schrijven of helpen op onze eigen wedstrijden. En we krijgen er best veel voor terug: proper en groot terrein, degelijk materiaal, gratis les, zeer democratische prijzen in de kantine... Er waren een stuk of 8 data, allemaal LRV-wedstrijddagen en dan 14 mei. Ik rij alle andere data al mee en dat weten ze. Klusjesdag afgelopen weekend was ik ook niet bij ivm familiefeest. Zwijnaarde is maar een oefencross en heeft niks met LRV te maken. Over het algemeen zijn ze wel redelijk fair en de kans is klein dat ik die 14e dan moet opdraven, maar bon. Ik ga het niet uitsluiten en sowieso op tijd nog eens naar informeren, dan kan ik me alsnog inschrijven.

Ik las eerst "dressuur is cava (kava)" ipv ça va :+ Man man man, tis mijn dag niet. Geen springles hier, al het materiaal stond nog opzij op de karren na de klusjesdag en eerlijk gezegd te lui om ermee te gaan slepen. Morgen heeft de club les en die laten dat sowieso staan, dus ik spring donderdag dan wel :D
Hopelijk blijf ik dan wel van een bui gespaard, ik zit niet graag doorweekt te paard.

@ Hanne: geen idee wat ze daarmee bedoelen, kga eens neuzen.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:56

Varekaj: de lrv crossen zijn de laatste jaren wel veel properder geworden! Vechmaal, Overpelt, Meer, Gavere,... zijn stuk voor stuk wel deftige crossen hoor! Ik neem hier en daar wel eens een VLP crossje mee (waarvoor ik 10€ meer inschrijfgeld betaal) maar ik ben er 1000% zeker van dat ik nog steeds goedkoper uitkom dan zo'n licentie van 200€ te nemen.

Sofie: groot gelijk heb je! Je moet genieten en doen waar je je goed bijvoelt. Je hebt niets te bewijzen. Het was een rechtje, 1 galoppas en dan zat je op de bunker en dan naar beneden springen.
Mijn lrv club is echt de beste ever :D ze zagen nooit over helpen, eetfestijnen en ander gedoe! HEERLIJK. Ik ga wel 1x per jaar jureren.

Winnie: misschien kan je de coffin in Waregem nog eens gaan oefenen?

update over Ferro: hij heeft onstekingsremmers gekregen en stapt al beter vandaag, sowieso wordt het geen Gavere voor mij, hij krijgt sowieso 1 week rust. Echt balen, 2 crossen niet kunnen rijden door zijn keelontsteking, 2 crossen afgelast door dat meisje dat is overleden, en Gavere kan ik ookal niet starten :( Hopelijk kan ik deze zomer meedoen in Nokere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:03

Ik heb deze winter en vorig jaar ook op toffe en propere plekken dressuur gereden, ga niet klagen. Ja soms op gras maar het lag altijd goed te doen, zelfs zonder vijzen. Alleen 1 wedstrijd was echt immens smerig maar kunnen ze niet aan doen met de massa regen die gevallen was.

Wordt er veel op gras gesprongen in de lrv? Of toch vooral zand? Icaro heeft nog geen vijsgaten, dan vraag ik dat tegen volgende keer.

Ik twijfel eventjes wat doen. 1 ijzer zit een beetje los, de smid was normaal begin mei voorzien maar eigenlijk is het behalve dat ijzer vastzetten nog niet nodig.
Dus toch alle ijzers eraf en al vijsgaten vragen, of gewoon ijzer vastzetten en nog aantal weken wachten?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:09

Ik heb nu helemaal bijgelezen.

Ik hoop dat het gewoon een blauw plekje zal zijn florence! Tzijn tere beestjes he!

Lene ik heb de filmpjes gezien, zag er top uit!! Pony is nogal op dreef zeg :D!

Je kon gisteren nog gaan oefenen in wareg.em. Vandaag mss ook nog. Je moet een bellen anders nr TR. Op de coffin zijn er elk jaar wel problemen. Al is het wel raar dat ze die in brugge dan wel doet, ik vind die moeilijker.

Varekaj, mijn eigen wedstrijden zouden nu toch ook wel voorgaan, zeker nu het eens een cross is dat er gepland staat. Ik zou dat nu voornemen, anders wordt het mss uitgesteld tot volgend jaar.

Het is echt triestig met de kalender... Ze wordt bijna elk jaar duurder, maar er zijn er minder en minder :/.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:20

PP, ik heb gemeld dat als ze mij aanduiden, dat ze dat ruim op tijd moeten zeggen en niet zoals vorige keren de dag voordien bellen "kan jij gaan". De kans is klein maar ik hou er wel rekening mee. Ga het sowieso nog navragen voor de inschrijvingen afsluiten.
Het zou alleen zonde zijn dat ik €15 betaal en dan niet kan gaan.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:54

so hey...ik moet even wat pagina's bijlezen :') ik heb hele drukke paasdagen gehad, dus niet in de mogelijkheid om te reageren. We hadden de camping namelijk zo goed als vol zitten omdat Pasen en de Amstel Goldrace tezamen viel...waanzin. 8)7
maar goed voor de business +:)+

@winnie...oooh, balen zeg...maar aan de andere kant, als je paard daar zo blokkeert, kan het dan niet zijn dat tie dan echt iets niet vertrouwt en daarom zo reageert? en dan stiekum beter zo als dat je hem doorduwt en in een ongeval geraakt.
En hopelijk zien we mekaar in Marchin! :D of in kronenberg

@sofiehaven...niks mis mee met 60 rijden...prima instelling! +:)+

@varekaj..icaro heeft voorjaarpuberkriebels := maar inderdaad, soms moet je ze eens even op hun nummer zetten..ook als ze blijven huppelen en frustratie krijgen.. ~~}> en goed van je springen, maar de aandacht voor de dressuur niet laten verslappen hè!

@Antonius...de paashaas op een brommer _O- ik zie het al helemaal voor me.
en super van je wedstrijd!! proficiat, ik kan me voorstellen dat je hier een mega opkikker van hebt gekregen!! +:)+ en je filmpje zag er heerlijk uit!
En is kronenberg niet iets voor jou? geen idee of je nog kunt inschrijven, maar daar hebben ze een lange en een kort 1* (en dan zien we mekaar weer eens :o :D ) (edit, ik zag dat winnie dat ook al had genoemd :+ )
En ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt in Marchin :roll:
En als je naar hulsberg komt *\o/* *\o/*

@hanne, ik wil ook wel eens weten waarom t*im l*ips niet wilt rijden in badminton...misschien dat het op de oude manier te zwaar is gebouwd?

@lene...mijn god wat gaaaaaf!! leuk verslag hoor!!

@florence...hoe is het met ferro nu? en balen van die aangerekende weigering...soms wordt er inderdaad snel een weigering gerekend, mijn vriendin afgelopen weekend in maarsbergen ook. Maar wel gaaf dat je zo goed gereden hebt.

@mila...er gebeurt zoveel in dat lichaam van je merrie..mooi om bij te houden...en tzal niet lang meer duren..maar met die kou...dan willen ze het nog wel eens afwachten
En helemaal goed dat je naar hulsberg gaat, dat is voor mij 'zo'n beetje een thuiswedstrijd!!
ook doe ik daar een hindernis sponsoren :o dus dan moeten we mekaar echt even gedag zeggen!! *\o/* *\o/*

zoooooooooooo....ik ben bijgelezen _O- _O- :)F :)F

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:10

Ik heb een mailtje gestuurd naar Hulsberg om me in te schrijven, hopelijk kan ik starten en kom ik niet op de wachtlijst >Madelene, jij een idee?

Kronenberg is de dag na verjaardagsfeestje van mijn dochter, dus dat ga ik maar niet doen... De opkuis is ook voor mij :P

Heb mij trouwens net bedacht, ik ga die oefencross in Zwijnaarde met Nyona rijden. Ik schrijf me wel in onder mijn man zijn achternaam, want ja, onder mijn eigen naam mag dat natuurlijk weer niet want dan gaat VLP met het vingertje staan zwaaien (ze zouden zich beter afvragen waarom zoveel organisaties stoppen met organiseren!!)
Dan heeft ze dat toch gedaan, en we hebben daar vorig jaar ook eens een crosstraining gedaan, dus helemaal vreemd is het terrein niet voor haar.
Dus varekaj: dat de lrv zichzelf maar behelpt, jij doet mee in Zwijnaarde, dan help ik je wel :j

Mila: toon eens foto van de uier van je merrie, ben benieuwd!

Florence: jij zit bij Merelbeke zeker qua LRV club? Doe jij trainingen en tornooien mee, of kan je daar ook letterlijk gewoon aansluiten puur voor de licentie?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:15

Antonius, ik denk zelfs als je op de wachtlijst komt, dat je dan nog mee kunt doen..maar ik kan helaas geen goed woordje voor je doen, degene die het secretariaat doet, is erg van normen en waarden, wie het eerst komt die het eerst maalt. Maar de M van hulsberg is te vergelijken met tongeren, en zeker niet makkelijk! (voor mij dan) en in de heuvels, en als je op een bepaald punt staat kun je de hele cross volgen!

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:24

@Antonius: ja Merelbeke, ik rijd de tornooien mee, vorig jaar heb ik ze allemaal meegereden, dit jaar zullen het er maar 4 worden omdat ik 2/3 festivals doe en Nokere, maar daar maken ze geen probleem van. Lessen rijd ik mee als het mij uitkomt (K.C. geeft de springlessen dus dat is sowieso interessant om met Iskander mee te rijden), dressuurles doe ik nooit mee. Je kan wel lid worden en zeggen dat je enkel maar crossen gaat meerijden, je zal dan wel 1x per jaar moeten jureren en misschien eens komen eten op het eetfestijn.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:24

Heb een filmpje gezien op YT van de M, ziet er idd wel heel leuk uit! Hopelijk kan ik rijden... Had beter wat vroeger al op de kalender eens gekeken |(