[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:36

Wauw super bedankt mootje :D

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:38

@xxxitsmexxx: veulen is ook totaal onbedoeld, en het gevolg van een uitstapje van een verleidelijke dame naar het land van de mannen (Lees: door een aantal omheiningen heen), waar een onweerstaanbare knappe zwarte parel rondstapte, die het spelletje in 1x door had.........

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:51

Hebben jullie de paarden alweer onder een deken staan eigenlijk?? Ik ben daar nooit zo vlot mee.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:57

Nickje heeft nooit een deken op... Mijn eigen paard had nu wel weer onder een deken gestaan :j

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 14:01

Auto staat in de garage, turbo of iets van een luchtding stuk of een N kabel of het kan viezigheid zijn. Word ik niet zo blij van tenzij het viezigheid is.
Maar ik vraag me wel eens af, als je nou een auto brengt voor een APK + grote onderhoudsbeurt dan moeten ze toch gewoon alles nakijken?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:06

Punt is dat onze stal zo warm is... En ik ga niet 's ochtends heen en weer rijden om een dek op te gooien.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:06

Je luchtmassameter, Margreet?
APK gaat alleen om veiligheid. De lijst die ze controleren kun je vinden op je APK formulier.
Grote beurt is het volgende bij VW: Interieurfilter + Luchtfilter vervangen, banden + spanning controleren, Verder inspecteert de monteur accu, uitlaatsysteem, ophanging, schokdempers en koelsysteem. V-snaar, multiriem en distributieriemen & smeren van scharnieren.

De lmm of turbo is geen kritisch onderdeel en zorgt er alleen voor dat de motor begrenst wordt.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:08

Hier nog geen dekens. Tenzij ik wil dat het paard eronder staat te zweten. Vind het nu nog te warm voor dekens.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:09

margreet ik heb totaal geen verstand van dat soort dingen, mootje zo te lezen wel ;)
noor ik zal persoonlijk ook nog geen deken op doen. Maar het is ook net wat je paard is gewend, die van mij zouden alleen maar gaan zweten als ik ze nu onder dek zet

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 14:10

Mootje: ik heb (soms gelukkig) geen verstand van auto's. Ik had alleen wel dat hij de laatste weken bij het optrekken (voor bv. een stoplicht of zoals gisteren vanaf het erf bij Nudine) dat hij afsloeg. Niels zei vorige week al dat hij niet goed was en m'n broer ook.
Misschien valt het mee en anders verkopen we de boot maar.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:10

Mootje schreef:
De lmm of turbo is geen kritisch onderdeel en zorgt er alleen voor dat de motor begrenst wordt.

Dus als ie stuk is, kun je wel rijden maar dan gewoon extra hard?? :o? En bespeur ik een klein typefoutje? ;)

Tientjeh, same here. Jer staat ook zo snel te zweten, maar zie bij ons in de buurt al best wat paarden met dek (bij ons op stal dus niet omdat het zo warm is binnen).

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:11

MargreetW schreef:
Mootje: ik heb (soms gelukkig) geen verstand van auto's. Ik had alleen wel dat hij de laatste weken bij het optrekken (voor bv. een stoplicht of zoals gisteren vanaf het erf bij Nudine) dat hij afsloeg. Niels zei vorige week al dat hij niet goed was en m'n broer ook.
Misschien valt het mee en anders verkopen we de boot maar.

Komt ook wel weer goed, schatje :(:) *glaasje rosé (roosvise vinden we niet lekker hè)*

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:12

mijne hebben nu nog een vliegendeken op maar als het weer zo door gaat krijgen ze toch al een 0grams regendeken op.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:12

haha Noor!

Uk zweet ook altijd heel snel. Ben ook liever niet zo van het op en af halen de hele tijd. In mijn ogen kan dat ook niet echt goed zijn. Daarbij kom ik daar zelf niet aan toe elke dag en wil ik daar mijn ouders niet mee opzadelen. Toen ik thuis woonde, was het nog wel te doen. Maar liever gewoon in 1x de dekens op en niet meer af. Scheren doen we nu sinds 2 jaar, kan het met 1x scheren af, dus dan laat ik het lekker zo.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:14

What staat nu onder regendeken in de wei, verder alleen vliegendeken. Dat meer vanwege de vliegen, anders had hij nog zonder deken gestaan. Ik ben wel van het op en af doen van dekens, maar ik heb hem dan ook thuis staan. Pas de dekens beetje aan mijn eigen kleding zeg maar aan.

Heb eindelijk een mail van school.. Ben het echt alleen goed zat. Krijg nu te horen dat ze nog geen plek voor me hebben maar dat ze nog druk bezig zijn om mij toch medio september op stage te kunnen laten gaan.Maar dat is echter geen garantie. Mocht ik zelf een plek hebben dan moet ik dat laten weten, want ik kan het beste zelf ook gaan zoeken. Ik had verdorrie een plek, maar die hebben ze aan een klasgenoot gegeven. Hoe vind ik nu nog een plek? Ook lekkere indruk, sorry maar kan ik vanaf nu stage komen lopen bij u? :?
Verder zeggen ze nog dat ik moet overwegen om op kamers te gaan in een minder druk cluster, zo is mijn kans op een stage adres groter... Dus dan moet ik even naar de andere kant van NL verhuizen. |o
Ze bellen me 1 van deze dagen nog op om telefonisch alle mogelijkheden te bespreken. -:(-
Had gewoon half jaar op die stal moeten gaan werken en daarna op stage moeten gaan. Bleh, poedersuiker school. :r sorry hoor, moet even frustratie kwijt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:17

Had eerst een d staan.... :+
De turbo werkt altijd, maar begint pas echt druk te leveren bij ong. 2500 / 3000 toeren. Je zou bij een stoplicht gewoon moeten kunnen optrekken... Alleen merk je dat hij bij iets hogere toerentallen niet de extra acceleratie krijgt.
Brandt er helemaal geen lampje op je dashboard (je katalysator)? Ik gok op prut in je EGR klep, maar dat is sowieso een onding en onnodig!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:19

Hier pas dekens als het 's nachts onder de 10 graden is. :)

Heb net een Kingsland regenjas gekocht, komt vast van pas vanavond. :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:19

Ik heb mijn regenjas zondag voor het eerst aangehad: Wat een topding :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:20

ik heb hetzelfde idee wat dekens betreft als tien. Ik heb ook het idee dat dekens steeds op en afdoen niet helemaal gezond is.

noor geweldige uitspraak :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:22

Laten we hopen dat het prut is!!
Sannnn, wat een drama die school van je!! Ik zeg: wanprestatie en een boze brief sturen. Als er geen stage komt, kun je dan niet alsnog die stal bellen? Ben je toch maar bezig....
Ik zou Jer eigenlijk vandaag wel een regendek opdoen, maar was al halverwege werk toen ik er weer aan dacht :o Maar goed, hij is inderdaad niet van suiker en zo koud is het nou ook weer niet.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:22

daNiielle_ schreef:
Heb net een Kingsland regenjas gekocht, komt vast van pas vanavond. :')

Zo'n doorzichtige? Ideaal ding!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:27

Zijn fijne jassen Danielle! Ik heb er ook 1. :)

Die stal heeft helaas al iemand, dus dat wordt niets. Kan nu verder ook weinig afspreken omdat ik al paar weken wacht op verder bericht. We willen ook wat gaan ondernemen, weten alleen niet echt wat. Dus daar moeten we het vanavond maar even over hebben.. Maar we laten het er niet bij zitten als ik geen stage adres krijg. Heb niet voor jan l*l alles ingehaald, wil nu op stage kunnen ook. :o

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 14:28

Laten we er maar een goktopic van maken, als het maar niet teveel geld gaat kosten.
Heb net nieuwe deuren voor in de kamer gekocht en nieuwe louvredeuren in de trapkast dus NU even niet.
In het witAfbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:29

Ik werd altijd natter met die KL jas aan dan uit :+
LMM kost rond de 150 euro uit mijn hoofd, EGR wil de dealer liever vervangen dan schoonmaken, terwijl je het ook zelf kan... nieuwprijs rond de 300 euro (beiden excl. uurloon)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 14:30

Ow, ik had bedragen gehoord van 1250-1500 euro voor de turbo en ca. 500 voor dat luchtding.
Hebben "wij" nog zin om zondag een paar uurtjes te posten?