[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 21:10

Mijn man heeft heerlijk gecrossed net. Hocus pakte zo fijn aan. Hij zat zo te genieten dat hij even vergeten was welk lijntje hij moest springen van de juf :')

LuffB

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 00:18

Dat is super nieuws Susan.

Ja snap dat je met je jonge beestje liever gewoon de oefen had gereden, daar is Renswoude altijd super voor. Zoveel opties haha. Balen voor jou! Ik ben stiekem juist blij omdat ie dan wel al 2x daar een soort cross heeft gelopen en hoop dan dat de 3de keer extra goed gaat en nu het een wedstrijd is helemaal haha

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:17

Dankjewel LuffB! <3
Ik vind wat je zegt heel interessant! Alles heeft toch een andere lijn van aanrijden en ik merk nu al heel erg hoe specifiek die lijn moet zijn, en hoe duidelijk je het ook moet willen. Als ik denk "Nouu, dit doen we wel zo.." en ik ben er niet 100% bij, breekt ze zo uit en weigert ze. Als ik echt mijn kop erbij heb, dan vliegen we door het parcours heen.. :)) Ik ga ze nog vaker analyseren! Kijken wat daaruit komt. :D

Sommige namen van hindernissen blijf ik ook vergeten en dan is het "Dat ene ding met die drie bomen.." :')

Wat klinkt dat heerlijk Susan! Haha, ik denk dat dat vaker gebeurd bij instructie.
Het klinkt me niet vreemd in de oren. := Wat tof dat jullie die ervaring samen kunnen delen! :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:23

Als je zelf maar weet wat je er mee moet maakt de naam niks uit. Anders even een foto klikken als je iemand er iets over wil vragen. Meestal kom je er met een omschrijving ook wel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:07

De juf waar mijn man lest zeg gewoon na die boom spring je dat haagje. Maar goed, als die 2 boompjes zo fijn gaan vergeet hij dus even dat hij de wending naar het haagje ook netjes uit moet rijden. En op tijd been geven.

Op wedstrijd maken wij altijd foto's als we parcours lopen. Dan onthou je de nummers makkelijker, en welke hindernis het dus is. Ook loopt mijn hem 1 keer heel grondig. En dan liefst op de wedstrijddag nog keer fietsen, en bij combinaties kijken als er al mensen in het parcours zijn en hij wat later moet starten.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:19

De namen zijn minder belangrijk bij het analyseren; het gaat er meer om dat je ze in dezelfde categorie kan plaatsen in je hoofd. Hoe je ze daarbij noemt mag Joost weten haha. En dat het iets is dat voor mij helpt hoeft niet te zeggen dat een ander er ook veel aan heeft.

En je eigen paard goed kennen. Die van mij remt ontzettend af bij een afsprong, en die laat zich helemaal “zakken”. Hij land bijna met zijn voorbenen direct onder afsprong i.p.v. een paar meter er vanaf. dus ik kan die met wat meer gas benaderen en moet daarna gelijk weer proberen in ritme te komen. Eentje die er heel hard vanaf wil springen zal het paard vaak iets afremmen zodat ze het niet teveel als een sprong springen en dus heel veel meters na de hindernis pas land.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:25

Haha die van mij laat zich ook netjes zakken. Heb ik toch liever dan de grote sprongen er af!
Maar groot verschil als ik aanrij in galop of in stap :+

Leuk zo'n cross. Lekker veel nadenken.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:30

Maar niet teveel, dan gaat het juist ook weer niet goed..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:51

True _O-

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:56

Die van mij deed niet aan zakken bij de afsprong maar sprong weg. Ooit nog complimenten van de stijljury gehad dat ik er nog op zat bij de landing 4 meter verderop.

Nu begint ze het wat te leren maar het wordt niet meer haar sterkste punt

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:32

Mijn merrie zakt prima als we in draf de afsprong afgaan, maar in galop is het net een cartoon. Ze is zo enthousiast dat ze het volgensmij niet helemaal doorhewft dat er een afsprong is. Ze galoppeerd gewoon door de lucht in en dan ineens gaan we naar onderen :')
Daar moeten we dus nog even aan werken haha

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:52

zo'n afsprong toevallig pas voor het eerst echt gedaan en paard ook... 1ste keer zat ik ongeveer op zijn nek na de sprong :') Die grote sprongen zijn verrekt lastig uit te zitten.
Ook omdat ik eigenlijk nog niet goed wist wat ik kon verwachten kwa reactie van mijn paard.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:56

Ja is altijd wel een verrassing hoe ze die oppakken he?
Ik begin altijd op een lage gewoon relaxed in stap. Ideaal. En dan lekker een hele poos vanuit draf. De basis is belangrijkst. Rest komt vanzelf.

Of niet. En je houd reuze sprongen _O-

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 18:57

Tuck mag dus leren meer sprong te maken. Hij vertraagt er zo erg op dat het evt in combinatie naar een andere hindernis tot problemen kan gaan leiden. Maar verder ben ik blij dat ie ze netjes doet hoor, scheelt mij een hoop goed blijven zitten werk haha.

Wie gaan er allemaal naar Renswoude 5 juli en wie naar ede 11 en 12 juli?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:00

Weet iemand wat ik me voor moet stellen bij die eventing derby in utrecht?
Als het veel crosshindernissen zijn is het wel mooi om weer in het ritme te komen, maar ik zie het niet zitten om naar Utrecht te rijden voor een veredeld springparcours.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:07

Ons jonge paard vind een stoeprand al spannend om vanaf te gaan.
De afsprong is dus wel een dingetje.
Laatst een kwartier boven gestaan voor meneer besloot dat ie toch echt weer naar beneden kon

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 21:36

Hocus doet het wel heel netjes en beheerst. Mijn man start in Renswoude maar niet op 5 juli, maar op de maandag. Er waren zoveel aanmeldingen dat ze 6 juli ook oefencross hebben.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:39

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:53

Pfff afsprongen, ik poep nu al in mijn broek voor die van Renswoude, die achterin die hoek op het bergje :+

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:32

Zoo ElSea! := Braaf paard hoe hij zo blijft staan! Of je ziet hem denken "wat is dit nu??" Niks aan overgehouden die dag hoop ik? O:) Je beweegt nog gelukkig. :D

Fijne tips LuffB! Eigenlijk komt dat altijd terug denk ik, want zo doen wij ook aan handboogschieten vanuit het zadel.. En buitenritten of springen gaat ook zo.. :j Verschilt het dus nog niet zo met andere takken van sport die we doen.. :D Leuk om dat soort dingetjes plotseling zo te beseffen! Inspireert.

Afsprongen doet ze heel kalm aan gelukkig. Ze is altijd al heel visueel ingesteld geweest en wil altijd ook alles goed zien en begrijpen. Dat is wel fijn. Ik merk heel erg dat in de cross die eigenschap en haar wakkere karakter nu heel erg bij elkaar komten. We vinden echt ons plekje. :D Maar dan heb ik het nog over afsprongen uit de B en L.. De rest wil ik nog niet over nadenken.. := Hoewel ik nu wel benieuwd ben naar die bij Renswoude.. :')

Haha, inderdaad dat evenwicht tussen nadenken en niet nadenken.. Zo typisch. Mijn vriend haakte af in zijn lessen toen we daarover in gesprek raakten.. :') Gewoon weggejaagd daarmee. := Goeie tips ook van die foto's! Afgelopen keer noemden we de nummers van hindernissen die ons opvielen.. Dat ging op zich ook nog wel. Gelukkig geeft het niet betreft de namen, dat is fijn te weten. Komt vast vanzelf allemaal.. Als je het maar goed doet met er overheen komen inderdaad! :D

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:50

Milou van wat ik er van begreep is het een niet al te groot terrein en behoorlijk laag drempelig. Ze willen echt proberen om de eventing sport te promoten in de omgeving. Weet niet hoe ver je ervoor moet..

Had het leuk gevonden jullie een keertje te zien Susan. Wie weet op een ander moment.

WoW Lieke/ Elsea die had ik nog nooit gezien van jullie! Gelukkig lijk je daar wel goed te vallen maar ging echt super snel.

Canon; die van Elsea is bijv in Renswoude, meer een Piano (meerdere af of opsprongen achter elkaar) maar je hebt er daar wel meer, ook voor verschillende klasses.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 07:30

Wij zijn heel vaak op de Schalm :j komen elkaar vast eens tegen.

Zo dat was een flinke val die ik voorbij zag komen :oo

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:32

Ik doe 5 juli mee in Renswoude :)

Afsprongen gaan over het algemeen altijd wel goed, mijn paard zou voor het mooie zichzelf meer mogen laten zakken, maar ze springt ze gelukkig nooit idioot ervan af.

Overigens, in Renswoude vind ik dat witte bruggetje echt wel een dingetje :=
Is dan geen echte afsprong, maar wel dat je een stuk lager moet landen.
Ik heb 'm 1x met ander paard gesprongen en kreeg toch zo'n klap in mijn rug (welke al heel slecht is), dat ik die daarna nooit meer heb gesprongen :o
Dat is ook de reden dat ik mij nog niet voor de officiële B cross heb opgegeven, omdat die sprong daar nog wel eens in wil voorkomen.
Nog tips misschien?

Wat een klapper maak je bij die afsprong Elsea! :oo

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:12

josewoos schreef:
Ik doe 5 juli mee in Renswoude :)

Afsprongen gaan over het algemeen altijd wel goed, mijn paard zou voor het mooie zichzelf meer mogen laten zakken, maar ze springt ze gelukkig nooit idioot ervan af.

Overigens, in Renswoude vind ik dat witte bruggetje echt wel een dingetje :=
Is dan geen echte afsprong, maar wel dat je een stuk lager moet landen.
Ik heb 'm 1x met ander paard gesprongen en kreeg toch zo'n klap in mijn rug (welke al heel slecht is), dat ik die daarna nooit meer heb gesprongen :o
Dat is ook de reden dat ik mij nog niet voor de officiële B cross heb opgegeven, omdat die sprong daar nog wel eens in wil voorkomen.
Nog tips misschien?

Wat een klapper maak je bij die afsprong Elsea! :oo

In de B heeft die sprong volgens mij nooit gezeten. Alleen met oefencrossen en in het L geloof ik.

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:53

Oh jaa die van het filmpje van ElSea is die ik bedoelde in Renswoude, op zich eigenlijk prima te doen qua hoogte, maar ik vind hem toch altijd heftig :+

De witte met het ophaalbruggetje zat wel degelijk in de B vorig jaar :=
https://es.mycoursewalk.com/coursewalks/16880